[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ghrt

Îmi pare rău, dar asta nu ţine de M7 sau de Metrorex, ci de fantezii feroviare. O zic cu simpatie! Nu înţeleg de ce nu ai mers pe radiale, cum e dezvoltarea Bucureştiului, şi ai făcut semiarce de cerc.

Când se va face M7 ăsta de care vorbim pe thread (după M6, M5 şi M4, probabil şi extinderea M2) cred că va exista deja al doilea inel la nivel de autostradă iar ieşirile pe DNuri vor fi dublate de autostrăzi. Prelungirea va fi tot în subteran. În general nu va ieşi nimeni cu CF nou pe ogor, ca să ajungi să ai alternanţe cum spui (suprafaţă - subteran). De ce? Din cauza concurenţei rutierului. Când ajungi la ogor şi drumul auto e mai rapid, nu e atât de aglomerat. De aia nu vei vedea o soluţie metrou+feroviar (indiferent cât de integrată), ci metrou+rutier. Şi pe subvenţie, vezi acum cum se prezintă liniile subvenţionate masiv: investiţii absolut minime, parc rulant din anii '60, conform minim, călători fără apă caldă etc.

GrmmrNzi a scris bine o chestie, reţeaua aia mare s-a dezvoltat de fapt când nu exista rutier.

Cu privire la a 2-a plansă, prin Snagov, nici nu ştiu dacă mai există linia. La fel, ar trebuie refăcută de la zero. Iar cei din zonă chiar nu vor merge cu trenul... uită-te la ce nivel a fost adusă intrarea în Bucureşti pe DN1. Poţi să ajungi pe Victoriei sau la Splai pe steroizi. Mai ales dacă poţi să ai un program la job de +-1 faţă de standard.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Pai cum sa merg pe radiale? Aia da fantezie. Adica sa intru in 4-5 puncte in Bucuresti, sa trec prin 4-5 tuneluri prin Bucuresti. Cine are bani de asa ceva. Eu trec printr-un singur tunel prin Bucuresti. Uita-te un pic la hartile din München, Frankfurt sau Köln. In toate cazurile S-urile se unesc prin centru si trec pe aceeasi linie.

Linie de tren existenta in Snagov. Ce sa faci cu ea. S-urile trebuie sa mearga cu 100-120-140 in afara orasului. Unde mergi tu cu vitezele astea pe linii existente de la Snagov?

Cum sa nu mearga aia cu trenul. Ba o sa mearga, daca cu trenul ajungi in 40-50 de minute in orice colt al orasului, si cu masina faci 2 ore sau 3 sau 4, nu se stie. Sau tu iti imaginezi ca numarul actual de masini o sa ramana asa si peste 30 de ani? In primul rand ca peste 30 de ani nu o sa mai ai voie sa treci cu masina prin centru, nici electrica de va fi. Iar gradul de motorizare se va dubla inca o data in Bucuresti.

Planurile mele sunt fantezii, dar tu visezi la inca un inel de autostrada rutier... vai vai, asta chiar nu va exista niciodata. Asa ceva poate ca va exista la un oras cu 8 milioane de locuitori ca Paris (inca nu exista la Paris nici macar un singur inel de autostrada complet, doar Bulevardul Periferic, care e DNCB-ul nostru).

Vai, vai, vai, ce pot sa aud eu aici.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

Da, vezi tu, M7 (DN2 si DN6), M4 (DN1A şi să vedem sudul), M2 (DN1 şi DN5), capetele dinspre periferie ale M1 şi M3 (A2, DN3, A1) vin pe radiale. Că astfel e traficul. Evoluţia firească este să fie prelungite tot pe radială, iarăşi, pentru că aşa este deja traficul.

