Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oprita7

#660
Pe Clever o buna parte din clienti sunt clienti castigati de aplicatie in anii cand Uber nici nu visa sa intre in Romania. Adica 2012-2015 cand doar Clever exista. Mare parte din clientii astia sunt platitori Cash si sunt si clienti obisnuiti cu taxi care intotdeauna lasa tips peste pretul cursei. cursa de 16 lei in 80% din cazuri pe Clever este 20 lei in timp ce pe restul aplicatiilor (Bolt sau Uber) chiar si la plata cash se lasa mult mai rar spaga. Sa nu mai zic de clientii de pe Clever care sunt invatati cu preturile de la taxi si se "sperie" cand vad ce ieftin este la Clever Go. Tot la fel se sperie si soferii de la Clever Go cand vad ca doar din spaga acoperi combustibilul consumat in ziua respectiva (sau minim 60-70% din valoarea lui)

Aplicatia Clever functioneaza diferit de Bolt sau Uber (unde primesti direct cursa urmatoare). La clever sunt afisate cursele din acel moment si iti alegi tu care cursa vrei. Pana acum 2 luni iti arata fiecare cursa daca este CASH sau CARD, evident pe langa distanta , numele pasagerului si ratingul sau. De 2 luni nu iti mai arata (tocmai pt ca cursele cash se luau la greu iar cele cu cardul foarte rar, nu le lua nimeni). Deci colegul de mai sus mai da-le o sansa si nu cred ca vei mai avea probleme, chiar zilele astea aplicatia a dat mesaj ca daca nu dai update nu mai functioneaza (unii nu dadusera update special sa le mai arate versiunea veche in care vedeau fiecare comanda daca e cash sau card). Din pacate multi soferi stiti ce fac? Dau rating MIC gen 1 stea la cei care merg cu cardul astfel incat sa se fereasca de ei pe viitor si sa ramana cu rating mare doar cei care merg cash. Combinatii de romani adevarati :D

Soferii prefera cursele cash din motive de tips (un mare plus ca tipsul nu este impozitat, comisionat etc) si din motive ca multi sunt amarati si le trebuie sa bage gaz/sa ii cheltuie/sa manance/ sa spele masina etc. Multora le este mai bine cu banul in mana decat sa ii ia pe toti peste 5-6-7-8-10 zile. Eu sincer am practicat Bolt ~1.5 ani si eram foarte fericit ca nu existau curse cash si ca luam banii la sfarsit de saptamana. Dar in timp s-a stricat treaba la Bolt si m-am mutat pe Clever unde castigurile sunt ceva mai bune(datorita spagii, iti poti alege singur cursa la care vrei sa te duci la Bolt/Uber poti primi si la 5-6-7km distanta, desi nu exista dinamic tariful per km este mai mare decat la Uber/Bolt iar in intervalul cand lucrez eu oricum dinamic nu prea este - lucrez intre 21 si 2-3-4 noaptea, un inconvenient este calitatea pasagerilor la Bolt/Uber de departe oameni mult mai ok decat la Clever dar daca iei doar pe cei care au rating bun mai filtrezi si la Clever)

Oricum si astia de la Clever au simtit ca au "o mica mina de aur" pentru soferii de ridesharing, saptamanile trecute tocmai au ridicat comisionul lor la 25% dar daca faci 60 de curse comisionul ti-l inapoiaza, evident asta fiind doar o promotie de moment.

Pe termen lung tot taximetria ramane baza, transportul prin genul asta de aplicatii efectiv nu este sustenabil din cauza aplicatiilor care au grija sa stoarca foarte multi bani prin comisionul nesimtit aplicat. Dar asa e in afaceri cat timp ei gasesc soferi disponibili de ce sa nu ceara comisioane mari?

