Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

#1665
Vaaaaai...
Eu abia acum m-am prins ca este acelasi nebun care s-a "incontrat" cu cei doi TIR-isti...  :-[
(AlexAllex, poate trebuia sa precizezi din start care "acelasi" este...  Eu sunt mai batran si uneori percutez cu intarziere... :)   )

Mai oameni buni, asta cum naiba a trecut examenul psihologic ?!?!....
Examen care, stim bine cu totii, se face in mod foarte serios si profesionist...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hixus

#1666
Ultimele date statistice despre victimele accidentelor rutiere in Europa:

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-16-864_en.htm

Dupa cum se vede in graficul 2 Romania are locul asigurat pe podium....

Circul doar 2-3 saptamani pe an in Romania, insa am constatat ca destul multi considera ca benzile pe autostrada se folosesc in felul urmator:
Regula 1: Banda 1 e in general doar pentru tiruri!
Regula 2: Banda 2 e pentru "mine" daca banda 1 e doar pentru tiruri... (deci nu ma trag de acolo chiar daca merg cu 90-100 si nu mai e nici o masina cat vezi cu ochii in fata!)
Regula 3: Banda de urgenta e pentru picnic: intidem fata de masa pe capota masinii (eventual luam si copilul in brate)! Si de preferinta vara, picnicul se face sub un pod sa fie umbra...

Circulind pe Deva-Sibiu, Pitesti-Bucuresti si Autostrada Soarelui regulile astea mi-au fost confirmate de zeci de participanti la trafic...

icristian

#1667
hmm, cred ca ai partial dreptate. Mai putin regula 3, nu am vazut masini oprite pe banda de urgenta fara motiv. Cred ca doar o data mi s-a intamplat sa vad pe cineva care aparent nu avea motiv.
Singurii care stau la "picnic" ar fi politistii, la umbra sub pod cu radarul. Sau cei de la securitatea autostrazii care merg cu 10km/h.
La regula 2 mai avem de invatat, din pacate e valabila pt multi romani.

LE. Am citit articolul complet, foarte interesant, pacat ca nu exista grafice si pt fiecare tara in parte. Desi datele exista undeva. La noi multe accidente implica pietoni, ceea ce e destul de nasol. Probabil o solutie pe termen lung este crearea de cat mai multe centuri, pentru a scoate traficul din orase.

nirolf

Quote from: hixus on March 31, 2016, 03:56:14 PM
Ultimele date statistice despre victimele accidentelor rutiere in Europa:

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-16-864_en.htm

Dupa cum se vede in graficul 2 Romania are locul asigurat pe podium....

Circul doar 2-3 saptamani pe an in Romania, insa am constatat ca destul multi considera ca benzile pe autostrada se folosesc in felul urmator:
Regula 1: Banda 1 e in general doar pentru tiruri!
Regula 2: Banda 2 e pentru "mine" daca banda 1 e doar pentru tiruri... (deci nu ma trag de acolo chiar daca merg cu 90-100 si nu mai e nici o masina cat vezi cu ochii in fata!)
Regula 3: Banda de urgenta e pentru picnic: intidem fata de masa pe capota masinii (eventual luam si copilul in brate)! Si de preferinta vara, picnicul se face sub un pod sa fie umbra...

Circulind pe Deva-Sibiu, Pitesti-Bucuresti si Autostrada Soarelui regulile astea mi-au fost confirmate de zeci de participanti la trafic...

Chiar dacă este enervant să conduci pe autostrăzile noastre, accidentele cu morți si răniți se produc mai degrabă în alte zone:

QuoteOn average, only about 7% of the fatalities are caused on motorways. 38% of all road deaths happen inside urban areas. However, the majority of fatalities (55%) occur in rural areas.

icristian

Mai sunt niste neconcordante in articol in sensul ce scrie si ce e afisat in grafic. Nu prea sti dupa ce sa te iei:

de ex:
- nr deceselor 95/milion in romania pare mai degraba pt 2014 in grafic, si scria ca in lituania si letonia au scazut, exact opus fata de grafic (tind sa cred ca e invers)
- the majority of fatalities (55%) occur in rural areas, in grafic majoritatea sunt in zona urbana.
- Road fatalities by transport mode in urban areas: grafic 39% pedestrians, ei zic "22% of all people killed on the roads are pedestrians"

alecu26

plus ca in ultima vreme, cu mici exceptii cam toata lumea se retrage rapid de pe banda de viteza daca simte ca vine cineva din spate. Chiar si flash-urile au scazut ca numar.

