[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

In lumea consultantilor exista o definitie suis-generis pentru PPP:
Statul Pas de Poate Plati!
;)

voicul

Am remarcat si eu ce se zice in reportaj:

NIMENI nu stie cand incep.

Probabil, acu, dupa ce au pus pe hartie noua proiecte (vechi si de 7 ani) lumea tre sa manance mici si bere si ... GATA! Distractia se imapaca bine cu munca.  >:(

Ionut

Fata de planurile din carioca prezentate in iunie 2018, vad ca M7 a disparut din prezentare. Frumos, ce sa zic. Da-i dracului p-aia din Rahova/Bragadiru si Colentina/Voluntari. Cetateni de mana a treia. Daca nu avem nici macar doua randuri intr-un powerpoint, e clar cat de indepartata e magistrala asta de realitate.

Xenos

Eu sunt din ce în ce mai convins că trebuie să ne dezobişnuim de vise umede gen M7. Nu pentru că într-o lume ideală metroul n-ar fi necesar acolo, nici pentru că nu s-ar putea atrage bani, ci pentru că trebuie să ne uităm la cum se construieşte metroul în concret în Bucureşti! Eu locuiesc în Dr. Taberei şi 10 ani de stagnare pentru o linie foarte simplă m-au învăţat un lucru simplu:
Trebuie să găsim alte soluţii decât metroul pentru tranzitarea centrului, dacă vrem ca noi, cei de ca. 40 de ani, să le mai prindem vreodată (dar e valabil şi pt cei de 20, mă tem).
Problema acelui culoar de transport se poate rezolva foarte uşor nu doar prin consecventa separare a tramvaiului de trafic, ci şi prin legarea liniilor 21 şi 32 printr-un nou terminal la Piaţa Unirii, în centrul actualului parc (deci fără să fie deranjate fântânile...). Dacă şoferii/vatmanii care sunt regi la STB vor obiecta că o linie Rahova - Colentina e prea lungă, fie, să se păstreze două linii, dar care au capătul la acelaşi terminal. Tramvaie moderne, lungi, cu AC şi program de circulaţie foarte bun (2-4 minute interval) şi gata, rezolvăm în 2-3 ani ceea ce altminteri ar dura 20 de ani şi ar costa 1 mld. euro.

Ionut

Care 1 miliard? M7 ar avea cam 25 de km și ar costa cam 2,5 miliarde.

Xenos

Atunci cu atât mai mult susţin cu tărie tot ce am spus mai sus! Cu 2,5 mld facem autostrada spre Moldova, măcar o bucată serioasă din ea!

punmeister

#37
@Xenos

Liniile 21 si 32 vor primi tramvaie noi de 36m.

frunzaverde

#38
Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
ci pentru că trebuie să ne uităm la cum se construieşte metroul în concret în Bucureşti!

Atunci trebuie sa invatam sa construim metrou mai repede, si sa-l facem acolo unde cererea este cea mai mare.

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
Eu locuiesc în Dr. Taberei şi 10 ani de stagnare pentru o linie foarte simplă m-au învăţat un lucru simplu:

N-au trecut decat 7 ani jumatate de la "prima lopata".

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
Trebuie să găsim alte soluţii decât metroul pentru tranzitarea centrului, dacă vrem ca noi, cei de ca. 40 de ani, să le mai prindem vreodată (dar e valabil şi pt cei de 20, mă tem).

Din pacate alte solutii nu exista, nu la densitatile pe care le are Bucurestiul. Bucurestiul este orasul din Europa care are cea mai mare densitate de locuitori in spatiul urban contiguu - de departe. Nevoile de transport sunt pe distante mici, dar la capacitati necesare uriase.

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
Problema acelui culoar de transport se poate rezolva foarte uşor nu doar prin consecventa separare a tramvaiului de trafic, ci şi prin legarea liniilor 21 şi 32 printr-un nou terminal la Piaţa Unirii, în centrul actualului parc (deci fără să fie deranjate fântânile...). D

Tramvaiul nu este o solutie acolo, tocmai din cauza lipsei capacitatii. Un tramvai de capacitate mare accepta in jur de 250 pasageri; un metrou accepta in jur de 2100-2200 pasageri. Deci, pentru a suplini un metrou la 6 minute, vei avea nevoie de un tramvai la 42 de secunde. Acest lucru este imposibil de realizat in practica.

Sa luam linia 32. Asta e orarul liniei: http://stbsa.ro/pdf_statii/32/32_0.pdf. Deci intervale de 2-3 minute la orice ora a zilei; doar la orele cele mai nepopulare scade la 4 minute. Orarul este practic la maximul pe care il suporta linia - de la infrastructura (substatii de tractiune, capete de linii) pana la posibilitatea de a mentine fluxul de tramvaie prin trafic (mai multe tramvaie rezulta in cozi de tramvaie, blocaje etc.).

Si deja linia (ca si 21, ca si 41) este supra-saturata de calatori. Asta pentru ca 32 cu un tramvai la 2.5 minute, limita maxima a infrastructurii, ofera capacitatea unui metrou la 20 de minute.

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
Tramvaie moderne, lungi, cu AC şi program de circulaţie foarte bun (2-4 minute interval) şi gata, rezolvăm în 2-3 ani ceea ce altminteri ar dura 20 de ani şi ar costa 1 mld. euro.

AC-ul si tramvaiele "moderne" nu au cum rezolva problema de capacitate deja existenta. Eventual o fac chiar mai grava, atragand mai multi calatori spre tramvai. Iar aducerea de tramvaie mari nu e nici ea o solutie:

1. capacitatea V3A-urilor e deja mare; LHB-ul care a fost copiat in V3A fiind prototipul tramvaielor de mare capacitate in Europa. Da, exista tramvaie mai lungi, dar capacitatea lor e cu aproximativ 30-40% mai mare ca a unui V3A (de exemplu Combino-ul cu 4 segmente, sau alte vehicule de 35-40 metri lungime). Deci frectie la piciorul de lemn, chiar si pentru cererea curenta. Exista si trenuri foarte lungi (de exemplu cele din Budapesta), dar acestea nu pot asigura frecventele tramvaielor 32 sau 41 din Bucuresti, pentru ca nu pot asigura frecvente similare din lipsa de flexibilitate pe tesatura de strazi din Bucuresti.

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 12:53:52 PM
culoar de transport se poate rezolva foarte uşor nu doar prin consecventa separare a tramvaiului de trafic

Deja 41, 32 si 21 au fost separate complet de trafic acolo unde a fost fizic posibil. S-au sters, atat pe Calea Rahovei cat si pe Calea Mosilor si Sos. Colentinei toate intersectiile care nu erau strict necesare fluxurilor de iesire si intrare. Pe Calea Mosilor Vechi si George Cosbuc nu ai cum asigura separare de trafic fara inchiderea completa a soselei pentru altceva decat tramvaie, ceea ce, mai ales pentru George Cosbuc, este imposibila, pentru ca ai elimina singurul acces radial pentru Rahova si Ferentari!

Iar prelungirea 32+21 nu ajuta pe mai nimeni cu mare lucru. Fluxul principal este Centru->Rahova / Centru->Colentina, nu Rahova->Colentina.

P.S. Un ipotetic M7 va avea mai multi utilizatori si va aduce o crestere mai mare la PIB decat orice autostrada. Si costurile unui M7 nu ar trebui suportate de acelasi buget ca A7 - una e problema "capitalei", alta e problema statului.

Quote from: Ionut on January 25, 2019, 12:55:42 PM
Care 1 miliard? M7 ar avea cam 25 de km și ar costa cam 2,5 miliarde.

25 sunt poate in visele Metrorex... Sunt 14.950 m de la "Europa" (Pod CF Colentina) - Puscaria Rahova pe dedesuptul strazilor pe unde s-ar construi M7. Dincolo, in Voluntari, respectiv in sud (Magurele), ori se poate asigura legatura cu autobuze la terminal, ori cu o solutie la suprafata. M7 iese mai scurta ca M5. Mult mai scurta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Pana la M7, ma uit la traseul M4 si ma intreb daca vor alege varianta grea prin la Sebastian-Ferentari, varianta de compromis pe Progresului sau cea mai la indemana, pe Panduri.

Diferenta este ca si aceasta Magistrala ar putea ajuta foarte mult zona Rahova-Ferentari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Pelicanul

# frunzaverde cum ți-a dat 2100 - 2200 călători / metrou ? Poate dacă unii urcă și alții coboară...Capacitatea unui metrou românesc e de 1100 - 1200 călători, depinde cum sunt îmbrăcați...Mai știm și noi câte ceva.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

#41
^
Dar nu destule... Puteai, inainte sa scrii, sa dai si tu un Google, iti lua mai putin timp, gaseai cifra cu o simpla cautare in 20 secunde. Dar, na, uita-te in raportul Metrorex pe 2013, pagina 17, sectiunea locuri pe scaune + sectiunea locuri in picioare la 8 calatori / metrul patrat (acelasi standard folosit si de RATB pentru a-si masura capacitatea de transport, ca doar comparam mere cu mere si pere cu pere, nu prune cu perje). Te scutesc aritmetica, da 2184 pax (modul de calcul e corect, numarul 2184 era pus inclusiv pe site-ul Metrorex in trecut):
http://www.metrorex.ro/Resurse/RaportActivitate/Raport%20Actvitate2013%20Mtx-RO.pdf
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#42
Ala nu e un document tehnic, e o poveste, dar si la capacitatea <adevarata>, cel putin injumatatita care ar fi <normala> rezultatul nu se schimba.
Toate cele bune!

Ionut

Bomba zilei de ieri: se pregătesc pentru M7. :) Bine, doresc mai mult, din ce îmi dau seama. :) Trebuie SF aici, în primul rând. Am întrebat dacă la metrou este OK abordarea SF+PT ca la rutier. Nu am primit un raspuns pozitiv și nici negativ. Poate e timpul să cer o întâlnire de strategie... sa vedem ce planuri au cu M7 dar și cu altele.

Ghidul meu de ieri a insistat, deși eu am insistat exact invers, ca Metrorex are capacitate sa duca IN PARALEL/CONCOMITENT pregătirea la M7, M4, M5... în fine. M7 nu cred ca va fi o prioritate în următorii 20 de ani.

Pelicanul

Și stația Crângași e pregătită de vreo 35 de ani...Ba și amorsa de la Eroii Revoluției...( nici una n-are legătură cu M 7 )
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...