Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Va rog ceva - explicati-mi si mie, da' ca la prost, asa, ca pe bune daca inteleg - de ce folositi serviciile "car sharing" in Bucuresti?

Impresia mea, vazand oferta este ca :

1. Sunt foarte scumpe. Preturile sunt mai mari ca la taxi sau Uber. Dar la Taxi sau Uber, conduce altcineva - nu depui efort deloc, tu poti sta sa te relaxezi in scaunul din dreapta/spate. La bar poti da o bere sau sapte pe gat (e doar alegerea ta cate, te intorci acasa si pe sapte carari,  riscul maxim e sa platesti mai mult la taxi decat face). Esti obosit, poti chiar atipi in masina. Efort ZERO.

2. La taxi/app-hail, nu-ti pasa de parcare sau de alte prostii d-astea.

3. Ai acoperire mai redusa - nu e ca si cum inchiriezi o masina de-asta si te poti plimba cu ea prin toata tara. In plus pare al dracului de scump sa mergi mult, ca taxele cresc daca depasesti kilometrajul modic oferit (cu Spark n-ajungi nici la Pitesti si-napoi).

4. Taxi/Uber/Clever gasesti la orice colt de strada.

Care-i avantajul serviciilor astora de inchiriere la minut?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#691
Nu sunt foarte multe motive, dar expune cateva:

1. E scump, dar nu neaparat. La 0.7/minut cat e ZOE de la Spark poti sa dai mai putin ca la Uber/Taxi, dar conduci.

2. Daca inchiriezi cu ziua deja jocurile se schimba si poate ajunge mult mai ieftin ca Taxi/Uber.

3. Eu am testat masina ca sa vad daca imi cumpar modelul sau nu.

4. O sa folosesc Citylink pentru ca au hybrid. Vreau sa vad cum merge hybrid-ul si daca merita sa imi iau.

5. Nu folosesti diesel-ul din dotare in oras, ca vrei sa fi ECO (da stiu ca suna absurd, dar poate fi o posibilitate).

rota

@frunzaverde e chiar mai ieftin decat uber/bolt. Spre ex am luat azi un Zoe de la Spark de pe Calea Vitan(mall) pana la Unirii, fix 10 lei. (stapana a luat uber, a dat 13)
E chiar faina senzatia cand stii ca nu poluezi!

voicul

Mai adaug un motiv:
Teoretic se aplica si la Spark si la CityLink
Parchezi pe gratis in parcarile PMB care sunt goale. Deci gasesti repede parcare in centru, care altfel te-ar costa la masina personala.

dr4qul4

@frunzaverde,
Nu mai folosim Clever, folosim free.now. Adica Mytaxi. Au si oferta de 50% reducere la plata cu cardul.
Abia astept vara sa am motive sa las masina in parcarea de la munca...adica sa beau o bere -doua :))
Acum un an eram impotriva e-taxiului nereglementat. E bine cum e acum dar i-as lasa sa lucreze si cu persoane fizice. Doar sa se inregistreze pe un site undeva si sa-si incarce permisul, itp-ul si rca-ul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Românii trebuie să renunțe la mașinile personale! Se pregătesc deja decizii fără precedent în România

Problema poluării a devenit una de urgență majoră și în România. Una dintre cauze este numărul foarte mari de mașini, majoritatea cu motoare foarte poluante. Studiile arată că, pentru prima dată, parcul auto din Europa va începe să se restrângă. Și în România, această soluție pare din ce în ce mai aproape de a fi pusă în aplicare: românii trebuie să renunțe la mașini. Pe fondul unui infringement de la UE pe mediu, autoritățile din țara noastră îi pregătesc pe cetățeni pentru a renunța la mașinile personale și a călători cu mijloacele de transport public.

Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018 însă infrastructura rutieră nu ţine pasul, se arată în cel mai recent studiu PwC Digital Auto Report.

Consultanţii companiei atrag atenţia, de asemenea, şi asupra faptului că municipiul Bucureşti se află de mai mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa iar nivelul particulelor din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

,,Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ţine pasul. Spre exemplu, Bucureşti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing şi micro mobility', a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale şi juridice, PwC România.

Când vom începe să renunțăm la mașinile personale
Pe de altă parte, estimările pentru Europa arată că parcul auto va creşte cu 1,4% până în anul 2025, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate de tipul Uber, Clever sau Bolt dar şi a modalităţilor de proprietate alternative, potrivit studiului citat.

Parcul auto al Europei va ajunge la 273 milioane maşini în 2025, de la 269 milioane maşini în acest an, după care se va reduce până în 2030.

Raportul PwC dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care deţin o maşină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeaşi perioadă de la 57% la 64%. ,,Este o tendinţă care se extinde tot mai mult la nivel global şi pune presiune inclusiv pe preţurile autovehiculelor, pe fondul creşterii puterii de negociere", arată sursa.

Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, inclus în raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câştiga bani din împărţirea maşinii lor printr-o platformă peer-to-peer.

De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuşi să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraş. Un procent similar (47%) dintre consumatorii europeni ia în considerare renunţarea la propria maşină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preţ adecvat.

Orașele din România încep să pregătească renunțarea la mașini.  ,,Chiar şi prin măsuri coercitive"
Ca să poți renunța la mașina personală, trebuie să ai o alternativă, iar una dintre marile probleme cu care se confruntă orașele din România este transportul public. Autoritățile locale încep să ia măsuri privind transportul public pentru a-i determina pe locuitori să renunțe la mașini.

De exemplu, primăria municipiului Târgu Jiu a demarat, chiar astăzi, implementarea proiectului ,,Reabilitare, modernizare şi extindere sistem de transport public în comun prin troleibuz", investiţie care are o valoare de aproximativ 24 de milioane de euro.

,,Perioada de implementare a acestui proiect este de 40 de luni. Este un proiect extrem de important pentru noi şi sunt sigur că ne vom încadra în această perioadă. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă reducerea emisiilor de carbon în municipiul Târgu Jiu prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea sistemului de transport public prin troleibuz. Interesant la acest proiect este faptul că numărul de persoane care beneficiază de acest proiect este de 95.869 locuitori care reprezintă populaţia întregului oraş la 1 ianuarie 2018, numărul de călători la nivelul anului 2026, pe transportul în comun ar trebui să crească cu 45% faţă de situaţia de la acest moment. Pe partea cealaltă, numărul de deplasări cu auto personal scade cu 8%. Noi sperăm ca aceasta este doar o cifră estimativă şi speranţa noastră este legată de faptul că, odată cu dezvoltarea acestui sistem modern de transport în comun, vom putea face în aşa fel, chiar şi prin măsuri coercitive, ca o mare parte din populaţia municipiului Târgu Jiu, noi estimăm undeva la 45%, să folosească mijloace de transport în comun moderne", a declarat primarul Marcel Romanescu.

El a adăugat că obiectivele specifice ale proiectului sunt diminuarea traficului rutier cu autoturisme şi a emisiilor de echivalent CO2 din transport, prin transferul unei părţi din cota modală a transportului privat cu autoturisme, către transportul public, prin îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv, eficient şi competitiv prin modernizarea şi extinderea sistemului de transport public cu troleibuzul.

,,Rezultatele proiectului vor fi scăderea anuală a gazelor cu efect de seră: 3.525 de tone echivalent CO2/an, creşterea estimată a numărului de pasageri pe an cu circa 45%, troleibuze achiziţionate – 15 bucăţi (6 troleibuze de 12 metri şi 9 troleibuze cu autonomie extinsă), reţea contact modernizată – 13,62 kilometri, vor fi 0,36 de kilometri de reţea noua (cale dublă), sistem de e-ticketing creat (pentru 15 vehicule, 40 de staţii şi 40 de punct de reîncărcare), staţii aşteptare reabilitate prin proiect – 40", a mai spus Marcel Romanescu.


Mai sunt niste lucruri despre poluare pe:
https://www.capital.ro/romanii-trebuie-sa-renunte-la-masinile-personale-se-pregatesc-deja-decizii-fara-precedent-in-romania.html

voicul

Da asta e un pas normal, desi cred ca ar putea sa lase pana in 10 ani vechimea masinii.

O decizie a Consiliului General Bucureşti ar putea lăsa mii de taximetrişti fără licenţe - VIDEO

Companiile de taxi ar putea fi nevoite să respecte noi reguli. Taxiurile care circulă prin Capitală nu vor mai fi autorizate dacă sunt mai vechi de cinci ani şi normă de poluare mai mică de Euro 5, potrivit unui proiect de decizie al Consiliului General al Municipiului Bucureşti citat de economica.net.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/o-decizie-a-consiliului-general-bucuresti-ar-putea-lasa-mii-de-taximetristi-fara-licente-1251775

voicul

#697
Mi-am adus aminte - evitati EGO car-sharing.

1. In primul rand este scump. Spark e mult mai ieftin. Concret ban pe ban - EGO e mai scump!

2. Tepari cu aplicatia lor.
Deci le-am trimis mail ca sa imi reseteze aplicatia verzi si altele si intr-un final am reusit sa deschid masina lor (rezervasem si nu puteam sa trec sa deschid masina).
FIX in aceeasi zi si in timpul programului lor, aceeasi problema.
DESI le-am trimis mail in timp real si i-am si sunat, am resusit sa ma duc pe jos acasa!
Da nu oricum, ci cu banii luati pe rezervare. Rezervare e gratuita daca si faci o cursa. Daca nu faci o cursa rezervarea costa.
Deci pentru ca aplicatia nu le merge, am platit eu din buzunar si m-am folosit de serviciile STB.