Cu şoselele concentrice e mai greu, ca orice lucrare publică, dar firesc ele vor fi concentrice (dacă se vor realiza cât de cât simultan pe tot traseul). Deoarece Bucureştiul se va dezvolta relativ omogen, fiind pe o mare câmpie, Iar dacă va fi neomogen, şoseaua concentrică va urma conturul dezvoltării urbane. Este o chestie organică. Uită-te la DC100, acoperă un sfert de cerc.
De ce vorbim de un alt inel de autostradă? Din 2 motive. Termenul pe care vorbim e de peste 50 de ani, iar un oraş ca Bucureştiul va creşte dacă nu apar schimbări climatice care să îl facă nelocuibil de scump, iar o astfel de autostradă va deservi ce deserveşte şi acum DNCB, afacerile de la periferie, care au nevoie de un transport decent. Oricum nu cred că se va mai construi atunci drum nou altfel decât 2+2 şi denivelat.

Metroul va urma cum am spus dezvoltarea, dar nu o va devansa, Metroul nu va ieşi în câmp, o să aibă punct terminus în zone deja construite şi locuite. Exact cum este şi acum, oraşul se extinde mai repede decât magistralele de metrou. Cei din localităţi vor merge pe rutier la staţia apropiată de ei şi apoi navetă cu metroul. Acum nu rentează foarte mult deoarece, dacă ai ajuns la capătul metroului, de regulă eşti în maşina personală şi ajungi destul de repede unde ai treabă. Pe viitor, dacă se mai adaugă 10km de trafic urban, lucrurile vor sta cu totul altfel şi va fi preferabil M.

Din păcate nu o să mai apuc să văd dacă am ghicit , dar revenind la M7, măcar să se realizeze proiectul actual, care oricum e total subteran, deci propun să o lăsăm cum a căzut.
Cont (aproape) inactiv.

dobrogean

Mie proiectul propus de Vancouver mi se pare bun, daca il privim ca pe un proiect pe termen lung (si mi se pare mai corect sa gandim pe termen lung, decat sa gandim proiecte mici, pe motiv de lipsa de fonduri; in definitiv, acest tip de proiect se poate realiza etapizat, sectorial). Problema este ca acest tip de proiect trebuie abordat ca un proiect national, multidisciplinar (deoarece sunt implicate atat sistemul feroviar, metroul, cat si autoritatile municipale si judetene, iar statiile trebuie proiectate multimodal, cu acces la tramvai, autobuze - electrice, sper - si aeroport). Ar trebui de gandit foarte serios ce autoritate ar putea sa deruleze proiectele, de la SF si pana la executie.
In alta ordine de idei, ca un nou venit ce sunt, va admir pentru pasiunea cu care scrieti. Aceasta pasiune exceleaza cateodata in expresii mai putin ortodoxe, dar ma gandesc ca nimeni nu ia (sau nu ar trebui sa ia) in nume personal aprecierile negative asupra ideilor expuse.
Pararea mea este ca si ideile mai fanteziste pot sa contina un sambure de adevar (ca la brainstorming). Trebuie doar analizate cu calm, si fiecare poate expune pareri pro sau contra.
Sunt bucuros ca vad atata pasiune pentru modernizarea acestei tari! Eu cel putin asa vad patriotismul, ca pasiunea sincera de a contribui la dezvoltarea tarii.

vancouver

In alte tari (mai bogate) ce am desenat eu s-a facut in 40-60 de ani. Deci clar, pe termen lung. Important este sa nu facem greseli acum, care sa faca mai tarziu imposibila sau exorbitanta o continuare in afara orasului, deci nu trebuie decat un minim minim de gandire durabila, future-proof.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

