News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Pare că s-au depus oferte la licitația pentru cele 16 locomotive. Înca nu sunt vizibile ofertele.

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100211167/

oc7avian

ARF spunea pe pagina lor de Facebook că abia luni ies public cu lista ofertanților. Postarea pe Facebook, la care au răspuns prin comentarii

E de apreciat că au răspuns la întrebări, însă există și elemente comice: de ce BoBo? Pentru că așa s-a cerut în PNRR.

Distribuirea lor se va face ținând cont de parcul operatorilor la data de 31 decembrie 2021.

tom_sawyer

Pentru comparație, să vedem ce cumpără și alții:

Stadler va livra 50 de locomotive EuroLight dual cu 4 osii operatorului Trenitalia

Stadler și Trenitalia au semnat un acord-cadru pe 4 ani pentru furnizarea a până la 50 de locomotive EUROLIGHT Dual cu o primă comandă pentru 13 unități. Acordul include, de asemenea, întreținerea completă a locomotivelor pe o perioadă de 10 ani, ce poate fi prelungită cu până la încă 10 ani.

Noile locomotive cu 4 osii vor fi operate în toată rețeaua feroviară italiană pentru trenurile de călători, inclusiv pentru sistem push-pull.

Locomotivele EUROLIGHT Dual pentru Trenitalia ating o viteză maximă de 160 km/h, încorporează sistemele de siguranță ETCS B3R2/ SCMT / SCC și combină tracțiunea diesel și electrică. Se caracterizează prin performanță ridicată, greutate redusă și sarcină redusă pe osie care nu va depăși 20 de tone/osie, făcându-le potrivite pentru rularea atât pe liniile principale, cât și pe cele secundare.


https://mobilitate.eu/stadler-locomotive-euro-italia/

tom_sawyer

O singură ofertă a fost depusă la licitația ARF pentru locomotive noi, cu bani din Planul Național de Redresare și reziliență.

"Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 03 aprilie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, în vederea deschiderii ofertelor depuse. Astfel, societatea care a depus documentația este Asocierea S.C. Alstom Transport SA România (ofertant  lider) – Alstom Transportation Germany (ofertant)."

https://clubferoviar.ro/o-singura-oferta-licitatia-arf-pentru-locomotive-noi/


E adevărat ce spune ClubFeroviar aici?

Locomotivele achiziționate vor fi utilizate pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP), atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și potrivit legislației din România. Valoarea estimată este cuprinsă între 702.453.762,18 lei, fără TVA, si 1.036.568.887,80 lei, fără TVA.

Amintim că aceste locomotive nu vor putea fi utilizate decât pe rutele interne. Pe rutele internaționale se vor utiliza aceleași locomotive vechi, care deja nu mai pot ajunge la Budapesta, după cum a scris la finele anului trecut Club Feroviar.

tom_sawyer

Reloc Craiova a finalizat cu succes locomotiva Diesel-electrică pe 6 osii modernizată cu sistem de motorizare și acționare complet nou – DEMA 3000

După mai mulți ani de proiectare și reconstrucție, Reloc Craiova a finalizat prima locomotivă dintr-un proiect de modernizare totală a vechilor locomotive diesel pe 6 osii 060-DA cu motor Sulzer. Uzina din Craiova a reușit să reconstruiască aproape complet locomotiva, la baza noii locomotive stând doar o parte de șasiu și ramele boghiurilor, restul fiind total reconstruita.

După ce locomotiva a realizat o serie amplă de probe și teste în zona Craiova începând cu 2021, aceasta a fost finalizată si certificata de catre autoritatile romana – ONFR/ASFR, la ora actuală așteptând de la ERA (European Railway Agency) o ultima aprobare pentru a putea deveni produs de serie și pentru a putea opera în condiții normale pe rețeaua feroviară. Acronimul DEMA 3000 vine de la Diesel Electrica cu Motoare Asincrone de 3000 cai putere.

In linii mari: Locomotiva are o putere destinata tractiunii feroviare de 3000 CP, viteza de 120 km/h, destinatie marfa si calatori, transmisia CA-CA.

