News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Alstom livreaza 25 de automotoare diesel in Germania

Alstom a primit doua comenzi din Germania pentru livrarea a 25 de trenuri regionale Coradia Lint cu o valoare totala de 116 milioane de euro. Noile trenuri vor fi puse in operare pe reteaua feroviara sudica a Germaniei. DB Regio Bayern a comandat 20 de trenuri in valoare de 93 de milioane de euro, iar Hohenzollerische Landesbahn AG (HzL) a comandat 5 trenuri aditionale in valoare de 23 de milioane de euro. Toate trenurile Coradia Lint vor fi fabricate in Salzgitter, Germania.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF va introduce mai multe trenuri de mare viteza la preturi mici

Incepand din 7 iulie, operatorul francez SNCF va extinde oferta de trenuri de mare viteza Ouigo cu bilete low-cost. Pe langa legaturile deja existente intre Gara Montparnasse din Paris si orasele Bordeaux, Nantes si Rennes, vor fi introduse noi conexiuni intre Gara de Est din Paris si orasele Strasbourg, Metz, Nancy si Colmar. Ramele care vor opera pe aceste rute vor fi trenuri de mare viteza TGV Duplex cu 620 de locuri. Biletele vor avea preturi de la 16 euro si pot fi rezervate incepand cu data de 29 martie.

Primele conexiuni TGV Ouigo au fost introduse acum patru luni. Cu aceasta oferta low-cost, SNCF intentioneaza sa atraga 15 milioane de pasageri noi pentru trenurile de mare viteza pana in 2020. Numarul ramelor Ouigo se va tripla in urmatorii ani, pentru a ajunge la 35 in 2020 fata de 12 in prezent.

ClubFeroviar.ro

rizzuh

^ asa arata un TGV OUIGO:





Intr-adevar, interiorul este mai low-cost decat un TGV clasic, plus ca doar clasa a 2-a este disponibila, adica ce se vede in poza (mai au o configuratie cu 3 scaunde pe rand intr-o parte si 1 scaun in cealalta, dupa culoar. Oh si nu ai vagon restaurant/bufet, asa ca ar fi bine sa-ti iei ceva la pachet.

Taxarea este ca la liniile aeriene low-cost - totul a la carte. Ai bagaj? 5 euro / piesa odata cu biletul, 10 euro / piesa in avans, 20 euro / piese la gara. Vrei priza? 2 euro. Cum si avioanele low-cost te lasa la Beauvais in loc de Charles de Gaulle, TGV OUIGO te lasa la Marne-la-Vallee (Disneyland) in loc de Gare de Lyon.

Daca ai nevoie de aceleasi servicii ca la TGV clasic, per total nu cred ca iesi cine stie ce mai ieftin - cu 106 euro am luat 1 bilet dus pentru 2 persoane la clasa 1, Nisa - Paris, in plin sezon. Daca ai nevoie doar de o parte din servicii (nu ai bagaj, oricum te duci la Disneyland, etc.), atunci da.

vancouver

un personal care merge cu 250-300 la ora  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

NEWAG va moderniza 60 de locomotive diesel PKP Cargo

Producatorul de material rulant polonez a semnat cu PKP Cargo (operatorul de transport feroviar de marfa din Polonia) un contract in valoare de 388 milioane zloti (92,3 milioane euro) pentru locomotive diesel de manevra, de fabricatie rusa, din seria SM48 (tip 15 D/A). Contractul prevede si asigurarea mentenantei pentru motoarele cu combustie interna dar si pentru alte servicii suplimentare.

