News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Studiu: Serviciile de car sharing ar reduce traficul în Bucureşti şi în oraşele mari cu 25%

Serviciile de car sharing ar reduce traficul din Capitală şi din marile oraşe ale României cu 25%, o maşină folosită printr-un astfel de serviciu compensând deţinerea a patru, până la opt autoturisme private, arată un studiu realizat de agenţia de marketing Perceptum.

Astfel, nevoia de spaţiu pentru parcări şi cheltuielile cu întreţinerea se reduce cu până la 40%. De asemenea, un utilizator activ de car sharing produce cu 290 de kilograme de dioxid de carbon mai puţin, pe an, decât un conducător auto obişnuit, prin utilizarea mult mai raţională a autoturismului. Condiţia este includerea acestui tip de servicii, de către autorităţile locale, în strategii integrate de mobilitate urbană, pe modelul metropolelor europene.

ZF

alexandru_m

Quote from: dragos76 on February 06, 2018, 09:12:52 PM
Nu sunt fan al taximetriștilor, dar dacă ar fi ca cei de la Uber să plătească licențe de taximetrie, RCA la tarif de taximetru și ITP la 6 luni, iar astea să fie deduse din profit, oare cam la cât s-ar ridica atunci profitul?

Licentele si restul de cheltuieli ar fi platite de soferi/proprietarii masinilor, deci profitul Uber ar ramane la fel, eventual ar fi scaderi la taxele incasate de la soferi.

Hercule

^^ Interesant cum se invarte roata Ionut, car sharing e cam similar ca si concept cu Fabricile de mancare a lui Ceausescu. Doar ca spus intr-un format mai pompos si facut sa sune ca o chestie ecologica si buna pentru planeta. Personal nu cred ca e o idee viabila din cauza ca toti vor avea nevoie de masina de craciun si de paste (de exemplu).
Deșteaptă-te române!

voicul

#138
Irelevant, pentru ca nu au toti nevoie de ea in acelasi timp.
La mine in parcare sunt 5 (cinci) masini in linie care nu s-au miscat de 3 luni.
Chiar si de Craciun si orice alta sarbatoare sunt 10 - 20 de masini care stau intr-o raza de de 100 de m in fata blocului doar.
Desigur trebuie dimensionat numar de masini in sistem car sharing, pentru a ajunge la toti. :)

Va place, nu va place, chiar asta e viitorul.

L.E Mai e un aspect:
Masina mea este cam cat 2 Smart-uri. Deci numa daca o luam asa s-ar castiga spatiu la greu.

cristi5

Quote from: Hercule on February 07, 2018, 03:27:34 PM
^^ Interesant cum se invarte roata Ionut, car sharing e cam similar ca si concept cu Fabricile de mancare a lui Ceausescu.

Inseamna ca Suedia e o fabrica din aia. Sunt foarte la moda, multe asociatii de locatari se inscriu in carpool. Cat de bine functioneaza nu stiu.

horyatm

Conceptul de ride-sharing va fi extrem de popular atunci când se va reglementa conducerea autonomă (concept care va fi posibil doar pe mașini electrice, datorită simplității mecanismelor).

Imaginați-vă că 9 ore cât stați la lucru sau atunci când nu folosești mașina  ex.: noaptea), mașina ta în loc să stea parcată degeaba, se plimbă singură prin oraș și creează venituri. Din păcate nu tehnologia e în viitorul îndepărtat — aceasta existând deja —, ci reglementarea. Va dura mult până când legea va permite așa ceva.

În contextul acesta nu prea văd utilitatea unui serviciu de taximetrie, așa cum este el acum.

voicul

Depinde la ce te referi prin "conceptul de ride-sharing va fi extrem de popular", mai exact unde?

In RO eu "am" (relativ, ca evit pierderea de timp) discutii cu mamaligarii sefi:
- Ba, sa freci maneta de viteza in timp ce faci joc de picioare is za greatest lucru of all. Chiar si peste droguri!

Deci daca la cutia automata (care ca si concept e in RO de cel putin vreo 20 de ani, deci lumea stie de el) e asa, ce sa le zici la car-sharing:
- E masina ta, dar nu e a ta, o poti gasi unde ai lasat-o sau iei alta!
Pentru ca raspunsul probabil va fi:
- Deci e alba neagara nu e metoda de a ajunge din A in B!?

