[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

AndreiB

@vancouver

Eu sunt de acord ca merita explorata ideea de o retea feroviara suburbana pentru Bucuresti. Eu o vad in principal ca o masura macro legata de o planificare urbana reala in Judetul Ilfov. Insa nu cred ca poti porni de la zero, de aceea nu cred ca M7 e coridorul ideal.

Primul pas pentru a relansa transportul feroviar in Romania trebuie sa fie restabilirea magistralelor la vitezele proiectate - numarul de calatori s-a prabusit de la 400m la 55m!

Avand in vedere ca primul pas inevitabil va fi RK-ul magistralelor care pleaca din Gara de Nord, si ca vor fi investitii pentru a reconfigura complexul feroviar Bucuresti (licitatia recenta), cred ca orice viziune de tunel central feroviar pentru Bucuresti ar trebui sa porneasca de la Gara de Nord.

Ionut

As vrea totusi sa nu deviem atat de tare de la subiect. 100 de puncte pentru cel care stie subiectul!

dr4qul4

unde ar putea fi facute statiile de legatura intre M7 si M1/3?  Sau mai exact unde ar putea fi amplasate? Probabil se va ocoli Unirii si se va face la Timpuri Noi, dar Oborul e cam greu de ocolit
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Un ocol pe la Timpuri Noi nu cred ca ar fi un traseu optim, pentru ca ratezi corespondenta cu M2, care e coloana vertebrala a orasului. Presupun ca statia va trebui amplasata ori pe sub Bulevardul Unirii, daca se alege traseul pe la Tribunal (desi curba ar fi foarte stransa acum ca s-au construit cele doua cladiri noi langa tribunal), ori sub Corneliu Coposu, daca se alege traseul natural.

Mai e o zona dificila de construit pe langa traversarea Pietei Unirii. Mantuleasa este foarte ingusta si nu exista nici un alt traseu pentru a scoate M7 pe Calea Mosilor. Demolarile si largirile presupun ca nu mai sunt solutii acceptabile azi, deci probabil M7 e magistrala cea mai grea de executat dpdv tehnic.

Dar nu putem la infinit sa construim numai segmente usor de construit dpdv tehnic, cum am facut la M5.1 si vrem sa facem la M6. La un moment dat, tot trebuie sa construim segmentele grele, centrale, pentru a avea o retea de metrou functionala care sa reduca gradul nesustenabil de motorizare din Bucuresti.

TibiV

AndreiB,
asa este este.
M7 si M5 (zonele centrale ale fiecareia dintre ele) sunt cele mai greu de executat dpdv tehnic.
Au pe traseu tot felul de "monumente", desi din unele nu mai exista decat "coaja" - si aia sparta si putrezita...

Quote from: Ionut on January 12, 2021, 01:24:37 PM
100 de puncte pentru cel care stie subiectul!

Dar este evident!
Subiectul este metroul din Timisoara! Pardon, din Cluj... Sau metroul-tren din FranParisMunchen?....
  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#125
M7 este mai ușor de executat din acest punct de vedere , nu trebuie decât sa treacă pe sub casele pe pe Mântuleasa, ceea ce nu cred ca este o problema, acolo nu va fi nicio stație.
Punctul nevralgic la M7, am spus-o, este reprezentat de corespondente.

transporter

Apropo de ce vorbiti aici, primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, vrea să transforme tramvaiul 21 în metrou ușor, adică să-l ducă sub pământ, și să extindă linia până în Voluntari (cica M7 dureaza prea mult)

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24535786-dezbatere-publica-primarul-sectorului-2-radu-mihaiu-vrea-transforme-tramvaiul-21-metrou-usor-bani-europeni-extinda-linia-voluntari.htm

vancouver

#127
^

Quote"Pe linia tramvaiului 21 ar trebui să se facă magistrala de metrou M7, dar durează foarte mult până vor începe lucrările deoarece sunt prioritizate alte proiecte, și atunci vreau să accesez niște bani din PNRR, care sunt green, ca să bag tramvaiul pe sub pământ, să-l transform în metrou ușor. De ce? Pentru că va merge mult mai repede, iar costurile nu sunt așa de mari ca la metrou, fiindcă nu trebuie să treci pe sub clădiri, nu trebuie să faci exproprieri, practic va merge pe sub actuala linie a tramvaiului 21. Mi se pare o idee bună și este relativ ieftin fiindcă nu trebuie să merg la adâncime mare, poți să acoperi la suprafață ca să amenajezi altceva acolo. Pe zona Moșilor vechi nu facem nimic, acolo este zonă protejată", a declarat Radu Mihaiu pentru HotNews.ro.

