Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Exact.
De asta si eu am ceva cu Uber. De la o firma "inovatoare" am pretentii, de la una care se numea Taxify nu ma asteptam la altceva decat la taxi-ul nostru traditional.
Asa cum alte multinationale isi verifica lantul de furnizori (de exemplu nu accepta ca produsele pe care le vand sa fie facute de copii),  ma astept si de la Uber sa aiba mare grija cu cine lucreaza, si sa nu accepte orice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@dr4qul4, intram in taramul "multinationalele care ne fura" si in universul ultra-nationalist... NICI O FIRMA DIN LUMEA ASTA NU VERIFICA CA FIRMELE PARTENERE ISI PLATESC SAU NU TAXELE MAI DEPARTE. Ar fi absurd  - de asta platim cu totii taxe - ca statul sa controleze taxarea si mediul concurential. Statul roman are institutii si are si oameni - pot oricand sa faca treaba asta.

Da, firmele au anumite reguli de due dilligence - legate mai ales de coruptie si de exploatare (sclavie, trafic de persoane, munca minorilor). Dar in nici un caz n-o sa stea vreun auditor al vreunei firme sa verifice ca furnizorii si clientii isi platesc taxele. E absurd! Avem statul pentru asta. Cu bonul fiscal am explicat cum functioneaza sistemul si de ce este legal. ANAF are organe de control care, ale dracu, chiar functioneaza. Aceiasi chestie cu bonul fiscal - am explicat cum functioneaza intermedierea financiara de tipul asta - e perfect legala, contabilizata, nu are nevoie de bon fiscal. Wizz Air (Ungaria) practica de altfel acelasi sistem la "tarabele cash" pe vremea cand aveau asa ceva.

Uber isi face due dilligence-ul : se asigura ca soferii nu au cazier juridic sau auto, se asigura ca soferii au carnetul la zi, se asigura ca exista autorizatie de transport persoane (in momentul asta in regim de inchiriere; in momentul operationalizarii ordonantei, in regim de "transport alternativ") si o forma juridica corespunzatoare (se permit PFA cat timp PFA-ul are autorizatie individuala, apropo, am verificat).

Pe urma, toata chestia asta cu soferii nu primesc salariu, ci primesc banii pe alte cai e absurda. Romania a incurajat dupa 1996 (spre deosebire de UK, de exemplu) ideea de profesii independente nesalarizate. Si a oferit dintotdeauna optiuni vaste pentru plata profesiilor independente in mod legal, fara salarizare. Am fost platit (si impozitat) ca atare (fara carte de munca, fara salariu) cam vreo 80% din banii pe care i-am castigat in Romania vreodata - pana sa plec din Romania n-am avut niciodata "carte de munca" - si nimeni n-avea care facea ce faceam eu. M-am asigurat ca totul a fost legal. In Suedia (unde traiesc de vreo 13 ani) legea nu e nici pe departe la fel de open-ended, desi este una din cele mai flexibile din Europa - nici in SE daca faci Uber nu iti iei banii pe salariu!. In UK, spre comparatie, legea e extrem de inflexibila.

P.S. Aia cu Uber e intezis in Grecia e si aia fake news... Uber nu e interzis deloc in Grecia - functioneaza in Grecia continentala in regim "Uber Taxi" - similar cu Clever Taxi - si e folosita frecvent ca aplicatie de comandat taxiuri. Exista discutii cu noul guvern pentru o reglementare moderna - chestia e ca in Grecia taxiurile functioneaza foarte bine, si majoritatea tarificatiei e bazata pe sistemul pris fixe - ceea ce Uber nu vrea sa implementeze. Deci grecul tau poate lejer sa-si ia aplicatia; e pe AppStore-ul grec (am si verificat), chiar in limba locala.

