News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Nu stiu daca are dreptate sau nu, dar pun totusi "informatia" aici...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

probabil că într-un fel are dreptate. Dar în alte feluri nu :)
Bateriile litiu-ion sunt greu scalabile, presupun că la un tren ar trebui un vagon special (ca la cele cu cărbuni :)) . Durata de încărcare e o problemă; dacă poți încărca loomotiva în gară, în zece minute cât oprește trenul, înseamnă că poți folosi o cantitate minimală de combustibil deci un rezervor mic. Deocamdată nu știu care e necesarul mondial de hidrogen, nu cred că s-a încercat o producție la scală foarte mare pentru că nu  a fost nevoie. Probabil electroliza se poate folosi chiar la stația de încărcare, nu știu exact. Pe mine mă încântă puterea disponibilă, net superioară bateriilor. ( sigur că randamentul total e mai mic, dar poți obține câtă putere vrei) . Normal că trebuie să vedem, că deocamdată multe aspecte sunt la nivel experimental și nu știm nici cum se comportă în realitate și nici care e eficiența ( despre pilele de combustie nu prea știu nimic concret, nu cred că s-au folosit altfel decât în experimente).

Europiu

Quote from: dr4qul4 on September 18, 2018, 10:30:15 AM
Singura problema e de unde scoatem atat Hidrogen? Ca din apa nu prea e rentabil, in sensul ca vei consuma mult mai multa energie decat va produce. Din ce alta sursa se poate extrage?

Da, dar dacă energia aceea Îți vine gratuit, ar putea deveni rentabil. Fotocataliza e un domeniu în care încă  se cercetează intens.

Personal, sunt împotrivă, aflându-mă în tabăra celor care spun "electricitate produsă pe acoperiș, electroliza în pivniță".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ghrt

O problemă la electroliză o constituie şi puritatea gazului obţinut.
Cont (aproape) inactiv.

Europiu

Nu mă pot pronunța, nefiind acasă cu subiectul. Poți eventual detalua? Poate în "gară"? :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

istvan78

Germania e un caz special (momentan):
Datorita capacitatii de generare eoliene masive instalate in retea, au destul de frecvet momente cand reteaua nu poate prelua/consuma energia electrica produsa. Unii operatori de parcuri eoliene au instalat capacitati de productie de H2 (din electroliza apei) care absorb acest surplus de energie electrica. Momentan H2-ul e injectat in reteaua de distributie a gazelor naturale (norma permite un anumit procent de H2 elementar in gazul livrat prin retea, ceva spre 10-15%).

Doar ca asa H2-ul e valorificat la pretul gazului metan (ajustat la capacitatea calorica specifica), o valoare economica destul de mica. Daca ar fi folosit in trenuri, pretul obtinut pt. H2 ar fi sigur mult mai mare (inlocuieste motorina, ea insasi mai scumpa, si la randament spre dublu).


Ionut

PKP Cargo, Pesa si Tabor vor dezvolta un tren autonom



PKP Cargo, Pesą Bydgoszcz si Institutul de Vehicule Feroviare din Polonia ,,Tabor" au semnat un acord pentru dezvoltarea unui tren autonom. In cadrul acordului, PKP Cargo si Pesa vor realiza studiile tehnice si configuratia locomotivei proiectate care vor fi verificate de IPS Tabor. Cea de-a doua faza include lucrarile de proiectare si cercetare, iar Pesa va lansa constructia unei locomotive autonome bicurent care poate opera atat electric, cat si diesel. Primul vehicul va fi testat de PKP Cargo si este programat sa intre in serviciu comercial in 2022. ,,Locomotivele cu sistem dual de operare sunt universale si permit atat operatiunile de manevra, cat si pe cele pe linie fara schimbarea vehiculului. Suntem optimisti in privinta realizarii studiilor de cercetare si dezvoltare de locomotive noi care vor fi mai eficiente si care ne vor ajuta sa reducem costurile", a declarat Presedintele PKP Cargo Czesław Warsewicz.

Sistemul diesel-electric al locomotivei autonome care are la baza platforma locomotivei Gama a primit o evaluare pozitiva si recomandare pentru finantare in cadrul programului Innotabor anuntat de Centrul National pentru Cercetare si Dezvoltare. Dupa finalizarea tuturor testelor si obtinerea autorizatiilor necesare, noua locomotiva va fi data in exploatare in patru ani. Vehiculul va atinge nivelul de automatizare GoA3 ceea ce inseamna ca mecanicul nu va trebui sa controleze locomotiva deoarece siguranta va fi asigurata de un sistem de ghidare controlat prin inteligenta artificiala. Acest sistem va fi alcatuit din mai multi senzori, camere video si giroscoape. Totusi, mecanicul va fi prezent in cabina pentru a putea prelua controlul asupra locomotivei in cazul unor scenarii neprevazute.

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB investeste un miliard de euro pentru noi trenuri



Consiliul de Conducere al Deutsche Bahn a aprobat o investitie de peste un miliard de euro pentru achizitia de noi trenuri si modernizarea unor trenuri din parcul de material rulant existent. Proiectul vizeaza achizitia a inca 18 trenuri ICE 4 cu 7 vagoane, furnizate de Siemens, acestea fiind evaluate la 700 milioane de euro. De asemenea, DB va cumpara 50 de vagoane (clasa a doua) tot pentru trenurile ICE 4, iar 320 milioane de euro se vor aloca proiectului de modernizare a trenurilor ICE 1. Comanda pentru cele 18 trenuri suplimentare va contribui la extinderea parcului de trenuri ICE 4 de la 19 trenuri la 37 de trenuri, ceea ce va oferi capacitate sporita pentru traficul de lung parcurs.

Prin achizitionarea a celor 50 de vagoane, DB va majora lungimea trenurilor ICE 4 de la 12 vagoane la 13 vagoane per tren, cu o lungime de 375 metri, devenind cel mai lung tren din parcul de material rulant al operatorului. Ca rezultat, numarul locurilor pe scaune va fi majorat de la 830 la 918, ceea ce inseamna o capacitate de cinci ori mai mare decat intr-un avion pentru distante scurte, sau de 15 ori mai mare decat un autobuz de lung parcurs. DB precizeaza ca trenul cu 13 vagoane va oferi o capacitate mare pe rutele care deja inregistreaza o crestere a cererilor.

Vagonul aditional (cuplat la trenurile ICE 4) va avea motor pentru a creste puterea de tractiune a trenurilor ICE 4 (extinse) care vor circula pe ruta liniei de mare viteza dintre Köln si Frankfurt. De asemenea, DB a testat si cresterea vitezei de deplasare, de la 250 km/h la 266 km/h.

Proiectul de modernizare a trenurilor ICE 1, pentru care DB va aloca 320 milioane de euro, are ca scop cresterea duratei de viata a trenurilor, in asa fel incat acestea sa poata opera pana in 2030. Modernizarea acestora implica noi scaune si covoare, implementarea unui nou sistem de informare a pasagerilor si optimizarea sistemului si a tehnologiei de tractiune a trenurilor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Portugalia va achizitiona 22 de trenuri regionale noi

Guvernul de la Lisabona a aprobat o finantare de aproximativ 170 milioane de euro pentru achizitia a 22 de trenuri regionale noi, acestea urmand sa fie operate de catre Compania Nationala Comboios de Portugal (CP). In plus, a fost anuntat si un plan de investitii in infrastructura in valoare de 2 miliarde de euro. Guvernul portughez a facut precizarea ca aceasta este prima achizitie de material rulant nou, efectuata in ultimii 20 de ani. Finantarea va fi suportata si prin intermediul Fondului European de Dezvoltare Regionala (ERDF), precum si prin Fondul de Coeziune, pentru perioada 2021-2027. Statul portughez va asigura o treime din suma totala, prin intermediul Fondului de Mediu, banii urmand a fi alocati in 2019.

Noile trenuri vor fi puse in circulatie pe linii regionale, insa abia incepand cu 2023-2024. Pana atunci, Comboios de Portugal va asigura serviciile de transport regional cu trenuri furnizate de catre operatorul national spaniol, RENFE, prin intermediul unui contract de inchiriere in valoare de 10 milioane euro. Ministrul Marques a anuntat ca pentru noile trenuri ce urmeaza sa fie achizitionate, Compania de Mentenanta a Echipamentelor Feroviare va angaja in jur de 100 de persoane. "Vor fi achizitionate 12 automotoare bimodale, capabile sa ruleze pe linii electrificate cat si pe cele neelectrificate si 10 automotoare electrice", a precizat ministrul portughez pentru Planificare si Infrastructuri, Pedro Marques.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Ţările din Grupul de la Vişegrad vor construi o linie de tren de mare viteză

Cele patru state din Grupul de la Vişegrad (Ungaria, Slovacia, Cehia şi Polonia) au decis să construiască o linie de tren de mare viteză care va conecta oraşele Budapesta-Bratislava-Brno-Varşovia, a anunţat luni ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, la finalul unei reuniuni a miniştrilor Transporturilor din V4 care a avut loc luni la Strbske Pleso, nordul Slovaciei, informează MTI.