Dar dupa 1.11 vine si nota de plata, vor ramane cu foarte putini soferi pentru ca pe castigurile actuale nu se pot sustine noile costuri. Eu (si marea majoritate a soferilor) nu sunt interesat momentan de reglementare pentru ca sunt prea mici castigurile incat sa merite noile cheltuieli.

dr4qul4

1. Mare parte din comisionul aplicatiilor se intoarce catre clienti: promotii, bonusuri, reduceri, sau catre soferi: bonusuri la un anumit numar de curse (Bolt parca avea ceva de genul). iar restul se duce pe publicitate.
2. Nu inteleg de ce ii zice ridesharing. Nu imparti cursa cu nimeni. Conceptul de ridesharing presupune ca tu sa ocupi doar 1 loc intr-o masina, care sa poata prelua si alti pasageri, iar masina sa faca un mic ocol pentru a-i prelua si duce pe toti. Daca nu ma insel, asa era acum multi ani la Uber (in afara). trebuia sa specifici si cate locuri ocupi, si puteai alege maxim 2. La mai mult de 2 pretul crestea.
BlaBlaCar este ridesharing (dar si ala pervertit), sau si mai bine, ceea ce vedem pe grupurile de fb (xxx-ieni in Bucuresti/cluj/Timisoara/Iasi), unde cineva care merge acasa da anunt si mai gaseste 2-3 "consateni", astfel incat sa imparta cheltuielile si eventual sa mai faca si el un ban (sau "alte beneficii" in cazul in care exista chimie).

Pe mine ma irita aceasta denumire. Eu folosesc denumirea de E-taxi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Oprita7

#662
Pe soferul care isi uzeaza masina, isi asuma riscurile activitatii e evident ca il deranjeaza comisionul absurd de mare perceput de aplicatii si nu il incalzeste cu nimic ca beneficiaza clientul de reducere bonus sau promotie. sau ca mai beneficiaza si el soferul de cate vreun bonus asa din cand in cand. Pana la urma acel comision este undeva EGAL cu profitul real al soferului in conditiile in care aplicatia este doar un intermediar. Nu exista "soferul Clever" exista soferul firmei transportatoare (care nu este Clever), fiecare cursa este o relatie comerciala intre un sofer autorizat si client, aplicatia fiind doar un intermediar neasumandu-si nimic . Verificati orice factura si veti vedea ca este o factura intre o firma (NU APLICATIA) si client.Aplicatia fiind doar intermediarul care doar EMITE acea factura in numele firmei unde e bagat soferul. Pe Factura datele de identificare sunt ale firmei transportatoare. De aici si nonsensul legat de comisioanele foarte mari percepute. Aplicatia castiga aceeasi bani cu soferul care isi uzeaza masina proprie, baga benzina proprie, isi asuma riscurile activitatii (amenzi, accidente etc) si nici macar aplicatia nu ofera beneficiile unui angajat in acesti bani.

Dar dupa 1.11 cand vor ramane ~20-25% din soferi pe strada aplicatiile vor fi nevoite sa mareasca tarifele sau sa acorde bonusuri cu adevarat mari incat soferii sa se gandeasca "bai hai sa ma autorizez". In timp, dupa ce soferii se vor autoriza evident tarifele vor scadea, bonusurile se vor scoate pentru ca aplicatiile vor stii ca soferii s-au autorizat deja deci acum sunt mai usor de tinut captivi :D

evident termenul de ridesharing nu a fost niciodata folosit corect in domeniul asta. Dar asa e cunoscut "popular" genul asta de transport de asta m-am exprimat asa in postarea de mai sus. Termenul cu care toti ar trebui sa ne obisnuim este acela de "soferi de transport alternativ"

perfidus

Ce vorbiti voi aici e valabil pentru orasele mari unde exista competitie pe e-taxi: Timisoara, Bucuresti, Iasi , Cluj si care or mai fi.
E a doua oara cand incerc sa merg cu Clever (taxi ca doar asta e aici) in Craiova si nu reusesc. Asa ca trebuie recurg tot la aplicatiile firmelor consacrate.
Intre timp de la 1 octombrie tarifele au crescut si cu 25% la Taxi in oras, ajungand pe la 2,49 lei/km + 2,49 lei pornirea la una din firme. E adevarat, sunt cei care au masinile cele mai bune si tin cel mai mult la calitate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Se misca unele lucruri si in avantajul soferilor:

Taxa serviciului Yango: 5% + 1 leu
Termenii sunt în favoarea ta. Taxa noastră de serviciu este de doar 5% + 1 leu

Oprita7

#665
pai la yango pana acum era comision 0. acum a devenit 5% + 1 leu. iti dai seama ca in timp va fi si mai mare si se va alinia cu restul competitorilor.