Noua locomotivă respecta toate standardele în vigoare pentru acest tip de material rulant feroviar, fiind total standardizată TSI. Organizarea constructivă a sălii motoarelor este realizată cu culoar central respectând tendintele actuale, cu o compartimentare izolată a zonei celor 4 motoare Diesel, pentru ca în caz de incendiu acestea să poată fi izolate eficient. Osiile montate au fost reproiectate, si au fost echipate cu roti monobloc certificate TSI.

Tracțiunea este asigurată de 4 motoare diesel Volvo de 780 cai putere, in stagiul 5 final de poluare (in fapt fiind cel mai prietenos motor cu mediul) ce pot fi utilizate toate pentru tractiune feroviara in regim de marfa iar in cazul utilizarii la trenuri de calatori, un motor trece pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor. Sistemul de tracțiune Diesel-electric, este gândit pentru uzura și consumul minim adaptat pentru fiecare tip de operațiune feroviară, de la manevra la mică viteză, până la tractarea trenurilor de călători cu 120 km/h sau a trenurilor grele de marfă. Generarea de energie este asigurata de 4 generatoare sincron trifazate, fara perii, comandate de sisteme de regulatoare cu microcontroler. Forta de tractiune este asigurata de 6 motoare de tractiune asincron trifazate de 400 kW, dezvoltate din vechile motoare GDTM. Alimentarea acestor motoare este facuta pe principiul ,,osie libera", fiecare motor de tractiune fiind alimentat de catre un invertor.

https://mobilitate.eu/reloc-craiova-dema-3000/























Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Arata bine, dar nu inteleg  daca 'doar o parte de șasiu și ramele boghiurilor' au fost pastrate, de ce n-au facut una noua  :)

frunzaverde

O porcarie... Practic au pastrat tot ce inseamna mecanica de DA, care e o tehnologie antica, anii '50, si au schimbat motoare si electronica. Dar boghiurile raman aceleasi, suspensia ramane aceiasi, adica exact punctele slabe ale locomotivei raman aceleasi.

De ce nu le-au schimbat? Simplu, pentru ca partea asta este cea mai complexa si scumpa parte intr-o platforma de locomotive noi. Si nimeni in Romania nu are know-how-ul pentru asta. La motoare si electronica de putere, solutiile sunt destul de simple, disponibile off-the-shelf, si procesul de modernizare e cunoscut, pentru ca a fost dezvoltat (in anii '90) cu GM (la DA) si cu Siemens (la EA). Dar o remotorizare nu inseamna mare lucru in contextul unei locomotive atat de vechi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Nu inteleg logica lor. Locomotive noi sunt de departe solutia logica.

frunzaverde

Simplu:

1. reparatorii de MR nu stiu si nu pot sa faca altceva. Au echipamnete vechi, oameni putini, know-how industrial restrans. Sa faci mecanica noua, de la zero, iti trebuie cu totul altceva decat manufacturile existente in Romania, iti trebuie o baza industriala complexa, care n-a existat niciodata in Romania (Electroputere si Faur au pornit cu solutii "la cheie" si n-au putut face nimic dincolo de ele). Dezvoltarea de cunoastere pana la nivelul ala e imposibila fara o extindere uriasa.

2. oamenii de la stat sunt in mare parte pafaristi, si multi mai jos sunt in diverse relatii (prietenie, coruptie) cu reparatorii:

Sa ceri mentenanta gold care la licitatii pe 20 de ani inseamna necunoasterea domeniului la nivel minimal (nu e standard in industrie, daca vrei asta, faci leasing de la una din companiile mari gen Railpool). De asta ai un singur licitator prezent, ca un singur concern (Alstom) are si locomotive BoBo, si o baza industriala de mentenanta in Romania.

