Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Daca tot vor siguranta sa mai scoata in anumite zone dn-ul din localitate (sau localitatea din DN... ca mai avem si aberatii de sate aproapte parasite de 15-20 de case). Limita de 50 nu a rasarit peste noapte si nu intamplator e un standard in toata lumea. Sau daca vor viteze medii mai mari sa faca intersectiile denivelate. Din pacate, atat timp cat pe aceeasi banda circula pieton, biciclist, caruta, tractor, combina, autoturism si camion, nu prea avem alte optiuni. Stam prost la viteza medie. Asta nu inseamna ca trebuie sa bagam limite de DX urban in orice sat.
Asta e... mostenim o gandire care a bagat dn-ul prin sat ... dar hai sa facem lucrurile cum ar trebui, nu sa le carpim ca in balcani.

vancouver

Dupa parerea mea in localitati nu poate exista o viteza universala buna. Pentru a fi cat mai bine pentru soferi, viteza trebuie adaptata local.

1. In primul si-n primul rand trebuie sa apara si la noi conceptul de "zona de 30 km/h". Adica intre blocuri si intre case, acolo unde se cauta locuri de parcare, unde pietonii sau copii rasar de printre masini, unde avem scoli, gradinite, magazine. Avantajul major: IN INTERIORUL ZONEI DE 30 KM/H NU SE PUN NICI UN FEL DE INDICATOARE SI MARCAJE. Asta este o mare economie. Pietonii si masinile si biciclistii au drepturi egale, primul care ajunge intr-un loc trece primul, adica pietonii pot traversa pe oriunde (ceea ce oricum se intampla intre blocuri, numai daca ne gandim chiar la soferii care se duc la masinile lor).

2. A doua chestiune sunt bulevardele mari. Aici trebuie viteze variabile, functie de situatie. Daca trec prin zone fara constructii sau pe pasaje / tunele, trebuie ridicat la 70-80 km/h. Aici intra si oful nostru (si probabil al politicienilor care au initiat legea) adica DRUMURILE NATIONALE PRIN LOCALITATI. Deosebit de important mi se pare posibilitatea de a muta indicatorul care marcheaza intrarea in localitate si in alt punct decat cel in care se intra pe teritoriul administrativ intravilan. Sunt cazuri de campuri aflate in localitate. E absurd sa se considere acolo ca ne aflam IN LOCALITATE, definita ca zona locuita. Indicatorul trebuie sa fie acolo unde SE AFLA PRIMA CASA sau prima intersectie cu o strada pe care se afla case. Si chiar si in localitatea propriu-zisa, pe drumurile de tranzit trebuie 70km/h, daca nu exista un motiv clar de reducere (trecere de pietoni, curba, scoala, etc...)

3. Limita generala, acolo unde nu este nimic, poate sa ramana 50, asa cum este in toata Europa. Este absurd sa existe reglementari diferite in fiecare tara. Pe cat posibil trebuie o logica unitara.

Important este ca pietonii (si eventual biciclistii) sa fie protejati, dar nu acolo unde ei nu exista fizic !!!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

Quote from: lupualb on October 14, 2016, 06:14:00 PM
Cum la noi legile sunt facute pentru a fi incalcate, odata viteza maxima crescand la 70/km, de fapt a fost crescuta la cel putin 80km, iar pentru ca 2 puncte sunt doar doua puncte, atunci foarte multi vor circula si intre 80-90 km/h.

Quote from: vancouver on October 14, 2016, 11:42:02 PM
Dupa parerea mea in localitati nu poate exista o viteza universala buna. Pentru a fi cat mai bine pentru soferi, viteza trebuie adaptata local.

Esența, aș zice, a celor două postări de mai sus.
@lupulalb - da, foarte corect punctat că pentru 2 puncte va merge lumea cu 80-90. De fapt mulți vor merge la "limita de carnet", adică la Vmax+50.
Dar asta înseamnă nu să nu se crească limita unde se poate, ci să se introducă măsuri mult mai drastice pentru depășirea semnificativă, gen confiscare autoturism, anulare permis de conducere sau chiar pedeapsa cu privare de libertate (în cazuri extreme). Iar amenzile să fie proporționale cu venitul impozitat...

