Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

ghifor

Quote from: adiarc on September 27, 2016, 11:24:08 AM
fac din nou apel pt schimbarea legislatiei rutiere.

Astazi s-a inregistrat un nou record pe A3 - un tanar de 18 ani a avut 255 km/ora ( pe radar...probabil acul masinii arata catre 300 )....e o absurditate sa ia aceasi amenda ( aprox 1000 lei ),la fel ca unul care are 81 la ora ,intr-o limita absurda de 30 pe DN14,de exemplu.

Propun o sanctiune de minim 10 ori mai mare ( minim 10.000 lei ) si la prima abatere suspendarea pe un an a carnetului.La a doua abatere de acest gen ( peste 200 km/ora ),suspendarea definitiva a carnetului ,fara nici o posibilitate de al procura din nou.

Reguli simple in occident care sunt total ignorate de autoritatile din Ro: Primul an dupa obtinerea permisului nu conduci auto cu mai mult de 90cp!!!!

mns

Am avut ocazia sa vin in tara weekendul trecut si sa conduc de la Bucuresti pana la Gura Humorului. Sfinte Sisoe, DN2 e cea mai romaneasca solutie posibila. Chiar nu imi vine sa cred cum e acceptata in continuare situatia actuala. Toata lumea conduce pe acostament, lumea depaseste cu jumatate de masina pe sensul opus chiar si pe linie continua. Probabil ca nimeni nu stie exact cum se circula legal pe acolo si se merge in continuare pe situatia asta absurda si periculoasa. Nu pot veni cu alte solutii aici, ceva de genul 1 banda/2 benzi alternativ pentru 5km sau mai mult, astfel incat circulri in siguranta si dupa o perioada poti si depasi fara probleme.

dr4qul4

#1967
alaltaieri am vazut o tipa cu mamaliga in geam conducand "o pisicuta" de peste 10-15 ani. Tractiune spate si peste 100 CP...
Pe jos era ud si nu cred ca acea masina mai are toate sistemele de siguranta perfect functionale. Nu m-ar mira sa aiba si probleme cu sistemele de franare si de directie.
Unii oameni chiar nu gandesc.

In prima mea iarna ca sofer, tot cu o coaja de masina, dar care avea doar 50 cp si tractiune fata, m-am invartit de 2 ori. Nici nu iti dai seama ce usor te fura. Din fericire a fost fara incidente, tocmai datorita motorului slab care nu ma lasa sa ma aventurez.

PS. pe DN2, sunt multi care cred ca avem 2 benzi dar prima e ingusta pentru ca a furat constructorul la cantitati ca sa aiba bani de spaga.  :lol: (am auzit varianta de la un buzoian  :lol:)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Am inceput sa raspund pe A10, de unde mi-a venit "provocarea".
Dar nu este doar de A10, este o problema generala.
Asa ca mut discutia aici...

Quote from: interesantul on September 28, 2016, 10:15:43 PM
Nu inteleg care a fost ideea la subtraversara DN1 sub A10 la Decea.
Înainte curba aceea era usor abordabila, acum... o sa fie o gramda de masini in decor.
Nu se putea construi podul exact peste DN-ul din pozitia actuala?

Quote from: zorro on September 28, 2016, 11:14:32 PM
Exact acelasi lucru mi-am zis si eu despre "gauricea" asta inca de la inceput, dupa ce am vazut-o gata.
Cred ca nici inaltimea nu corespunde, ar fi trebuit facuta  un pic mai inalta si mai lata, mai ales ca la iesire urmeaza o curba destul de strinsa.

Eu de multa vreme ma tot enervez pe sistemul asta, in care la relocarea drumurilor le facem ca pe pishul boului...
Curba nou creata pe DN1 in acel punct mi se pare criminala, asa cum bine spune zorro...

Logic era sa faci o relocare temporara (pentru un sau doi, cat dureaza constructia)  a DN-ului pe un traseu anapoda, sa faci pasaj peste traseul actual, drept si firesc, si apoi sa aduci traficul inapoi. (Basca ca ar trebui pasaj mai larg, la o adica sa mai poti adauga o banda...)
Dar nu, noi "incremenim" curba aia ilogica si periculoasa pentru vesnicie...

Si aici este inca parfum, pentru ca vorbim totusi despre DN1, care intotdeauna este prioritar la deszapezire...

Dar uitati-va la toate pasajele de DJ-uri...
Acolo unde era drumul drept "sfoara", i-au tras un "S" in mijloc ca sa traverseze perpendicular autostrada, adica sa fie scurt si ieftin...
Dar toate aceste DJ-uri le deszapezeste doar... soarele.
Este suficient de dificil sa mergi pe un drum inzapezit in panta, dar daca mai este si in curba.... :(
Vor fi si acolo multi morti. Putini la fiecare dintre pasaje, dar avem deja sute de astfel de "S"-uri pe judetenele care trec peste autostrazi...