Evident nu s-au mai deranjat EVER sa imi raspunda la mail!

Success!

Oprita7

Incepand de astazi, 1 februarie s-au produs schimbari majore in activitatea de "ridesharing" - oficial Transport Alternativ.

Fiecare sofer care mai vrea sa presteze activitatea trebuie sa detina mai multe documente. Incepand de la un atestat, continuand cu autorizatie de transport obtinuta de la ARR (pentru obtinerea acestei autorizatii trebuie sa ai un PFA, o firma sau sa iti cedezi masina prin contract de comodat unei societati care sa obtina ea autorizatia), itp-ul sa il faci din 6 in 6 luni si terminand cu casa de marcat obligatorie pentru cursele cash. De asemenea controalele autoritatilor statului catre entitatile care desfasoara astfel de activitati vor fi mai dese deci nu va mai merge cu fraudele care s-au facut pana acum.

Toate astea de mai sus vor duce la faptul ca va scadea numarul soferilor si a masinilor de calitate. In domeniul asta cei care faceau part time asigurau o calitate mai mare a serviciilor dar de acum cei care fac part time vor renunta. Nu merita sa iti scoti atatea acte, casa de marcat, sa iti faci itp-ul din 6 in 6 luni la masina proprie doar pentru cateva sute de lei pe saptamana pe care ii faci dupa program.

Vor ramane in sistem doar "profesionistii" cei care fac asta full time precum si cei care nici macar nu au masina lor, inchiriaza o masina de la o firma autorizata platind ~300-500 lei pe saptamana si muncesc cate 14 ore pe zi. Cei care fac full time din cauza veniturilor foarte mici, comisioanelor aplicatiilor foarte mari dar si a noilor taxe nu prea au cum sa ofere calitate.

In prima faza probabil ca tarifele dinamice vor fi destul de mari pt ca numarul de soferi s-a redus considerabil dar aplicatiile vor avea grija sa limiteze tarifele dinamice incat exista o competitie acerba intre cele 3-4 aplicatii de ridesharing fiecare dorind sa ofere pret cat mai mic clientului.


voicul

A scazut benzina si motorina. Au scazut preturile ... ? Nu.

Pony zice asa:
Am adăugat în flotă 30 de Seat Ibiza și 20 de VW Polo.
N-ai când să te plictisești, ajungi în fiecare zi la birou cu o altă mașină.

Totusi in ultimele luni au un plus de 50 de masini. E plina harta. Nu ii fac poza ca le uneste pe toate (era un punct care artat 9 masini intr-o zona).

voicul

O sa vedem cati o sa mai aiba chef sa inchirieze dupa toata nebunia asta, dar daca ta, am gasit niste pachete interesante de Spark:

Pachete exclusive de închiriere pe termen lung SPARK

https://espark.ro/packages/?fbclid=IwAR3hP3IVk89PR6fmoSXB9Ghqcf7LGyRJNJFTCKSkLu0smBsRBAGh5BuoLng


voicul

Lucian Bode: Dacă la nivel european se interzice transportul interjudeţean, intrajudeţean şi cu taxi e posibilă o decizie și în România - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/explicatiile-ministrului-transporturilor-privind-mentinerea-transportului-interjudetean-intrajudetean-si-cu-taxiul-1283496

voicul

Oferta interesanta de la Pony mai ales acum cand e orasul gol - au dublat punctele si poti ajunge la peste 50% discount:

https://getpony.ro/tarife/#units

Totusi unde sa mergi atat cu masina, mai ales ca cel mult prinzi un semafor, doar odata pe rosu.

oc7avian

Bringo au făcut parteneriat cu Black Cab. Cum grosul lor de curse erau în zona Business (curse care nu mai există), s-au reorientat spre livrarea cumpărăturilor să mai degreveze din încărcarea pe livratorii acestui serviciu, iar ei să-si mențină un cashflow.

Sursa: newsletter

Ionut

Nu stiu daca va fi si la noi, dar ar trebui.




Şoferii şi pasagerii Uber vor fi obligaţi să poarte măşti

Uber a decis, în contextul pandemiei de COVID-19, să impună purtarea măştilor de protecţie în maşinile înscrise în cadrul serviciului şi va folosi tehnologia pentru a se asigura că noile reguli sunt respectate. Purtarea măştilor de protecţie va fi obligatorie pentru cursele Uber, atât pentru şoferi, cât şi pentru pasageri, a confirmat Uber pentru CNN Business. Nu este clar când şi exact în ce ţări va fi impusă această obligaţie, însă, ca şi alte schimbări, Uber va începe să impună noua regulă în Statele Unite.

News.ro