High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: vancouver on June 10, 2022, 12:19:47 AMo forta mondiala in informatica
Mai usor cu pianul pe scari.  >:(

MarianD

#601
Sincer, acest topic al sectiunii feroviar, imi este, cateodata, generator de sincere zambete, desi calitatea discutiilor este ridicata.

Insa, ca sa nu intreb "pe unde mai e si ce-o mai face Baiazid" am sa intreb: da' oare HSR de Romania va avea hartie igienica la buda?

Zic numa, ca de exemplu, la Desiro e cam scandal permanent ca nu merg climele si se infunda permanent toaletele (aproape exclusiv datorita introducerii de obiecte straine -altele decat dejectii - in valva de aspiratie a toaletei eco). Nu de alta, dar secretaru de stat' care sunt absolut convins ca nu a mai mers cu trenu de ani de zile, nu stie ce misca pe liniile astea din Romania.

Proiecte gen Dan Sova (nr. Ministru a Transporturilor in 2014) care a facut spirala Misa de autostrazi pe harta Romaniei, iar 8 ani mai tarziu, nu avem nici macar 1 metru de autostrada de munte... Ce sa mai vorbim de calea ferata de viteza specifica HSR?
Putea Giorgica' secretaru de stat (nici nu ma stradui sa-i tin numele) sa zica: "amu niiiii se pregateste documentatia de HaipărLup la nivelul MT!". Epic!

AndreiB

Problema cu introducerea obiectelor straine e legata si de lipsa hartiei igienice.

Daca se fura rola, sunt n solutii - e.g. role din alea profesioniste incuiate.

Imho, trebuie externalizat serviciul de curatenie si la trenurile de lung parcurs servicii de curatenie la bord. Nu costa asa mult avand in vedere ca mana de lucru e ieftina in Romania.

cristi5

#603
Suntem informati ca se discuta destul de serios 200 km/h (la limita de jos a HSR) pe Ploiesti-Suceava. Mai ales ca liciteaza rame de 200, sa aiba unde sa mearga cu ele :)

Comunicatul API pus la topicul M500 a fost vazut de peste 18 mii de oameni in primele 3 ore, in timp ce multe comunicate despre autostrada sunt vazute de sub 10 mii in total. E clar ca viteza pe CF e un subiect de mare interes. In general suntem surprinsi de interesul tot mai mare pt comunicatele Facebook ale API pe feroviar.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1844.msg394286#msg394286

shift2rail

#604
Deloc surprinzator traficul pe site/interesul crescut ptr trenurile de mare viteza in Ro: romanii au gustat din experienta tgv/ice  in Occident si isi doresc ceva similar in casa.

Cu adevarat interesant ar fi un studiu  despre disponibilitatea de a plati (willingness to pay) / a contribui la finantarea unui astfel de proiect pilot lgv - de ex Buc/Cta sau Buc/Sibiu ptr a maximiza impactul la nivel national.

FR, de ex , foloseste acest mecanism al unei taxe speciale anuale ptr contribuabili persoane fizice+juridice ptr co-finantarea proiectelor LGV (EU nu finanteaza decat max 20-30% din investitiile in infra in statelor dezvoltate din uniune).


shift2rail

Europa doreste un master plan HSR ptr a inlocui zborurile intra-EU.

Obiective de etapa: dublarea nr de pasageri HSR pana in 2030 si cvadruplarea pana in 2050 (shift modal avion/turism-->tren):

https://edition.cnn.com/travel/article/europe-high-speed-rail-network/index.html

AlexxC

#606
Ieri am ramas cu gura cascata cand am vazut cate zboruri sunt intre Milano si Bari: 15 zboruri pe zi !! plus alte 10 spre destinatii din Italia. Prin prisma distantei de sub 1000km toate aceste zboruri inseamna potentiali clienti HSR. Problema si in Italia este pretul mult mai mare la tren fata de avion,astfel ca se impune o subventionare masiva a trenurilor si o taxare la sange a calatoriilor scurte cu avionulastfel incat sa fie prohibitive.
Noi cate zboruri avem  Bucuresti-Cluj/Oradea? Cati potentiali clienti ar avea un HSR?
zboruri  orele 6-12 Milano-Bari

shift2rail

Franta a interzis prin lege in iulie a.c zborurile interne catre destinatii aflate la mai putin de 2h30 cu TGV.

Trend-setter ptr toate statele EU care au o retea decenta HSR.

carutasul

există un motiv pentru care e mai scump trenul decât avionul? Că intuitiv pare că ar trebui să fie invers, avionul are o grămadă de cerințe de administrare și... zboară :)

shift2rail

Infrastructura feroviara de mare viteza e extrem de oneroasa.

De ex, linia noua  LGV Bordeaux-Toulouse (aprox 250 km) are un cost estimat de connstructie, in preturi curente de 14 mld eur(y compris amenajari feroviare complexe in Toulouse, separat de linia clasica). Nu mai vorbim de operare, mentenanta, material rulant, samd.

14 mld ptr a aduce capitala industriei aviatice europene la mai putin de 3h de Paris in TGV, si, ironia sortii, ptr a elimina complet zborurile interne catre headquarterul Airbus:)



AndreiB

E mai scump de intretinut sina decat aeroporturile. La material rulant probabil ca avionul e mai scump de intretinut, dar net net avionul are costuri de operare mai mici probabil.

carutasul

Da, dar în mod normal ar trebui să și poți duce de câteva ori mai mulți pasageri la un transport... Problema poate fi pusă și în termeni ecologici: dacă per global ai cheltuieli mai mari e destul de clar că și resursele folosite (tot per global) sunt mai mari la tren. Că șina aia se face tot cu cărbune...

shift2rail

Siderurgia poate fi decarbonata cu ajutorul hidrogenului verde (alternativ la reductia minereului de fier cu ajutorul cocsului).

carutasul

de la poate fi până la este e diferență ca de la călătorie la first class la zoom meeting :) Ce vreau să zic e că nu poți împinge o soluție acum în speranța că poate, cândva... Poate cândva descoperim antigravitația și o să fie mai verde cu avionul :) Cred totuși că există anumite regimuri de viteză și distanțe la care e mai convenabil trenul, și astea trebuie încurajate...Și în continuare nu sunt foarte convins că prețurile chiar trebuie să fie așa mari la tren și nu e doar pentru a susține alte sectoare, că nici francezii nu sunt diferiți de noi ... Știu că investiția e imensă, dar poți transporta mult mai mulți călători cu consumuri ulterioare reduse, ar trebui să se amortizeze într-un interval rezonabil...

shift2rail

Tehnologia ptr a obtine otel verde exista -reducerea directa a minereului de fier cu hidrogen verde (electrolizat) in loc de cocs-  si incepe sa fie folosita:

https://www.h2greensteel.com/articles/green-hydrogen-enables-the-decarbonization-of-steel-production

Altfel, sunt total ptr inlocuirea avioanelor de catre trenuri grande vitesse, cel putin intra-UE :-[ 
argumentul decarbonarii sinei de tren e adresat celor care calculeaza amprenta totala de carbon a sectorului feroviar (vis a vis aviatie/rutier)