Iar aia cu $30.000 e si aia absurda. Nici un procesator american nu mai permite tragerea de mai mult de aproximativ $10.000 de pe card fara semnatura olografa sau CVC/CVV. Pe urma, procesarea Uber este si ea foarte simpla (apropo, si Bolt si Lyft folosesc exact acelasi algoritm de plata; e third-party) - in momentul in care initiezi o cursa ti se iau de pe card o suma de bani corespunzatoare cu estimatul initial. La sfarsitul cursei, daca destinatia nu a fost schimbata, se face ajustarea (care nu poate fi mai mare de aproximativ 25%). Daca se schimba destinatia, si costul cursei depaseste un anumit procent peste estimatul original, procesarea e blocata pana la reglementare (si contactarea clientului). La inceputul sistemului mai dadea rateuri, dar suma maxima trasa vreodata a fost sub $20000, si atunci a iesit scandal public. Nu mai e cazul. @dr4qul4 - poate ar fi timpul s-o lasi mai moale cu intoxicarea si cu "vai, multinationalele care ne incaleca" - deja ti s-a demonstrat ca ai postat poze trucate. In locatiile care permit lasatul de bacsis, bacsisul maxim nu poate fi mai mare de 200% sau echivalentul local al 100$, tocmai pentru a preveni erorile absurde.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Oprita7

#572
Spune-mi te rog cum pot eu legal ca persoana fizica neinregistrata fiscal sa primesc bani saptamana de saptamana de la firma care imi scoate banii de la Uber fara sa fiu angajat la acea firma.

NU AI CUM. In Romania daca vrei sa fii platit de o firma trebuie sa ai o relatie contractuala de angajare cu acea firma. In trecutul relativ indepartat (pana acum 7-8 ani+) se practica contractul de prestari servicii dar astazi nu mai este in vigoare.

Pana si asociatiile de proprietari daca vor sa plateasca femeia de serviciu ori o angajeaza cu contract de munca (si automat sunt obligati sa plateasca toate taxele aferente unui angajat)ori apeleaza la o firma de curatenie care este persoana juridica si atunci e mai simplu e o relatie intre 2 persoane juridice asociatia scapa de taxele pe munca.

Ce atata vorba? Ce spui tu am spus-o si eu, nu aplicatia in sine face frauda dar aplicatia in sine ar putea sa evite frauda in 2 secunde. Cere contractul de munca inregistrat la ITM asa cum cere si valabilitatea ITPului.

Aplicatiile se spala pe maini spunand ca...nu e treaba lor ei lucreaza doar cu firme.
E o intreaga mizerie asta nu suntem intregi la minte? adica eu ma inregistrez  la sediul aplicatiei toata munca mea este EXCLUSIV cu aplicatia dar de fapt domne tu baga-te la o firma ca sa fim noi "legit" si sa nu fim noi aplicatia cei care fentam statul sa fie firma aia tampon cei care incalca.

Asta e realitatea faptul ca la aplicatii trebuie sa lucrezi printr-o firma nu este decat o modalitate perfect legala prin care aplicatia se absolva de orice latura fiscala a unei parti a taxelor.

De altfel scandalul asta privind legislatia muncii nu e doar la noi, uite ca si in uk este:
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-drivers-employees-full-rights-court-appeal-lose-ordered-treat-ride-sharing-app-taxi-a8047316.html

orice tribunal care se apleaca asupra problemei vede realitatea faptul ca aplicatiile obliga soferii sa lucreze prin entitati juridice este doar o gaselnita perfect legala dar total imorala.

daca mie din aia 75% firma tampon imi opreste 10% si mi-i da pe cei 65% in mana eu ce taxe sa mai platesc din astia 65% din fiecare cursa pe care ii primesc? in primul rand nu ii pot declara ca firmele astea nu iti fac niciun contract. in al doilea rand ca persoana fizica neinregistrata fiscal in Romania nu poti desfasura activitate comerciala ! (si in trecut prestari servicii era doar cu caracter ocazional maxim 6 luni pe an) in al doilea rand daca din astia 65% mi se mai opresc si taxele standard (adica 10% impozit, 10% cass si 25% cass) unde mai ajung?

profitabilitatea serviciilor de transport prin intermediul aplicatiilor in Romania exista si pentru ca statul este fraudat. daca pt tine e o scuza ca nu aplicatia e vinovata ci firma unde e bagat soferul foarte bine dar esti departe de realitate. vorbim de un serviciu finit aici, un serviciu pe care sa il luam in totalitatea lui.


dr4qul4

@frunzaverde, Eu vorbesc de o vina morala si tu o tii pe a ta. Asa ca va fi ultimul mesaj pe acest topic.
Din punctul meu de vedere, UBER, care se lauda ca este o "companie de inovatie tehnologica" sa gaseasca solutia prin care sa-si resposabilizeze partenerii.
Atat timp cat lucreaza (si chiar incurajeaza prin modul de lucru) cu "parteneri evazinonisti", eu voi pune un mare semn de egalitate intre ei si taximetria noastra traditionala.