Locomotivele modernizate vor avea o noua serie ST48, potrivit clasificarii PKP Cargo si vor beneficia de o noua caroserie, de  inlocuirea echipamentului de franare si a echipamentului de alimentare cu energie electrica. Locomotivele vor beneficia de un nou sistem de instalatii mecanice si echipament auxiliar. Contractul include si modernizarea cabinei mecanicului, aceasta urmand a fi echipata cu sistem modern de control si va deveni mai ergonomica. Lucrarile vor avea loc in perioada 2018-2021.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Spania va organiza o licitatie pentru mentenanta a peste 420 de trenuri

Contractul va avea o valoare de 450 milioane de euro, se va derula pe o perioada de patru ani, iar organizatorul licitatiei este RENFE, operatorul de transport feroviar de pasageri din Spania. In contractul de mentenanta vor fi cuprinse peste 420 de trenuri conventionale si de mare viteza, acestea fiind utilizate in reteaua suburbana Cercanías, precum si in cea de tip intercity (Media Distancia). Operatiunile de mentenanta se vor desfasura pe durata a patru ani, contractul avand optiunea de a fi extins cu un an.

Mentenanta se va desfasura in atelierele RENFE. Operatorul de transport feroviar va asigura ca o parte ce deriva din aceste contracte de mentenanta, sa fie executata prin intermediul unor companii de tip joint venture incheiate cu castigatorii licitatiei. Cerinta este in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini. Va trebui, de asemenea, sa existe rezerva realizarii unor lucrari suplimentare.

Licitatia este divizata pe mai multe loturi, in functie de caracteristicile sau seriile trenurilor, dar si in functie de atelierele de mentenanta unde se vor executa lucrarile.

Astfel, RENFE solicita efectuarea mentenantei pentru trenurile de mare viteza seria 104, utilizate pe reteaua Media Distancia, dar si pentru 40 de trenuri diesel conventionale si 360 trenuri de naveta de diferite serii, printre care si cele din seria Civia. Tot in aceasta licitatie se cere efectuarea mentenantei pentru trenuri dublu-etajate si pentru cele din seriile 446 si 447, care, practic, circula pe tot teritoriul spaniol.

Licitatia prevede anumite obligatii pentru ofertati, cum ar fi fiabilitatea ridicata si disponibilitatea trenurilor, in special la orele de varf, pentru a furniza serviciul de transport feroviar ,,cu garantie completa de securitate si de cea mai inalta calitate", potrivit cerintelor emise de catre RENFE.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bombardier prezinta noua locomotiva Traxx DC3



Bombardier Transportation a prezentat in cadrul centrului Vado Ligure din Italia noua sa locomotiva Traxx DC3 care va intra pe piata de transport de marfa. Mercitalia Rail, Captrain Italy si GTS sunt primii operatori feroviari care si-au optimizat serviciul de transport de marfa cumparand aceasta noua locomotiva. Pentru mai multa eficienta si costuri de operare scazute, locomotiva Traxx DC3 a fost proiectata folosind cele mai noi solutii de mentenanta digitala din industria transportului de marfa. Platformele inteligente bazate pe tehnologiile Conditional Based Maintenance, Big Data si Internet of Things coreleaza datele care vin de la vehicul si de la infrastructura pentru a monitoriza starea vehiculului in timp real, interventiile de intretinere predictiva, in acelasi timp garantand cel mai ridicat nivel de performanta si disponibilitate a parcului de vehicule.

Locomotiva este ,,capabila sa optimizeze eficienta energetica, asigurand o incarcatura mai mare, o capacitate de tractiune ridicata si un consum de energie scazut. Una dintre cele mai interesante caracteristici ale locomotivei este functia Last Mile care ofera noi concepte logistice, permitandu-i sa depaseasca cu usurinta segmentele de cale neelectrificate care se gasesc adesea in porturi si in terminalele de marfa. Aceasta caracteristica optionala poate fi instalata chiar si dupa livrare", a declarat Luigi Corradi, CEO al Bombardier Transportation, Italia.