Este un fel de genocid planificat... :(

Da, stiu teoria CNADNR. "fara pile pe axul autostrazii"...
Dar ungurii de exemplu nu au probleme cu asta.
Si nu cred ca acele pile au provocat vreun carnagiu in Ungaria....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

Cazul "Florica" continua cu o reactie semi-populista a autoritatilor locale care vor sa sprijine cu bani crearea unui sens giratoriu:

"O soluţie pentru 'intersecţia morţii' de la Florica

Consiliul Judeţean se oferă să sprijine financiar orice soluţie pentru a diminua pericolele din intersecţia spre comuna buzoiană Florica. Locul, aflat pe DN 2 E 85 , şosea în administrarea CNADNR, este considerat unul dintre cele mai negre de pe harta rutieră a judeţului Buzău. Localnicii din Florica, disperaţi de numărul mare de accidente şi de riscurile cărora se expun zilnic, au cerut imperativ administratorului şoselei să vină cu soluţii şi au ameninţat că vor ieşi în stradă dacă rezolvarea întîrzie. La o zi distanţă, conducerea Consiliului Judeţean îşi anunţă disponibilitatea de a se implica, chiar dacă şoseaua nu se află în administrarea instituţiei. Un sens giratoriu este propunerea autorităţilor judeţene însă soluţia finală trebuie să fie dată de specialişti- adică drumari şi poliţişti. Dacă punerea în aplicare a acestei soluţii nu va fi o prioritate pentru administratorul drumului, Consiliul Judeţean se oferă să susţină financiar investiţia. Punctul în care ar fi nevoie de o amenajare rutieră se află pe şoseaua spre Urziceni. Şoferii care vor să vireze stînga spre comuna Florica trebuie să aştepte pe banda de lîngă axul drumului pînă cînd din sens opus este liber să facă virajul. De multe ori, maşinile care aşteaptă astfel sînt lovite din spate de altele ale căror şoferi văd prea tîrziu semnalizarea. După acest scenariu s-au produs numeroase accidente în intersecţia respectivă, iar cererile localnicilor şi ale Poliţiei pentru o amenajare corespunzătoare au rămas deocamdată fără răspuns."

Sursa: http://www.sansanews.ro/stiri/actualitate/buzau/o-solutie-pentru-intersectia-mortii-de-la-florica.html

slartibartfast

E vorba de intersecția de aici. O tâmpenie. O intersecție a priori mai umblată și mai periculoasă este tot pe DN2, ceva mai la sud, lângă Căldărușanca. Acolo, soluția este mult mai corectă și eficientă: benzi de accelerare/decelerare pentru virajul la dreapta, benzi speciale de virat la stânga. E o restricție la 50 km/h (vorba vine, 70 ar fi fost suficient), ce-i drept, dar e de preferat decât să pui un drum județean (care de fapt ar trebui să fie comunal) pe picior de egalitate cu un drum național european, să-i pui acestuia din urmă cedează trecerea, giratoriu și restricție la 30 km/h.

Dar ei, nu, au auzit de giratorii, trebuie să facă peste tot giratorii, indiferent ce efect pe scară largă au ele.

yetiman

Din pacate asta este o problema foarte mare in Romania, desi rezolvarea este simpla si nu foarte costisitoare.
Tot ce trebuie facut este largirea pentru cateva zeci de metri a drumului principal, si crearea unei benzi separate pentru virajul la stanga.
Creste si siguranta si fluenta traficului pe directia principala.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dumbravaandrei

daca tot au bani, de ce nu fac o intersectie denivelata acolo?!? Un pasaj peste dn 2 (unul de 60m) rezolva toate probleme acolo. Cu 2-3 mil Eur il fac suficient de repde.

yetiman

Varianta denivelata ar fi, in mod evident, cea mai buna si de dorit. Dar sunt costuri mult mai mari, termene de executie lungi, relocari temporare si expropieri suplimentare mult mai mari (pentru bretele si pasaj). Clar ca asta ne-am dori, cel putin la cele importante.

Dar varianta cu banda suplimentara se poate face repede, cu costuri mici, fara expropieri masive si, foarte important, IN REGIE PROPRIE.
De ce trebuie sa asteptam sa fie multe accidente, cu victime, ca sa facem aceste lucrari (de exemplu stiu ca au fost vreo 2 puncte critice pe drumul Oradea-Cluj unde au fost multe accidente mortale, si, intr-un final, au facut aceasta banda suplimentara. Nu stiu daca au mai fost de atunci accidente "din spate".)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

In zona intersectiilor cu drumuri secundare eu as lati drumul la 2+2 + banda de stanga. In felul acesta, cel care intra in depasirea unuia care merge pe acostament nu se va trezi cu acesta in fata. Vorbim de vreo 1000 de m2 de asfalt in plus.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

#1975
Cum ar trebui sa fie marcat un sens giratoriu si cum ar trebui sa circulam prin el.

link
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

cea mai corecta cale este "turbo-giratoria" :) Pacat ca multi nu stiu sa le foloseasca.

gruiarew

#1977
N-am înțeles niciodată care e rostul bordurilor pe mijlocul drumului, în afara de asta:



N-am întrebat ce și cum au reușit să înfigă parapetele până la jumătate de motor, dar precis au prins bordura. Erau amândoi în regulă, ziceau că a plecat deja platforma spre ei și n-are sens să ne mai chinuim să o mutăm.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

^^In tarile cu apa calda (USA, CANDA, WEST EU) inainte de acesi parapeti sunt butoaie cu nisip/apa

Anyways in jud Constanta in urma cu 20 de minute : matiz + noapte+ depasire pe contrasens + TIR = sofer de matiz mort

:ohno:

Ionut

Barem de evaluare medicală actualizat periodic, inspecție tehnică obligatorie după un accident

Autovehiculele implicate în accidente rutiere nu vor mai circula decât după efectuarea unei inspecții tehnice de siguranță, autorizația școlilor de șoferi va fi prelungită doar dacă cel puțin 50% dintre cursanți promovează examenul pentru permisul auto, baremul de evaluare medicală și psihologică pentru obținerea permisului auto va fi actualizat periodic, pentru eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos, iar perioadele în care șoferii trebuie să efectueze controlul medical vor fi reduse după ce aceștia împlinesc o anumită vârstă.

Măsurile sunt incluse în Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020, avizată astăzi de Guvern, și urmează să fie aprobate prin acte normative.

Profit.ro