Sa recapitulam (pt mine ca si consumator final):
- Uber-ul imi cere de la inceput cat ma costa (pe baza unui calcul complicat pe care eu nu am timp sa-l inteleg) = taximetrist care imi cere de la inceput un tarif umflat
- Uber foloseste parteneri care nu declara toate veniturile = firma de taxi care foloseste colaboratori care nu dau bon fiscal
- Uber foloseste parteneri care anuleaza cursa (pentru ca la o a doua comanda poate intra tariful dinamic) = colaborator taxi cu maimuta

Poate ca americanul m-a mintit cu cei 30k. O fi avand actiuni la Lyft mai stii? Dar te rog sa ma scutesti cu sloganuri. Sunt si multinationale care ne fura, dar sunt mai putine decat firmele autohtone care ne fura. Nu am spus ca Uber ne fura, am spus doar ca ne trateaza ca pe lumea a 3-a, oferind un serviciu comparabil cu taximetria traditionala de la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Asta cu vina morala e absurda. Tu daca cumperi ceva de la un butic te-apuci sa verifici daca a platit taxe? Pai ai fi agent de fisc 24/7

frunzaverde

#575
@Oprita - In momentul asta PFA/PFI este metoda tipica de interactiune contractuala intre persoane fizice cu activitati independente si firme. Sistemul este extrem de flexibil si extrem de simplu de folosit. Exista si alte metode (drepturi de autor de exemplu).

Stiu ca este practic imposibil sa scoti bani "negri" dintr-un cont bancar al unei firme - trebuie contabilizati. Asa ca ce ziceti voi n-are cum sa se pupe cu realitatea.

Asa ca am intrebat un prieten care face Uber full time cum face, si mi-a zis ca si-a luat autorizatia de transport si merge pe PFA cu norma de venit, adica plateste anual taxe ca si cum ar castiga "norma de venit" (27000 lei pe an e norma pentru unde locuieste), din care se platesc taxe conform grilei (deci 10% din 27000/an). Asta e tot ce da la stat (omul mi-a zis ca scoate cam 3000-5000 din Uber + Bolt (cica-s putini soferi care nu fac ambele, simultan) si inca vreo 2000 lunar, mai mult vara, din fotografie de evenimente), cu cam 50-55 ore muncite pe saptamana. Se poate cu PFA fara probleme in continuare, desi Uber nu (prea) mai vrea sa inregistreze soferi noi pe forma asta, pentru ca exista o forma evaziune foarte nesimtita cu suspendarea activitatii la cateva luni dupa deschiderea activitatii (apropo de Uber nefacandu-si due dilligence). Omul, regularizeaza anual, nu e nici un fel de problema, practic zero contabilitate, zero batai de cap. In plus, daca nu vrei sa platesti contributii pe sanatate (la salariul minim, nu va faceti griji) si la pensie, te declari "inactiv" cel putin o luna - si nu mai ai obligatie sa le platesti (dar nici nu pupi) - aici e evaziunea care nu convenea la Uber. Omul se gandeste sa-si faca firma (cu 1%+5%) dar zice ca nu se merita la contabilitate, desi ar scoate bani inca si mai bine.

Omul mi-a confirmat ca firmele de "pool"/"flota" au devenit (pentru 5-10% din incasari) intermediari intre soferul PFA si Uber pentru cei care n-au firma proprie. Daca vine o persoana fizica si vrea sa conduca prin "flota", te trimit sa-ti faci PFA sau iti iau 200-500 lei, dai procura, si-ti face contabila firmei PFA pe norma de venit direct la ANAF, fara batai de cap (cu activitate in sediul flotei). Si mi-a zis ca multi nu-si depun declaratia 200 la ANAF, pe principiul ca n-o sa-i frece nimeni la cap pentru cateva sute de lei taxe datorate anual...

Omul mi-a confirmat si ca iti dau "consultanta fiscala semi-ilegala" despre cum te poti declara inactiv (si flota iti pastreaza banii o luna intreaga, si te platesc) ca sa scapi de pensie si sa platesti mai putin, si cum firmele intermediare ca "administrator de flota" iti grupeaza incasarile intr-o singura plata, care sa satisfaca ANAF-ul. Optimizarile de tipul asta sunt insa extrem de comune in toata Romania - nu doar soferii practica asta, ci toata lumea.

