News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Pe site-ul Oficial Siemens avem specificat că Smartron vine doar cu PZB/LZB. Și că sunt gândite pentru marfă.
https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/locomotives/smartron.html

Apoi văd comunicatul de presă cu primele două locomotive, unde Driver Machine Interface-ul pare că nu respectă specificația de design a interfeței impusă de ETCS. Dar nici nu știu toate ecranele complet, că n-am apucat să studiez în ce comută Data menu
https://www.mobility.siemens.com/bg/en/company/newsroom/short-news/the-first-smartron-locomotives-for-bdz-named-after-bulgarian-rulers.html

Smartron Bulgaria


DMI ETCS 2


Powered by API/PUM imgur uploader

Nici în prezentarea asta nu le recomandă decât pentru marfă: https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/api/uuid:525efad3-184f-49e5-9e38-77b902016950/siemens-mobility-freight-sales-compendium-presentation-en.pdf

Bine, nimic nu te oprește să le înfigi la călători

frunzaverde

#391
@oc7avian - pai nici n-au cum sa aiba interfata DMI de ERTMS decat sub ERTMS. Sofia nu are ERTMS, si in momentul livrarii aveau 0 km ERTMS. Interfata e identica pe Vectron sub sistem national - uite aici un Vectron in Cehia sub sistemul lor national si asta e dotat ERTMS: 



Presupunerea mea e pur si simplu de certificare curenta. Le vand ca "locomotive unitare" in Europa de Est, si locomotive pentru marfa in zona de 25 kV din CEE si Vestul Europei. Are sens, in zona aia ai mult mai fragmentata reteaua electrica. Pana la urma sunt un Vectron mono-sistem si nimic mai mult.

Si chiar daca n-ar fi dotate, e clar ca mare parte din echipamentul imbarcat, inclusiv terminale, sunt disponibile, ca si electronica de control necesara controlului sub ERTMS (ceea ce EA nu are si nici nu poate avea fara reconstructie totala).

Pentru CFR Calatori, mie Smartroanele mi se par perfecte. Poate un pic prea puternice, dar nu vad ce ai gasi mai jos, si ai nevoie ocazional pe Predeal. Monosistem (CFR nu va ajunge veci cu locomotiva la vest de Budapesta sau Bratislava, ca nu merg turnusurile, ar fi mega-ineficient, e mai eficient sa lasi masina la Budapesta s-o foloseasca MAV, si sa lasi MAV sa continue, cum face si MAV in Romania), fara chestii nenecesare pe ea gen sisteme scumpe anti-slip pentru marfa... Cu un raport 75%-25% Smartron/electrodiesel (cum a facut Polonia) avem o solutie permanenta la problema tractiunii. Bine, sunt urate in draci, ca si Vectroanele, dar asta e... Nu merge calea ferata dupa aspect.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

puneti o poza si cu bordul celor pe care le "modernizam" noi.
Sa intelegem si noi diferenta.
E ca de la Dacia SuperNova la Logan 2020?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#393
Nu, e ca de la Dacia 1100 la Dacia 1310 "cu motor cu injectie" daca le tineti minte... Smartron = Logan, Vectron = VW Golf generatie curenta.

Asta e bordul la locomotiva standard EA:


Dupa "modernizare", cel mai modern bord ("ICOL"):


Electronica in spate poate fi mai moderna (adica undeva la 1995) pe clasa 47 ("Elodia"/"Coca Cola") sau aceiasi antichitate din anii '60 (PUMA).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#394
Din brosura Siemens sa inteleaga colegii despre ce vorbim, si de ce e important.