La yango e o problema cu cursele mici, au cursa minima 5 lei. la o cursa de 5 lei comisionul este 1 leu 50 deci ~30 si ceva la suta si oricum e o problema faptul ca e cursa minima asa mica (la restul este 10 lei) tinand cont de distantele de preluare care la aplicatiile astea sunt maricele.
orele in care yango adauga la soferi bani peste costul cursei efective sunt tot mai restranse si strict pe zone centrale. 

Peste cateva zile o sa vin daca am timp cu un update legat de costurile efective ale procesului de "reglementare" care trebuie facut pana la 1 noiembrie, dupa aceasta data aplicatiile vor tine doar soferii care s-au autorizat pe restul ii dau afara de pe aplicatie.  Dar sa vedem exact si ce se intampla cu legea ajunsa la camera deputatilor, for decizional, prin care se incearca cateva modificari la ordonanta cea mai importanta fiind termenul care se vrea a fi mutat pe 1.02.2020. aplicatiile cu siguranta vor trage tare (lobby pe la politicieni) sa prelungeasca termenul pt ca in situatia de fata e groasa pt ele (nu vor avea soferi destul clientii vor folosi taxi)

Oprita7

#666
Legea care modifica putin oug-ul dat de guvern in vara privind reglementarea serviciilor de transport alternativ a fost adoptata de camera deputatilor undeva saptamana trecuta. Ca sa intre in vigoare mai este nevoie ca presedintele sa o promulge iar apoi sa fie publicata in monitorul oficial.

Cele mai importante schimbari ale parlamentului asupra oug-ului dat in vara sunt:

- noul termen maxim pana la care soferii trebuie sa isi scoata actele va deveni 1.02.2020.
- vor putea fi eliberate autorizatii si pentru masinile cu numere de inmatriculare de provincie. in ordonanta initiala doar masinile de B si IF puteau lua autorizatie in Bucuresti, doar masinile cu nr de CJ in CJ etc
",,Art.6. - In situalia in care operatorul platformei digitale este o
persoana juridica nerezidenta, acesta este obligat sa aiba pe toata
perioada in care i§i desfa§oara activitatea de intermediere a transportului
alternativ pe teritoriul Romaniei o filiala inregistrata la Oficiul National
al Registrului Comerlului, prin care se deruleaza activitalile comerciale
in Romania."

*articolul asta nu stiu cum sa il interpretez, dar cred ca e vorba ca de acum aplicatiile nu mai au voie sa duca banii pasagerilor direct in strainatate ci trebuie sa desfasoare activitatile comerciale prin filiala inregistrata la ONRC, sa plateasca impozite aici si apoi sa ii duca unde vor ei.

Cum spuneam legea inca nu este promulgata si publicata in Monitorul Oficial, deci pana se va promulga si publica ramane legea veche care prevede ca termen maxim pt autorizarea soferilor 1 noiembrie.

Daca nu intra "legea modificata" pana pe 1 noiembrie (foarte putin probabil mai sunt fix 24 ore) aplicatiile vor fi nevoite sa opreasca conturile tuturor celor ce nu si-au scos actele pana acum. Un procent de doar ~15-20% din soferi si-au scos actele pana acum, restul nu vor mai putea primi curse (aplicatiile daca dau curse la soferi neautorizati risca sa piarda autorizatia lor!).

Deci in perioada 1 noiembrie si pana cand legea modificata intra in vigoare vom avea iarasi o perioada in care numarul de masini va fi extrem de mic ceea ce va face pentru foarte multi inutilizabil serviciul ca nu vor gasi masina sau tariful dinamic va fi extrem de mare.

Unii soferi urmeaza sa isi scoata actele dar marea majoritate pur si simplu nu vor pentru ca sunt foarte mici castigurile raportat la noile costuri deci si daca intra legea modificata tot va fi o problema si la 1.02.2020 asta daca nu cumva aplicatiile ridica tarifele de baza (nu vrajeli cu bonusuri sau tarife dinamice)

De asemenea chiar si soferii care au actele scoase abia de ieri ARR-ul a inceput sa primeasca dosare pentru eliberarea de ecuson iar eliberarea dureaza 15 zile. Deci chiar si astia cu actele scoase risca sa ia amenda intre 1000 si 5000 lei si unii din ei poate ca vor sta acasa.