ClubFeroviar.ro


Ionut

Velaro Novo, noul tren de mare viteza al Siemens









In cadrul InnoTrans 2018, Siemens va prezenta cel mai nou tren de mare viteza denumit Velaro Novo, dezvoltat pentru a cirucla cu viteze de 300 km/h. Din aprilie, compania a lansat o serie de teste cu diferite componente alte trenului. In prezent, un vagon Velaro Novo, incorporat intr-un tren ICE S, operat de DB Systemtechnik (biroul de inginerie tehnica al DB), este supus unor teste pe reteaua feroviara a Germaniei. Compania Siemens precizeaza ca din 2013 a inceput sa dezvolte acest nou concept, iar din 2023 primele trenuri ar putea fi puse in circulatie.

Noul tren aduce pe piata noi standarde in materie de eficienta si durabilitate si, in acelasi timp, ofera cel mai inalt nivel de confort pentru pasageri. Fata de modelele Velaro anterioare, energia utilizata de Velaro Novo este cu 30% mai mica, ceea ce reprezinta o reducere a emisiilor CO2 de 1.375 tone pe an, iar greutatea sa este redusa in procent de 15%. De asemenea, spatiul disponibil pentru pasageri s-a majorat cu 10%. Interiorul noului tren poate fi adaptat cerintelor clientilor, caroseria de tren fiind bazata pe conceptul de tub gol, ceea ce inseamna ca nu exista instalatii permanente in interiorul acesteia. Datorita conceptului sau, optiunile de configurare pot fi adaptate cerintelor operatorilor chiar si dupa mai multi ani de operare. Prin integrarea unui sistem de tehnologie moderna de masurare si de senzori, costurile de mentenanta sunt reduse.

ClubFeroviar.ro

Ionut

​VIDEO, FOTO Care sunt trenurile europene cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele - Din oraşul lui Kant, până pe Coasta de Azur

Trenul european cu cel mai lung traseu face 60 de ore pe aproape 3.000 km, în timp ce un tren luxos parcurge 3.300 km în două zile. Cele mai lungi trasee pornesc de la Moscova, altele pleacă din mica enclavă Kaliningrad, iar câteva trenuri leagă, cu foarte mare viteză, zona Benelux de Mediterana. Mai jos puteți vedea care sunt trenurile directe cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele. De precizat că exemplele de preţ sunt orientative, existând cazuri în care "la ofertă" biletele pot costa şi de 4-5 ori mai puţin decât dacă ar fi cumpărate chiar înainte de călătorie.

Reportaj lung pe Hotnews

cristi5

Trenurile europene de mare viteză sunt ineficiente, rulează la viteze anormal de mici și au costat enorm, arată un raport al Curții Europene de Conturi

http://m.hotnews.ro/stire/22535822
(din pacate scan-urile din raportul citat sunt f proaste, nu le-as pune aici fara transcriere si pt aia nu am timp)


​Costul mediu pentru un kilometru de linie feroviară de mare viteză este de 25 milioane euro în UE, dar vitezele medii sunt la 45% din cele proiectate și multe dintre liniile de mare viteză din Europa au fost construite nu în funcție de ce era nevoie, ci în funcție de interesele politice, arată un raport al Curții Europene de Conturi, instituția care verifică dacă fondurile UE sunt colectate și utilizate corect. Raportul susține că rețeaua de trenuri de mare viteză este "un mozaic ineficient", unele proiecte au fost construite în locuri unde nu era nevoie de trenuri super-rapide, iar altele au prea multe opriri. Un segment din Alpi este cel mai scump, cu costuri estimate la 145 milioane euro/km.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Ionut

Stadler a prezentat noul tren pentru Suedia



Denumit Mälartåg, trenul a fost expus in Gara Centrala din Stockholm, proiectul desfasurandu-se in cooperare cu doua companii suedeze, Mälab and Transitio. Mälartåg este o versiune a trenului etajat DOSTO, fabricat de catre producatorul elvetian de material rulant, Stadler si urmeaza sa intre in operare comerciala in regiunea Mälardalen din 2019. Trenurile Stadler sunt echipate cu cele necesare pentru conditiile impuse de iernile nordice si ofera in acelasi timp un standard ridicat pentru calatori. Mälartåg va rula cu viteza de 250 km/h.