In conditiile astea, trebuie sa fii prost sa te inregistrezi cu CIM si carte de munca - iti poti inclusiv optimiza pensia si medicalul mai bine daca esti PFA cu pausal. Totul (cu exceptia ultimului aliniat) e complet legal (am verificat) - si par a fi facilitati standard oferite de ANAF profesiilor independente si intreprinzatorilor mici si foarte mici. Facilitati care sunt uriase - adevarat - Romania a fost descrisa ca paradis fiscal pentru IMM-uri, si stiu ca a inceput (alaturi de Estonia) sa fie folosita ca "steag de convnienta" pentru inregistrat IMM-uri la nivel european. Toata chestia asta e reglementarea statului roman.

Si nu te obliga nimeni sa te inscri intr-o "flota"! Doar ca legea prevede ca iti trebuie autorizatie de transport. Si iti trebuie si masina - si firmele de flota asta fac. Asigura autorizatia + masina + contabilitatea. Daca ai autorizatie, poti ramane "singur" la Uber.

P.S. Ca sofer la Uber/Bolt/Yandex/Partener Taxi nu esti angajat la Uber. Mai mult, spre deosebire de UK, care are o legislatie de munca surprinzator de rigida, esti, conform codului fiscal roman prestator de activitate independenta, NU angajat, in mod explict. De ce? Pentru ca Codul Fiscal sa te considere "activitate independenta" trebuie sa respecti oricare 4 puncte din cele de mai jos:

3.1. persoana fizică dispune de libertatea de alegere a locului şi a modului de desfăşurare a activităţii, precum şi a programului de lucru; - DA, un sofer Uber/Bolt poate lucra cand vrea si pentru cine vrea, unde vrea.

3.2. persoana fizică dispune de libertatea de a desfăşura activitatea pentru mai mulţi clienţi;. - DA - concomitent si fara a anunta Uber/Bolt/Yandex, poti inclusiv avea siglele tuturor operatorilor pe masina. Exista Uber, Bolt, Yandex, si partener Taxi/Clever daca ai licenta de taxi, poti concomitent, la libera ta alegere, lucra pentru oricare din ei, in orice combinatie. Si esti liber sa dai curse in nume propriu, dacaa iti gasesti clienti individuali - nu exista contract de exclusivitate.

3.3. riscurile inerente activităţii sunt asumate de către persoana fizică ce desfăşoară activitatea; - NU. Uber/Bolt te asigura.

3.4. activitatea se realizează prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfăşoară; - DA. Uber nu-ti pune la dispozitie masina (capitalul), tu vii cu el si platesti pentru el.

3.5. activitatea se realizează de persoana fizică prin utilizarea capacităţii intelectuale şi/sau a prestaţiei fizice a acesteia, în funcţie de specificul activităţii; - DA - Uber nu conduce masina, ci tu si doar tu, in baza prestatiei fizice si abilitatilor intelectuale..

3.6. persoana fizică face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare şi supraveghere a profesiei desfăşurate, potrivit actelor normative speciale care reglementează organizarea şi exercitarea profesiei respective; - NU.

3.7. persoana fizică dispune de libertatea de a desfăşura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terţe persoane în condiţiile legii; - DA - poti constitui pool-uri si flote; si poti lucra si pe cont propriu, in baza autorizatiei.

Deci, 5/7 se respecta - deci conform codului nostru fiscal, nu esti considerat angajat normal, ci... activitate independenta. La fel e, de altfel, si in tarile nordice!

@dr4qul4 - ti s-a explicat de trei ori de vreo 3 oameni ca vina morala e o absurditate. Taxele sunt o problema legala, nu morala - esti legal daca platesti taxele pe care le cere statul, si esti ilegal daca nu le platesti. Raspunderea (legala, morala etc.) asupra taxelor este a celui care are datoria, in baza LEGILOR STATULUI, de a le plati. Nu este datoria mea (morala sau legala), sau a unui alt element al publicului, sa veghez ca altii, prieteni/parteneri isi platesc sau nu taxele.

