News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Bun, si daca e totul clar ca buna ziua si am scapat de prafuiti ca Gigi Gavrila - nu inteleg cum omul asta a trecut de mandatul lui Drula - de ce nu cumparam mai rapid locomotive Bobo? E plina piata, bani sunt, atata impotenta si retard e la ARF?

frunzaverde

#331
Quote from: cristi5 on May 28, 2022, 03:29:36 PMAu proiectat rama electrica de la zero (?), functioneaza, dar nu se vinde. Inteleg ca e si f inghesuita, cu "grija" tipica a proiectantului roman pt end-user.
[..]
Parca facuse Remarul ceva loco noua, diesel-electrica, nu stiu daca chiar de la zero. Dar nici aia nu s-a vandut.

Nu, Remarul Carpathia e tot o carpeala - e o locomotiva Sulzer DA clasa 60 cu motoare si cutie noua - si solutii tehnice mult sub carpeala GM. Macar EA e un boghiu de 1960, DA e un boghiu de 1940-1950.

Softronic Hyperion (RES) e mai degraba o integrare, nu o proiectare de la zero. Boghiurile sunt "off-the-shelf", o versiune vechiuta (anii '90) de boghiu Jacobs facut de Ansaldo Breda cu electronica de la ABB si transmisie Voith. Singura conceptie noua e o parte din cadrul de boghiu, facut in-house, atat. Interiorul e clar o carpeala trista : au incercat sa faca ceva "partial low floor", le-a iesit ca la RATB la tramvaie (alta carpeala), majoritatea trenului e "high floor" (deh, tehnica veche, neminiaturizata suficient) dar cu culoarul jos, de trebuie sa te cocoti la scaun. Sunt multe spatii moarte, multe partitii degeaba - doar ca exact in locul esential, la articulatii, au lasat deschis si scartaie. Scaunele au 74 cm distanta intre ele, mai putin decat Ryanair...

Ar putea integra un boghiu "off the shelf" de locomotiva - probabil da, cadre de boghiu stiu sa faca, sa retehnologizeze exclusiv bucatica asta presupun ca au resurse sa faca. Dar, vor avea aceiasi problema ca la Hyperion/RES - costurile mult prea mari ale produsului finit. La RES, cereau in 2014 vreo 5.5 milioane de euro pentru o rama cu dotari de baza, adica vreo 80% din cat cerea Stadler sau Alstom pe un produs consacrat, cu suport tehnic global, tehnologic mult superior.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer



sursa: facebook România Feroviară
Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

reloc au încercat și ei o locomotiva.Nu înțeleg de ce au obturat vizibilitatea coborând acoperișul.
https://relocsa.ro/locomotiva-terra-nova

în discuția despre Co Co mă bag să întreb despre posibilitatea ca cele 6 osii sa fie puse pe 3 boghiuri. parca pe net asa am vazut la locomotivele elvețiene mai vechi.

sau poate discutia era ca prin PNRR nu ramîn destui ,,coco" din afacerile cu locomotive? :-[

vancouver

#334
Daca vrei neaparat 6 perechi de roti si te deranjeaza uzura sporita a rotilor si sinelor produse de varianta Co-Co exista si varianta Bo-Bo-Bo:

Elvetia: RhB Ge 6/6 II:
(la min. 29:00 se vede f. bine)
(pentru fanii trenurilor, incepand cu 37:35 un superb tren mixt calatori + marfa, o raritate)

Japonia: Tomix 9142 (in poza in miniatura):


Parca au avut si italienii asa ceva, nu mai stiu prin Franta. Dar nu s-au impus ca o varianta optima, Co-Co in schimb inca se intalneste si comanda ici-colo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

DA-uri în curs de "repatriere", din Polonia în România:


tom_sawyer

Thales va instala ETCS nivel 2 pentru cinci locomotive ale Softronic Craiova

Softronic Craiova şi Thales au semnat un contract pentru livrarea şi instalarea sistemului ETCS Nivel 2 şi a echipamentului de control PZB la bodul a cinci locomotive LEMA. De asemenea, locomotivele vor fi echipate cu sistemul naţional de control al trenurilor MIREL care va fi implementat de compania HMH din Slovenia.