CF Titu-Bragadiru e fenomenal.  :lol:
Daca acum 20 de ani era plin de navetisti pe Titu- Bucuresti, acum au ramas cativa. Restul au plecat in alte tari si nu au de gand sa se intoarca decat la pensie si in vacante. Iar cei de la centrul Renault.....au toti masini si oricum nu lucreaza in Bragadiru. Daca vor sa ajunga in Bucuresti se pot urca in tren la Boteni.
Noi nu suntem in stare sa reparam magistralele curente si voi visati linii noi care sa plimbe aer.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Scuze, dar nu e pentru navetistii din Titu spre Bucuresti, ci pentru navetistii din Bucuresti spre Titu. Afara de asta, poate nu ai remarcat, dar sunt vreo 20 de trenuri pe zi Titu-Bucuresti si sunt destul de pline, cu toate neajunsurile liniei actuale (diesel, lenta, etc). Afara de asta se pare ca in continuare nu ai inteles principiul, scopul: dezvoltarea suburbiilor. Numai dupa ce faci tren suburban acestea se vor dezvolta in timp si automat vor genera si trafic. Cum e acum, logic ca toti din suburbii se muta ori in oras, la bloc, ori in alta tara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Ce sa cauti la Titu? Plecand din Bragadiru? Nu mai bine iti faci casa in zona?
Elsid-ul mai are putin si se inchide. FNC-ul parca s-a inchis deja. Sunt cateva fabrici mici, dar salariile sunt ca pentru localnici. Pana si la Centrul Renault angajeaza in principal doar localnici.
Referitor la cele 20 de trenuri... e clar ca nu stii despre ce vorbesti: acum 20 de ani erau tot atatea (sau mai multe) dar un tren avea si 10 vagoane. Etajate. Stiu pentru ca ma urcam din mers la capatul peronului de la Gara de Nord ca sa prind loc. Acum sunt trenuri cu 3-4 vagoane sau tramvaie "sageata albastra".
Este nevoie de transport pe CF, dar catre Bucuresti, nu catre Bragadiru.

In loc sa propui solutii fanteziste, mai bine ti-ai consuma energia pe solutii la problemele actuale. De exemplu: electrificarea Bucuresti - Titu - Pitesti/Targoviste.
Sau realizarea unei noi gari in Bucuresti (eventual de trecere ca sa nu se mai piarda zeci de minute), conectata la trasnportul in comun/aeroport.

Si M7 pare o utopie in 30-40 de ani.   
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

#113
M7 mie nu mi se pare deloc o utopie. Leaga 2 cartiere extrem de aglomerate de toate celelalte magistrale si unul din nodurile principale din centru (Unirii). Mi se pare chiar o prioritate pentru metroul din Bucuresti, dupa M5.2 si M4 sud. Nu vad de ce am considera M4 sud fezabil si M7 nu, mai ales avand in vedere denstitatea mare a populatiei.

Nu stiu daca e fezabil sa fie construit integral, sau daca sunt alte prioritati care merita finantare, insa la un nivel minim, cred ca trebuie un M7 de la Alexandria-Colentina, legat de doua tramvaie rapide suburbane in Bragadiru si Voluntari. In ambele DN-ul e suficient de lat pentru a avea 2 benzi si 2 fire de tramvai, atata vreme cat soseaua principala e tratata ca un bulevard si nu o autostrada urbana. In Voluntari exista deja A3, care ar trebui sa preia tot traficul de tranzit dupa extinderea in Buzau, iar in sud se simte nevoia unei "centuri" noi rutiere pentru DN6 si DN5, care ar putea fi legata de inelul median (care e necesar in zona), degrevand rutier centrul localitatilor pentru dezvoltari urbane, nu de tranzit.

In general solutia de tramvai rapid legat de ultima statie de metrou mi se pare ca e insuficient explorata. E ieftin si acolo unde soseaua permite, urbanizeaza zona si in acelasi timp ofera o legatura rapida cu reteaua de mass transit.

Despre caile ferate suburbane, si planuri pe termen lung, o sa raspund pe alt thread.

sab

#114
Nici M4 in sud nu este fezabila, daca te iei după studii. Sos Giurgiului nu are o densitate așa mare de locuințe pe mp. Mai degrabă M4 trebuie continuat pentru ca se face M6 derivat din M4 si stația GdN2 nu poate funcționa ca si capăt de linie pentru doua magistrale, așa cum este ea astăzi. Si nu putem funcționa la nesfârșit cu o rețea formata din racorduri, pentru ca M4 si M5 la ora actuala nu fac decât sa verse calatorii in M1, nu pot fi considerate magistrale adevărate. Trebuie sa finalizam ce am început, înainte de a începe alte magistrale.