Eu ma mai enervez pe TIR-urile care te vad venind din spate cu viteza, si se baga ei in depasire...gen depasesc cu 95 la ora pe unul care merge cu 90 la ora. Si daca asta cat de cat pe autostrazi e OK....pe DN-uri o fac exact acolo unde e banda de urcare. Asa ca si atunci când ai o sansa sa depasesti un TIR, de foarte multe ori o ratezi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


tudor

Quote from: alecu26 on March 31, 2016, 07:01:04 PM
[...] pe TIR-urile care te vad venind din spate cu viteza, si se baga ei in depasire...gen depasesc cu 95 la ora pe unul care merge cu 90 la ora. Si daca asta cat de cat pe autostrazi e OK....pe DN-uri o fac exact acolo unde e banda de urcare. Asa ca si atunci când ai o sansa sa depasesti un TIR, de foarte multe ori o ratezi.
Nu vreau sa deschid o polemica despre cat efectul psihologic pe care-l are TIR-ul care ocupa banda de depasire.
Cu toate astea, in ansamblu, tirul care depaseste cu 95km/h colegul mai lent cu 90 km/h este benefic pentru trafic, O serie de 2 (sau mai multe tiruri) este aproape imposibil de depasit fara o banda suplimentara, pe cand fiecare in parte poate fi depasit mai usor. In medie, viteza de deplasare a autoturismelor mici tinde sa fie limitata la 95km/h ( viteza TIR-ului "rapid") in loc de 90km/h, viteza seriei de TIR-uri blocata de TIR-ul lent.

marisRO

Direcţia de Calitate din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pune în pericol siguranţa şoferilor care circulă pe autostrăzile echipate cu balizele Girod Semnalizare Rutieră.

Chiar dacă oficialii Companiei Naţională de Autostrăzi au fost informaţi, încă din 2013, că balizele fabricate de Girod Semnalizare Rutieră prezintă pericol pentru participanţii la trafic şi Inspectoratul de Stat în Contrucţii a cerut interzicerea punerii pe piaţă a acestor sisteme antiorbire, pe tronsoanele de autostradă din Vestul ţării aceste balize încă există şi constituie un pericol real pentru şoferi. Firma care produce aceste sisteme atiorbire a contestat decizia Inspectoratului de Stat în Construcţii şi a continuat să furnizeze balize. Deşi, judecătorii din Timişoara au anulat cererea având ca obiect plângerea formulată de firma care produce balieze de proastă calitate, aceste sisteme sunt montate în continuare pe şoselele din România.

După aproape şase săptămâni de la ultimul incident în care 900 de sisteme antiorbire au fost smulse de vânt, Compania Naţională de Autostrăzi nici măcar nu a cerut explicaţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara sau antreprenorului. Până la închiderea ediţiei, Direcţia Calitate din cadrul CNADNR nu ne-a răspuns.

Sursa: http://www.capital.ro/soferii-pusi-in-pericol-cu-buna-stiinta-de-cnadnr.html

adiarc

Pe mine cel mai mult ma deranjează cei,care deși vad ca rulezi si depășești cu maximum admis (140 ),stau lipiți in spate la 1 M....aștept ziua cand Politia Rutiera va aplica drastic amenzi pt pastrarea distantei......daca la 50-60, in oras mai înțeleg,la 140 e crima si pedeapsa orice acroșare.....plus te poate dezechilibra chiar si fluxul de aer,cand cel din spate are vreo 3 to  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

marisRO,
asta cu balizele interzise de ISC mi se pare foarte tare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Legat si de ultimul accident din Braila, dar si de alte evenimente mai recente in Romani (inclusiv faza haioasa cu babutele din piata din Tg Jiu care trebuie sa declare ca nu vand droguri....http://www.gandul.info/stiri/cum-combate-consiliul-local-targu-jiu-traficul-de-droguri-razie-printre-batranele-din-piata-noi-nu-suntem-cu-droguri-suntem-cu-verdeata-15176682

Poate sa-mi explice cineva, conceptul juridic si puterea juridica a Declaratiei pe propria raspundere? Care ar fi mecanismul prin care aceasta ar functiona? Stiu ca sunt juristi pe aici, sper sa ma lamureasca cineva ca mie mi se pare o idiotenie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


alecu26

probabil e un efect de baza, din cauza scaderii continue din ultimii ani, destul de mare (21%). E interesant de facut o statistica pe zone/judete unde avem autostrazi noi.

De la cine se poate cere o asemenea statistica? IGPR? sau trebuie cerut la fiecare judet?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

JohannDB





   A venit primăvara...., prin "secuime, dacă vi de la Bacău, vezi deja berzele, dar pe drum, cu vremea caldă a apărut încă o categorie de participanți la trafic.
   O grijă suplimentară...cei cu motoare "mari" sunt greu vizibili (sunt ca biscuiții-n dungă), doar o linie verticală cu-n punct luminos, la o anumită distanță și viteză. Iar cei cu motoare "mici", ca cel din imagine, tot cu...."oarecare" probleme;  din ce-am văzut, pasagerul îl cam încurca pe pilot, fiind cu picioarele mai mult pe jos (mai ales când nu trebuia), FĂRĂ cască și cu o nevoie nestăvilită de-a vorbi tot timpul cu pilotul, la un volum la care toți de pe margine, sau chiar din mașină (la intersecție) puteau asculta, fără voie, discursul/monologul pasagerului, fără de cască.....