Din figura rezulta ca toate Smartron (si prin urmare cele 15 bulgaresti noi) nu au ETCS/ERTMS. Siemens nu ofera asa ceva. Au doar
- PZB, sistemul german de protectie "in puncte" cunoscut la noi ca BLA-Indusi, dateaza din 1934, importat in secolul trecut de Romania, Bulgaria, Ungaria, Austria, etc
- LZB, sistemul german de semnalizare care cunoaste/controleaza "continuu pozitia", adica viteza trenului, nu doar pozitia aproximativa si viteza deloc (nici macar directia de miscare!) ca la PZB. Dateaza din 1963 (deci cam cand am adus noi BLA). ETCS L1 are similaritati cu LZB. LZB este "deprecated"  (ultimul proiect nou in 2006) si va fi inlocuit cu ETCS. Tranzitia e lenta (actualul termen este 2030) pt ca LZB ofera facilitati similare... celor care-l au, adica Germania, Austria si ceva in Spania.

Reiese ca cine vrea ETCS de la Siemens trebuie sa cumpere Vectron, care-s cam cu un milion de euro mai scumpe. 

Are mult sens sa vrem ETCS pe o locomotiva noua in Europa la ora asta. Sa nu uitam ca locomotivele electrice au durata de viata de multe decenii. E important sa controlam viteza (nu doar blocul) trenurilor, din 3 motive:
- viteza (mult) mai mare permisa
- capacitate mai mare. LZB/ETCS permit 30+ trenuri pe ora pe directie, fata de ~10 trenuri la PZB, de ex 150 pe zi pe directie Bucuresti-Ploiesti. Poate va amintiti de trenurile cadentate pe care le visam pe Valea Prahovei, dar n-au loc (licitatia pt ETCS nivel 2 incepe anul asta, vedem cat dureaza atribuirea si implementarea). Marfa cu loco vechi fara  ETCS poate circula noaptea pe zone din astea
- siguranta mult mai mare. LZB nu a provocat niciun accident! Viteza maxima 300 km/h. Impresionant. PZB are accidente urate, iar modul in care e folosit in Romania  (cu hack-ul BDO) il face si mai riscant

PS: fireste ca nu toate Smartron sunt la 15kV 16,7Hz (tensiunea din Germania, Austria, Elvetia, Norvegia, Suedia) ci merg si la 25 kV 50Hz. Transformatoarele din locomotive cu 25kV sunt de trei ori mai usoare

frunzaverde

#395
Brosura aia nu spune nimic, si chiar tu iti raspunzi la post - mentioneaza ca sunt mono-tensiune (si sunt!), si mentioneaza doar tensiunea de 15 kV AC, dar stim cert ca exista versiune de 25 kV. Nu e nimic "fireste", locomotivele mono-sistem sunt mono-sistem, daca producatorul nu vrea sa ti-o livreze in alt sistem, nu ti-o livreaza. Aceiasi poveste cu ERTMS. Brosura pare ca a fost tailor-made pentru un client din Germania, si asta a iesit.

Aici e un interviu cu seful asociatiei industriei de semnalizare bulgare, unde zice explicit ca atunci cand liniile bulgare vor fi echipate cu ERTMS, vor folosi Smartron pe ele (cel putin cf. unei prietene bulgaroaice): https://www.bloombergtv.bg/a/16-biznes-start/97746-ako-se-vavede-zhelezopatnata-ertms-sistema-intsidenti-kato-hitrino-ne-biha-se-sluchili?fbclid=IwAR18BD8ngqUGkYKpZUXa2U7LoPt8CBdOPhQVxNuW8v81HHXToKogjYuBYiU.

Mai mult nu pot sa-ti spun, dar poti sa-i contactezi pe cei din Bulgaria, de la RASTIA, sa afli exact cum va fi omologat Smartronul pe ERTMS si daca mai are nevoie de piese. Cert e ca asta vor, si la asta lucreaza. Si cat or fi ei de bulgari, nu se-apuca sa faca hack pe locomotive in garantie.

