News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oneLess

^ Cred că tot de infrastructura rutieră ține!  :(( Și ceva tradiție în zonă.

carutasul

rutieră, feroviară că sunt mai aproape de Europa. Știu că acum ceva ani (am niște neamuri care au lucrat la Electro) era căutare mare pe piața muncii în domeniu, i-au "întors" de la pensie, parcă cei de la Vagoane Caracal. Doar observam, probabil că în zonă mai au și firme conexe pe partea de electrice, electronice, cei de la Astra au tot progresat pe linia asta. Lasă, să nu se mai plângă bănățenii că le trimitem toți desculții, le trimitem și un investitor :)

Xenos

Si totusi, cand se semneaza contractul cu unicul ofertant al celor 16 locomotive achizitionate prin PNRR?!

dargauda

Achiziția de locomotive prin PNRR, deblocată. Valoarea, suplimentată cu 13 milioane de euro

Achiziția de locomotive prin PNRR, pentru care procedura aflată în derulare era în impas, va fi deblocată de Ministerul Transporturilor.

Pe site-ul ministerului a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători".

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat în toamna anului trecut licitația pentru achiziția acestor locomotive și a serviciului de mentenanță, criteriul de atribuire utilizat fiind cost-calitate, iar factorul ,,costul pe durata de viață al produsului" (Life Cycle Cost-LLC) a avut cea mai mare preponderență, respectiv 70% din punctajul total acordat ofertei. Valoarea estimată a achiziției a fost stabilită ca fiind în intervalul 702.453.762,18 lei și 1.036.568.887,80 lei, adică valoarea propriu-zisă a locomotivelor plus contravaloarea mentenanței pentru 20 de ani, dar și opțiunea de a suplimenta serviciile de mentenanță cu încă 20 de ani.



Achiziția de locomotive prin PNRR se blocase în prețul ofertat
În cadrul ședinței de evaluare a ofertei financiare din data de 25 octombrie 2023, comisia de evaluare a constatat faptul că oferta financiară a singurei oferte, depuse de Alstom, depășește valoarea estimată de ARF. Concret, oferta financiară a Alstom este de 767.510.640 lei fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioada de 20 de ani. Diferența dintre valoarea estimată la licitație și oferta depusă este de 65 de milioane de lei, echivalentul a 13 milioane de euro.

Comisia de evaluare a solicitat Direcției Generale Programe Europene Transport din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii un punct de vedere cu privire la posibilitatea suplimentării fondurilor necesare încheierii contractului de achiziție. Răspunsul a fost că "valoarea contractului de finanțare poate fi suplimentată cu mențiunea că această suplimentare va fi încadrată ca sursă de finanțare Contribuție națională, dat fiind faptul că limita alocării din Mecanismul de Redresare și Reziliență a fost deja atinsă."

Potrivit legii, contractele de achiziție publică pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, dacă valoarea modificării este mai mică decât 10% din prețul inițial al contractului, în cazul contractelor de achiziție publică de servicii sau de produse, sau mai mică de 15%, în cazul contractelor de achiziție publică de lucrări. "Ținând cont de prevederile art. 221 din Legea 98/2016, se constată că suplimentarea fondurilor necesare nu ar conduce la o modificare substanțială a contractului de achiziție", se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de act normativ.

Tot aici se precizează faptul că a fost obținut Avizul Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru reaprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții.

https://clubferoviar.ro/achizitia-de-locomotive-prin-pnrr/

dargauda

16 locomotive noi pentru CFR Călători : Guvernul reaprobă indicatorii tehnico-economici/Alstom a depus singura ofertă la contractul PNRR

Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi. Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023.

În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițailă, de 20 de ani : ,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară a demarat proiectul ,,Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători", prin publicarea anunțului de participare având nr. CN1048061/09.10.2022, numărul sub care a fost publicat la JOUE: 2022/S 197-558599, criteriul de atribuire utilizat fiind cost-calitate, iar factorul ,,costul pe durata de viață al produsului" (Life Cycle Cost-LLC) a avut cea mai mare prepondere, respectiv 70% din punctajul total acordat ofertei. Valoarea estimata a achiziției, în conformitate cu anunțul de participare nr. CN1048061/09.10.2022, a fost stabilită ca fiind în intervalul 702.453.762,18 lei  și 1.036.568.887,80 lei , adică:

valoare achiziție 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, la care se adaugă contravaloarea mentenanței pentru 20 ani, plus opțiunea de a suplimenta serviciile de mentenanță cu încă 20 ani.
În cadrul ședinței de evaluare a ofertei financiare din data de 25.10.2023, comisia de evaluare a constatat faptul că oferta financiară depășește valoarea estimată de ARF la demararea achiziției prin raportul de consultare a pieței.  Valoarea estimată a achiziției stabilită în cadrul anunțului de participare este cuprinsă în intervalul  702.453.762 lei fără TVA – 1.036.568.887 lei fără TVA, iar oferta financiară  este în sumă de 767.510.640 lei fără TVA, compusă din valoare de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioada de 20 ani. Comisia de evaluare a solicitat Direcției Generale Programe Europene Transport din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu care ARF are încheiat contractul de finanțare nr. 25/06.04.2023, un punct de vedere cu privire la posibilitatea suplimentării fondurilor necesare încheierii contractului de achiziție în conformitate cu prevederile art. 215 alin. (4) din Legea 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și  prevederile art. 137 alin. (2) lit. e) și f) din HG 395/2016 coroborat cu prevederile art. 221 alin. (1) lit. f) pct. ii) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare. Direcția Generală Programe Europene Transport a transmis comisiei de evaluare prin adresa nr. 35677/27.10.2023 faptul că "valoarea contractului de finanțare poate fi suplimentată cu mențiunea că această suplimentare va fi încadrată ca sursă de finanțare Contribuție națională, dat fiind faptul că limita alocării din Mecanismul de Redresare și Reziliență a fost deja atinsă." –Nota de Fundamentare.

Pe ce linii vor circula :

,,Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:

Dej – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Cluj – Iași;
Iași/Suceava – București – Constanța;"
,,Societatea care a depus documentația este Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. România (Ofertant  lider) – ALSTOM TRANSPORTATION GERMANY (Ofertant). Reaminitim că procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, a fost lansată în data de 10 octombrie 2022, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, și avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării." –a transmis ARF în aprilie 2023.

Vechimea medie a locomotivelor CFR Călători este de 44 ani. Operatorul de stat are în total 1100 de locomotive, însă doar aprox. 400 sunt efectiv în circulație.

,,Scopul obiectivului de investiții "Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h- 200km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători", este de a înnoi flota de material rulant, deoarece există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public. Materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice. În esență situația se prezintă astfel:
– flota curentă de material rulant deținută de operatori de servicii privați și de stat din România, a depășit deja sau este pe cale să își încheie ciclul de viață. Din acest motiv, există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă, aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public;
– Cea mai mare parte a materialului rulant existent în România nu are nivelul de calitate impus de obligațiile de serviciu public. Tehnologiile folosite sunt depășite. Prin urmare, materialul rulant nu îndeplinește standardele de calitate necesare pentru punerea în aplicare a contractelor de servicii publice, ceea ce necesită, așadar, înlocuirea acestuia.
– Materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardele de calitate prevăzute în contractele de servicii publice. Introducerea locomotivelor electrice noi destinate tractării. vagoanelor de călători pe rețeaua feroviară din România, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată", arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

https://economedia.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori-guvernul-reaproba-indicatorii-tehnico-economici-alstom-a-depus-singura-oferta-la-contractul-pnrr.html

tom_sawyer

Softronic livrează 2 locomotive noi TransMontana către unul dintre cei mai importanți clienți ai săi, DB Cargo România

Grupul DB Cargo România își consolidează statutul drept unul dintre cei mai importanți clienți ai SOFTRONIC din România. Locomotiva TransMontana TM 082 se va livra la sfârșitul lunii Decembrie 2023 către operatoul feroviar german din România, urmând ca cea de-a doua TransMontana (respectiv TM 085), să fie livrată la sfârșitul lunii Aprilie 2024.

