Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

#1350
Daca altcineva nu o spune, atunci o spun eu: nu, nu sunt de acord. Si nu ma refer la prezenta parapetilor mediani pe intreaga lungime a localitatii sau la crearea U-turn-urilor in capatul acestora (cu acestea sunt de acord). Nu sunt de acord cu pasarele, nici in Sangeorgiu de Mures si nici in alta parte (inclusiv pe VP, unde sustin in continuare ca nu au adus vreun beneficiu, altul decat de a muta niste bani in anumite buzunare).

Si explicatia mea e simpla: cat timp un drum traverseaza o localitate, el trebuie sa fie folosibil pentru toata lumea, nu numai pentru traficul de tranzit (care probabil ca reprezinta maxim 10% din totalul traficului). EL trebuie sa fie folosibil de pietoni, de biciclisti, de copii, de persoane cu handicap, etc...

Iar soferii vor trebui sa isi adapteze viteza, inclusiv pana la a opri cat mai des. Si sa faca presiuni pentru solutiile corecte, cele care privesc centurile. In cazul de fata vorbim de Sangeorgiu de Mures, localitate suburbana municipiului (ba chiar as zice ca e inclusa in municipiu dat fiind faptul ca exista centre comerciale ce deservesc Targu Mures dincolo de localitate). Prin urmare solutia normala e cea mentionata de mine in acest mesaj.

Si sincer, om fi pe un forum de infrastructura, dar mi se face sila de discursul care spune ca "autostrada e singura solutie". Autostrada intre Targu Mures si Reghin? Asta ar fi A174, NU? Hai sa ne uitam serios la valorile de trafic reale, hai sa ne uitam serios la posibilitatile noastre, indiferent de cat de optimiste ni le imaginam, si abia apoi ar trebui sa gasim solutiile adecvate.

horatiu.cosma

Pe cazul de fata si pe alte cateva zeci daca nu sute in tara, unde nu vom avea autostrada/DX in urmatorii 15-20 de ani, evident ca centura e singura solutie care rezolva toate problemele discutate. Problema e ca virgula constructia de centuri la noi e chiar mai deficitara decat cea a autostrazilor. Nu suntem in stare sa facem centuri nici macar pentru localitatile tranzitate de un trafic imens(Alesd, Mihailesti etc), cele existente dar total depasite(Bucuresti), sau cele incepute printre care multe au si finantare europeana(Stei, Alesd, Craiova, Suceava etc). Probabil ca nu aduce voturile scontate o centura, nu inteleg complet ratiunea pentru care sunt marginalizate. Oricum, ideea e ca va mai dura mult si bine pana cand aceste puncte negre din localitati vor fi rezolvate prin centuri. Si atunci(@pasadia) trebuie sa gasim solutii provizorii, de compromis, pana cand cineva va binevoi sa faca centuri. Nu e o solutie(@vancouver) sa transformam un bulevard intr-o 2X2 in care sa invitam la viteza. TIR-urile care vor trece cu 90 la ora vor crapa toate cladirile prin vibratii. Plus ca cine e mai important? Masina sau omul? Il alungam pe om din propriul oras, il izolam cu parapeti completi de cealalta jumatate? Ii dam ca singura cale de acces niste pasarele(ce-o sa le mai placa la copii ca loc de joaca, la batrani, la persoane cu handicap, la parinti ingrijorati ca virgula copiii pot pica de pe ele)? Pana avem centura, pentru care ar trebui sa facem mai multa presiune, suntem in localitate, asa ca semnalizare de trecere de pietoni, semafor, speed bump si orice altceva care chiar il obliga pe sofer sa mearga ca in localitate.

dr4qul4

fara parapeti am avea foarte multe viraje la stanga, peste 2 benzi, iar viteza ar fi la fel de mare. Asa ca in nici un caz nu trebuie indepartati.

Singura solutie este cea a variantelor de ocolire, mai ales daca tinem cont ca majoritatea covarsitoare a segmentelor de drum 2+2 sunt in localitatile din apropierea marilor orase.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

v46is

Eu personla sunt pentru pasarele si/sau semafoare cu buton pe drumurile 2x2 folosite in regim de drum express.
Interesanta ar fi o statistica de pe DN5 Adunati Copaceni - Giurgiu cu numarul accidentelor cauzate de trecerea pietonilor. Acolo avem solutia cu U-Turn ,  garduri pe mijloc si trafic greu serios .

Romania are nevoie de un master plan de transport pentru traficul greu si pus in aplicarea rapid.
Am mers pe DN1a sapt trecuta noaptea si am facut o pana deoarece drumul e ingust si are gropi la margine. E plin de TIR-uri cu tonaje mari care iau curbele pe rand ( intai unul pe un sens si dupa celalalt din sens opus). O mare bataie de joc la adresa transportatorilor .

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on December 04, 2015, 09:21:20 AM
asa ca semnalizare de trecere de pietoni, semafor, speed bump si orice altceva care chiar il obliga pe sofer sa mearga ca in localitate.

