News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#360
https://ziare.com/locomotive/achizitie-locomotive-electrice-autoritatea-pentru-reforma-feroviara-1762057

200 km/h cele 16 loco cu 4 osii PNRR

QuoteAutoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunţă, luni, că a transmis în SICAP anunţul de participare aferent proiectului de investiţii "Achiziţia de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători", cu o valoare estimată de 400 milioane de lei (fără TVA).

ARF transmite, luni, că, prin achiziţia acestor locomotive, călătorii vor avea un nivel de siguranţă şi confort la standarde europene.

Cele 16 locomotive electrice, care vor asigura legătura directă între marile oraşe ale României, trebuie să asigure:

– viteze de circulaţie de până la 200 km/h;

– standarde tehnice europene de interoperabilitate;

– fiabilitate şi costuri reduse de operare;

– diminuarea poluării;

– valorificarea investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României;

– susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ETCS.

"Reamintim că finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, ,,Componenta 4 – Transport durabil" şi de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii", a mai transmis ARF.

Valoarea estimată a proiectului este 400 de milioane de lei.

Xenos

Quote from: Xenos on September 19, 2022, 08:38:48 PMTot nu inteleg de ce in PNRR s-au prevazut doar 16 locomotive si nu 50 sau de ce nu 100 si de ce nu cumparam si de la buget, in fine, asa sunt eu neintelegator. Stie cineva daca pe programul financiar 2021-2027 avem achizitii mai consistente de locomotive si alt material rulant? Nu de alta dar acum arde cam o locomotiva pe zi, ceea ce e normal daca functionam cu echivalentul Daciei 1300 al parintilor sau bunicilor nostri.

Cele doua intrebari sunt pe bune si as aprecia enorm daca cineva @horatiu.cosma @cutter @cristi5, ca inteleg ca @frunzaverde ne-a parasit.
Stiu ca voi ati vrut sa urniti ceva - Grindeanu pare paralel cu orice tine de transport feroviar - dar de ce doar 16 locomotive, cand tot parcul CFR Calatori trebuie innoit, adica ochiometric si ca amatorul vreo 100 de locomotive electrice si 50 diesel, minim?

horatiu.cosma

Foarte pe scurt, răspunsul e cel trivial: au fost 16 și nu 50 sau 100 din aceleași motive pentru care au intrat unele autostrăzi în PNRR și altele au continuat pe fonduri europene clasice: fiindcă PNRR este limitat financiar și are anumite condiționalități extra care au redus mult spațiul de manevră.

Xenos

E cam eliptic, pentru că de ce 16 și nu 18 sau 25? Sigur, 16 și nu 10 sau 12, și eu încerc să văd partea plină a paharului.
Șocul civilizațional și tehnologic determinat de intrarea în parc a 16 locomotive din stadiul actual al tehnicii ar putea determina achiziții noi. Să vedem.
Și aici ajung la partea a II-a a întrebării, accesibilă cel puțin din calitatea de parlamentar și în prezent: ce se intenționează pe exercițiul financiar 2021-2027?

horatiu.cosma

Dacă erau 25, venea întrebarea "de ce nu 30"? Nu duce niciunde discuția la modul acesta. S-a făcut un calcul tehnic împreună cu Comisia pe liniile vizate care beneficiază de investiții prin PNRR și s-a încercat încadrarea în felia alocată. Evident că sunt necesare mult mai multe, însă, din punctul meu de vedere, e nevoie în paralel de modernizare/reabilitare/reînnoire/reparare/ridicare a restricțiilor de viteză de pe linii, astfel încât aceste linii să devină mult mai atractive, astfel încât veniturile operatorilor să crească, și, astfel, să devină mult mai rentabil și pentru ei și pentru stat să achiziționeze material rulant nou.