La M7 problemele sunt legate de CONEXIUNI. La Unirii este dificil de făcut conexiunea cu M1/3 si M2, iar la Obor vad ca nimeni nu se încumeta sa își dea cu părerea despre conexiunea M7-M1, mie mi se pare imposibila. Poate de aceea este lăsata M7 pentru mai încolo. Ca număr de călători, eu vad M7 superioara M4.

dr4qul4

Nu-i neg utilitatea. Dar ar fi cea mai lunga magistrala de metrou din Bucuresti.  Ar avea 20+ km. Si nu este pe lista de prioritati a Metrorex, adica este la stadiul 0.
Prioritatea acum este M5. Pana in Pantelimon, nu doar pana la Iancului.
Apoi avem M4 sud pentru care exista ceva planuri.
Si, desi nu are aceeasi utilitate, M6 are o licitatie lansata....asa ca e urmatoarea pe lista a se construi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Daca se face M6, aceasta va fi cea mai lunga magistrala, pentru ca va pleca de la  Gara Progresul si va ajunge la Otopeni.

AndreiB

#117
Stiu ca prioritatea Metrorex e sa construiasca M6 in camp, ziceam doar ca nu sunt de acord cu asta si ca alte segmente urbane mi se par prioritare. Sper ca noua administratie se va concentra tot pe segmente urbane ale metroului.

Atata vreme cat construiesti M7 doar pe segmentul urban (Depou Alexandria-M800), M7 ar avea doar 14-15km (in functie de ruta adoptata prin Piata Unirii.

vancouver

#118
Intr-o tara saraca prioritatea este astuparea gaurilor. La nivelul anilor '90-2000 la propriu. Era lupta de a avea drumuri fara gropi. Apoi la figurat: ai mega-ambuteiaj la Deva-Orastie-Sebes: ok, hai cat de repede cu autostrada. Ai mega ambuteiaj vara spre Constanta, hai odata cu autostrada.

Dar vine si vremea sa incepem sa gandim altfel. Proactiv. Prin infrastructura si alte constructii sa modelam societatea si sa cream un spatiu placut urban si extraurban.

Construind linie de tren suburban pana intr-o localitate, care acum e in decadere, sadesti o samanta. O samanta de dezvoltare si inflorire la un moment dat.

Da, cartiere mari din Bucuresti inca nu au metrou si sufera. Intre altele fix cele 2 pe care le va deservi M7. Trebuie sa gandim sa astupam aceasta groapa - dar pe termen lung trebuie viziune. Trebuie sa sadim seminte de dezvoltare si sa vindecam rana asta sangeranda numita Bucuresti supraaglomerat.

Sa-i dam Bucurestiului radacini, tentacule pana la 30-40 km distanta si atunci ii vom da seva de dezvoltare. Uitati-va inca o data la reteaua de S-Bahn din München. Vedeti tentaculele? Radacinile? Seva? Hrana? Dezvoltarea sanatoasa?

Daca maine se interzice complet dieselul si benzina in UE, aia au oricum cu ce sa mearga in centru! Noi o sa blocam partea cea mai saraca a tarii daca interzicem masinile cu combustie, ne vom prabusi mai tare in diferente uriase oras-sat.



Sau Paris:



Uite aici la Paris foarte frumos figurata harta liniilor de metrou standard, si cu linii palide suprapusa partea centrala a retelei RER, adica a trenurilor care trec prin oras:



Asa arata un tren RER suburban, care ajunge in centru in Paris la catedrala Notre Dame si trece partial subteran si partial semiingropat resp pe estacade prin tot orasul:


sau asa:



sau asa in tunel:



si asa arata metroul clasic din Paris, dupa aceleasi principii ca si cel din Bucuresti, doar trenuri si statii ceva mai scurte:


surse:
https://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9seau_Express_R%C3%A9gional
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

Propun înfiinţarea unui topic "Fantezii feroviare cu parfum nemţesc"...
Cont (aproape) inactiv.