voicul

Reglementarea ridesharing-ului: Clever anunţă că este prima platformă care a primit de la Guvern aviz definitiv de funcţionare pentru transport alternativ, într-o piaţă în care se luptă cu Yango, Uber şi Bolt

https://www.zf.ro/auto/reglementarea-ridesharing-ului-clever-anunta-prima-platforma-primit-guvern-aviz-definitiv-functionare-transport-alternativ-intr-piata-lupta-yango-uber-bolt-18512551?fbclid=IwAR0se481J34Y8wUsAq87vEK8hxOZJNiHj75RCq0RtESaT77B0cQ2Wbvbu_I

Oprita7

Da, in afara de Yango restul platformelor sunt ok, au obtinut autorizatiile inca de acum cateva zile bune.

Lista cu platformele autorizate poate fi gasita pe siteul ministerului comunicatiilor aici fiind linkul: https://www.comunicatii.gov.ro/wp-content/uploads/2019/10/Lista-platforme-digitale-avizate-tehnic-1.pdf

Problema este cu soferii care multi din ei nu au niciun document (si nici nu vor sa scoata) iar aceia care au niciunul nu are inca ecuson deci tot pot lua amenda incepand de la ora 0.

voicul

La cald, la ora 1, 1 noiembrie:
- Da ce e cu pretul asta?!
- Pai de la 1 noiembrie sunt mai putini soferi.
- Daa ... ia sa iau taxi!

Uber 20 ron si taxi - in jur de 10 ron. Tu ce ai lua sa te duci acasa?

Oprita7

#670
suntem de acord ca serviciile uber sunt superioare serviciilor taxi?

atunci de ce uberul ar trebui sa fie mai ieftin decat taxiul?

totusi zilele astea e o situatie speciala in ceva timp se va putea iarasi face uber fara acte  pana la 1 februarie si vor iesi din nou multi soferi deci preturile vor reveni la cele dinainte cand de multe ori multe curse sunt cu profit 2-3 lei pt sofer.

pe1 februarie iar va fi fix la fel pt ca odata reglementat serviciul asta soferul nu poate supravietui pe tariful de 1.30 din care iti sunt retrasi 25% comision in cazul uber si clever, 20% bolt etc, apoi mai ai cartea de munca care va fi obligatorie si asa mai departe.

interesant cazul tau si cred ca multi se regasesc in el. uber e super taximetria trebuie sa dispara niste invechiti terminati. da uber e super numa cand e ieftin cand e mai scump domne parca e bun si taxiul :D

voicul

Asta e regula generala din ce observ eu: toti dam din gura pana in momentul in care e vorba de bani.
In cazul de fata nu prea conteaza 10 lei, pana la urma multi nu se uita la banii astia, dar in procente 50% ... pai deja unii iau taxi-ul cand e cu 20% mai ieftin, pentru ca ... ce, nu am mers atata timp cu taxiu-ul si a fost bine?  :lol:

voicul

Car-sharing-ul în România nu a murit, dar a ajuns în comă. Câte autorizații de transport alternativ au fost eliberate în București - VIDEO

Situaţia autorizaţiilor de la ARR în Bucureşti:

- număr de cereri pentru eliberarea autorizației pentru transportul alternativ: 721

- numar autorizații de transport alternativ eliberate: 547

- număr de cereri pentru copii conforme ale autorizaţiei de transport alternativ: 3600

- numar copii conforme eliberate: 1985

- număr de cereri pentru eliberarea ecusoanelor: 4875

- numar de ecusoane eliberate: 8

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/car-sharing-ul-in-romania-nu-a-murit-dar-a-ajuns-in-coma-cate-autorizatii-de-transport-alternativ-au-fost-eliberate-in-bucuresti-1210441

Cristi N

Si eu am folosit Uberul vineri dimineata pe la 2AM si cursa a costat cam la fel ca de obicei. Plecare din Centru Vechi, 5km distanta, 10 min durata si am platit 14.57 lei.

voicul

Perpetoo are o campanie de -50% din pretul de inchiriere al masinii. Se pare totusi ca ai cost separat de CASCO.

Partea interesanta: desi X3 la 31 euro pe zi sau chiar Avensis - 15 euro /zi - automat ... toata masinile au 0 calatorii.