În aceeași ordine de idei, eu vă invit să reflectați la următoarea întrebare: au fost oare probleme crescute de siguranță rutieră (datorită creșterii vitezei maxime legale la 70 km/h) în Comarnic / Sinaia / Bușteni / Azuga (acolo unde nu sunt restricții)?
Știu că se merge mai tot timpul în coloană, dar mai sunt și momente rare când nu prinzi mașină în față pe 5-10 km...
Măsura este implementată cam de 10 ani... deci cred că avem suficient material pentru analiză.
Accidentele care au loc se întâmplă datorită depășirilor absurde, gen pe linia dreaptă mică din Azuga - capătul său nordic (ca să aleg la întâmplare)... datorită frustrării acumulate pe zeci de kilometri în care schimbătorul de viteze nu a văzut treaptă mai înaltă decât a doua...

Dacă doriți, reformulez întrebarea: Credeți că cu o limită de 50 km/h am fi avut un profil de siguranță rutieră mai bun pe VP în ultimii zece ani?

Și atunci... dacă răspunsurile la ambele întrebări de mai sus sunt "nu", oare nu ar fi logic să implementăm asemenea soluții și pe drumuri precum 2 București - Săbăoani, 28 Săbăoani - Iași, 1 Brașov - Sibiu, 17 Dej - Vatra Dornei, 1C Cluj-Napoca - Dej (wait... de fapt era și apoi... hai să nu ne aducem aminte că ne enervăm), 7 Pitești - Veștem și probabil încă altele?
Desigur, cu excepții justificate (conform cu ceea ce spune @vancouver), precum 40-ul din curba din Azuga.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

Quote from: north on October 15, 2016, 02:14:38 AM
...să se introducă măsuri mult mai drastice pentru depășirea semnificativă, gen confiscare autoturism, anulare permis de conducere sau chiar pedeapsa cu privare de libertate (în cazuri extreme). Iar amenzile să fie proporționale cu venitul impozitat...

Aha....
In cazul celor care au la gat lanturi de aur bune de lagat cainii dar care nu sunt in stare sa se semneze, care o fi venitul impozabil ?!...

In rest - intru totul de acord.
Dar putin probabil sa se faca.

Confiscare autoturism ?!... Este singura varianta logica, teama de asa ceva va "secera" orice "haiducie rutiera".
Dar asta merge in tarile in care dreptul la proprietate este clar definit. Daca proprietatea ta provoaca victime - atunci... pa!

Dar intr-o tara in care justitia a decis ca pana si ridicarea masinii lasata pe linia de tramvai este ilegala, ce sanse sunt ?... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hercule

In primul rand ar trebui scoase limitarile absurde gen DN14 Sibiu - Medias - Sighisoara. In astfel de zone soferul ajunge repede cu nervii la pamant. Aici ori mergand legal ori cu spatele scoti aceeasi medie de.viteza. Nu cred ca e cineva absurd sa creada ca se cere marirea vitezei legale printre blocuri.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

#2000
Din pacate cazul Huidu a dat multora senzatia de invincibilitate.
O depasire periculoasa soldata cu 3 morti si nici o zi de puscarie.
Stiu ca a fost doar un accident, dar si pt accident ar trebui sa stai macar 6 luni la mititica.
Si nu poti sa-l bagi la puscarie pt viteza dar sa-l lasi liber pt 3 morti.

Cresterea vitezei la 70 in unele localitati ar fi binevenita. Dar doar in unele si cu amenajarea trecerilor de pietoni si a intersectiilor, unde viteza trebuie redusa.

Dar parca vad ca vor angaja un alt consultant si nu se va face nimic ca de obicei.

Nu viteza ci prostia ucide!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Si iarna ce facem? La deszapezire vreau sa zic.....