Xenos

Da, probabil sunt agasant, dar:
- ce se plănuiește pe exercițiul financiar clasic, deci nu pe PNRR?
- dintr-o știre recentă rezultă că CFR își propune doar 360 km (și ăia foarte îndoielnici de altfel) pe Arad-Timișoara-Caransebeș și în continuarea lucrărilor pe M 300, pare să fie vorba (numai) de reconstrucție;
- nu pare să se fi reușit să se introducă ideea de quick wins ca ceva permanent și nu temporar (deci RK, reînnoiri) și pe distanțe mult mai mari decât pe peticele scoase acum la licitație (sunt convins că și acolo s-a selectat ce urla mai tare,dar probabil sunt multe alte sute de km, dacă nu mii scadente la RK);
- nimic pe M 500, nimic pe M 400 (unde linia e praf), nicio electrificare nouă (ar fi Brașov-Sibiu - Vințu și Războieni - Tg Mureș - Deda doar așa, la prima strigare), nimic pe București - Craiova și nimic pe Oradea-Cluj. În ritmul ăsta rețeaua se cam duce.


Stirea la care mă refer, probabil superficială și incompletă, este aceasta:
https://clubferoviar.ro/360-de-kilometri-de-cale-ferata-finantati-la-modernizare-pana-in-2027-din-fonduri-ue/

Iar acum la o căutare prin google am găsit acest plan de acțiune:
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/250231
Văd că predomină modernizările față de reînnoiri, atâta am putut desprinde la o primă vedere pe diagonală.


Ionut

Deviați. E vorba de locomotive aici.

reiny2000

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători"

QuoteScurtă descriere

    Proiectul de investiții "Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători" are scopul de a îmbunătăți calitatea serviciilor, de a spori siguranța serviciilor de transport pentru călători și de a sprijini operatorii de transport feroviar public de călători.

    Achizițiile privind modernizarea materialul rulant, prevăzute în cadrul acestui proiect și finanțate din PNRR sunt următoarele:
    Modernizare locomotive electrice apte pentru viteza de 160 km/h si tractare de trenuri de pana la 16 vagoane– 55 bucăți
    Modernizare locomotive diesel-hidraulice de manevră – 20 bucăți
    Modernizare vagoane clasă – 109 bucăți
    Modernizare vagoane speciale (vagoane de dormit, cușetă, restaurant) – 30 bucăți
    Modernizarea de material rulant pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.

    Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după modernizarea de locomotive si vagoane, sunt următoarele:
    economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
    reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
    reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
    reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
    reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;


    Valoarea totală a proiectului de investiții este de 1.037.173 mii lei, inclusiv T.V.A.   

    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 - Transport sustenabil" și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Iar modernizăm epave...

zone_rider

Pentru ca asta s-a pus in PNRR. Singura parte pozitiva este sustinerea unor companii romanesti care repara aceste epave (cum sunt Atelierele Grivita, Remarul etc.). Dar la cum arata vagoanele modernizate recent (usi care nu se mai inchid, scaune cu tapiterie uzata in ultimul hal dupa doar 2 ani de la modernizare etc.) tind sa cred ca sunt bani aruncati pe fereastra.

AndreiB

Avem si firme Romanesti care fabrica vagoane noi (e.g. Astra). Mult mai bine sa fi comandat 100 de vagoane noi, imho.

TibiV

Ce se face pe material rulant este deja gretos...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reiny2000

Companiile românești nu sunt în stare să fabrice și niște produse moderne și fiabile? Dacă nu, atunci mai bine să se închidă prăvălia decât să facem tot felul de experimente care eșuează și degradează și mai mult imaginea transportului feroviar din România.

cristi5

#372
S-a uitat cineva in anexa HG? Scrie de ex ce vor face cu cele 55 loco? Sunt EA, poate ceva EC?

Si ce inseamna modernizare? OBU cumva?