Trenul expus este primul din 33 de astfel de vehicule, comandate de catre Mälab. Acest tren, modelul DOSTO, se afla deja in circulatie in Elvetia, Austria, Germania, Luxemburg, Rusia, Georgia, Azerbaidjan si a fost vandut si in S.U.A. Trenul beneficiaza de acceasi tehnologie ca cele din gama FLIRT, operate de catre Caile Ferate Norvegiene (NSB), Caile Ferate Finlandeze (VR) si de catre operatorul suedez MTR Express.

Toate sunt proiectate pentru a rula la temperaturi de minus 40oC si pentru a face fata unui strat de zapada de 800 mm grosime. Cateva exemple de solutii de proiectare incorporate pentru a face fata conditiilor meteorologice extreme sunt conexiunile dintre vagone, cu burdufuri duble, pluguri mari de zapada, sisteme eficiente de incalzire in podea si in pereti, dar si izolatie special adaptata. Cadrele inferioare ale trenurilor au fost proiectate pentru a minimiza inghetul.

Stadler, care se ocupa atat cu fabricarea de trenuri dar si cu mentenanta acestora, s-a dezvoltat considerabil, in ultimul timp, in tarile nordice. Compania estimeaza ca pana in 2020 numarul trenurilor vandute in tarile Peninsulei Scandinave va ajunge la peste 300. Stadler Suedia detine doua ateliere, cu 190 de angajati in total, in orasele Hagalund si Tillberga. In cadrul caestuia din urma, asigura, alaturi de compania ABB, modernizarea tehnica a trenurilor SJ X2000 X31. Incepand cu 2017, compania Stadler  este membra a Swedtrain.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Franta a lansat o licitatie pentru achizitionarea a pana la 180 de trenuri

Île-de-France Mobilités, Autoritatea de Transport din Paris (RATP) si SNCF au anuntat organizarea unei licitatii in vederea achizitionarii a pana la 180 de trenuri noi, ele urmand sa le inlocuiasca pe cele vechi care circula in prezent pe linia suburbana RER B, din Paris. Aceasta linie asigura transportul a 900.000 de pasageri zilnic si este "coloana vertebrala" pe axa nord-sud. Initial, achizitia noilor automotoare era prevazuta pentru perioada 2029-2031, insa cele trei companii au decis accelerarea achizitiei pentru imbunatatirea calitatii transportului pe ruta Aeroportul Charles de Gaulle-Mitry-Claye- Robinson- Saint-Rémy-lès-Chevreuse. Astfel, noile trenuri (denumite MING- Matériel Interconnecté de Nouvelle Génération) vor trebui sa fie livrate pana in 2024, urmand ca ele sa intre in operare comerciala in 2025.

In prezent, pe linia RER B circula 117 trenuri modernizate din gama MI 79 si 31 de trenuri MI 84, in curs de modernizare, toate aceste operatiuni fiind finantate de catre Île-de-France Mobilités, Autoritatea de Transport din Paris (RATP) si SNCF.

Noile automotoare vor fi achizitionate in doua etape: o prima comanda ferma pentru 146 de trenuri si apoi optiunea pentru livrarea, suplimentar, a inca 34 de automotoare.

"Investitia masiva derulata de catre RATP si Île-de-France Mobilités demonstreaza angajamentul nostru fata de imbunatatirea punctualitatii si a calitatii serviciului pe reteaua RER. In plus, pe langa achizitia de material rulant, RATP investeste peste un miliard de euro pentru modernizarea infrastructurii pe liniile RER A si B, pana in 2020", a punctat Catherine Guillouard, presedinte-director general al RATP Paris.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate Cehe semneaza un contract pentru 50 de vagoane de calatori