Statul are monopolul violentei si legii - daca statului nu-i convine ca Uber/Bolt/Taxify isi pune soferii sa plateasca taxele pe veniturile pe care le fac soferii - SA DEA LEGE - orice stat are putere de zece ori cat Uber. E simplu! Dar pana atunci, legislatia romaneasca si europeana spune ca ce face Uber e perfect legal. Si ce e legal dpdv al taxelor, e si moral - statul isi ia dreptul pentru protectia mea cu forta pe care i-o confer pentru a ma proteja . Chestia asta nu e noua, si e universal acceptabila de la filosofi antici (Aristotel si Platon, ba chiar si Isus zice de taxe in cartuloiul mare si negru) pana la filosofi si economisti moderni (fie ca vorbim de Keynes sau de Hayek).

In rest, tot ce pot sa zic e ca egalurile alea pe care le pui acolo pot arata ori prostie, ori partizanat, pentru ca nici un om care poate gandi macar un pic ar putea face afirmatiile alea. Nu poti sa spui ca albul e negru (tarif dinamic algoritmic, bazat pe oferta = furt pe fata, ca ai moaca de fraier), nu poti sa spui ca anulatul cursei, urmat imediat de oferta de transport noua cu alt sofer, uneori din categoria superioara, gratis = nu te duc, ba, pana in berceni... Nu are sens - sunt chestii complet diferite, din cu totul alta lume... Dar incep sa inteleg cum de oamenii pica de fraieri in mainile anumitor politicieni infecti...

Si, nu, nu cred ca americanul a mintit - cred ca nu exista nici un american. Si nici un grec. Pentru ca orice american care a vazut un card de credit (nu mai zic de unul care avea pe mana 30.000$ lichizi) stie (spre deosebire de un european) ca poti disputa un charge gresit cu mare usurinta, si ca banca americana, mai ales la sume absurde, nici nu discuta, a doua zi ai banii inapoi in card. Si orice american e obisnuit cu charge-uri gresite, pentru un simplu motiv - intr-o lume in care majoritatea tranzactiilor cu cardul se fac cu scris suma totala cu pixul (bacsisurile nu se iau de pe card la POS decat in locurile care au cel mai modern sistem, care sunt putine), urmat de semnatura, greselile si overcharge-urile sunt la ordinea zile. O eroare de 30.000$ nu e nici macar neplacere - este prilej de sunat la banca, ras un pic, urmat de eventuala publicitate la ziar pentru beneficii suplimentare... Deja te-am prins cu fofarlica - postat articol cu poze falsificate grosolan...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Oprita7

#576
Deci in concluzie imi dai dreptate ca exista in acest domeniu fraude maricele.

pentru ca se intampla oricum peste tot in Romania spui ca nu e grav e de acceptat :)


Acum sa va spun si real, ce zice colegul are 80-90% dreptate dar vreau sa mentionez ca soferii care nu isi platesc taxele si evita sunt 90% din ei. Cum tot 90% din soferi NU au nicio forma de inregistrare si merg pe ceea ce v-am spus eu, sunt "gazduiti" de o firma care le da banii saptamanal la negru. NU sunt pfa nu sunt nimic. Am o masina, am cazierele scoase sun maine dimineata la anuntul asta si maine la pranz ma apuc de treaba:

https://www.olx.ro/oferta/uber-bolt-10-15-lei-IDcloey.html

La sfarsitul saptamanii il sun pe omu de la firma care imi da 90% din cei 75% si tot asa. ce naiba la ce soferi sunt astazi pe la aplicatiile astea chiar ii credeti pe toti in stare sa isi faca firme proprii, pfa-uri si etc? :))

Din simplul fapt ca daca ti-ai plati tot profitabilitatea serviciilor astora scade drastic. Aici este si interesul aplicatiei care nu este DELOC deranjata ca lumea mai fraudeaza taxele, aplicatiile au interes ca tariful cerut sa fie unul cat mai mic pentru ca multa lume sa foloseasca.

Daca nu s-ar frauda deloc sistemul nu s-ar mai putea oferi curse in 2019 cu 1.30 lei per km cat este in Bucuresti tariful standard.

frunzaverde

#577
@Oprita - cum iti da banii aia la negru?. Pentru ca firma aia i-a incasat in cont de la Uber BV sau Bolt, cu factura atasata cu numele , prenumele si CNP-ul/CUI-ul tau. Nu are cum sa ti-i extraga si varsa in numerar fara document justificativ, vine ANAF peste ei instant.