Cu asta s-a lamurit treaba. Ne-am racit gura de pomana. Nici M7, nici S7. Doar tramvai 21 la fel ca 41. Juhuuu, solutiile romanesti sunt perfecte.

Iar troleibuzul 66 poate fi prelungit pana la Jilava.  :lol:

PS. Ca sa fie clar despre cine vorbim, Radu Mihaiu e acelasi care vrea sa ingroape gara Obor in subteran. Doar gara si atat. Nu ca parte a vreunei strategii de a aduce trenuri pe acolo sau ceva, nu. Doar gara in care acum vin 3 trenuri pe zi el o vrea un subteran. :bash:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Oare este loc si fezabil ca statia M7 de la Unirii sa se faca in parc, cu peronul legat la un capat de Unirii 1 si celealtal de Unirii 2?

Daca nu este posibil acolo, atunci ce ati spune de facut statie sub Sincai, intre Timpuri Noi si Tineretului. Avem putin peste 700m, asadar, daca ar avea iesiri spre capete, ar mai ramane 250-300 m care se pot parcurge prin tunele de legatura. Problema ar fi ca de acolo ar trebui sa subtraverseze Parcul Carol (direct Lanariei - Veniamin Costache) si cateva cladiri (coltul cu parbrize) pentru a ajunge la Trafic Greu iar de acolo sa faca stanga pe Rahova.
Traseul ar fi ocolit si "sare" Casa Poporului (de la Unirii mai degaba ar merge spre Casa Poporului si de acolo la Cosbuc, ocolind astfel Bd Regina Maria)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Este greu sa ajungi cu traseul de pe Calea Rahovei sau Bd Coșbuc pe Șincai.
Stația Unirii3 TREBUIE făcută acolo , intre stațiile M1 si M2. Altfel va fi o soluție proasta.

dr4qul4

Si eu tot acolo o vad, dar pe acolo avem Dambovita, 2 linii de metrou si pasajul de legatura intre statii. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi sa nu se mai poata schimba metroul la Unirii pe perioada santierului,
Sunt curios sa vad ce zice subway, dar stiu ca el nu are la inima aceasta magistrala, in acest moment.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

#131
Pasajul pietonal nu va fi afectat, eventual doar ieșirea din stația M2 către Manuc. Însă Dâmbovița trebuie neapărat deviata pe parcursul lucrărilor. Oricum acolo avem un planșeu din anii 1930, care nu va rezista la nesfârșit, trebuie refăcut si asta este un bun prilej. Totodată, trebuie dublat si pasajul pietonal M1-M2 cu aceasta ocazie.

Eu așa vad soluția acolo, cu varianta ca o parte din stația M7 sa fie chiar sub albie, daca nu încape altfel. Legături scurte cu stațiile existente, fără sa se intersecteze cu fluxurile actuale M1-M2.
Cu negru este pasajul rutier, strecurat după construcția M2 intre stație si magazin, peste accesul care iese la magazin.

Este o soluție dificila, dar nu trebuie sa facem lucruri simple si ieftine. Din astea tot avem...gen Obor si Muncii transformate peste noapte din stații de tramvai in stații de metrou sau corespondente nefuncționale intre magistrale.







sab

#133
Cred ca putem șterge acel proiect al primarului, care nu rezolva nimic. Tocmai portiunea Mosilor, unde sunt blocaje, nu o rezolva .
Si sunt curios ce înseamnă la el ca nu se duce la adâncime mare . Face un șanț la 3m si îngroapă tramvaiul acolo ?
Pe la Obor cum trece ?

subway

Care proiect???
Insiruirea aia de ineptii???...a unuia ce n-a facut in viata lui macar un cotet de gaini???