Revenind cu unde:
In US deja multi si-au vandut masinile personale si folosesc pe cele din car sharing,
DAR Mercedes are o flota de vreo 2 mil de masini si BMW 1 milion (la nivel global).
Si mai sunt gramezi pe langa.

Deci da, mentalitatea lasa de dorit SI daca ar fi mentalitate buna s-ar rezolva si cu legile alea mai repede.

dragos76

Quote from: voicul on February 07, 2018, 08:45:26 PM
Deci da, mentalitatea lasa de dorit SI daca ar fi mentalitate buna s-ar rezolva si cu legile alea mai repede.

Eu cred că e cam neelegantă afirmația, ca să nu spun mai mult.

Aici nu e vorba de mentalități bune sau rele; e o chestie subiectivă, care ține de preferința fiecăruia. Dacă cineva consideră că proprietatea personală e ceva ce e important, inclusiv la a deține o mașină pe care să o folosească doar el (cu toate dezavantajele economice, ecologice sau de orice altă natură) e perfect acceptabil să se folosească de acest drept și alegere. La fel cum e valabilă și reciproca, cu cei care consideră că acest lucru nu e important, și se folosesc de o resursă disponizibilă pentru uzul comun.
Fiecare trebuie respectat pentru opinia sa, nici una din ele nu e bună sau rea în sine.

voicul

#143
In general iti pot da drepate si un +1.

Pot sa zic ca in general mentalitatea tine in spate (unde in multe cazuri sunt si interese ascunse) si te trezesti in situatii de genul:
Nu deschideti autostrada functionala, pentru ca becurile sunt cu sodiu?!
Si ce faci, atunci, ca el ia decizia!

Si asa eu te respect pe tine ca vrei sa ai masina ta, dar ei nu adopta legile pentru masina autonoma ca le se pare lor ca nu e de bine (intradevar sunt multe lucruri de pus la punct) si in plus e lider de sindicat la firma de TAXI cu 3000 de angajati.

Progresul tine mult de mentalitate, atitudine si ce ai invatat/inveti.
Ca varianta cu: timpul trece, leafa merge stim cam ce beneficii aduce.

horyatm

Bun și dacă nu mai poți să cumperi mașini cu combustie? Nu e SF și nici nu încape discuția UNDE? ci CÂND?

România e în UE. Când se va da o lege la nivel de UE care să interzică vânzarea de mașini pe comustie s-a terminat era "mămăligarilor". O să mai reziste mașinile vechi o perioadă, apoi vor dispărea și acestea.

Asemenea legi deja există în țări din blocul comunitar, nu se poate decât anticipa o lege la nivel UE.

voicul

Am un inchiriat un Smart prin Pony.
Pare ca poti iesi cu el din oras - in limita a 200 km. Dupa, platesti 1leu/km.

Motor 1l - 71cp - 14.300 e negociabil la reprezentanta.
Costuri:
2 lei pe Km (desi ei tarifeaza la minut)
DAR:
Masina avea 120km la bord.
Cutia automata: am sarit din P in D (obisnuit cu forta de la a mea).
Start-Stop-ul nu l-am inteles: apas frana, opresc masina - opreste motorul. Vreau sa pun in N - porneste motorul, dar nu il mai opreste. Deci ramaneam cu piciorul pe frana in D ca sa mearga SS. Daca puneam in P inchidea pe loc. Ca timp: pornea greu SS-ul.
Motor mic: in D abia pornea masina de pe loc (asta fara sa o accelerez eu).
Desi motorul iti cam sta in cap sau toata masina e motor ... nu prea se auzea.
Deci nu prea faci diferenta 40 - 60 - 100km decat uitandu-te la bord.
Usile mult prea mari.

Tura 2:
Auzi motorul, dar e alt sunet decat cel de la masina mea - dah!, dar totusi nu e deranjant.
SS mi-a arata direct ca nu mai merge.
Cotiera ... unde e cotiera!
Senzorii de parcare. Ma mir ca nu au pus asa ceva, pentru ca nu stii cine (cu ce experienta) inchiriaza.
Mi-a intrat un senzor acustic intr-o curba. Probabil vroia sa imi zica ca sunt pe 3 roti :). E stabila, dar motorul meu probabil e aproape cat tot Smartul!
Nu are auto-lock.