TibiV

Asteptam primavara sa se topeasca zapada...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Se vor demonta, la fel ca si cele clasice.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Studiu de caz de ieri. Dati la 1:07:25, priviti atent si ziceti si voi ce sanctiune trebuie. :)

Allex

^ pentru neacordare de prioritate legea zice suspendarea permisului plus amenda. Eu as zice amenda plus bataie, dar nah.. nu fac eu legile. Bine ca nu s-a intamplat nimic grav si bine ca nu ai sunet la filmare, dar cred ca s-a pomenit ceva de neamuri, de bine, de religie, etc...
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

I-am zis de toate boului. Bine ca l-am vazut din timp. Nu inteleg de ce, daca tot s-a bagat in mine, nu a iesit pe banda doi, sa ma lase in durerea mea pe banda 1. Parca m-a luat la tinta. Si dupa ce era sa-l curat, tot el cu flash-uri si claxon. Nu cred ca a inteles ce a facut. Acum, desi boul n-are nicio scuza (se observa din filmare ca are vizibilitate si tot timpul din lume sa ma vada), acolo ar merge un giratoriu mare sau ceva... pentru ca vin multe TIR-uri de pe varianta de ocolire Calimanesti-Caciulata si este si benzinaria OMV (cu acces direct in/din intersectie).

dumbravaandrei

Cresterea/scaderea punctuala a limitei de viteza pana la 10/80 km/h in interiorul localitatii este posibila si astazi daca sunt indeplinite anumite conditii de siguranta si securitate si mai mult decat atat decizia poate fi luata prin HCL. Nu vad rostul unei legi  :o.
De ex o problema MAJORA in mediul rural este ca dn-ul nu are trotuare pentru pietoni. Deci despre ce vorbim?!? Da..... e greu... e nevoie de bani/expropieri si nervi de otel... dar daca nu facem lucruri minime dpdv structural orice alta discutie e de prisos.... nici macar carpeala nu se poate numi.
Cat despre mega idiotenia de sanctionare proportionala cu venitul.... unul cu un lastun nu incalca aceeasi regula daca merge cu 70-80 prin localitate ca si unul daca face acelasi lucru un bugatti?!? Nu vad de ce ar fi sanctionati diferit. Pana la urma urmei oamenii aia sun IMPOZITATI diferit

lupualb

#2009
@Dumbravaandrei, sanctionarea progresiva cu venitul nu este deloc o mega idiotenie. Scopul amenzii nu este sa aduca bani la buget ci de a descuraja incalcarea legii, prin faptul ca esti ars la portofel. Pai pentru cineva care isi permite un Bugatti si cea mai mare amenda pentru persoanele fizice este doar o faramitura. Cred ca si pe youtube sunt inregistrate cazuri in care persoane cu masini foarte scumpe semneaza fara nepasare procesul verbal de amenda.

Mai urgent decat cresterea sau scaderea vitezei in localtati ar fi creerea unui cadru legal in ceea ce priveste pistele pentru biciclisti. Acum ceea ce se intampla este de-a dreptul periculos pentru pietoni, biciclisti, soferi. Sunt primarii care se lauda cu kilometrii intregi de piste, insa acestia nu au creat nimic de la zero. In cele mai multe cazuri doar au demarcat pe trotuar niste benzi intre care biciclistii ar trebuii sa circule. Mai periculos sunt insa situatiile cand au taiat din benzile de circulatie, gatuind de-a dreptul trafic. Este legal asta? Adica benzile de circulatie nu trebuie sa aiba prin lege o anumita latime? In Oradea am vazut cea mai mare stupezenie. Pe o strada ingusta cu circulatie pe ambele sensuri s-a creat o pista de biciclisti. Doua masini nu pot trece una pe langa cealalata, doar daca o masina intra si pe pista de biciclisti. Cat de legala este aceasta situatie? Mai grav este ca langa pista este si parcare de masini, iar masinile parcate de foarte multe ori au spatele pana spre jumatatea pistei de biciclisti.

Ceea ce vreau sa spun e ca legislatia actuala nu este aplicata cum trebui, de multe ori pentru soferi, biciclisti si pietoni autoritatiile au creat adevarate capcane.