Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

davyl

Am crezut ca nu vad bine sa citesc!!!! Cum pot fi atat de iresponsabili unii parinti?

coco.serban

Eu sunt de parere ca trebuie aplicate regulile din Germania, Italia sau Danemarca, cea mai mica suspendare a permisului sa fie 2 ani....

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

coco.serban


vancouver

#155
Si in Germania exista un trend de eliminare a marcajelor longitudinale, mai ales a celor mediane, pe drumurile secundare.

Motivul: un drum cu marcaj clar îmbie la viteza si da impresia de drum important sau chiar de drum prioritar.
Astfel:
1. Unii soferi intra in intersectii cu impresia ca ei se afla pe drumul mai "important" si deci au prioritate, lucru grav si care produce accidente
2. Se circula cu viteza si se ignora semnele de limitare a acesteia

De exemplu in Frankfurt au fost sterse TOATE marcajele longitudinale mediane din zonele de 30 la ora (adica zonele aflate intre blocuri sau intre case).
Un motiv suplimentar este si inutilitatea unor astfel de marcaje pe stradutele mici, pentru ca oricum sunt deseori parcate masini de asa natura incât nu se poate respecta marcajul. Si atunci care mai este logica lui? Numai asa, de dragul de a trasa niste dungi pe asfalt.

In România suntem departe de a intelege o astfel de logica, pentru ca la noi problema inca este inversa: prea multe strazi sunt in stare proasta sau complet neasfaltata si ne bucuram daca se ajunge la dezvoltarea imbracamintii rutiere si daca sunt marcate.

Totusi acest lucru se va schimba la un moment dat.

In Bucuresti pe unele bulevarde avem benzi de 3,75 m latime, ca pe autostrada, de asa natura ca la semafor pe doua benzi uneori stau 3 rânduri de mașini. Benzi atât de late îmbie la viteza si nu trebuie sa mire pe nimeni ca pe Mihai Bravu sau Iuliu Maniu se circula cu 70-80 la ora atunci cand nu este aglomerat.

Trebuie sa intelegem ca nu totdeauna MAI MARE, MAI LAT si cu marcaje mai multe înseamna mai bine.


Totusi exemplul de mai sus din Olanda este unul extrem si cred ca se puteau gasi si alte solutii acolo... nici chiar in halul asta... acolo pare aproape o răzbunare a autorităților pe șoferi... o fi vreun pieton primar!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

udar

ce multa verdeata................prospetime............sanatate............super,  de condus peste tot sunt i.............

Tavi

Accident pe CB generat de porcaria cu facut stanga catre Stefanesti.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Accident-raniti-comuna-Stefanesti_0_702529763.html#
Inca una din binefacerile politicienilor imbecili care stateau toata ziua cu "profilu' de autostrada in gura"  >:(
Scuze Ionut daca am dat-o pe politica.
Eu consider ca asta nu este politica ci imbecilitate.
Daca nu esti de acord, te rog sterge postarea.

Ionut

E o porcarie acea intersectie, am zis-o si eu de multe ori... Poate dupa ce vor fi 100 de morti in punctul ala se va face o bretea de exit de pe centura peste calea ferata.

laurashgeo

Apropo de portbagaj cunosc niste studenti romani la master, aici in Belgia, care au mers intr-o sambata Liege-Amsterdam-Liege(500km in total) 7persoane intr-un Renault Fluence  :D Doi baieti au stat in portbagaj si dimineata la dus si noaptea la intors, insa cu portbagajul inchis, nu ca in filmulatul din Cluj.
Sa mai mentionez ca in ziua aia au stat vreo 10 ore in Amsterdam unde au vizitat obiectivele turistice si au mancat si fumat toti 7.
Marele noroc e ca au ajuns cu bine acasa fara nici o amenda si nici un incident.

Sfantu

intr-adevar adevarata fapte vitejesti ....NOT

dar ca sa fiu fair, am facut si eu asta 1 data pt 300-400m ;):lol: O:-) O:-)
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

bogdymol

QuoteŞoferii în stare de ebrietate sau sub efectul drogurilor ar putea primi 25 de ani dacă fac victime

Senatul a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă care prevede pedepsirea cu închisoare de la 15 la 25 de ani a celor care conduc în stare de ebrietate sau sub efectul stupefiantelor şi produc un accident rutier soldat cu victime.

Pedeapsa este asemănătoare cu cea pentru săvârşirea infracţiunii de omor cu premeditare.

Iniţiatorul, deputatul independent Tudor Ciuhodaru, propune pedepsirea cu închisoare de la 15 la 25 de ani a persoanelor cu alcoolemie în sânge de peste 0,80 g/l sau a celor aflate sub influenţa stupefiantelor. El prevede aceeaşi pedeapsă pentru cei care nu au permis de conducere, circulă pe drumurile publice şi produc accidente grave.

Ciuhodaru arată, în expunerea de motive, că "această măsură este necesară întrucât conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice este de natură să pună în pericol viaţa şi integritatea fizică a altor persoane, atât în calitate de participanţi la trafic, cât şi pietoni".

"A te urca la volan în stare de ebrietate, aflat sub efectul substanţelor stupediante sau fără permis, urmat de producerea unui eveniment rutier soldat cu victime, echivalează cu săvârşirea infracţiunii de omor cu premeditare", mai este de părere acesta.

Proiectul, adoptat în forma iniţiatorului, va fi transmis la Camera Deputaţilor, pentru dezbatere, care este Cameră decizională.
gandul.info

Pedeapsa pare un pic cam mare, dar sa fiu sincer o sustin! E clar ca si dupa adoptarea legii cei vizati se vor urca in continuare la volan, dar mi-ar placea ca dupa primele 2-3 accidente sa fie mediatizate procesele (scurte!), iar cei vinovati sa-si primeasca rapid pedeapsa. Asta ar mai descuraja pe altii sa faca la fel.

In plus, ar fi bine marita sanctiunea pentru conducerea sub influenta bauturilor alcoolice. Momentan permisul se suspenda 90 de zile + amenda (vreo 900 lei, dar nu-s sigur). Cu asemenea pedepse usoare sigur se vor mai urca unii la volan gandindu-se ca ei stiu sa conduca, si nu fac accident. Dar daca pedeapsa si pentru cei care nu fac accident ar fi ~ anulare permis + 3 ani interdictie de a-l redobandi + amenda 2000 € poate s-ar gandi de 2 ori inainte.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Alt viteaz pe A1 Arad-Timisoara. :bash: Astia nu au auzit de acvaplanare? De condus preventiv? De bun simt?

bogdymol

Pai daca nu a circulat cu viteza maxima permisa de lege... (80 km/h in conditii de ploaie)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele