News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Fuziunea Siemens-Alstom ar putea reduce concurenta, conform Comisiei

Comisia Europeana a anuntat ca fuziunea Siemens-Alstom ar putea reduce concurenta in livrarea mai multor tipuri de trenuri si sisteme de semnalizare.

La 13 iulie, CE a anuntat ca a lansat o investigatie amanuntita pentru a evalua preluarea propusa a companiei Alstom de catre Siemens, conform Regulamentului european privind fuziunile.

In acest moment, Comisia este ingrijorata cu privire la faptul ca tranzactia propusa ar putea reduce concurenta pe pietele unde ar putea activa entitatea rezultata in urma fuziunii. EC este mai ales ingrijorata ca tranzactia propusa ar putea duce la cresterea preturilor, la o oferta mai scazuta si la mai putina inovare din cauza reducerii presiunii concurentiale in cadrul licitatiilor pentru material rulant si sisteme de semnalizare.

Tranzactia a fost notificata Comisiei la 8 iunie 2018. Comisia va lua o decizie in 90 de zile lucratoare pana la 21 noiembrie 2018. Lansarea investigatiei amanuntite nu aduce atingere rezultatului final al investigatiei.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

Vehiculul de investiţii al statului polonez sare în ajutorul producătorului de material rulant Pesa cu 70 mil. euro

Vehiculul de investiţii de stat al Poloniei PFR va investi 300 milioane de zloţi (70 milioane de euro) în producătorul de material rulant PESA prin intermediul unei emisiuni de obligaţiuni convertibile, potrivit unor surse citate de Warsaw Voice.

Acordul încheiat va forţa o restructurare operaţională a companiei, au adăugat sursele citate. PFR ar dori să asiste la o fuziune cu compania rivală Newag.

ZF

Ionut

SNCF comanda 100 de trenuri Alstom Avelia Horizon



Consiliul Director al SNCF Mobilités a aprobat o comanda ferma pentru 100 de trenuri de foarte mare viteza Avelia Horizon, fabricate de catre Alstom. Aceasta noua generatie de trenuri de foarte mare viteza se adreseaza unor obiective ambitioase in ceea ce priveste competitivitatea in transportul feroviar si profitabilitatea pentru SNCF, cu 20% reducere a costurilor pentru intreaga comanda, fata de costurile pentru generatia anterioara de trenuri. Echipele de experti care au lucrat la acest proiect timp de doi ani s-au confruntat cu provocarea de a furniza un nou tren, la un cost redus cu 25 de milioane de euro per garnitura, cu un buget suplimentar de 190 de milioane de euro pentru optiuni si servicii.

Avelia Horizon va fi dotat cu doua unitati de tractiune cu o putere inovatoare, cu lungime redusa, care combina performante ridicate si soliditatea, dar si cu vagoane etajate articulate. Designul lor permite o crestere cu 20% a zonelor dedicate pasagerilor, permitand trenului sa transporte pana la 740 de pasageri in configuratia cu cea mai mare capacitate aleasa de SNCF.

Costurile de mentenanta vor fi cu mai mult de 30% mai mici decat cele inregistrate in prezent de SNCF. Mentenanta trenului este luata in considerare inca din etapa de proiectare, cu un sistem de diagnosticare la distanta pentru intretinerea predictiva, care imbunatateste fiabilitatea si disponibilitatea trenurilor. Multe dintre componente au un design optimizat pentru a simplifica, a reduce si a permite intervale mai lungi intre interventiile de intretinere. Datorita designului sau aerodinamic si unei tractiuni mai eficiente, noua generatie de trenuri TGV va consuma cu 20% mai putina energie decat TGV-urile existente.

"Aceasta comanda reprezinta buna colaborare dintre SNCF si Alstom. Solutia Avelia Horizon, dezvoltata de catre Alstom, indeplineste cerintele tehnologice, economice si de competitivitate impuse de SNCF", a punctat Henri Poupart-Lafarge, CEO al companiei Alstom.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

ÖBB și Siemens au semnat contractul pentru un total de 700 de vagoane noi de călători

Căile ferate federale austriece (ÖBB) și Siemens Mobility au semnat un acord-cadru pentru livrarea a unui total de până la 700 de vagoane de călători în următorii 6 ani. Acordul are un cost total de peste 1,5 miliarde de euro.

La semnarea acordului, ÖBB a făcut prima comandă pentru 8 trenuri cu câte 9 vagoane pentru servicii de zi și 13 trenuri cu câte 7 vagoane pentru servicii de noapte. Vagoanele Viaggio vor fi operate cu flota actuală a locomotivelor Siemens Taurus.

Punerea în funcțiune a primelor trenuri este planificată pentru anul 2022. Vagoanele de călători vor fi fabricate la fabrica Siemens din Viena, Austria. Acordul-cadru poate fi, de asemenea, prelungit dincolo de anul 2023 de către ÖBB.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

Cehia a lansat o licitatie pentru achizitia a 120 de automotoare

Caile Ferate Cehe (České dráhy) continua astfel proiectele de modernizare a trenurilor de lung parcurs si a celor regionale. Compania a demarat trei licitatii, prima fiind pentru achizitionarea a 90 de vagoane moderne pentru transportul de pasageri de lung parcurs, a doua pentru achizitionarea a 60 de automotoare electrice din gama "EMU 240", iar prin cea de-a treia licitatie se solicita achizitionarea a 60 de automotoare diesel din seria "DMU 120".

clubferoviar.ro

Ionut

Spania anunta, pentru 2019, investitii de 650 milioane euro in material rulant

Investitia va fi derulata de catre RENFE, operatorul national de transport feroviar, iar suma anuntata pentru 2019 va fi dubla fata de cea investita anul acesta (307 milioane euro). RENFE va utiliza aceste fonduri pentru modernizarea echipamentelor si a serviciilor destinate imbunatatirii confortului in trenuri. In plus, vor fi achizitionate trenuri noi, va fi marita capacitatea de transport a materialului rulant existent, iar o parte dintre trenurile detinute de catre RENFE vor intra in proces de reparatii capitale, in special cele de pe reteaua Cercanías (suburbana) din seria 446 si 447, Altaria si Alvia. Astfel, masurile ce vizeaza calitatea materialului rulant vor insuma investitii de 541,8 milioane de euro.

Tot in 2019, pentru imbunatatirea sigurantei circulatiei pe calea ferata se va investi suma de 56,2 milioane de euro. Investitiile in modernizarea cladirilor din cateva statii de pe reteaua Cercanías se vor ridica la 40,1 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Compania naţională de căi ferate a Franţei vrea să lanseze trenuri autonome până în 2023

Compania naţională de căi ferate din Franţa, SNCF, şi-a anunţat intenţia de a introduce prototipuri de trenuri autonome pentru pasageri şi mărfuri până în 2023, relatează The Guardian. ,,Sistemul se va fluidiza în acest fel", a declarat preşedintele companiei Guillaume Pepy. Pierre Izard, şef al diviziei de tehnologie a SNCF, a declarat că trecerea la trenuri autonome se va face treptat, ,,până la cel mai ridicat nivel de automatizare". Potrivit lui Pepy, trenurile autonome ,,reprezintă clar viitorul", dar ar mai putea dura ceva timp până când pasagerii le vor accepta. Deşi Australia, China şi Japonia experimentează deja cu astfel de trenuri, Franţa nu intră în acest joc prea târziu, a declarat Carole Desnost, şef pe inovaţie în cadrul SNCF.

ZF

Ionut

Ferrovie Nord Milano si Hitachi semneaza un acord pentru trenuri noi

Ferrovie Nord Milano (FNM) si Hitachi Rail Italia au semnat un acord pe opt ani pentru livrarea a 50 pana la 120 de trenuri supraetajate de mare capacitate. Acordul prevede livrarea unor trenuri electrice, supraetajate, bidirectionale, cu structura fixa. In cadrul acordului, cantitatea minima garantata este de 50 de trenuri cu o valoare totala de 423,85 milioane de euro. Incepand cu 2020, Hitachi Rail Italia va livra 30 de trenuri a cate patru vagoane in valoare de 237,5 milioane de euro, ceea ce inseamna 7,9 milioane de euro pe an. Vehiculele vor putea transporta 466 de pasageri pe scaune si 449 de pasageri in picioare. Trenurile sunt proiectate sa atinga o viteza maxima de 160 km/h. Cele 20 de trenuri a cate cinci vagoane au o valoare totala de 186,3 milioane de euro si o valoare de 9,3 milioane de euro pe tren. Cu o lungime de 136,8m, aceste vehicule au 598 de scaune si o capacitate de 575 de locuri pentru pasagerii care calatoresc in picioare.

Acordul cadru include si posibilitatea de a atribui serviciile de intretinere a trenului companiei Hitachi Rail Italia pentru o perioada de trei ani.

Pe langa Acordul Cadru, Ferrovienord, o companie controlata de FNM in proportie de 100%, a semnat un prim contract cu Hitachi Rail Italia pentru livrarea a 30 de trenuri cu o lungime redusa pentru suma totala de 237,5 milioane de euro. Livrarea primelor trenuri va incepe in 20 de luni dupa semnarea contractului.

,,Procesul de reinnoire a parcului de vehicule pe care il derulam conform liniilor directoare ale Regiunii Lombardia ne va permite sa oferim un serviciu mai bun sutelor de mii de calatori care calatoresc in fiecare zi cu trenul in Lombardia. Suntem constienti de faptul ca o buna calitate a serviciului creste cererea; obiectivul nostru este sa crestem numarul de persoane care aleg trenul ca mijloc de transport, a declarat Presedintele FNM, Andrea Gibelli. Noile trenuri vor fi dotate cu un sistem de iluminat cu LED, WiFi, prize conectate la 220 V si USB, un sistem de informare a calatorilor, dispozitive de numarat pasagerii, camere laterale si frontale, diagnoza de control de la distanta si un sistem de supraveghere inteligenta care are la baza o tehnologie de detectie a comportamentului anormal. Trenurile vor fi dotate cu sistemul ERTMS/ETCS care, datorita celor mai inalte standarde de siguranta, permite imbunatatirea capacitatii traficului pe reteaua de cale ferata.

Pentru pasagerii cu mobilitate redusa, imbarcarea in vehicule este asigurata de o platforma mobila care compenseaza spatiul dintre tren si peron.

Trenul este prietenos cu mediul si garanteaza un consum de energie cu 30% mai redus, un nivel redus de zgomot, un sistem de recuperare in timpul franarii, utilizarea materialelor inovatoare care permit reducerea greutatii si un nivel ridicat de reciclabilitate si biodegradabilitate (95%). In plus, trenul este dotat cu spatii pentru biciclete si prize pentru reincarcarea bicicletelor electrice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bombardier isi prezinta prototipul trenului pe baterii



Compania Bombardier a prezentat in Hennigsdorf, Brandenburg, Germania, trenul sau electric hibrid pe baza de baterii, Talent 3. In 2019, Deutsche Bahn (DB) va incepe testarea trenului-prototip cu pasageri pe o perioada de 12 luni in regiunea Alb-Lake Constance. ClubFeroviar.ro




ÖBB si Siemens prezinta trenul pe baza de baterii



Caile Ferate Austriece (ÖBB) si Siemens Mobility au prezentat in Viena la 10 septembrie prototipul trenului electro-hibrid pe baza de baterii, Desiro ML Cityjet eco. Trenul Cityjet eco reprezinta o alternativa la liniile de cale ferata neelectrificate, deservite in prezent de trenuri de calatori diesel, si poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu pana la 50% comparativ cu varianta diesel. ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Cargo va organiza o licitatie pentru achizitia a 936 vagoane platforma

Operatorul polonez spune ca aceasta este cea mai mare comanda a sa de pana acum, iar noile vagoane vor fi folosite in transportul intermodal, segment in care PKP Cargo inregistreaza o continua crestere. Vagoanele platforma vor fi utilizate pentru transportul containerelor, iar cofinantarea achizitiei va fi asigurata din fonduri UE. Aceste tipuri de vagoane vor facilita incarcarea, descarcarea si transportul a cat mai multe conatinere, lucru esential pentru clientii PKP Cargo.

"Aceasta achizitie face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a Grupului PKP Cargo. Transportul intermodal devine una din caracteristicile noastre si, de la an la an, acest segment de business creste cu cel putin 12%. Anul acesta, doar pana acum, am transportat 4,5 milioane tone de marfa in transportul intermodal. Pentru 2019 cifrele ar putea fi similare, astfel ca prin achizitionarea de noi vagoane platforma vom putea indeplini cererile clientilor. Aceastia solicita nu doar transportul eficient al marfurilor lor, dar si o atentie sporita fata de calitatea serviciilor. Asta inseamna ca trebuie sa innoim parcul de material rulant", este de parere Czesław Warsewicz, presedintele PKP Cargo.

