News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@dan tm - nu se poate renunta la ideea de trenuri foarte grele din cauza ca reteaua CF in Romania e foarte scheletica, mai ales reteaua electrificata. Cand ai atatea zone cu linie simpla, si practic toata reteaua primara e mix pasageri-marfa, unde inghesui atatea trenuri?

Vestul si Centrul Europei are o tesatura deasa de linii, cu alternative peste alternative - uita-te inclusiv la Ungaria : daca ai o marsruta Austria - Budapesta (unde au terminalul principal de containere) poti merge prin patru rute electrice - directa prin Hegyeshalom, GySEV-ul prin Sopron, MAV via Szombathely, sau ZSR prin Vac. In Romania n-ai alternativele astea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

DB Cargo România își consolidează poziția de cel mai important client Softronic pentru locomotivele TransMontana pe piața OTF privați de marfă din România, achiziționând unitățile 065 & 066, cele mai recente produse în materie de material rulant asincron de tracțiune ale producătorului din Craiova.




softronic.ro

Xenos

Ce se mai aude de achizitia de locomotive electrice prin PNRR?
16, penibil numar...stie cineva cate ne propunem sa cumparam in cadrul programului operational 2021-2027?

tom_sawyer

#348
Quote from: tom_sawyer on April 06, 2022, 04:38:55 PMAnunt de consultare a pietei [MC1019361] Propuneri de valori estimative pentru achiziția de ,,Locomotive electrice LE" și o cotație pentru mentenanța acestora

Data publicare: 05.04.2022
Data limita transmitere propuneri: 20.04.2022
Data limita consultare: 29.04.2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să organizeze o procedură de achiziție de locomotive electrice LE și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, conform specificațiilor tehnice atașate.

Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei locomotive electrice LE  pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători (conform adresei comune a MTI-DGS si DGOIT nr.11181/22.03.2022- privitoare la viteza pe care trebuie sa o asigure MR ce se va achizitiona de ARF prin PNRR) și a serviciului de mentenanță* necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Prețul va fi compus din:
- prețul de achiziție a unei unei locomotive electrice LE  pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători , exprimat în lei/ramă;
- prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani.


Astăzi, 17 august 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători"

Prezentul proiect, privind achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160  km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, vizează două aspecte principale:

    investiții de capital – achiziția a 16 locomotive electrice;
    costuri privind serviciul de mentenanță necesar funcționării acestora pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.
    durata totală este de 34 ani, fiind un proiect multianual.

Conform raportului de consultare a pieței, a rezultat că, pentru achiziționarea a 16 locomotive electrice, este necesară suma totală de 88.662.940 euro cu TVA (74.506.672 euro fără TVA),  respectiv  438.322.982 lei cu TVA (calculat la cursul euro BNR de 4,9437 de la data de 04.04.2022

Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 - Transport durabil", în limita sumelor alocate și cu respectarea prevederilor și regulilor de eligibilitate stabilite la nivelul programului operașional și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.


I-ați speriat cu comunicatul vostru cu ramele electrice. La locomotive chiar e nevoie de 200 km/h pentru trenurile internaționale care ajung la Budapesta și Viena.

AndreiB

Vmax pe linia spre Viena e:

Lokoshaza - Budapest Keleti: 120km/h
Budapest Keleti - Hegyheshalom: 160km/h
Hegyheshalom - Viena: 140km/h

tom_sawyer

Cred că e destul de probabil să ridice viteza la 200 sau mai mult în viitorul apropiat.

Și poate locomotivele vor ajunge și la Munchen.

Xenos

#351
^
Exact, e ridicol să nu gândim în perspectivă și să nu fie luate cu vmax 200 km/h, cum oricum sunt cele din piață, să fim serioși.

AndreiB

Poate, dar nu e deloc garantat ca va creste vmax la 200km/h in Romania in urmatorii 20-30 de ani.

Sau daca va creste, sincer se pot cumpara locomtive noi atunci. Daca e nevoie, se pot si tracta trenurile de MAV/OBB.

Intre 16 locomotive noi scumpe multi-sistem (e.g. Austria are alt sistem de electrificare) si 20-30 locomotive ieftine de 25kv apte de 160km/h, eu as alege ultima categorie.

Xenos

Quote from: AndreiB on August 18, 2022, 06:04:58 PMIntre 16 locomotive noi scumpe multi-sistem (e.g. Austria are alt sistem de electrificare) si 20-30 locomotive ieftine de 25kv apte de 160km/h, eu as alege ultima categorie.
Total de acord, dar din păcate suntem limitați la număr, 16, deci măcar să cumpere ceva ca lumea! Și apoi să mai facă o achiziție de 100 de loc pentru intern strict și cu 160.

tom_sawyer

ARF susține că impunerea unei viteze minime de 160 de kilometri pe oră la locomotivele scoase la licitație a fost o eroare materială.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se arată decisă să schimbe viteza minimă ce poate fi atinsă de locomotivele scoase zilele trecute la licitație, după ce Club Feroviar a sesizat că în cazul ramelor electrice viteza cerută este de minimum 200 de kilometri pe oră.