Astfel, DB Cargo va ajunge la un parc de 27 locomotive noi, achiziționate în aproximativ 10 ani de la producătorul SOFTRONIC Craiova.

softronic.ro

tom_sawyer

Noul Client al companiei SOFTRONIC, PSP Cargo România, achiziționează locomotiva TransMontana 080.

PSP Cargo Group România face parte din compania-mamă PETROLSPED Kft, cu o experiență de peste 20 de ani în industria de logistică și transport feroviar. În prezent, organizația are filiale în Slovacia, Slovenia, România, Austria și Germania.

softronic.ro

dan tm


Konter

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat marți după-amiază că a desemnat furnizorul celor 16 locomotive noi pentru CFR Călători, cu bani din PNRR.

Este vorba de Asocierea Alstom (Alstom Transport SA – lider, Alstom Transportation Germany GmbH – asociat), care a câștigat licitația pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe patru osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/oră-200 km/oră și să tracteze până la 16 vagoane de călători. Contractul ce va fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire va include serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 de ani. Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare ale unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant Alstom. Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani.

În contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 de ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Introducerea locomotivelor electrice ce fac obiectul acestei achiziții publice vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:

Dej-Brașov-București-Constanța;
Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța;
Timișoara-Cluj Napoca-Iași;
Iași/Suceava-București-Constanța.

https://clubferoviar.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori/

Xenos

Tare greu a fost, ca la votul pentru partidul unic....nu pricep de ce a durat atâta.

oc7avian

Au trebuit modificate sumele alocate, deci alte proceduri externe ARF.

Sorinus

Banuiesc ca a fost doar Alstom pt ca s-a cerut si mentenanta tzspe ani, si doar ei au deja locatie in Ro, unde vor repara si ramele (plus sunt prezenti la Metrou).

Pt 16 bucati, nu-ti face nimeni centru de mentenanta. Iar Softronic nu face locomotive cf caietului de sarcini.

De curiozitate, Phoenix-ul si Transmontana, CFR Calatori cum le-a cumparat? CU ce bani? Si de ce nu a mai luat macar cateva bucati, s-au dovedit nepotrivite (mai nepotrivite ca EA-urile pe care-s bazate)?

Konter

Compania elvețiană ABB va livra sistemul complet de tracțiune pentru modernizarea locomotivelor CFR Călători în cadrul contractului încheiat de operatorul feroviar de stat cu Reloc Craiova.

Noile transformatoare, convertizoare și motoare electrice furnizate de ABB vor ajuta locomotivele să atingă viteze maxime de 160 km/oră, față de cele actuale, de 120 km/oră, se precizează într-un comunicat postat luni pe site-ul ABB.

Compania cu sediul central la Zurich a obținut o comandă semnificativă pentru livrarea sistemului complet de tracțiune pentru modernizarea a 19 locomotive de 5100 kilowați (kW) operate de CFR Călători. ABB va furniza echipamentele de tracțiune – transformatoare, convertizoare și motoare electrice – în parteneriat cu Reloc, o companie  locală specializată în revizia și modernizarea locomotivelor care operează în România și în regiunea Balcanilor. Comanda a fost înregistrată pe trimestrul patru din 2023.

https://clubferoviar.ro/abb-modernizarea-locomotivelor-cfr-calatori/

Sagitarius

Pana la urma care e motivul pentru care locomotivele LE-MA nu sunt dorite de CFR Calatori? Ma gandesc ca nu ar fi ele atat de proaste precum spuneau unii pe aici din moment ce privatii le achizitioneaza?

oc7avian

Pentru că nu ne trebuie CoCo, ci BoBo. Iar privații le achiziționează pentru Marfă.

Vezi discuția de aici în jos