Decizia de a construi o linie de tren de mare viteză este în avantajul celor patru state, a declarat Peter Szijjarto, adăugând că procedura de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate va fi organizată în următoarele săptămâni. Următorul pas va fi convocarea, în luna noiembrie, a unui grup de lucru compus din oficiali din cele patru ţări.

De asemenea, un acord a fost semnat cu Guvernul României cu privire la o linie de tren de mare viteză între Budapesta şi Cluj-Napoca iar Guvernul ungar a aprobat o sumă de un miliard de forinţi pentru un studiu de fezabilitate.

economica.net

tom_sawyer

^^ Proiectul necesita constructia de la zero a unei linii duble care sa permita trenurilor sa atinga viteze de pana la 250 km/h.

Conform planului, trenurile de mare viteza care vor opera pe noua linie vor opri numai in capitalele tarilor implicate, sau in Brno, in cazul Cehiei.

Finantarea ar putea veni din partea BEI, dar autoritatile vor examina ofertele de imprumut din partea institutiilor financiare internationale, iar resursele financiare vor fi negociate impreuna de cele patru tari.

clubferoviar.ro

Ionut

A fost lansat trenul care leaga patru capitale europene



Reprezentantii Ministerului Infrastructurii din Ucraina, ai companiei Ukrzaliznytsya, ai Cailor Ferate din Belarus si ai ambasadelor Lituaniei si Letoniei in Ucraina, au lansat oficial serviciile de transport feroviar de pasageri pe ruta Kiev – Minsk – Vilnius – Riga.  ,,Acesta este primul tren care ofera o legatura directa intre patru capitale europene. Pasagerii pot calatori cu trenul catre opt tari din Uniunea Europeana, precum Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Ungaria, Lituania si Letonia. Inaugurarea acestei rute creste competitivitatea cailor ferate comparativ cu transportul aerian si cel rutier. Prin deschiderea acestei rute, Ukrzaliznytsya imbunatateste si va continua sa optimizeze serviciile de transport feroviar", a declarat Yevgeny Kravtsov, Presedintele Consiliului Executiv al Ukrzaliznytsya. Primul tren care uneste cele patru capitale a fost format din 10 vagoane dintre care 9 vagoane clasa a doua si un vagon de lux.

Conform Cailor Ferate din Belarus, trenul №31/32 Kiev – Minsk – Vilnius – Riga va fi operat de Ukrzaliznytsia conform unui acord semnat cu administratia feroviara din Belarus, Lituania si Letonia.

Trenul va circula o data pe saptamana cu plecare din Kiev la 13:42 si va ajunge in Minsk la 23:35, in Vilnius la 04:25, si in final in Riga, la 09:06. Trenul se va intoarce a doua zi din Riga la 11:10 si va ajunge in Kiev la 06:42 dupa aproape 20 de ore.

ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Cargo intentioneaza sa achizitioneze noi locomotive electrice



PKP Cargo a publicat o cerere de propuneri pentru achizitia unor locomotive electrice noi cu patru sau sase osii. Licitatia prevede achizitia unor locomotive simple, duble si multisistem. Propunerile producatorilor trebuie inaintate pana la 19 octombrie si ar trebuie sa includa termenul limita pentru inceperea livrarilor, capacitatea de productie, mentionand numarul locomotivelor care pot fi construite intr-un an si pretul vehiculelor in doua variante. Cererea de propuneri a fost publicata pe platforma companiei unde au fost furnizate mai multe informatii cu privire la parametrii tehnici si operationali ai locomotivei. Unele dintre noile vehicule ar trebui sa aiba certificate care sa permita furnizarea de servicii de transport in Polonia si in alte tari europene. PKP Cargo anunta ca producatorii pot pune intrebari cu privire la licitatia de locomotive pe platforma de achizitii in cazul in care au nevoie de informatii suplimentare pentru pregatirea ofertelor.

Compania spune ca procedura nu inseamna ca vehiculele vor fi achizitionate imediat, deoarece este o metoda de efectuare a unei analize de piata, pentru testarea disponibilitatii producatorilor pentru livrarea de locomotive. Cererea de propuneri nu include numarul si nici tipul de locomotive.

,,Avem nevoie de noi locomotive pentru a creste calitatea parcului de material rulant al celui mai mare operator feroviar de marfa din Polonia. Volumul marfurilor transportate este din ce in ce mai mare, iar, in urmatorii ani, dorim sa transportam din ce in ce mai multa marfa. Astfel, avem nevoie de un parc de vehicule modern pentru a raspunde cerintelor clientilor. Planurile de achizitie a unor locomotive noi sunt asociate licitatiei anuntate in septembrie pentru achizitia a cel putin 1000 de vagoane descoperite folosite pentru transportul containerelor. Vom avea vagoane noi si vrem si locomotive noi pentru trenurile noastre", a declarat Czesław Warsewicz, Presedintele PKP Cargo.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler a prezentat trenul Flirt pe baza de baterii



Stadler a prezentat oficial noul tren FLIRT Akku, versiunea cu baterii a seriei Flirt dotata cu tractiunea pe baza de baterii. Proiectat pentru operare pe rutele neelectrificate sau doar partial elctrificate, prototipul ajunge de la 80 km/h la o viteza de operare de pana la 140 km/h pe modul cu baterii. Bateriile pot fi incarcate cu energie generata in timpul franarii. In timp ce echipamentul de tractiune si cele mai importante componente mecanice au fost pastrate, intregul grup motopropulsor a fost reconstruit si dotat cu tractiune pe baza de baterii. Prototipul noului tren Flirt pe baza de baterii a circulat pe ruta Berlin-Pankow (de la sediul Stadler) pana la Schildow in Brandenburg fara a necesita alimentare cu energie dintr-o sursa externa. Acest vehicul poate circula pe 80% din rutele neelectrificate din Germania. Bateriile pot fi incarcate in timpul operarii pe rutele dotate cu linie de contact, dar si in statiile finale unde nu exista linie de contact.

Trenul Flirt Akku a fost dezvoltat de Stadler si a primit o finantare de 2 milioane de euro din partea Ministerului Federal German pentru Economie si Tehnologie. Vehiculul, format din trei parti, poate transporta 310 pasageri dintre care 154 pe scaune. Prototipul a fost aprobat pentru traficul de pasageri si va circula pe rutele selectate incepand cu 2019. Compania Stadler vede oportunitati de piata pentru Flirt Akku in Germania, Austria, Marea Britanie, Olanda, Italia, dar si in alte tari unde exista multe rute neelectrificate. Pentru Stadler, acest tren este ,,un pas inainte urias in domeniul tractiunii alternative care raspunde cererii in crestere pentru asa-numita tehnologie verde".

Trenul Flirt Akku este un Flirt in adevaratul sens al cuvantului care combina componentele mai vechi ale unui model care a fost omologat de peste 1000 de ori cu un concept de tractiune inovator.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

A fost lansat primul tren de marfa de mare viteza din lume

La 29 octombrie, a fost lansat serviciul Mercitalia Fast, un serviciu inovator de transport de marfa de mare viteza al Grupului FS Italiane, in prezenta Ministrului Dezvoltarii Economice, Luigi Di Maio. Trenul va circula cu viteze de pana la 300 km/h.

Marfurile vor calatori la bordul unui tren de mare viteza care are o capacitate de incarcare echivalenta cu 17 camioane. Utilizarea containerelor va facilita operatiunile de incarcare si descarcare si le va face mai eficiente si mai sigure.

Incepand cu 7 noiembrie, noul serviciu de marfa, administrat de Polo Mercitalia, va conecta Terminalul Mercitalia din Maddaloni-Marcianise (Caserta), o poarta logistica catre sudul Italiei, de Interportul Bologna, unul dintre cele mai importante hub-uri logistice din nordul Italiei, folosind reteaua italiana de mare capacitate/mare viteza in fiecare zi, in 3 ore si 30 de minute. Pe viitor, compania planuieste sa extinda serviciile Mercitalia Fast catre alte terminale din principalele orase italiane deservite de reteaua de mare viteza.

Acest prim serviciu Mercitalia Fast va reduce traficul pe principala autostrada italiana (Autostrada A1) cu aprox. 9.000 de camioane anual, reducand astfel si emisiile de dioxid de carbon cu 80% comparativ cu transportul rutier.

clubferoviar.ro