Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

ONG: Taxiurile obişnuite şi cele de tip Uber, Bolt şi Clever trebuie să folosească doar Euro 5 şi Euro 6

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis solicită Ministerului Transportului să introducă în proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing (de tip Uber, Bolt şi Clever) interzicerea folosirii autoturismelor sub Euro5 pentru transportul autorizat al persoanelor, ţinând cont că Bucureştiul este cel mai poluat oraş din România.

Adevarul

voicul

Adica sa nu fie masini mai vechi de 10 ani.
Nu e o idee rea, dar oricum majoritatea sunt benzina + GPL pe taxiuri. La Uber si Bolt e problema.

dr4qul4

+ hibrid si electrice. Si as mai pune conditia ca masina sa nu fi avut un accident major, in urma caruia a fost declarata dauna totala (si apoi vanduta la licitatie ca epava si reparata in fundul curtii).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Păi mașinile de genul ăsta ar fi normal să nici nu se mai  poată înmatricula.

dr4qul4

Haideti sa nu punem semnul egal intre amaratul ala care sta la sat si are o masina de 20+ ani si un taxi. Primul merge 5-10.000 km/an. Al doilea merge 50-100.000 an si aia doar in oras.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Taxa catre ministerul comunicațiilor mi se pare aberanta si fără nici o logica. Asta e doar ca sa compenseze (in ochii taximetristilor) taxele plătite la ANCOM pentru utilizarea frecventelor folosite de  dispeceratele radio, tehnologie manuala de secol 20.
Daca poti face dispecerate prin aplicații mobile pentru care oricum încasezi TVA la achiziția fiecărui telefon mobil smart, apoi si pentru abonamente la serviciul internet al furnizorului, ce sa mai taxezi?
E un precedent periculos pentru orice fel de aplicatie de acest gen (de ce nu taxam si Foodpanda sau Takeaway) care poate duce la aplicarea catre utilizator a unui tarif la descarcarea aplicatiei sau la utilizarea lunara.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Un gigant rus intră pe piaţa taxiurilor din România

În plin scandal legat de companiile de ridesharing, un gigant rus aduce în România o aplicaţie prin care poţi comanda taxiuri înregistrate legal. Gigantul rus Yandex intră cu aplicaţia de taxi Yango pe piaţa românească. Yandex a preluat în 2017 operaţiunile Uber din Rusia şi din alte ţări ale fostei URSS. Compania Yandex, supranumită "Google-ul Rusiei" va intra pe piaţa românească printr-o aplicaţie de taxi numită Yango, au spus pentru HotNews.ro surse din piaţă. Yango s-ar putea lansa în luna iunie, aplicaţia fiind prezentă până acum în 15 ţări, într-unele sub numele Yango, iar în altele, Yandex Taxi. Sursele spun că Yandex va încheia parteneriate cu companii locale de transport şi nu va lucra direct cu şoferii. "Nu comentăm zvonuri, dar putem să confirmăm că suntem cu siguranţă interesaţi de cele mai multe ţări şi regiuni ale lumii", au declarat pentru HotNews.ro cei de la Yandex.

Adevarul

qew00

Am folosit Yandex in Chisinau.

Am prins atat taxiuri, masini direct de la yandex, cat si privati. Tariful varia in functie de ce prindeai sa iti vina, dar nu puteai sa alegi ce sa iti vina. Foarte dubios, dar functiona excelent. Plata se facea cash. Iar ca inregistrare a fost suficient un numar de telefon de Republica Moldova.

Cristi N

#444


Pana se rezolva treaba cu Uber si Bolt(Taxify) singura solutie par sa fie reclamatiile pe banda rulanta.

Ionut

#continuam: Uber, Clever şi Bolt, petiţie cu 400.000 de semnături depusă la Guvern. Ce solicită companiile

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală, organizatie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din Romania, Uber, Clever şi Bolt, anunţă că a depus, simbolic, la registratura Guvernului României o parte a celor peste 400.000 de semnături ale petiţiei #continuam.

,,Acum două săptămâni, m-am dus să onorez o comandă, erau un domn şi o doamnă. După 200 m metri m-au oprit două echipaje de poliţie şi mi-au ridicat plăcuţele. De pe 16 mai, au crescut preţurile şi timpii de aşteptare pentru că oferta de maşini este mai mică. Era evident să se întâmple asta, sunt maşinile noastre şi ne temem pentru că le folosim şi în interes personal. Dacă ar fi să mai am numere la maşina personală aş face în continuare acelaşi lucru pentru că este ceva în care cred şi îmi place" a declarat Oana Mihai (47 de ani) care colaborează cu o aplicaţie de ridesharing de peste 1 an.

Adevarul

Ionut

Iancu Guda, preşedinte Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari: Uber a plătit impozit pe profit cât cele mai mari 8 companii de taximetrie din Bucureşti la un loc

Uber a plătit în 2017 impozit pe profit de 213.000 lei în România, prin intermediul firmei Uber Systems România, în timp ce cele mai mari 8 companii de taximetri din Bucureşti au plătit un impozit pe profit cumulat de 223.000 lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, citate de Iancu Guda, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România, în cadrul unei postări pe pagina de Facebook.

Astfel, potrivit datelor publice pe anul 2017, Uber Systems România a înregistrat o cifră de afaceri de circa 7 milioane lei, la care a raportat un profit brut de 666.585 lei din care a plătit impozit pe profit de 213.031 lei. În acelaşi timp, cele mai mari opt companii de taximetrie au raportat venituri cumulate de circa 178 milioane lei, din care au plătit un impozit total de circa 223.000 lei.

Detalii in ZF

perfidus

Ceva nu se leaga, impozitul pe profit nu este 16%?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Acum este 10% (din 2018). Masura a coalitiei de guvernare pentru stimularea mediului de afaceri (dar - culmea!- mediul de afaceri a spus inca de atunci ca nu are nevoie de asa ceva!...)

Dar este 10% din profit=venituri-cheltuieli.
Cheltuielili se pot umfla cu pompa, veniturile se pot dezumfla cu pompa de vid....

Diferentele apar mai ales cand unii lucreaza on-line, cu toate tranzactiile la vedere (in conturi bancare) iar altii lucreaza cu "cat dai sefu? Aaaa, aparatul de taxat este defect!..."

Deci aia care lucreaza cu plati on-line vor avea "venituri enorme", iar cei care fac proteste impotriva "piratilor Uber" (dar nu te iau din Centrul Vechi daca nu accepti 5 lei/km) vor avea "cheltuili enorme" si incasari simbolice...

Si Politia tot pe Uber-isti ii faulteaza...:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

1. Scrie ca profitul platit este pentru 2017, stiu ca acum este 10% dar atunci era 16%.
2. In articol scrie ca profitul brut este de 665.585 lei si impozitul de 213.031 lei.

Departe de mine simpatia pentru taximetriști, doar constatam o chestie. Poate nu știu eu ce e profitul brut.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat