[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Chiar daca mai e nevoie de mai mult loc, primele 4 cladiri de pe latura sudica a Bulevardului Regina Maria sunt lipsite de valoare - case vagon, un bloc foarte degradat si mult spatiu liber. Singura cladire cat de cat mai ok e cea de pe colt in piata Regina Maria. Cred ca se pot expropria toate cladirile, si construite cladiri noi, inchizand frontul stradal, cu fundatia integrata cu statia de metrou. Eventual cladirea de pe colt poate fi reconstruita dupa planurile initiale. Vor fi 800m intre statii, insa la 11 Iunie nu cred ca exista suficient loc. Atata timp cat tramvaiul de la 11 Iunie ramane functional, si exista o intrare in statia de metrou sub bucla actuala de tramvai, cred ca e ok.

sab

#151
@dr4qul4
Se poate face statia pe bucăți. Ideea este ca tronsoanele astea în zone cu bulevarde inguste vor crea mult disconfort. O soluție ar fi excavatie deschisă și stații cu persoane laterale. Gandeste-te cum o sa fie la M5 intre Eroilor si Iancului, insă nu avem ce face.
Stația la Cosbuc va fi pe axul bulevardului, nu are treaba cu clădirile.

AndreiB

Are treaba cu cladirile daca nu e suficient de lat bulevardul. Daca le demolezi pe primele 4 ai loc sa faci ce statie vrei (usor la sud de axul bulevardului).

In plus, cred ca ar merge un vestibul similar cu statia Universitate sub Piata Regina Maria in sine.

sab

#153
Daca incape tramvaiul si o masina pe fiecare sens, incape si o statie. In statiile astea "la limita" vestibulul va fi cuprins in lugimea statiei. Gen Unirii2, care nu are vestibule in capete, ci pe centru.Sau Izvor .
Sau, daca sunt in capete, nu exced peroanele. Eu aici vad un vestibul pe centru, cu iesiri pe cele 4 laturi ale rondului.

AndreiB

Esti sigur ca incape? Un metrou e mai lat decat un tramvai si acolo banda cred ca are maxim 3m latime (daca nu mai putin.

sab

#155
Statiile Obor si Muncii sunt foste statii de tramvai.
Latimea, cu trotuare, se apropie de 20m







dr4qul4

Pe Regina Maria nu incape 1 camion langa tramvai. Asa ca nu poate sa incapa nici metrou + peron ca mai ai distnata si pe mijloc intre linii. Eventual se pot face liniile pe mijloc, si peronul mai lat in centrul statiei si ingustat la maxim in capete. Bineinteles, fara stalpi de sustinere pe mijloc ca nu va fi loc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

AndreiB

Aici (http://www.metrorex.ro/Resurse/Caiet_sarcini_trenuri/Partea%200%20-%20caiet%20de%20sarcini.pdf) la pagina 22 scrie ca latimea caii de rulare este de 7.34m, la care se adauga peroanele. Daca un peron are minim 3m, cred ca latimea minima a statiei, fara a socoti peretii mulati, si stalpii este 13-14m. Nu stiu cat adauga structura la latime - hai sa zicem inca 1-2m, deci 14-16m?

Poti insa sa construiesti peretii mulati atat de aproape de fundatia blocurilor? Nu e nevoie de un spatiu tampon de pamant?

dr4qul4

Si la Obor si la Muncii ai bulevarde late. Aici nu e cazul. Desi la final s-ar putea sa ai doar 17m (desi mai sunt si finisaje si nu stiu sa existe statie atat de inghesuita la noi), nu pot sapa cu Kelly lipit de cladire. Ai nevoie de spatiu de manevra pentru utilaje. Armaturile alea din peretii mulati nu se pozitioneaza cu o macara? Aia cum se roteste?
Dati-mi un singur exemplu de statie construita sub un bulevard sub 30 m latime (intre cladiri).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

sab

#159
La Obor si Muncii nu ma refeream la bulevard, ci la faptul ca sunt efectiv niste foste statii de tramvai. Deci metroul nu este cu mult mai lat ca un tramvai, apropo de ce spunea AndreiB.

De ex statia Izvor are doar 20m latime strict vorbind de zona liniilor si a peroanelor. Si era foarte aprope de cladirile care in acea vreme erau in zona (se si vad in schita).
Iar Grozavesti si Semanatoarea au 25m latime, dar au 9m de spatii tehnice in lateral.
Teoretic, o statie cu peron central ar putea sa ocupe mai putin spatiu ca una cu peroane laterale, insa trebuie sa gasesti o solutie pentru racordarea tunelurilor la statie. Se stie ca intre tuneluri trebuie sa lasi minim inca o latime de tunel, adica minim 6m, ceea ce face ca cele doua tuneluri sa ocupe cam 18m latime. De aceea cred ca solutia cea mai sigura pentru traseu ar fi sa se faca galerie in excavatie deschisa. Asa cum au facut pe Magheru, de teama cladirilor vechi si subrede, nu neaparat ca nu ar fi avut loc pe latime, era loc berechet.

Mai exista si varianta statiei cu peroane suprapuse. Solutii exista, sa apucam noi sa vedem ca se lanseaza macar licitatia. Insa ai dreptate, va fi o provocare pentru constructori, de ce crezi ca se tot amana licitatia pentru M5.2 ? Am facut partea usoara pana la Eroilor, acum urmeaza partea dificila.