,,A fost o eroare materială, ARF inițiază procedura de corectare în timp util", spun reprezentanții autorității pentru publicația noastră.

https://clubferoviar.ro/arf-revine-asupra-vitezei-cerute-la-locomotivelor-licitate/

Xenos

Felul in care trateaza presa aceasta chestiune - cu bascalii de tip clubferoviar - si care doar colporteaza comunicatul API (de fapt, trunchiat) arata ca nu avem presa (asa-zisa noastra presa se rezuma sa copieze de pe facebook), ca nu exista viziune asupra sectorului feroviar in general si ca totul este extrem de superficial.
De aceea, fara sa critic prea tare ceea ce a facut API (macar era o luare de pozitie argumentata), v-as ruga frumos sa faceti mai multa educatie feroviara atunci cand faceti comunicate, adica sa inteleaga publicul care sunt problemele care ard si care sunt necesitatile.
Pe de alta parte, revenind la problema cu 200 km/h, nu este exclus ca innoirea mai radicala a materialului rulant sa genereze o nevoie mai acuta de RK-uri si modernizari si sa intram intr-un cerc benefic in locul celui vicios de pana acum (nu reabilitam ca oricum trenurile sunt varza si au viteze mici, nu schimbam locomotivele si vagoanele pentru ca reteaua e oricum praf).

tom_sawyer

11.08.2022

LTE logistics & transport a semnat un contract cadru pentru achiziționarea a 5 locomotive TransMontana v3.2 de la Softronic Craiova

Astăzi s-a semnat contractul cadru între LTE logistics & transport Austria și Softronic Craiova pentru achizitionatea a 5 locomotive TransMontana v3.2. Cele 5 locomotive fac parte din noua versiune 3.2 care vor fi dotate și cu ETCS furnizat de Thales Group, locomotivele sunt autorizate TSI (Technical Specifications for Interoperability) la nivel european pentru remorcarea trenurilor de marfă cu V.max 120km/h.

Primele două locomotive din noua serie pentru LTE vor fi livrate în 2023 și vor face serviciu în România, Ungaria și de ce nu, în Austria. LTE deține acum 5 locomotive TransMontana cu seriile 480-004, 019, 024, 029 și 030 care fac serviciul comercial in Romania, Bulgaria, Ungaria si Slovacia.

romaniaferoviara.ro

tom_sawyer

09.09.2022
Constantin Grup achiziționează 2 locomotive TransMontana v3.1 și devine al 11-lea client Softronic

Constantin Grup achiziționează de la Softronic Craiova locomotivele TransMontana 069 și 075

În prezent CONSTANTIN GRUP deține Certificat Unic de Siguranță la Licență de transport, acoperind astfel accesul pe infrastructură feroviară în 195 secții de circulație și 217 zone de manevră (linii ferate industriale). Societatea are un parc activ format din 78 locomotive de toate tipurile, la care se vor adaugă în curând alte 2 locomotive electrice de tip LEMA, achiziționate de la Softronic Craiova.
Locomotivele sunt destinate utilizării pe teritoriul României, urmând ca în foarte scurt timp acestea să fie autorizate și pentru utilizarea pe teritoriul Ungariei.

romaniaferoviara.ro

tom_sawyer

#358
Softronic Craiova continuă producția de locomotive pentru Green Cargo Suedia

Cel mai probabil până la sfârșitul anului 2022 locomotivele Mb 4017( TM 067) și Mb 4018 (TM 068) vor pleca în Suedia pentru a remorca renumitele trenuri cu laminate de oțel dintre Luleå și Borlänge, o cale ferată dificilă de deal și munte, 860 km lungime unde numai cele mai bune locomotive pot asigura tracțiunea trenurilor care pot transporta în medie 3.800 tone de oțel laminat, viteza de circulație este de 80-100km/h.

romaniaferoviara.ro


A fost lansată în licitație achiziția prin PNRR a 16 locomotive electrice noi  pentru trenuri de lung parcurs din România

București, 19 septembrie 2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că azi, 19.09.2022, a transmis în SICAP anunțul de participare aferent proiectului de investiții "Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători", cu o valoare estimată de 400 milioane de lei (fără TVA).

Prin achiziția acestor locomotive, călătorii vor avea un nivel de siguranță și confort la standarde europene.

Cele 16 locomotive electrice, care vor asigura legătura directă între marile orașe ale României, trebuie să asigure:

– viteze de circulație de până la 200 km/h;

– standarde tehnice europene de interoperabilitate;

– fiabilitate și costuri reduse de operare;

– diminuarea poluării;

– valorificarea investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României;

– susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS.

Reamintim că finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

https://arf.gov.ro/web/lansare-licitatie-locomotive-electrice-noi/

Xenos

Tot nu inteleg de ce in PNRR s-au prevazut doar 16 locomotive si nu 50 sau de ce nu 100 si de ce nu cumparam si de la buget, in fine, asa sunt eu neintelegator. Stie cineva daca pe programul financiar 2021-2027 avem achizitii mai consistente de locomotive si alt material rulant? Nu de alta dar acum arde cam o locomotiva pe zi, ceea ce e normal daca functionam cu echivalentul Daciei 1300 al parintilor sau bunicilor nostri.