News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dagda

apropo de putere smartron-ul nu are are 6.400 kw in regim 25kV 50Hz? are alte motoare decat Vectronul?

frunzaverde

Smartron are 5600 la roata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Quote from: tom_sawyer on December 22, 2022, 10:31:18 PMCFR Călători:

Anunt de consultare a pietei [MC1022612] "Achizitie servicii de proiectare şi execuţie modernizare locomotivă electrică 5100 kW, în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracţiune asincrone dotată cu sistem ETCS nivel 2 şi achiziţia servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate"

Anunt de consultare a pietei [MC1022613] "Achizitie servicii de proiectare şi execuţie modernizare locomotivă electrică 5100 kW, în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracţiune asincrone şi achiziţia servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate".

Raportul final e de la prima consultare a pieței. Practic se testează apele. Evident, firmele participante au rețineri legat de 9 + 9 ani mentenanță, durată de viață 30 de ani, chiar dacă se pleacă de la premisa că schimbă cam tot

cezar-mario2012


Sorinus

Nu stiu, ce vedem arata clar nu f modern, dar este ok dpdv functional?

frunzaverde

Este incredibil de primitiv totul. Si e trist ca se vede ca lucratorii, de la mecanici la muncitori, pun pasiune, si se chinuie sa tina tot "in picioare", dar sunt limitati in ce pot de infrastructura.

Sunt multe probleme acolo, de la halul in care arata halele alea (si nu vreti sa stiti cum bate vantul in ele, ce igrasie si ce mirosuri sunt... sunt conditii inumane de munca) pana la designul halelor respective, care e impropriu activitatii moderne. Depourile au fost gandite pentru aburoase, si se vede...

Intr-un depou modern situatia ar fi cam asa:

- Liniile de garare, liniile de pregatire si cele de revizie la canal sunt toate electrificate, astfel incat nu e nevoie (aproape) niciodata de locomotiva de manevra in depou. Electrificarea e segmentata, asa ca se poate activa/opri pe fiecare segment. Singurele linii neelectrificate sunt cele de reparatii semi-grele, care sunt dotate cu poduri rulante pentru acces la locomotiva de sus.

- De obicei halele sunt dispuse longitudinal, fara placi turnante, cu fiecare linie la 400-700 metri, toate liniile cu canal. Asa pot fi deservite automotoare, locomotive etc. simultan, in aceiasi hala.

- Halele includ adesea o linie automata de spalare si pregatire.

Asta face sa nu fie nevoie aproape niciodata de locomotiva de manevra. Singurul caz cand e nevoie de asa ceva e pentru acces la liniile de reparatii grele, dar exista si cazuri in care chiar si la astea se foloseste un sistem de vinciuri care sa evite manevra cu locomotiva.

Faptul ca e nevoie de o locomotiva de manevra la pregatirea locomotivei fiecarui tren de calatori e o practica abolita inclusiv in Ungaria de zeci de ani... Poate prin depouri mici sa se mai faca asta.

Aici aveti un exemplu de depou de locomotive ultra-modern (Oslo calatori):
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

medicul de garda

Nu o sa inteleg niciodata de ce depoul Grivita a ramas neelectrificat complet, cu exceptia acelei sarme ratacite la un capat, care am aflat azi ca e pentru testarea sistemelor si preincalzirea vagoanelor... Asta in timp ce alaturi la 100m, depoul Bucuresti Calatori e electrificat complet, si isi desfasoara manevrele fara manevra, desi se ocupa de trenuri de rang inferior. Bine, Grivita macar are gard de delimitare, prin celalalt poti sa o iei la pas daca ai curaj si eviti paznicul. Avantaje si dezavantaje  :lol:
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

Revizia Grivita si depoul de locomotive sunt construite in anii '30, si nu au fost gandite pentru electrificare.

Poti vedea cum iese locomotiva din hala in film - sarmele de electrificare sunt deasupra usii copertinei, nu au cum intra in hala, si locomotiva poate intra doar cu pantograful jos. La fel cu turnantele, la fel liniile de manevra - nu exista gabarit de electrificare. Sarmele de preincalzire au fost incluse acolo de la bun inceput, din anii '30 pana in anii '60 erau de joasa tensiune, folosite pentru testatul si preincalzitul vagoanelor tip CIWL care ajungeau in Romania si aveau incalzire electrica (era singura instalatie din Romania).

Revizia Basarab a fost construita ulterior, prin anii '50, dar nici ea nu e complet electrificata - grupa de linii dinspre Giulesti si "fundul" (unde au construit recent copertina cu tunel si macara recent, si unde sunt mai in spate sunt vagoanele abandonate) nu au fost nici ele electrificate. Plus ca acolo e mai simplu - totul e in aer liber...

Eu unul nu stiu undeva intr-un complex feroviar mare in Europa unde pregatirea garniturilor, mai ales inspectiile "la canal" si lucrarile mai serioase, se fac in aer liber. Poate prin vreo tara mediteraneeana calda... Oriunde altundeva sindicatele si protectia muncii ar face un scandal monstru.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Grupul DB Cargo Roamania își consolidează statulul de cel mai important client Softronic din România, și achiziționează locomotivele TransMontana (070, 072 și 073). Astfel, DB Cargo ajunge astfel la un parc de 25 locomotive noi achiziționate în aproximativ 10 ani de la producătorul Softronic Craiova.

După cum vedeți și în imaginile din drona prezentate pe România Feroviară, Softronic Craiova se extinde. Datorită creșterii capacității de producție la 11 locomotive în 2023 și 12 locomotive în 2024, Softronic mai construiește încă o hală și o linie de cale ferată care vin la pachet cu electrificarea traseului Cernele - Softronic.

În viitorul apropiat Softronic va avea pe lângă actuala hală extinsă CMF (Confecții Metalice Feroviare) și hala asamblări finale, vom avea o linie de acces și o hală nouă exclusiv pentru remizare EMU și efectuări revizii și reparații tip RR, astfel producția de locomotive nu va mai fi încurcată de alte operațiuni consumatoare de timp, spațiu și resurse.

romaniaferoviara.ro








Powered by API/PUM imgur uploader

Dagda


frunzaverde

Tot ce pare ca s-a intamplat acolo a fost ca au imobilizat un pantograf (probabil rupt sau cumva imposibil de blocat in pozitia coborit). Pentru asta merge sarma si la Smartron (chiar daca nu-i in manualul Siemens de mentenanta)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


oneLess

Un articol cu multe informații!

Istoria fascinantă a locomotivei LE5100, produsă cândva în România, la Craiova, în baza unei licenţe din Suedia

piataauto.md

TibiV

Din articolul de mai sus: "...s-a trecut şi la electrificarea primului segment de cale ferată, unul din cele mai dificile, de la Braşov la Predeal, cu o declivitate mare, de până la 20-25%. Acest segment a fost electrificat în 1963..."

Daca n-au avut semnul "la mie", puteau sa zice 2-2,5%...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Apropo de topicul asta cu locomotive, dupa accidentele recente, ma asteptam ca guvernul sa zica:
Vom aloca de urgenta fonduri de la bugetul de stat sa cumparam 100 de locomotive electrice noi - asa nu mai merge. Visez?