Apoi, era unul recent care zicea ca Siemens are linia de productie ocupata pe 5 ani inainte. Nu are, urmatorul slot de livrare e in mai putin de 3 luni, si au capacitate libera de productie suficienta pentru a onora 25-50 locomotive / an in comanda noua. Doar ca n-or sa vina la licitatia ARF in conditiile in care tu le ceri mentenanta asigurata de ei cu >98% disponibilitate. Cine naibii, pentru 18 locomotive, o sa vina sa-si faca o hala de mentenanta grea cu acces feroviar in Bucuresti? Doar terenul si constructia noua si autorizatiile pentru asa ceva iau cativa ani, si costa de vreo 5 ori contractul curent...

Asa ca? Monopol Alstom pe lucrui noi. Monopol al manufacturilor locale pe reparatii. Preturi mari, calitate slaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

transmisie CA CA? foarte tare. :-[ `

deci are 4 motoare diesel mai mici in locul unuia mai mare cum era inainte.

pe sasiul unui LDE 1250 ar putea face una de-asta cu 4 osii?

vad ca folosesc exclusiv boghiuri si sasiu vechi de cind au venit DA-urile. La fel ca la EA.

seamana cu o locomotiva italiana, parca si culoarea aia verzuie.


frunzaverde

Au facut "colegii" de la REMARUL, se numeste Carpathia. Conform asteptarilor, a fost un esec total, una singura produsa. LDH-ul e o locomotiva de la inceput cu probleme (spre deosebire de EA si DA), o remotorizare si cosmetizare nu o sa o transforme intr-un produs util sau dorit...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

LDE 1250 nu a fost LDH, nu?

ma refer la locomotivele care merg la Anina.

totusi cum naiba sa folosesti   CA CA ?

https://eradis.era.europa.eu/interop_docs/ecDecl/view.aspx?id=18033&DocumentType=ECDeclVer

frunzaverde

Eu nu inteleg de ce au mers cu 4 motoare mici diesel in loc de un motor mare. Nu ma pricep prea mult la subiect, dar impresia mea era ca la diesel, cu cat e mai mare motorul, cu atat e mai eficient, robust, fiabil si usor de intretinut. Nu stiu vreo locomotiva in configuratia asta. Motoarele astea nu trebuie tinute sincronizate ca sa nu apara vibratii?

Presupun ca au folosit un sistem integrat motor-generator Volvo Penta, posibil D16 dupa configuratia din comunicat. Astea dau CA la 50/60 Hz, pe care-l trimit la motoarele CA asincrone, care sunt destul de standard in industria feroviara. Asta cred ca inteleg prin CA-CA. Si daca asta au facut, atunci cele 4 motoare au sens, D16 merge pana la 780 CP mecanici, exact cat zic ei ca are fiecare motor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

All in all, avand in vederea jalea pe partea de Diesel si starea infra, ar fi un stop-gap decent ?

frunzaverde

Nu are la ce sa fie un "stop-gap" decent pe partea de pasageri. Viteza maxima mai modesta chiar decat DA-ul, locomotiva extrem de grea (exact ca DA-ul), aproape aceiasi mecanica ca la DA (si aceleasi probleme de suspensie ca la GM, ca au folosit aceiasi suspensie pneumatica problematica), electromotoare derivate din tehnica de anii '50... Nu aduce mare lucru in plus in ecuatie, mai ales ca nu e "low-cost" RK-ul.

La marfa, Sulzerul fumega, dar gasesti un Sulzer si cu 100.000 lei in piata. Plus ca motorul e tehnica elvetiana, tine 100 de ani... Chestia asta ce-ti aduce in plus ca operator de marfa? Dai banii unui producator minuscul pentru un produs prototip, pentru un produs derivat in conditiile in care nici un alt derivat de DA nu a fost un produs foarte de succes. Iar improvizatie bazata pe motoare concepute pentru aplicatii industriale Penta (mi s-a confirmat ca asta e, si de-asta au bagat 4 motoare) nu cred ca inspira multe incredere.

Iar daca vrei locomotive reconstruite pe platforma veche ai CZLOKO care-ti face un produs de serie, mai modern, cu track record dovedit, pornind de la o locomotiva cu 2 generatii mai noi (mecanica de anii '70).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!