Daca nu scrie in anexa va scrie in CS pe SEAP

Ce suma se aproba in HG? Sa o comparam cu pretul a 55 de loco noi.

cristi5

#373
Imi raspund singur. ITE din anexa HG

QuoteA.Valoarea totală a proiectului de investiții, inclusiv T.V.A.�mii lei        1.037.173
 (în prețuri valabile în data 28.03.2022 ; 1 Euro = 4,9483 lei)
 
Din care:
- Valoare totală modernizare locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, inclusiv T.V.A.  mii lei������� 388.278
- Valoare totală modernizare locomotive de manevră pentru trenurile de călători, inclusiv T.V.A. mii lei���������   58.830
- Valoare totală modernizare vagoane clasă, inclusiv T.V.A. mii lei�� 448.873
- Valoare totală modernizare vagoane speciale (dormit, cușetă, restaurant), inclusiv T.V.A. mii lei���������� 141.192
 
 
- Capacități:
o Modernizare locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători����������buc�55
o Modernizare locomotive de manevră pentru trenurile de călători�buc�20
o Modernizare vagoane clasă������buc   109
o Modernizare vagoane speciale (dormit, cușetă, restaurant)�buc�          30
 
- Eșalonarea investiției�
- Anul I ���mii lei�������� 0
- Anul II ���mii lei������           155.577
- Anul III ���mii lei�������� 0
- Anul IV ���mii lei������           402.386
- Anul V ���mii lei������           479.210
 
 Durata de execuție proiect de modernizări(locomotive +vagoane)�luni�         47
 
 
 
 
Din care:
- A.1  Valoare proiect modernizări de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, inclusiv T.V.A.  mii lei���          388.278
Eșalonarea investiției�
- Anul I��mii lei������       �          0
- Anul II��mii lei�������   58.242
- Anul III��mii lei�����             ��  0
- Anul IV��mii lei�������  132.356
- Anul V��mii lei�������  197.680
 
 
- Capacități:
o Modernizări de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători������buc���55
 
-  Durata de execuție proiect modernizări de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători�����luni���47
 
 
- A.2 Valoare proiect modernizare locomotive de manevră pentru trenurile de călători, inclusiv T.V.A. mii lei������  58.830
- Eșalonarea investiției�
- Anul I��mii lei�������          0
- Anul II��mii lei�������    8.825
- Anul III��mii lei�������          0
- Anul IV��mii lei�������  27.503
- Anul V��mii lei�������  22.502
 
- Capacități:
o Modernizări de locomotive de manevră pentru trenurile de călători��������buc��         20
 
-   Durata de execuție proiect modernizare locomotive de manevră pentru trenurile de călători�����luni��         45
 
 
- A.3 Valoare proiect modernizare vagoane clasă, inclusiv T.V.A. mii lei�������������448.873
- Eșalonarea investiției�
- Anul I��mii lei�������           0
- Anul II��mii lei�������   67.331
- Anul III��mii lei�������           0
- Anul IV��mii lei������           178.520
- Anul V��mii lei������           203.022
 
 
- Capacități:
o Vagoane clasă�����buc             �       109
 
-   Durata de execuție proiect modernizare vagoane clasă������������luni �                  47
 
- A.4 Valoare proiect modernizare vagoane speciale (dormit, cușetă, restaurant), inclusiv T.V.A. mii lei������                �141.192
 
- Eșalonarea investiției�
- Anul I��mii lei�������� 0
- Anul II��mii lei�������   21.179
- Anul III��mii lei�������� 0
- Anul IV��mii lei�������   64.007
- Anul V��mii lei�������   56.006
 
 
- Capacități:
o vagoane speciale (dormit, cușetă, restaurant)
buc��       30
 
-   Durata de execuție proiect modernizare vagoane speciale (dormit, cușetă, restaurant)� ������luni��       46


tom_sawyer

[CN1048061] Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive

Autoritatea pentru Reformă Feroviară - A.R.F. intenționează să realizeze, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), achiziția de 16 locomotive electrice și servicii de mentenanță și reparații pentru locomotivele electrice. Locomotivele electrice vor fi utilizat pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și cu prevederile legislației din România.

Achiziția va consta în:

A) PRODUSE:
1)16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);
2) Alte dotări și accesorii, conform cerințelor specificate în CS.

B) SERVICII:
1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 20 ani. Serviciile sunt necesare funcționarea respectivelor locomotive electrice , conform cerințelor specificate în CS;
2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea locomotivelor electrice și aplicațiilor software;
3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție.

Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achiziție va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani (20 ani +20 ani), conform cerințelor din CS; Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 702.453.762,18  si 1.036.568.887,80 lei

Depunere oferta
Data limita: 21.11.2022 15:00