Asta am spus si eu inca de ieri. Dar NU pasarelelor, acestea nu reprezinta o solutie!

ccc

Salut,
Acolo unde nu pot fi facute variante ocolitoare ar trebui militat pentru pasaje in genul celor de la prisma( https://www.google.ro/maps/@44.602519,26.0717589,3a,75y,28.55h,63.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCGSayJz9vdbJ-63jl68-aA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro ) la capetele localitatilor sau in locurile unde deservesc cat mai bine localitatea iar in locul pasarelor inutile pe timpul iernii si greu accesibile persoanelor in varsta, persoanelor cu carucioare pentru copii, cu biciclete ar trebui facute pasaje pietonale cu panta stanga dreapta fara scari( pasaj pietonal prost gandit este cel de la Piata Presei din Bucuresti - daca esti cu copil cu carucior sau bicicleta nu-l poti utiliza datorita faptului ca are doar scari :( - se pare ca vor sa puna lifturi acum- varianta mai scumpa).

Aceste variante mi se par de bun simt si ar deservi atat traficul local cat si traficul de tranzit in conditii de siguranta

mircea

Am zis să mă feresc de temă că-s subiectiv ( locuiesc în Sângeorgiu). Dar ce se întâmplă deja depășește limita bunului simț.
Totul începe de la drumul refăcut anul trecut, care e complet tâmpit gândit și de 10 ori mai prost executat! Dacă mai adaugi și șoferul român în ecuație, care la vederea parapetului se crede pe autostrada ce i-o făcut-o mă-sa cadou, ai rețeta pentru dezastru.
Cam asta-i situația:
- Capacele din drum care mai au tendința să se rupă sau să se deplaseze un pic chiar când treci cu roata pe ele. 4 accidente din acest motiv (unul având și viteză s-a dat peste cap și toți se opresc în casele oamenilor), pe lângă care am trecut. Consecința: să meargă cine o vrea pe banda 1 ( pe ambele sensuri), eu nu o folosesc pentru nimic în lume!
- Trecerile de pietoni sunt foarte prost iluminate, iar parapeții îți fură destul de mult din vizibilitate. Dacă mai și picură câta, pietonii ar face bine să se teleporteze de pe o parte pe cealaltă. Sau să aștepte ora 1 noaptea, când pot trece strada fără să apară vreun dobitoc cu 90 de km/h prin zonă ( și sunt mulți!).
- Sensurile giratorii. S-au făcut și două asemenea chestii în Sângeorz. Unul e cel pe care-l folosesc eu zilnic, celălalt fiind unde se termină cele 2 benzi/sens. De fiecare dată când folosesc sensul giratoriu, trebuie să pun frână și să mă opresc eu ÎN SENS, pentru că mereu există câte un imbecil care vede sensul giratoriu dar consideră că nu trebuie să-mi acorde prioritate pentru că ... să fiu al naibii dacă știu de ce!

Soluții care se impun azi:

Trecerile de pietoni trebuiesc iluminate muuult mai bine, cel puțin 2 parapeți scoși din fiecare parte a fiecărei treceri de pietoni, fiecare trecere de pietoni trebuie înălțată și "cămilă" la fiecare intrare în sensul giratoriu. Și un echipaj de la rutieră să stea zilnic în localitate, între orele 07:00 - 21:00.

Când aud de pasarele pentru pietoni în locul trecerilor, mi se ridică părul în talpă! Cum naiba să ai pretenția ca cineva trecut de 60 de ani, să urce și să coboare pe o pasarelă ca să poată trece strada?! Ce te faci dacă ai un copil în cărucior?! Persoanele în scaun cu rotile ce naiba mai fac?! Sunt condamnate să nu poată trece strada?! Am impresia că unii oameni gândesc cu mouse-ul de la calculator.



NadlacII

#1359
Quote from: v46is on December 04, 2015, 09:39:07 AM
Eu personla sunt pentru pasarele si/sau semafoare cu buton pe drumurile 2x2 folosite in regim de drum express.

Și eu sunt de părere că soluția cea mai simplă și eficientă pentru siguranța cetățenilor din localitățile aflate pe rutele de tranzit (atunci când nu se impune construcția unei autostrăzi, variante ocolitoare, pasarele etc.) ar fi următoarea:

- semafor cu buton pentru pietoni
- presemnalizare vizibilă a trecerii de pietoni, incl. lumini intermitente, mai ales în timp ce se permite traversarea

MNU

Si refugiu pentru pietoni, intre sensurile de mers.

alecu26

Se schimba parapetii pe centura sibiu și valea oltului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

si iarasi au lasat,cam o saptamana ( exemplu concret pasajul peste CF Sibiu-Ocna Sibiului,pe sensul spre Vestem ),stalpi goi la vedere....numai bine sa se infinga careva in ei

chiar nu constientizeaza nimeni cat de periculoasa e aceasta metoda ?Un autocar plin infipt in ei si avem un nou Colectiv

cum sa lasi asa ?e de-a dreptul criminal

exemplu de asa nu



poza e mai veche ,dar exact asa se procedeaza si in prezent
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

Cam asa procedau marti 8 Dec


Si cam asa arata ieri joi 10 Dec, dar nu doar zona specificata de Adirc ci si alte 3 zone , plus bretelele de iesire spre Medias pe ambele sensuri



"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Un mare + pentru :

si pentru

atunci cand chiar a fost nevoie si nu doar cel "Conduceti prudent"
"Prostia este eternă și invincibilă"