Ce zice prietenul asta al meu, ca te pun sa semnezi procura, si-ti face contabila PFA cu pausal pe sediul firmei, fara sa stii ca au facut asta, suna foarte plauzibil. Si dupa aia, e raspunderea ta, si daca n-ai intrebat si n-ai citit... Altfel chiar nu vad cum scot banii firmele din contabilitate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Oprita7

#578
Cum naiba sa imi deschida cineva PFA fara sa stiu? Eu nu am auzit de asta pana acum dar nu cred ca se risca nimeni la asa ceva, este un fals in acte cu sanse mari sa fie descoperit si atunci se lasa nasol rau de tot.. Sincer imi pare greu de crezut asta, sa deschida cineva in numele meu ii trebuie o procura notariala deci facuta la notar! Nu semnam noi ceva de mana si imi deschizi tu pfa pe numele meu. E nevoie de procura notariala pentru ca ai de umblat pe la mai multe institutii ale statului "in numele meu".
Sincer nu exclud asta pt ca in domeniul asta se fac MULTE manevre (firme tampon inregistrate pe numele unor rromi sau boschetari), se editeaza in paint taloanele masinii incat sa fie mai noi de 15 ani desi masina are 16-17-18 ani, se editeaza si caziere..manevre se fac dar ceea ce spui tu e mai greu de facut si plus ca se fac manevre unde te prinde mai greu, dar aici in caz de ceva te prinde instant ca i-ai deschis altuia pfa.si e fals in acte oficiale. puscarie. asa ca intineresti in paint o masina iti inchide aplicatia contul DACA vreodata se prind.

Bani din firma se scot foarte usor pe diverse cheltuieli ale firmei sau achizitii fictive reparatii auto, bonuri de benzina etc.

Uber nu trimite niciun ban cu numele meu. Fiecare cursa este o cursa realizata de FIRMA TAMPON SRL (firma la care m-am bagat eu) care isi primeste banii de la uber asa cum este normal ca doar firma aia a realizat cursa nu eu. pe factura catre client apare firma aia nu numele meu. Este o factura intre firma tampon si fiecare client (uber e doar intermediarul cel care factureaza in numele firmei tampon)

De asemenea aplicatia cand trimite banii la firma respectiva trimite banii toti odata pentru toti soferii bagati la firma aia.aplicatia nu trimite 20 de plati diferite pentru 20 de soferi. Firma aia ii imparte mai departe. Practic pentru aplicatie 20 de soferi arondati la o firma sunt o singura plata de facut.

frunzaverde

#579
Platile trimise de Uber sunt trimise defalcat pe id-ul soferilor inscrisi pe platforma de flota, defalcat pe fiecare cursa si fiecare sofer. O copie este trimisa si organelor fiscale. Nu poti scoate bani din firma "pe bonuri de benzina si cheltuieli fictive" cand intrarile sunt clare, decat cateva luni, maximum pana la un an. Un control sumar si "patronii" intra instant la bulau.

Daca asta e tactica practicata de unii "patroni de flota", si statul nu-i prinde in 48 de ore, e vina statului si exclusiv a statului - exista toata documentatia pentru bagat la bulau, trasabila 100%, si exista toata tehnica pentru depistare rapida (inclusiv raportarea obligatorie bancilor). Daca statul nu-si vrea banii, eu ce sa-i fac (stiu ce sa-i fac, sa votez pe altii mai buni!)?

Cat de plata prin PFA - e foarte simplu - "boss - nu-ti pot da banii in mana, tre' sa te fac PeFeAu, uite, sta asa treaba, eventual ii spui ca platesti o data pe an la stat atat, si cu-asta basta, mergem la notar si facem". Nu e nimic dubios - mai ales ca multi de pe platforme aveau deja PFA dar nu aveau autorizatii de transport, asa ca au fost fortati sa se bage la "flote" cu PFA-urile deja existente. Stiu din experienta mea ca se ofereau in domenii mult mai cu staif sa te faca PFA ca sa-ti dea bani legali. Am refuzat oferte de-astea in 2005-2006 (stiu, sunt 15 ani de-atunci) - aveam o parte dintr-o firma firma - sa-i vezi ce fericiti erau cand le spuneai. Presupun ca se practica si azi.

In ambele cazuri (si cazul tau e perfect plauzibil, desi statul ar trebui sa trimita nino-nino la firma aia instantaneu, mai repede decat daca suni la 112... a, stai...), e treaba statului sa identifice ca e o buba, si identificatul bubei e foarte usor, ca toti banii sunt trasabili. Daca statul nu face asta, statul e dobitocul...