Ce vad din filmulete : echipamentul din cabina e identic cu cel de pe Vectron, interfata pe ecran e clar cea corecta, electronica de control a vitezei e disponibila, de ce n-ar fi capabila ERTMS? Ca n-au cititor de baliza?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

medicul de garda

Ma bag si eu ca musca in lapte si rup un pic firul discutiei, fiindca se transforma rapid intr-un dialog al surzilor, in care partile tin mortis sa aiba dreptate. Desi mi se pare si mie profund anormal sa dai atatia bani sa modernizezi o cutie veche de jumate de secol, care nu va fi niciodata complet compatibil cu ERTMS, si cu boghiuri CoCo, care se stie cat de rapid distrug sinele noastre(alea pe care dam acum miliarde sa le reparam/modernizam)...

Legat de discutia voastra cu producatorii care ofera variante limitate la vehiculele lor, as fi putut jura ca e norma UE ca orice vehicul cumparat in spatiul UE sa ofere optiune de ETCS. Eram convins ca e situatia analoaga cu modernizarile de linii, si orice achitizie pe bani UE sa aiba imbarcat echipament compatibil full cu ETCS. Alt motiv pentru care nu inteleg cum naiba a considerat cineva din agentiile comunitare ca e fezabil sa dai bani pentru proiectele de modernizari locomotive pe care le-am propus noi, avand in vedere ca nu va fi posibil controlul automat al vitezei.
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

Din cate stiu Romania a mai dat niste bani inapoi la UE ca avea un livrabil locomotive EA modernizate cu ERTMS, si n-au mers niciodata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

A, si nu e norma ca trebuie sa livrezi locomotive cu ERTMS in UE (apropo de cat de matura e tehnologia, si cat de raspandita e). Locomotivele Softronic livrate la Green Cargo in SE nu au ERTMS cu exceptia ultimelor doua - care urmeaza sa intre pe Malmbanan, care va fi echipata ERTMS.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Da, Softronic are parteneriat cu Thales.

Evident că n-o să avem ERTMS pe toate locomotivele pentru că nu o să avem prea curând ETCS pe toate liniile. Iar prea curând înseamnă mulți-mulți ani.

medicul de garda

Faptul ca nu e norma europeana ca toate locomotivele noi sa aiba imbarcat din start echipament ETRMS spune multe despre cat de mult crede comisia in propriul produs  :lol: . Vehiculele astea au durata de viata medie de cateva decenii, cand se presupune ca va fi ceva mai generalizata tehnologia. Te gandesti ca peste 30 ani vor fi acoperite majoritatea coridoarelor. Apropo de discutia cu presiunea comerciala ca marfa sa investesca vreodata in ERTMS.
Trust me, I'm an east-european doctor!

cristi5

@medicul de garda   multe loco sunt achizitionate ca sa lucreze pe o anumita zona, sa traga un anumit tip de tren etc. Plus ca la noi implementarea ERTMS suporta si BLA (ceea ce fireste va intarzia ETCS pe MR)

Personal ma bucur ca la tot MR nou, ARF a specificat ETCS L2. Vor fi totusi aproape 140+ de vehicule peste cativa ani (avem nevoie de ele ieri, dar asta-i alta poveste). Sunt curios daca primeau finantarea daca le specificau altfel.

pasadia

Eh, nu deschide cutia Pandorei. Ce te fac daca aflai ca primeam finantare si fara ERTMS? O sa incepi sa calculezi cate echipamente in plus cumparai?
Ce ai fi ales? 140 cu ERTMS sau 150 fara? Sau poate diferenta de pret permitea achizitia a 180 fara...

AndreiB

Future proof intotdeauna.

cristi5

#404
Un raport de consultare a pietei pt reparatia a 19 (?) locomotive pe PNRR, gasit de @oc7avian

https://pum.project-online.se/doclic/MaterialRulant/Raport%20consultare%20piata%20%20MC1022612-semnat.pdf

Se vrea modernizare cu ETCS nivel 2 si (legat de asta) frână automatică electropneumatică

Au raspuns Alstom, Softronic si RELOC Craiova

Vom vedea ce va ajunge in caietul de sarcini.