Cresterea semnificativa a transportului intermodal s-a datorat intensificarii volumelor de transport pe Noul Drum al Matasii, coridor pentru care Polonia joaca un rol important. "Transportul intermodal va lua proportii, atat pe Noul Drum al Matasii cat si pe Coridorul European Nord-Sud, cel care uneste Marea Baltica, Marea Adriatica si Marea Neagra", a precizat Warsewicz.

In plus, PKP Cargo intentioneaza sa achizitioneze si locomotive multi-sistem pentru transportul international de marfa. Acestea ar permite un transport unitar si nu ar mai fi necesara schimbarea cu locomotive electrice la intrarea trenurilor in alta tara, acolo unde tractiunea se efectueaza dupa alti parametrii tehnici, diferiti fata de cei din Polonia.

PKP Cargo a anuntat ca va semna o serie de scrisori de intentie cu Caile Ferate Lituaniene (Lietuvos Geležinkeliai) si cu Mercitalia Rail (subsidiara de marfa a Ferrovie dello Stato), in vederea dezvoltarii transportului feroviar intre cele trei tari. Cooperarea dintre cele trei tari va stimula si dezvoltarea transportului international de marfa pe Coridorul European Nord-Sud.

Mai mult, tot in vederea dezvoltarii transportului intermodal, presedintele PKP Cargo a precizat ca se lucreaza la progresul companiei PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, in cadrul careia vom dezvolta atat infrastructura necesara cat si terminalele intermodale.

ClubFeroviar.ro

marinul


Primul tren pe bază de hidrogen din lume a intrat în circulație în Germania

Cei care călătoresc în mod regulat cu trenul vor avea oportunitatea de a testa primul tren pe bază de hidrogen din lume, achiziționat de Germania în încercarea de a reduce cât mai mult folosirea tradiționalelor motoare diesel. În loc de fum, trenul pe bază de hidrogen produce doar apă, transmite DW.

Trenul este produs în Franța și prima sa călătorie pe șine a avut loc ieri. Trenul a plecat din stația Bremervorde din Saxonia Inferioară și a stabilit cu această ocazie o premieră în lumea noilor tehnologii de transport.


Motoarele pe bază de hidrogen sunt produse de compania franceză Alstom. Germania plănuiește să cumpere alte 14 trenuri de acest tip până în 2021.

Noile trenuri folosesc rezerve de apă și produc electricitate prin combinarea hidrogenului cu oxigenul. Motoarele pot funcționa aproximativ 1 000 de km fără realimentare și pot atinge viteză maximă de 140 km/h, similar trenurilor diesel.

Germania urmează să investească 81,3 milioane de euro în proiect. Alsom susține că mai multe țări și-au exprimat dorința de a achiziționa trenuri pe bază de hidrogen, inclusiv Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Norvegia, Italia și Canada.

Guvernul francez susține că primul tren cu motor pe bază de hidrogen va fi disponibil în Franța până în 2022.

https://science.hotnews.ro/stiri-tehnologie-22707263-primul-tren-baz-hidrogen-din-lume-intrat-circula-germania.htm

cristi5

#86
^ Stiu ca am mai zis, e foarte interesant trenul cu pila de combustie (fuel cell). 1000 km autonomie e decent. Inlocuieste dieselul foarte rapid (cu investitia alimentarii cu hidrogen)



Oare nu ar merge si la marfa? Vreo doua vagoane cu hidrogen oare ce autonomie si ce putere ar da? Ce atata electrificare Sintetizam hidrogenul electric, nu mai tragem fire. Ups, randament?

dr4qul4

Singura problema e de unde scoatem atat Hidrogen? Ca din apa nu prea e rentabil, in sensul ca vei consuma mult mai multa energie decat va produce. Din ce alta sursa se poate extrage?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GrmmrNzi

Din nefericire, din hidrocarburi :( - 96% producție

Electroliza doar 4%, cf. Wikipedia.

carutasul

deocamdată cred că din cauza cererii reduse nu s-a pus la punct o metodă de productie pe scară largă. Probabil ar fi o soluție bună de a folosi eficient "morile de vânt" în viitor. Pe  mine mă interesează dacă trenul în sine pare fezabil, poate că ar putea fi alimentat pe durata staționării în gări, așa la prima vedere pare o soluție bună.