Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Din pacate varianta cu sarma, desi mai ieftina si destul de eficienta, o vad greu de implementat la noi.
Una, trebuie bine prinsa, intinsa si calibrata, nu doar strangi la surub.
Apoi,  varianta gasirii de intrebuinta in curtile oamenilor, fara sa fie vizibila la vreun control...furtul e mult mai usor si scapi mai repede de ea.

dr4qul4

Ok. Mergem pe borduri atunci? Cat de inalte? 15 cm sunt de ajuns?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@Pasadia
Ai dreptate cu reactia soferului de pe Matiz.
Citeste aici ce am trait pe autostrada din Istanbul: http://forum.softpedia.com/topic/70181-cu-masina-spre-turcia/page__st__6912#entry17546651
Poze aici: http://forum.softpedia.com/topic/70181-cu-masina-spre-turcia/page__st__6930#entry17555555
Dar nu sunt de acord cu alti separatori in afara de Jersey. E treaba sfanta!
Pentru rarele ocazii in care sunt transporturi agabaritice care sa implice toata latimea parti carosabile, se pot da la oparte parapetii. E simplu.
Bine, am vise umede cu masina aia care muta parapetii unul dupa altul...

danutzu_1069

@dr4qul4
E egal cu zero
Sa va amintesc ca au fost accidente cu patrundere pe contrasens pe DN1 in Otopeni? Orice masina poate "sari" peste bordura. e adevarat ca nu mai este aceiasi forta de impact.

dr4qul4

@danutzu....new jersey pe 400 km? Ar costa imens si mai rau...nu vom mai vedea A7 pt ca....merge si asa.

Majoritatea accidentelor au loc pt ca apar depasiri in care avem 4 masini  una langa cealalta. Sau unul intra in depasire, cel de pe acostament nu e lipit de margine, iar cel de pe contrasens nu se da la o parte...+ virajele la stanga, ce pot insa fi rezolvate cu borduri si 2+1!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

400km net sau brut?
Jersey nu trebuie in localitati.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panda_no 5

Maine am de facut Bucuresti - Bacau.
Se prognozeaza ploaie.
Ma astept la ce e mai rau.
Din cauza denivelarilor apa o sa balteasca in multe locuri.
Parerea mea e ca ar trebui demarata A7 urgent pina la Buzau ( chiar Ramnicu Sarat).

pasadia

@dr4qul4: mie imi plac aceste borduri inalte mentionate aici:

Quote from: pasadia on August 19, 2015, 01:22:36 PM

- aceste borduri si mai inalte, dar care permit transporturi speciale (evident, daca nu ar fi montati acei stalpii de iluminat, si nu ar fi cazul pe DN2)

Sunt pe DN1, la iesirea din Brasov, dar cred ca acel tronson e in grija Primariei si ca ea e de vina pentru aceasta optiune. Dar asta nu inseamna ca CNADNR nu o poate copia. Intr-adevar, dupa cum zice si danutzu, bordurile joase precum sunt si cele din Otopeni nu sunt de ajutor totdeauna.

danutzu_1069

^^
Ce te faci in cazul unui transport agabarit care trebuie sa mearga pe miijlocul drumului? (nu ma refer la stalpi, aia ies din calcul)

MNU

Dar transporturile alea agabaritice de care tot vorbiti, ce fac la sensurile giratorii sau prin orase? Cat sunt ele de frecvente? Merg pe toata distanta de 400km? Nu exista rute alternative?

pasadia

Va merge noaptea, doar pe sectoarele cu 2 benzi (deci si pe contra-sens) evident cu politia inchizand drumul pentru ei inainte. Sau vrei sa-mi spui acum ca latimea transportului agabaritic e de 3 benzi (vreo 10 metri)?

danutzu_1069

Exista fel de fel de obiecte agabarite care pot fi transportate, chiar si de 10m.

pasadia

Atunci pentru acele transporturi asiguri o inaltime de cel putin 40 de cm de la sol (inchipuindu-mi inaltimea bordurilor la circa 30 de centimetri).

Dar acum serios, ce facem aici? As intelege daca imi dai niste contra-argumente, dar as prefera sa fie intr-un singur mesaj. Nu cred ca ne premiaza nimeni daca scriem zeci de mesaje intr-o singura zi.

bond

disclaimer: nu merg pe acostament (m-am învățat minte), nu răspund la flash-uri, nu "fluidizez" traficul, nu depășesc decât larg, regulamentar și cu semnal "ostentativ-educativ" șoferii care se dau jos de pe drum să mă lase să trec. și dacă găsesc o coloană care merge cu max 80 în localitate și 100-110 în afară sunt mai mult decât mulțumit să mă lipesc de ea

NU sunt de acord să plătesc pentru diverse soluții costisitoare care să împiedice bizonii să se dea cap în cap. problema nu e drumul ci stilul de condus în cele mai multe cazuri: centimetrii ăia în plus de acostament dau falsa senzație de spațiu și că poți merge "în regim de autostradă"
ce lipsește de fapt e educația rutieră și, pentru mulți, experiența. permisul care se dă acum în școli e în multe cazuri permis de port armă
poate mai ieftin și eficient pe termen scurt ar fi să fie dn2 împânzit de radare fixe și camere de supraveghere

secolul trecut țin minte că venea o dată pe an nenea polițistu' la școală să ne facă educație rutieră și la televizor era o emisiune numită "reflecții rutiere".  m-aș bucura să văd iar așa ceva la televizoare