Probabil o sa ma mai dau de cateva ori cu el, dar nu e o masina pe care as cumpara-o.
Ca masina de oras este ok, dar pentru mine, Smart-ul nu prea e masina :)










dr4qul4

#146
dupa 4 zile de mers cu Uber in Londra vin si eu cu niste impresii:

-
tariful este de 2,5 lire/mila. te taxeaza si pentru timp. La o cursa am prins si un tarif dinamic X1,6. Chiar si asa, cu taxiul am iesit mereu mai scump. Mult mai scump. Singura explicatie (tariful fiind comparabil) ar fi ca m-au cam ocolit taxiurile. Sau au si alte "taxe ascunse". Uberul a mers doar dupa waze pentru ca " uber app is shit".
La UberX am avut mai mult priusuri dar si un un pasat cc si un E-klasse! In aceeasi bani. Ideea e sa incapa 4 pasageri si 2 bagaje.
La UberXL au masini de 5-7 pasageri iar preturile sunt putin mai mari.
Priusurile sunt de obicei conduse de romani :)

Si acum sa vedem diferenta fata de noi (desi le-au interzis in prima instanta si la ei, NU putem compara cu vestul salbatic de la noi):
- fiecare masina Uber are o PHL (private hire license) eliberata de TfL (autoritatea de transport londoneza). Acest PHL iti apare in aplicatie si doar cu aceasta licenta te poti inregistra.
- aceeasi PHL o au toti cei care inchiriaza masini cu sofer sau ofera transfer la aeroport. Daca te prinde politia fara ea si cu pasageri in masina o belesti. Pedepsele incep de la suspendarea permisului timp de 1 an.
- ca sa obtii acest PHL ai nevoie de:
         - itp la 6 luni
         - cazier rutier ok (fara prea multe amenzi)
          - asigurare pentru pasagerii transportati
          - taxe platite la zi (congestion charge, impozit, si altele)
Stickerul cu PHL este afisat pe parbriz dar numarul ei il poti gasi si pe aplicatie si in factura emisa.  Daca ceva nu iti convine poti face reclamatie atat catre Uber, dar mai ales catre TfL.

Eu, care sunt impotriva rahatului promovat de uber in romania, as fi coplet de acord cu un asemenea sistem, interzis in Londra (dar acolo traditia Black cab este mult prea puternica).
In loc ca primaria sa ceara dispecerat si costum la soferi, sau mai stiu ce alte bazaconii, mai bine scot la licitatie astfel de licente, fara de care nimeni sa nu poata transporta pasageri.
In Romania, daca un uberist face un rahat te adresezi la Uber. Care poate ii anuleaza contul. Dar nu are cum sa-l impiedice sa-si deschida altul pe numele fratelui/tatalui sau sa foloseasca aplicatia tovarasului.
Fara un sistem de licentiere de la primarie/stat, Uberul nu are cu sa-si controleze soferii.
Cand mai faceti comanda la Uber sa va uitati atent la sofer si la masina. Daca nu sunt exact ca pe  telefon veti intelege cum romanii gasesc mereu portite.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Prima data am folosit Uber acum 6 luni, mai mult de curiozitate...
(Si ca sa nu ma simt mai prjos de nevasta-mea, care deja il folosea de peste un an!...)
Nevasta-mea nu s-a plans niciodata, iar eu nu am dat niciodata peste nepotriviri masina/sofer si nici alte probleme nu am avut...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Așteaptă pana cand vor fi 10000 de mașini în București. Am coleg care merge des cu Uber. A avut deja câteva dispute. Se pare ca unii te taxează pt cursa deși nu vin. În Londra te taxează suplimentar dacă ii pui sa te ia de pe interzis. Sau dacă nu ajungi în 2 minute. Și I s-a întâmplat deja sa vina ta mașina decât pe aplicație, dar era mai buna.
Sunt destule taxe ascunse. Asa ca e bine sa stai cu ochii pe tranzacții.

Ce mi s-a părut aiurea..... Nu poți alege șoferul și nu poți vedea cât costa decât după ce plătești.a început primești doar o estimare.
Și am nimerit și un șofer răcit care își sufla mucii din 2 în 2 minute. Ce sa mai, la una din cele 8 curse m-am simțit ca într-un taxi luat de la gara de nord.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rizzuh

Quote from: dr4qul4 on February 11, 2018, 12:40:59 AM
nu poți vedea cât costa decât după ce plătești.a început primești doar o estimare.

N-are cum sa-ti zica cu exactitate cat costa, avand in vedere ca pretul este in functie de distanta parcurs si timpul petrecut.