Nu doar ca Uber n-are nici o treaba, dar Uber face in asa fel ca TAMPON SRL sa apara cu beculoaie d-alea mari in sistemele statului ca e ceva dubios acolo (intra bani de la Uber BV, toata lumea stie exact pentru ce intra banii aia, si platile sunt facute itemizat (da, e o factura, dar pe factura apar itemizat, cu nume si prenume si CNP, prestatorii) si dispar in cash, fara angajati care ar putea presta efectiv serviciul. Acum, e treaba baietilor in costume albastre si negre sa-si faca si ei treaba. Daca si-ar face-o, numarul de masini ar scadea si tarifele ar creste pana la un nou echilibru.

Nu zic ca Uber e curatenia de pe lume - nu e. Au atitudini de cartel, au o cultura corporatista oribila, folosesc tactici dubioase de intrare pe piata. Nu sunt "ingerasi", sunt dracusori impielitati din multe puncte de vedere. Dar au adus o doza minima de civilizatie in tarile unde taxiurile erau necivilizate si grobiene - gen Romania. Gen SUA, unde, in luna si jumatate petrecuta aici, Uber m-a salvat de nevoia de a inchiria masina (n-aveam parcare asigurata). Pentru stat, au adus trasabilitatea veniturilor si incasari prin banca - fata de situatia precedenta - teancul de cash tinut de "manager" acasa sub saltea (da, l-am vazut.).

Si un lucru e cert ca client care foloseste serviciile de taxiuri in Bucuresti - inainte, situatia era sub orice critica - de la Gara de Nord sau de la Otopeni trebuia sa treci prin diverse forme de iad, sa te trambalezi cu bagajele prin moloz si noroaie pana undeva unde puteai comanda un taxi, la 100 metri de gara sau "la ceas" la Otopeni. Stateai la comanda la 9494 sau 9444 cate 10-20 de minute ca sa primesti un acru "nu avem masini". Fum in masini, manele, discutii politico-conspiratologice, mizerie. Spaga obligatorie. Plata cu cardul? Ce-i aia? Adesea condus periculos. Si, daca nu erai din oras, garantia unui drum Gara de Nord - Universitate via Apaca - Drumul Taberei - 13 Septembrie - Piata Unirii - Iancului - Foisorul de Foc.

Azi, cu Uber si Bolt exista o optiune cu totul si cu totul diferita - cu masini in general curate, cu soferi in general ok, cu comanda care stii ca vine si cand vine, cu preturi care sunt fixe, nu dupa fraier, cu trasabilitatea rutei, cu facturi si chitante. Si cu un buton mare in datile in care se intampla ceva, care aproape iti garanteaza banii inapoi. E cu totul alta viata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Nu prea intra bine in categoria asta, dar e acelasi concept si stiu ca multi o sa il gaseasca util:

Noi iti livram Marfacatre Orice destinatie, Oricand doresti, in cel mai Rapid mod!

Daca detii un autovehicul de transport si doresti sa realizezi venituri suplimentare, inscrie-te ca transportator pe CARGO24. Cineva poate avea nevoie de serviciile tale chiar acum!

VREI SA TE MUTI, SAU AI MARFA DE LIVRAT UNUI CLIENT?Nimic mai simplu! Descarca aplicatia CARGO24 din App Store si Google Play si lanseaza o comanda de transport direct de acolo. Mai departe ne ocupam noi! Foloseste codul promotional "CARGO24" si ai 10% reducere pentru prima livrare.

http://www.cargo24.ro

dr4qul4

pe vremuri existau (si probabil inca mai exista) taxiuri pentru marfa la Bucur Obor (si in alte zone comerciale).  Majoritatea insa fusesera mutate pe "bursele de transport". Acum exista o aplicatie.

In alta ordine de idei, azi dimineata am patit-o si cu Bolt-ul: cer o cursa din zona Otopeni-DNCB pana in centru.  Imi da tarif  23,9 lei, si 15 minute pt preluare.
Dupa vreo 7 minute de asteptare soferul anuleaza cursa. Mai dau o comanda si observ ca apare un pret nou: 29,7 lei si aceeasi masina de mai devreme se apropia de mine!!!
Anulez comanda (si comand pe Clever), iar cand ajung acasa observ ca am 23,9 lei blocati pe cont de catre Bolt. In curse in istoric nu-mi apare nimic, astfel incat nu-i pot da ratingul cuvenit acelui taxiridist jegos.
In T&C scrie ca ei blocheaza banii si mi-i voi da inapoi, dar peste cateva zile.
Cum vine asta? Soferul lor anuleaza cursa, si eu ii imprumut cu bani fara dobanda?  Am trimis o sesizare catre bolt.eu, iar daca nu-mi raspund voi trimite si catre ECC-Net. 