Nu sunt inginer, dar se pot executa pereti mulati langa o cladire, desi nu cred ca este cea mai recomandata solutie














AndreiB

Un tren de metrou are o latime de c3.2m si un tramvai V3A-93 are o latime de c2.4m. Ai nevoie de minim 1.6m latime mai mare pentru calea de rulare a metroului (2 fire) vs tramvai.

vancouver

Ce se intampla in Austria, daca metroul trece pe sub casa ta?

https://www.gewinn.com/immobilien/immobilien-news/artikel/wenn-die-u-bahn-unter-meinem-haus-faehrt/

QuoteIn den nächsten Jahren graben sich die Tunnelbohrmaschinen durch den Wiener Untergrund. Die U2 wird um sechs Kilometer verlängert, die fünf Kilometer lange U5 überhaupt neu gebaut. Die Tunnel werden unter dicht bebautem Gebiet verlaufen. Allein von der aktuellen Verlängerung sind 315 Privatliegenschaften mit rund 2.200 Liegenschaftseigentümern betroffen.
Eintragung im Grundbuch

Dabei verläuft die Strecke in bis zu 35 Meter Tiefe, tiefer als Keller oder Tiefgaragen. Viele Hauseigentümer würden daher von den Bauarbeiten gar nichts mitbekommen. Bis sie von den Wiener Linien oder einem beauftragten Notar informiert werden. ,,Damit unter einem Grundstück die U-Bahn fahren oder Stationen errichtet werden können, ist die Eintragung einer Dienstbarkeit im Grundbuch erforderlich. Die Wiener Linien schließen dazu einen Vertrag mit allen Liegenschaftseigentümern entlang der Strecke ab", sagt Ingrid Monsberger-Köchler von den Wiener Linien. Da der Untergrund dem Hausbesitzer darüber gehört, wird eine einmalige Entschädigung für die in Anspruch genommene Fläche gezahlt. ,,Die Eigentümer bekommen ein vertraglich fixiertes Entgelt, dessen Höhe von einem Gerichtssachverständigen fair und transparent ermittelt wird. Die konkrete Höhe erfahren die Eigentümer bereits bei Übermittlung des Vertrages", so Monsberger-Köchler.

(...)

Deci pe scurt:
- tunelul de metrou (din Viena, linia 2) va evolua la adancimi de pana la 35m. La aceasta adancime nu se va simti absolut nimic in cladire la momentul forarii
- totusi societatea de metrou, are obligatia de a informa proprietarii, cel tarziu pana la darea in exploatare a metroului. Se face prin notar, si se trece in cartea funciara o grevare a proprietatii cu o sarcina permanenta
- se plateste o despagubire unica pentru spatiul folosit
- aceasta este in functie de adancime: cu cat tunelul e mai sus, cu atat mai mare despagubirea (dar nu te poti imbogati din asta). De ex. la 15m adancime primesti 3% din valoarea terenului, la 10m primesti 5%
- cine nu accepta despagubirea in final este expropiat (nimeni nu poate opri lucrarea)
- evident, nu primesc bani decat cei care au proprietate peste tunelul de metrou, chiar daca poate lucrarile afecteaza si proprietati vecine.
- dar exista si proprietati afectate provizoriu, sub sau la care se lucreaza, dar la final nu vor fi peste constructia definitiva. Atunci se plateste un fel de chirie pe durata lucrarilor (1-2 € / m2 / luna). Exemplu concret: se intareste chiar fundatia respectivei case, daca din calcule reiese ca trebuie facut asta inainte de lucrarile propriu-zise.

Si un reportaj despre niste proprietari nemultumiti:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#162
Iar aici vedeti un reportaj despre constructia liniei 3 din Viena:



La min. 4:50 explica cum s-a procedat cu o statie facuta sub un bloc de locuinte, bloc ce a ramas in uz fara intrerupere.

Printre primele masuri la min. 6:00 vedeti o intarire a solului realizata cu injectii din mortar special. Era cea mai mare intarire a solului realizata in Europa pana la data acelui proiect.

La min. 12:30 vedeti o alta zona de lucru dificila, cu sapatura extrem de ingusta.

De asemenea, pentru ca solul in general in Viena este extrem de prost, au folosit pe toata durata strapungerii solutii de intarire a solului pe orizontala.

Alte 4 imobile au fost darâmate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Sper deci ca am raspuns temerilor atat ale inginerilor de pe aici, cat mai ales ale celor care nu sunt de meserie. Exista solutii. Nimeni nu spune ca sunt ieftine sau simple. Exista probleme si rezolvari.

Nicaieri in lume nu exista spatiu lasat special pentru o noua linie de metrou sau pentru o noua autostrada. Intotdeauna vor fi necesare exproprieri sau lucrari deosebite, sau avize sau bani, etc. Daca decizia este sa se faca, atunci pentru toate se vor gasi solutii, iar de partea INGINEREASCA nu va faceti griji. De aia ne ocupam noi inginerii.

Fata de 1986, cand s-a facut linia U3 la Viena, s-a avansat inca o data mult cu tehnica. In primul rand cu tehnica de calcul, si intre timp se pot face calcule mult mai exacte, asa ca se pot aplica solutii mult mai suple, care necesita bani mai putini.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

sab

#164
Cred ca a explicat subway foarte clar ca solul din Bucuresti nu se compara cu solul din Viena sau din alte orase. Adica nu tot ce este acolo se poate face oriunde. Singurul lucru care dicteaza ce se poate face este studiul geologic.
Da, probabil ca tehnic este posibil si la noi sa treci pe sub toate cladirile, am mai trecut si noi pe sub cateva cladiri. Insa costurile vor fi pe masura si proiectul trebuie sa merite .