News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nirolf

Este evident că sunt probleme acolo. Dar cred că în primul rând ar trebui să ne interesăm de rezultatul auditului de siguranță, noi putem să comentăm mult și bine aici, nu cred că o să schimbăm ceva. Eventual API ar putea să dea un comunicat pe tema asta, puțină atenție asupra subectului poate ar face ca auditul să nu fie doar o formalitate.

Io

Cristi5, ai dreptate in felul tau: doar separatorul de beton a fost montat initial, tocmai am intrebat citiva localnici. Si fara semnalizare alta decit led-urile de sus. Dupa ce s-a urcat pe el un tir in chiar prima zi de la instalare (e ingust acolo pentru 1 camion si 2 berline normale). In a treia zi au montat NJ si sagetile!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

Multumesc mult de info! Dar cand a fost asta? ca intreaga constructie apare si in filmarea din august... Or eu am vazut fix ce-a "vazut" tir-ul, cu exceptia faptului ca am trecut pe langa (nu pot sa spun ca l-am evitat, cand am inteles ce e, eram deja cam aproape)

cristi5

#2133
Apropo de carambolul A2 zapada de alaltaieri la Stockholm mi-a intarit convingerea ca in caz de fenomene meteo extreme, e foarte probabil ca niciun sistem de infrastructura (autostrada) sau organizare (politie, ISU) nu te mai poate ajuta. Sistemele cad pe rand. Ramai singur, cu masina ta, cu centura de siguranta, cu pasagerii (care pot veni cu o idee buna, sau de care trebuie sa ai grija...) si cu soferii din jur... (for better or worse)

Asa e si cu ceata densa. S-au vazut caramboluri pe ceata si in tari cu infrastructura mult mai buna, si politie mult mai orientata spre cetatean, nu spre ciupeala. Si vor mai fi, tocmai pentru ca sistemele nu sunt construite pentru astfel de situatii extreme. Cand de ex. toate masinile vor fi dotate pentru mersul fara vizibilitate ("on instruments") si eventual va ajuta si "pista", da, atunci drumurile vor ramane vulnerabile "numai" la cutremur si eruptii vulcanice...

Si inca o observatie e ca din pacate autostrazile sunt mai vulnerabile, si la ceata densa, si la precipitatii. Pe un DN sau in zone urbane, tragi pe dreapta pana trece sau o iei pe un drum lateral mai putin circulat, dar pe autostrada esti prins acolo. Si degeaba masina ta e dotata, daca masina unuia din fata nu e, ramai blocat in cel mai bun caz, sau esti lovit sau lovesti din spate in cel mai rau caz. Cine a avut proasta inspiratie sa urce pe autostrada alaltaieri la Stockholm a ramas acolo cu orele, ajung 3 masini cu cauciucuri de vara sa blochezi zeci de kilometri de autostrada. La polul opus, traficul pe CF a mers mult mai bine, iar traficul pe apa a mers ceas :)

Diferenta majora e ca la noi cand se intampla asa ceva dam vina pe stat, pe politie, pe ISU si pe alte institutii.  M-a impresionat ca aici a marait doar ACRul local ca de ce nu s-au curatat drumurile  (autostrazile s-au curatat dar peste 10 min erau deja inca cativa cm cazuti si autostrazile erau deja pline de masini, unde sa mai cureti). Oamenii au inteles, e un fenomen extrem, ne adaptam si mergem mai departe. S-a mers mult pe jos... Pentru viscol se pot construi protectii, pentru ceata insa, nu cred.

Deci de asta spun ca in astfel de cazuri, nu putem sa asteptam mare lucru de la autoritati. Chiar daca trecea (sa zicem) o masina de politie pe ora, ceata se aseaza in cateva minute. Solutiile in astfel de cazuri sunt individuale: educatie (vad ca acum ziarele abunda in sfaturi pentru condus pe ceata), prevenire, informare (desi cu ceata asta e mai greu, cu zapada chiar daca buletinul meteo anunta ninsoare dar asta nu spunea mare lucru, o privire pe google traffic spunea clar, nu lua masina decat daca poti sa eviti drumurile principale), pregatirea masinii, centuri la toata lumea, etc.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Avem carambol si pe A1 Timisoara-Lugoj...
Poza de mai jos este de acum aproximativ 45 de minute.



sursa secreta

Din informatiile pe care le avem, cineva a intrat intr-un TIR oprit pe banda de urgenta. Nu e sigur acest lucru, e ce am primit si noi. Pare oricum destul de grav accidentul...


vancouver

Este exact cum am spus mai devreme: o masina aflata pe banda de urgenta a unei autostrazi NU ESTE SIGURA. De aceea daca ramaneti in pana IMEDIAT parasiti vehiculul, inclusiv pe vreme rea sau mai ales pe vreme rea. Acum a intrat cineva in camion, dar in locul camionului putea fi oricine altcineva oprit pe banda de urgenta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cosminescu

Ar trebui investigat si faptul daca soferul TIR-ului care a oprit pe banda de urgenta a oprit penteu ca intr-adevar a avut o urgenta sau din alte motive...
"pauza de cafea" pe banda de urgenta pare a fi o moda in Romania 😊

stangabriel

http://m.hotnews.ro/stire/21411523

Pentru cei care stiu zona, care era limita de viteza in acea curba?

Marius

Daca nu ma insel, limita cred ca a ramas la 50kmh in acea curba.
Casa, respectiv curba cu pricina se afla aici.

Ionut

Vreme rea. Conduceti prudent.
Recomandari de la companie.


  • NU opriţi pe benzile de circulaţie şi pe banda de urgenţă!
  • porniţi luminile de avarie în cazul unei pene sau defecţiuni tehnice și echipaţi-vă cu vesta reflectorizantă, scoateţi pasagerii din autovehicul în afara părţii carosabile şi amplasaţi triunghiurile reflectorizante, unul după celălalt, la distanţe mai mari!

alexV

Accident tragic pe DN1 Cluj, unde s-au montat borduri separatoare de sens.

tânăra decedată în urma accidentului de la Vâlcele. Ambulanța a ajuns greu la ea din cauza bordurilor montate de CNADNR

Bordurile montate de CNADNR, pe post de separatoare de sensuri, pe drumul dintre Cluj-Napoca și Turda, au făcut ca ambulanța să ajungă greu la Alexandra Filimon. Tânăra de 15 ani, spulberată de o mașină pe trecerea de pietoni, aștepta salvarea. Salvarea aștepta la coada de autovehicule formată în trafic. Aici s-a ajuns după montarea bordurilor cu rol de reducere a vitezei.

dumbravaandrei

Raspunzand pe A4 lui vancouver si cautand distantele actuale intre Cernauti-Constanta si Cernauti Odessa, acum 5 minute pe DN2 De la Motca pana la Ramnicu, cam asa arata situatia...



Hai cu A7 pe SEAP ca trece anu acusica!!!!!  :bash: :bash:

adiarc

atentie la neatentie

diferenta de aderenta intre terasament si poduri,datorita circulatiei aerului rece pe sub pod...aceasi situatie la trecerea de pe o suprafata deschisa intr-una umbrita sau protejata ( de ex zona deschisa urmata de padure ).

pasaj intre Selimbar si Bungard peste centura Sibiu.



centura Sibiu





si intretinerea....care lipseste






"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura