News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adiarc

Este un lucru pt care militez de mult timp si pe care il asteptam de mult.....poate cu acest pachet,vom face cu adevarat modernizari de drumuri ,prin corectarea multor curbe care sunt totodata puncte negre ale accidentelor rutiere.

E timpul sa aducem drumuri serpuite,de pe vremea romanilor ,8in 2016......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Sper ca sa rezolvat și problema prețului.  Nu de alta dar auditul costa mai mult decât proiectarea efectiva. Plus ca era monopol exclusiv am ARR.
În plus....Dacă nu se creaza un fond special....degeaba. Și o măsura simpla ca niște marcaje suplimentare, bidoane de plastic cu apa, sau benzi rezonatoare vor fi greu de implementat.
Poate ar trebui sa se dea mai multa autoritate celor care fac auditul...sau ARR ului și sa dea termene fixe administratorului. ...și dacă nu se rezolva în timp rezonabil sa fie chiar ai penala fapta.
Mă gândesc acum la reparare de Parapeti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ranger

Nici nu am postat bine anuntul cu privire la siguranta rutiera si s-a si intamplat un accident extrem de grav. Intr-o curba extrem de periculoasa, si despre care stia inclusiv CNADNR-ul, dovada instalarea parapetelor NJ pe mijloc. Stau insa si ma intreb ce studii s-au facut pt a elimina riscul? Au montat parapetele si gata? Au pus limita la 30 la ora si gata? S-a gandit cineva sa tunel sau viaduct pentru eliminarea serpentinelor? Nu avem bani de drumuri? Las' ca avem bani sa ne inmormantam copiii!!!
Si tot legat de asta, cate drumuri nationale, in urma reabilitarilor, au fost scoase din localitati? Ca mergi 3 km in afara si 10 in localitate!

Ca sa nu mai spun ca prin alte tari cu apa calda, pe distanta asta (700-800 km) se cam merge cu avionul. Nu cari 30 de copiii prin arsita (apropos, se anuntase cod galben de canicula) mai bine de 15 ore. Si sa nu imi spuneti ca avionul e scump. E scump pt ca nu sunt calatori si nu sunt calatori pt ca e scump. E un cerc vicios, iar cineva trebuie sa-l rupa. Intre Viena si Munchen sunt mai putin de 500 km pe autostrada, si cu toate astea sunt vreo 10 curse pe zi dus-intors, chiar full cateva din ele

Si ma opresc aici ca simt ca ma iau nervii

dr4qul4

Hai sa o lasam mai moale cu acuzatiile astea. Asta e Romania. Da trebuie sa facem autostrazi. Dar trebuie sa invatam sa fim responsabili.
Cum poti sa faci 800 km intr-o singura zi? Stii prea bine drumul pe care urmeaza sa mergi. Stii ca nu e autostrada si ca ai curbe. Si tu vrei sa mergi 800 km intr-o singura zi?
Si pe deasupra ai autocar de 25 de locuri si pui 30 de persoane? Ceva gen 2 pe loc.....
Un microbuz care transporta persoane ar trebui sa mearga strict legal. Adica ar scoate medie pe DN de max 65 km/h. × 8 ore de mers: ai maxim 500 de km de parcurs intr-o zi.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Ranger

Nu mai stiu la ce post am auzit ca au plecat la 5 dimineata si trebuiau sa ajunga diseara

adiarc

trebuie sanctionati drastic cei care au gresit,dar ar fii o greseala momumentala sa nu analizam si infrastructura.

sper inca odata ca odata cu propunerea lui Cutter sa analizam,identificam si sa trecem efectiv la masuri de corectare a unor zone negre pt accidente,cum e aceea curba,la fel ca si alte cateva zeci,mai ales in Ardeal.

acolo trebuie anulata accea curba si facut debleu sau chiar viaduct cu pilele ingropate.

indiferent de respectarea timpilor sau a legilor acolo au fost si vor fii nenumarate accidente,.....iarna e durere......nu exista saptamana sa nu vezi vreun tir de-a latul sau autoturism infipt in parapeti......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Doamne, ce "stat in stat" sunt cei de la MAI... :(

https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1228736297167341
Quote
Pe 20 ianuarie vorbeam despre regulamentul pentru ridicarea mașinilor pe care guvernul trebuie să-l adopte. Era vorba de o obligație în sarcina guvernului statuată chiar într-o decizie a Înaltei Curți din 2015. Dincolo de aspectul de restanță legislativă însă, era vorba și despre a oferi poliției un instrument pentru menținerea ordinii publice. Citam atunci faimosul caz al mașinii care a blocat 10 autobuze lîngă Ateneu și poliția îl căuta pe proprietar prin restaurante pentru că alt mijloc de a interveni nu avea.
Știu toate aspectele controversate ale ridicării mașinilor. Pornite mai ales de la metodele de tip "Vestul sălbatic" cu care a fost aplicată în anii 2009-2010. Știu și că nu sunt locuri de parcare legale pentru toate mașinile din marile orașe. Dar asta nu înseamnă că nu mai trebuie ridicată nicio mașină niciodată. Am ajuns la situații absurde cînd 10 autobuze așteaptă după o mașină parcată aiurea. Avem copii care merg la școală pe stradă pentru că trotuarele au mașini pe ele, expunîndu-se la a fi loviți de mașini. Avem mămici cu cărucioare sau bătrîni care se expun accidentelor pentru că trecerile de pietoni sunt blocate de mașini parcate ilegal. De altfel, avem morți clar identificați cu această cauză (vizibilitate la trecerea de pietoni obturată de autovehicul staționat ilegal), dar cazurile nu au fost mediatizate, ci mai degrabă mușamalizate. Așadar, vorbim de un instrument necesar. Cum este el aplicat - cu responsabilitate, cu măsură, în sprijinul cetățeanului, sau nu, depinde de Poliție și de primării.
Din 20 ianuarie am depus eforturi constante pentru a rezolva această problemă. Am avut întîlniri cu responsabilii din Ministerul Afacerilor Interne și Poliție, am trimis emailuri, am scris minute, am dat telefoane. Între timp, la începutul lui aprilie a apărut și o hotărîre a Curții de Apel București care obligă guvernul să emită acest regulament de ridicare și să pună în aplicare decizia Înaltei Curții. Adică instanța obligă guvernul să-și facă treaba.
Din păcate, totul a fost în zadar pînă acum. Există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens. Iar o rezistență a M.A.I., cel puțin în acest guvern, se dovedește un zid (aproape) de netrecut. Lucrurile sunt clare, oamenii știu ce au de făcut: trebuie să inițieze un proiect de Hotărîre de Guvern care să rezolve problema (și să îndeplinească decizia unei instanțe). Dar nu vor.
Imaginea copilașului care merge cu ghiozdănelul în spate la școală, pe stradă pentru că pe trotuar nu se poate, cu mașinile vîjîindu-i pe la ureche, nu-mi dă pace. M-am simțit obligat să ofer aceste lămuriri și dacă am ajuns să le fac publice înseamnă că ceva este complet disfuncțional în felul cum unele instituții își servesc misiunea și pe cetățean.


"Dar nu vor". >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1747
Continui aici o discutie legata de accidentul rutier grav de pe DN1 Sibiu-Brasov. Eu am propus o modificare radicala a traseului in zona, cu un mic tunel.



Dar nu toata lumea vede utilitatea unei solutii locale:

Quote from: iuli on June 18, 2016, 06:56:36 PM
Problemele se rezolva cu autostrazi si drumuri expres! Punct!

Nici vooooorba de asa ceva. Daca mergi in Germania (poti sa mergi pe harta) vei vedea ca f.f. multe localtati mici au drumuri de ocolire, chiar daca pe acolo trece doar un drum federal sau uneori numai unul de land sau chiar unul comunal.

Iata un exemplu:



Avem asa:
- doua din cele mai importante autostrazi din Germania, 5 si 6 se intersecteaza in coltul din stanga sus. Deci exista deja autostrazi.
- jos observi cum Kronau este ocolit de un drum prin sud. Acesta este un drum 1+1 dar fara intersectii la nivel si cu panouri fonice spre localitate. Evident exista si drumul vechi, prin localitate
- mai sus observi cu St Leon Rot este ocolit prin est+nord+vest de un semi-inel de drumuri locale, desi exista si drumurile directe prin localitate
- mai la dreapta observi drumul federal B39. Acesta ocoleste ambele localitati Muhlhausen si Rauenberg. Este tot drum express 1+1, cu toate intersectiile denivelate (trece pe viaducte peste toate intersectiile). Se vad evident si drumurile vechi, prin localitati

Asa ceva este peste tot in Germania. Si evident nu numai centuri de localitati, ci uneori reconstruire completa a drumurilor pe alte amplasamente (daca vrei exemplu B4 intre Coburg si Bamberg, desi s-a facut si autostrada Coburg-Bamberg pe un traseu mai prin est.)

Pastrarea vechilor drumuri de carute sau pe care le-au pietruit romanii acum 2000 de ani este o mare prostie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

Da, din păcate lipsește așa ceva la noi: o abordare a scoaterii din localități a drumurilor care în viitorul previzibil nu vor fi dublate de A / DX complet noi.
Iată un ministudiu pe care l-am făcut rapid pentru DN 59 Timișoara - Moravița, că tot zice MPGT că ar urma să fie "modernizat" în perioada imediat următoare.
[Mini-background: Timișoara - Voiteg a fost reabilitat în Etapa I de reabilitare DN / finanțare BEI în intervalul 1994 - 1998, iar Voiteg - Moravița în Etapa a IV-a / finanțare PHARE în 2005 - 2007. În altă ordine de idei, s-au construit centura Deta - deschisă prin toamna 2007, dacă stau să-mi amintesc bine momentul :D și pasajul CF de la Voiteg, cam tot pe-atunci... Cum este de așteptat, tronsonul Timișoara - Voiteg necesită o oareșcare reabilitare, având în vedere că azi-mâine au trecut 20 de ani de la reabilitarea sa.]

Deci dacă tot zicem că îl "modernizăm", ușor de scos din localități ar fi. Imagine de ansamblu:



Hărți detaliate pe tronsoane (vezi tabelul de mai jos) - hașura violet reprezintă tronsoane noi:









Și acum câteva calcule. Am luat în considerare două variante:

  • V2b, care prevede drumul cu două benzi pe sens (exceptând, desigur, tronsonul care acum are patru benzi între Timișoara și Șag);
  • V4b, care prevede drum cu patru benzi pe sens până la intersecția cu DN 58B la sud de Voiteg, iar apoi cu două benzi mai departe spre frontieră (patru benzi apar a fi justificate pe secțiunea menționată, vezi MZA 2010 în imaginea mai jos).



Și calculele:



... Deci am face un drum "expres" (în sensul de totalmente în afara localităților, dar cu intersecții la nivel în general, însă cu prioritate pe drumul principal, ca în exemplele din Germania postate mai sus de vancouver), care ar folosi 65% din drumul existent, iar ocolul suplimentar ar fi nesemnificativ (existent: 58,1 km; pe drum mixt nou-vechi: 59,3 km).
Costurile sunt conservator-optimiste (am luat însă în calcul nevoia de noi pasaje CF / poduri). Dublați-le dacă doriți, dar tot apare a fi o investiție atractivă.

Și asemenea calcule / abordări se pot face pentru zeci de alte DN-uri din țară...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

Si zicea cineva ca auditul este foarte scump...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1750
Mie-mi place partea de risk management: daca de ex o serpentina se da unui contractor spre a fi inlocuita cu lucrari de arta avansate (viaduct, tunel, etc) ar iesi proiecte destul de mari, multe si destul de independente. Asta inseamna si ca riscul de reziliere/constructor neserios/lipsa autorizatii etc s-ar "imprastia".

Spre deosebire de un tronson de autostrada unde o astfel de incurcatura intarzie tot proiectul (eventual face inaccesibil si lotul vecin), pe un DN s-ar merge pur si simplu pe traseul vechi. Valabil si pt ocolirea localitatilor. Asa cum s-a mai spus, perfect pentru absorbit fonduri... Din 50 de astfel de proiecte, 20 tot s-ar face la timp si s-ar mai salva niste vieti...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

@vancouver, scuze dar am aruncat-o fara sa explic ce am vrut sa zic. Ideea de constructie de autostrazi schimba modalitatea de condus a soferilor pe drumuri nationale. Chiar daca nu exista un DX sau o A intre doua localitati stiind ca pana la urma tot ajungi pe o autostrada te va face sa conduci mai relaxat. Am fost la inceputul lunii din Timisoara pana in Cosntanta si inapoi. S-a schimbat enorm modul de condus a majoritatii soferilor pe o ruta unde peste 50% este autostrada. In filmarea mea cu Valea Oltului puteti vedea cum marea majoritate stau in coloana, conduc lejer cu 90 in afara si 50 in coloana in localitate. De ce sa te mai grabesti cand stii ca urmeaza o autostrada? De ce sa risti inutil?

Asa cum am promis, am sa pun azi si filmarea intre Brasov si Sibiu si sa vedeti cum conduc majoritatea oamenilor. E zi de luni, deci marea majoritate sunt soferi profesionisti care chiar au de lucru, nu viteji de weekend.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mishu77

Teoretic ai dreptate Iuli cu schimbatul comportamentului in trafic, dar nu toti sunt constienti. Ca exemplu am parcurs in acest weekend si weekend-ul trecut DN68A portiunea Traian Vuia - Sacarmas. Ei saptamana trecuta numai de viteji am avut parte pe cand saptamana asta toata lumea circula normal si isi dadea seama ca nu castiga mare lucru daca depaseste se mergea in coloana. Poate am avut si noroc ca nu am intalnit tir-uri in fata...

vancouver

#1754
Da, inteleg ce vrei sa spui iuli. Si categoric ai dreptate legat de comportamentul soferilor. Asta am spus de fapt si eu mereu:
- daca exista multa autostrada, micile tronsoane de ne-autostrada devin mai suportabile, ca atare se conduce mai putin agresiv de catre cei care merg la drum lung
- pe zonele dublate de autostrada nu mai vorbim, acolo pe DN ramane doar traficul local

In Germania avem peste 11.000 km de autostrazi notate cu A si inca ca. 2.000 de km de drumuri cu aspect de autostrada (zone de DN modernizate pe tronsoanele f. aglomerate). Si totusi cele mai multe accidente mortale de la ei au loc pe DN-uri (adica B sau L in Germania) in afara localitatilor (peste 50% din totalul accidentelor mortale). Si asta desi f. multe B-uri au intersectiile cu alte B-uri sau cu drumuri locale denivelate (o cauza majora de accident in Romania sunt intersectiile, unde pe drumul principal se circula cu viteza f. mare).


Dupa parerea mea trebuie depuse eforturi ȘI pentru eliminarea punctelor negre de pe DN-uri in Romania. Chiar si daca vor fi dublate de autostrazi la un moment dat sau chiar daca sunt deja dublate de autostrazi. Asta fara a aduce atingere vreun milimetru eforturilor de construire de autostrazi, care evident ramân prioritate zero.


CE ESTE DE FACUT IN CURBA MORTII DE PE DN1 PASUL PERSANI?


In cazul de fata, in curba mortii de la Pasul Persani pe DN1 avem o situatie speciala: COBORARE IN LINIE DREAPTA URMATA DE CURBA STRANSA, dar curba este in continuare in coborare, plus extrem de ingusta, plus o rigola enorma pe partea dreapta. Acolo orice greseala poate duce la un accident grav. O frana puternica intarziata NU MAI SALVEAZA SITUATIA, pentru ca NE AFLAM IN COBORARE si efectul franei este redus. Pe carosabil umed sau alunecos efectul este si mai catastrofal. Multi soferi nu constientizeaza asta.

ACOLO TREBUIE FACUT CEVA DE URGENTA. Poate ca solutia prezentata de mine cu relocarea drumului paralel cu calea ferate este prea costisitoare, dar tot nu se poate lasa asa. As propune macar o solutie provizorie, si anume:
- mentinerea aliniamentului actual, dar cu accentuarea pantei imediat dupa Popasul Persani (venind dinspre Brasov spre Sibiu). Asadar crearea unui debleu, apoi la apropierea de curba drumul sa devina orizontal si numai imediat dupa curba sa se reia coborârea. (astfel zona de franare nu mai este in coborâre).
- acoperirea rigolei laterale, astfel ca vehiculele sa poata la nevoie sa treaca peste rigola, fara sa pateasca nimic
- largirea cu ca. 1m a zonei de drum din curba, pentru a crea o zona de siguranta in caz de derapare usoara
- aplicarea unui strat de uzura din asfalt de f. buna calitate si rugos, care sa permita o franare maxima chiar si pe ploaie
- intretinerea permanenta a marcajelor in zona, astfel incat sa fie f. bine vizibile in orice conditii; la fel marcaje reflectorizante pe parapetii New Jersy, cu intretinere permanenta (curatare si inlocuire la nevoie)
- panouri cu avertizare luminoasa CHIAR INAINTEA CURBEI (nu cu 0,5 km mai devreme, ca acum, un panou ca multe altele)
- iluminarea pe timp de noapte a zonei cu cele 2 curbe stranse (dar atentie: stalpii de iluminat la minim 2 metri de partea carosabila, pentru a nu crea un risc suplimentar cu un obstacol rigid pe marginea drumului).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.