News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Granata06

Cred ca exista doua probleme...
1. Reteta mixturi asfaltice este necorespunzatoare
2. Procesul tehnologic de punere in opera nu s-a respectat

Daca nu sunt astea doua, de ce mai plombam daca zicem ca vine vara si oricum nu tin?

horatiu.cosma

Exact. O plombare nu ar trebui sa se faca pe un metru patrat, ci ras asfaltul pe o suprafata mai mare, si inlocuit.

alecu26

Denumirea tehnica a fenomenului este burdusirea. Este o problema de solutie tehnica (pe langa cele de temperatur, supraincarcare TIR, etc):

daca ati observat in ultimi reabilitarea drumurilor se face largind mult mai mult drumul decat cei 3,5+3,5. Se ajunge si la 9-10-11m latime totala.

Pe langa  ca ajuta la trafic, sau la stationarea accidentala, aceasta latime suplimentara ajuta si la impiedicarea burdusirilor. Adica, acum roata TIR_ului nu mai calca exact la marginea asfaltului, acolo unde nu mai exista altceva nimic care sa impiedice refularea lui spre exterior, ci calca undeva la 0,5-1 metru de margine, acel metru de extrasfalt opounanduse deplasarii asfaltului spre exterior. (Mai demult, când mana de lucru era foarte ieftina se punea borduri).
Drumurile noastre POATE;

istvan78

Cineva mi-a mai dat alta explicatie: cand se fac plombari pe suprafete mici, de cativa m2 sau chiar sub 1m2, e mult mai usor sa se lucre cu o mixtura asfaltica mai moale, mai maleabila, unde pietrisul tinde sa fie sort de rau si nu criblura sparta iar continutul de bitum e mai mare. Astfel e mult mai usor de nimerit "dozarea" mixturii in groapa, distribuirea in strat uniform si netezirea. Dar la caldura mare acest materieal se inmoaie pana cand nu mai suporta presiunea de sub rotile camioanelor (care pe la noi mai au si obiceiul de a umbla supraincarcate si cu rotile supra-umflate).

horatiu.cosma

Problema e mai accentuata daca plombarea/burdusirea se face cand e foarte cald. De cele mai multe ori se taseaza, si se da drumul la circulatie imediat. Normal ca asfaltul proaspat inca nu e fixat cum trebuie, iar caldura + TIR-urile supraincarcate la 20 de minute de la asternere nu prea ajuta.

alecu26

Intradevar, procentul majoritar al burdusilor, si mai ales a celor nasoale se poate observa ca e unde s-a pus un petic, ceva.
Drumurile noastre POATE;


ashbird

#1132
de necrezut
http://www.mediafax.ro/social/accident-teribil-la-iasi-un-barbat-a-murit-dupa-ce-a-fost-calcat-de-trei-masini-pe-o-trecere-de-pietoni-14698553

Un bărbat de 53 de ani, din comuna ieşeană Gropniţa, a murit, în noaptea de miercuri spre joi, după ce a fost călcat de trei (3) maşini pe o trecere de pietoni de pe drumul european care intră în municipiul Iaşi dinspre Leţcani, transmite corespondentul MEDIAFAX.

banuiesc ca aici
https://goo.gl/maps/R0b68
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

__dir

^^,

Nici nu ma mira, trecerile sunt prost semnalizate, noaptea abia vezi daca e cineva pe ele. Acolo ar trebui o pasarela sau macar lumina pe toata trecerea (cum e pe DN1)


dorum

exista indicatoare de reducere a vitezei cu 2 km inainte de finalul lotului... in ordine 100/80/60... l-a durut undeva si s-a trezit cu viteza in fata parapetilor... off, ce idiot!

istvan78

#1136
Eu nu stiu cum circula unii... La fel inainte de intrarea in Deva dinspre Arad, pe DN7, e "amenajata" o intoarcere pentru cei ce vin de pe autostrada, ies din DN76 in DN7 catre Arad (obligatoriu) si vor sa intoarca catre Deva. Cei ce intorc au prioritate, cei ce vin de pe DN 7 trebuie sa cedeze. Eu de cate ori trec pe acolo observ cel putin un zmeu pe DN7 care nu franeaza, din fericire cei ce intorc stiu, si intra cu prudenta.
Pe DN7 inainte de intersectie sunt 5 (cinci!) indicatoare de cedeaza de alea mari de tot, incepand cu vreo 700m inainte, in plus sunt marcaje pe sosea si demarcare cu stalpisori de plastic. Pentru multi (multi!) tot nu e de ajuns ca sa-i observe...  >:(

Granata06


adiarc

#1138
postez din nou , o poza postata prima oara acum 2 luni de zile.( centura Sibiu )situatia este identica si astazi........fara sa exagerez , dar cei din CNADNR pot fii numiti....criminali...atat la propriu ,cat si la figurat

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Spune-i si tu lui Baiazid sa puna un articol la Guran pe blog. Se pare ca doar asa reactioneaza.

[joke mod] ps: Evident, ii va trebui sugerata si conexiunea cu CoBra caci altfel nu il intereseaza subiectul: DRDP-ul e din Brasov, deci e clar ca saboteaza intentionat A1 pentru a construi A3, etc...[/joke mod]