Caile Ferate Cehe au contractat Consortiul Siemens – Škoda Transportation pentru un contract in valoare de 115 milioane de euro pentru livrarea a 50 de vagoane de calatori Viaggio Comfort. Primele vehicule vor fi livrate in 32 de luni. Siemens se va ocupa de productia caroseriei, livrarea boghiurilor si punerea in serviciu dinamica, dar si de obtinerea autorizatiei de operare. Škoda va fi responsabila cu asamblarea electrica si mecanica, darea in exploatare statica si livrarea convertoarelor auxiliare si a cabinelor de control. Vagoanele, care opereaza ca trenuri formate din cinci unitati, vor avea cuple semirigide si vor fi conectate prin pasarele de trecere pe baza de presiune. Fiecare capat de tren are o cuplare standard UIC care permite vagoanelor sa fie conectate la mai multe tipuri de vagoane sau locomotive.

Trenul are o lungime medie de 132 m, 330 de scaune cu conexiune WLAN, prize si porturi USB si o viteza maxima de 200 km/h. Vagoanele sunt moderne si spatioase si sunt dotate cu aer conditionat. Noile vagoane vor avea trei spatii speciale pentru carucioare, statii de incarcare pentru carucioarele electrice, o toaleta universala si lift electric pentru imbarcarea si debarcarea din tren. Pentru familiile cu copii, trenul ofera o zona speciala cu cinema, loc pentru carucioare si o masa de schimbat pentru bebelusi. De asemenea, vehiculele vor avea spatiu pentru opt biciclete. ČD va moderniza si extinde serviciile pe liniile principale odata cu aceste vagoane noi care se bazeaza pe platforma Viaggio Comfort dezvoltata de Siemens. Acest tip de vagoane a fost folosit si pentru trenurile ČD Railjet.

Noul model a fost proiectat ca un sistem deschis care permite operarea flexibila a vagoanelor in functie de cerintele fiecarei rute pe care calatoresc.
,,Noul concept combina confortul si echipamentele trenurilor de mare viteza cu avantajele oferite de trenurile cu locomotiva. Acest lucru ne permite consolidarea competitivitatii in transportul pe liniile principale, nu doar in Cehia, dar si in Europa Centrala", a declarat Pavel Krtek, CEO Caile Ferate Cehe.

ClubFeroviar.ro

Ionut

ÖBB comanda 25 de automotoare electrice Talent



Caile Ferate Austriece (ÖBB) si Bombardier au semnat un contract pentru livrarea a 25 de trenuri Talent 3 a cate sase vagoane fiecare. Aceasta a doua comanda are la baza un contract cadru semnat in 2016 pentru livrarea a pana la 300 de trenuri. Valoarea totala a acestei comenzi este de 188 de milioane de euro si include o optiune pentru cinci trenuri suplimentare. 19 dintre cele 25 de trenuri comandate vor fi folosite in Tirol. Cele sase trenuri ramase vor fi folosite in sudul regiunii Tirol pentru traficul transfrontalier catre Italia. Acest lucru va spori alternativele de transport pe legaturile principale dintre zonele rurale si cele urbane in regiunea austriaca Tirol, dar si in sudul regiunii Tirol si in Italia. Livrarea trenurilor pentru Tirol este programata pentru 2020, iar cele pentru sudul regiunii Tirol pentru 2021.

Noul automotor Talent 3 are o capacitate pe scaune cu pana la 50% mai mare comparativ cu generatia anterioara. Astfel, trenul permite un flux mult mai rapid al pasagerilor si confort de calatorie sporit. Vehiculele accelereaza rapid datorit celor sase boghiuri motoare. ÖBB opereaza 187 de trenuri Talent in Austria.
,,Prin aceasta achizitie, ÖBB continua reinnoirea sistematica a parcului sau de vehicule. Acest lucru asigura atat flexibilitatea transportului, cat si un confort sporit in transportul local si regional al regiunii Tirol", a declarat Evelyn Palla, Membru al Consiliului de Administratie al ÖBB.

ClubFeroviar.ro