PS. Poate e timpul ca UE sa reglementeze serviciile de ride sharing.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Si vin altii cu Golan aaa, cu Logan EURO 4 si fac UBER. Pai nici asa nu prea e bine. Totusi EURO 5 e dupa 2009 deci masini de 11 ani (in 20-20 cand se aplica legea).

Primăria din România care vrea să scape de ,,rablele" folosite la taxi. Reacţia breslei a fost virulentă: ,,va fi decimată taximetria"

Noul regulament de taximetrie pentru perioada 2020-2025 propus de Primăria Cluj-Napoca prevede un parc auto în care autoturismele vor avea norma de poluare minimă Euro 5, vor fi dotate cu aparate POS, pentru a se putea plăti cu cardul, dar şi cu GPS, ale cărui date vor putea fi folosite de municipalitate pentru fluidizarea circulaţiei. Un studiul al Universităţii Tehnice arată că circa 1.000 de maşini vor fi scoase din uz astfel. Noul regulament este în dezbatere publică până la finalul săptămânii, iar în jurul datei de 15 septembrie, Primăria va organiza o întâlnire cu toţi ce interesaţi. Abia după aceea se va adopta noul regulament care va intra în vigoare de anul viitor.  Asociaţia de monitorizare taxi Transilvania şi Asociaţia Camera Taximetriştilor Cluj au făcut public, zilele trecute, un document în care arată că noile măsuri ,,nu sunt în concordanţă cu legislaţia naţională

Citeste mai mult: adev.ro/px9dly

Oprita7

#583
Nu sunt de acord cu monitorizarea gps. taximetria e profesie liberala multi folosesc masinile si in scop personal de ce sa fie monitorizat taximetristul 24 din 24?! nu e normal asta

@dr4qul4

Ce sa reglementeze UE? Curtea Europeana a spus ca e datoria fiecarui stat sa  reglementeze/interzica serviciile astea iar Romania a facut-o prin OUG 49/2019 care produce efecte incepand cu 1 noiembrie 2019. Dar cu ce sa te ajute reglementarea in cazul tau? Anulari de curse vor fi intotdeauna nu ai ce face din motive obiective (accident, l-a oprit politia, i s-a stricat masina, i s-a facut rau, a intervenit o urgenta acasa in familie, eroare de aplicatie care tu esti in berceni si aplicatia te vede ca fiind la unirii) sau subiective (esti prea departe de el, e drumul prost sau anevoios cu multe semafoare, multe lucrari catre tine, soferul e in zona de dinamic dar cursa i-a intrat in zona fara dinamic etc).

Sa nu cumva iti ia taxa de anulare 8 lei din acea suma. In domeniul online este ceva destul de comun sa se puna hold pe fondurile de pe card si odata ce s-a pus hold dureaza cateva zile sa ti se inapoieze. Cu aplicatiile astea nu mi-as face nicio grija intotdeauna sunt foarte orientate catre client, scopul lor e sa satisfaca clientul am prieteni care abuzeaza de asta zic ca cursa a fost nasoala doar ca sa isi ia banii inapoi :))))))
e logic sa iti puna si hold pentru ca pot fi cazuri cand NU ai bani pe card si atunci cine plateste cursa?de aia se pune hold cand dai comanda sa fie siguri ca exista bani pe card si suma poate fi debitata la sfarsitul cursei ;)

In cele 7 minute pana ce soferul a anulat prima cursa nu cumva era angajat intr-o alta cursa pe care nu o terminase? Ca asa s-ar explica de ce a anulat dupa 7 minute, el a vazut unde esti tu abia dupa ce a terminat cursa in care era si desi a acceptat-o nu i-a mai placut unde esti tu :D

Si a doua oara a acceptat-o pt ca intre timp tariful dinamic a crescut a vazut 1.5x sau cat o fi fost si atunci i-a placut :D

alecu26

Incet incet eu as impune hibride si dupa aia electrice. Foarte buna idea in Cluj in care licente suplimentare se dau doar pentru genul asta de masini.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).