Noul sistem va permite locomotivelor să circule pe reţelele feroviare din România, Ungaria, Slovenia şi Croaţia.

https://clubferoviar.ro/etcs-pentru-cinci-locomotive-softronic/

tom_sawyer

O pâine de mâncat pentru RELOC și locomotiva lor Terra Nova
https://relocsa.ro/locomotiva-terra-nova

"Planul de modernizare a sectorului feroviar și CFM l-am publicat încă anul trecut. Acesta include măsurile de îmbunătățire a infrastructurii și măsuri legate de material rulant, pentru că noi trebuie să procurăm câteva mii de vagoane marfare în următorii ani, altfel noi nu vom avea cu ce transporta marfa. De asemenea, noi trebuie să reînnoim flota de locomotive de manevră cu 25-30 de unități. Mai puțin urgent este și planul de procurare a locomotivelor magistrale. Aceste planuri nu sunt legate de război, ci sunt planuri de rutină, asupra cărora lucrăm în viitorul apropiat."
(Director CFM)

dw.com

frunzaverde

Moldovenii nici măcar nu s-au uitat la producători români când au luat locomotive diesel pentru tracțiune. Au mers pe GM.

După mizeria și dezastrul cu Pascaniul și D1m, nu mai pupa industria românească de profil vreo comanda vreodată.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Doar nu voiai să se uite după LDA2100 cu boghiu de cale largă. :lol:

dan tm

 ce manevre sa facă Teranova în Moldova? ăia acolo au tonaj mari nici nu le mișcă ale noastre.


tom_sawyer

Grupul DB Cargo Roamania își consolidează statulul de al 2-lea cel mai mare client Softronic după Green Cargo Suedia și achiziționează locomotivele TransMontana 065 și 066. Pe plan intern DB Cargo este cel mai mare client Softronic cu peste 20 locomotive noi achiziționate de la producătorul din Craiova.


romaniaferoviara.ro

MarianD

@vancouver Locomotivele cu aranjamentul osiilor Bo-Bo-Bo nu sunt practice deoarece inseamna mutarea transformatorului in cutie, deci un aranjament tip EA5100kW al echipamentelor in sala masinilor, cu culoare laterale. Problema transformatorului in cutie este ca ventilatia naturala nu se mai obtine, practic bagi o sursa mare de caldura intr-o conserva. Apoi spatiul. Transformatoarele sunt unitati mari, blocuri de cupru, nu pot fi construite modular ori compact. De aceea nu prea a prins aranjamentul Bo-Bo-Bo, din cauza ergonomiei proaste a salii masinilor.
In plus boghiul din mijloc, intr-o curba, ar fi foarte strans (gandeste-te doar cum se incadreaza pe raza curbei), nu prea obtii mare lucru din punct de vedere al osiilor.

La ora actuala, cel mai performat boghiu Co-Co este cel utilizat la Stadler EuroDual (si Euro6000/9000, ma rog).

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/leurodualhvle0317e.pdf

Este un boghiu fara cuplaj transversal "non steering bogie".

http://www.ferrmed.com/sites/default/files/2019-03/12_00_7_MAR%20RIVAS_2.pdf

Eu mi-am salvat prezentarea  :lol:



Asculta te rog la 3:31. Un EA5100kW in curba aia ar suna ca un polizor pe metanfitamine.

Ca nota personala: asa de performanta este masinaria asta de la Stadler, ca EBA Germania (AFER nemtesc) au autorizat-o cat ai bate din palme pentru circulatia in Germania, eu cred ca boghiul e chiar f.f.performant. Prin comparatie, ca tot veni vorba de Transmontana, i-au dat austriecii cu flit in 2ms din cauza boghiului PROST, cu metalastice la cutii de osie (a se citi suspensie primara de tot cacatu), cuplaj transversal, etc. etc. Sigur a fost si activitate partrizana sa NU bage Transmontana in Austria/Germania insa si aveau argumente tehnice servite pe tava... Vorbim totusi de un proiect de boghiu al anilor 50 (El 4) vs ceva nou nout simulat CAD, etc.



dan tm

#344
Daca tot se discuta de 4 osii contra 6 osii nu ar fi mai potrivit sa schimbe si operatorii feroviari din Romania stilul de lucru?

Nu mă pricep la date tehnice, dar am vazut în Italia( am bîntuit cu trenurile) trenuri scurte de marfa cu viteze foarte mari fata de Romania.

Cred ca la noi s-a mers pe alta idee, trenuri grele de marfa, asa sînt prezentate si vechile locomotive cu abur ...seria 142  a fost folosita la trenuri grele de marfa bla bla.

Acum cu locomotivele noi pe 4 osii avansate fata de EA si EA 1, nu ar fi momentul unei renuntari la trenuri grele care în parcurs se descompun în doua cupluri si se recompun? uneori de la Jibou la Ploiesti Nord trenul se descompune de 3 ori.

acuma nu am mai vazut de mult livret de marfă dar cum erau notațiile? @frunzaverde

trenul va fi compus din doua cupluri separate fiecare cuplu va avea vagon de semnal la ambele capete. stația Pestiș va întocmi aratarea vagoanelor pentru fiecare cuplu în parte și total tren" o tempora.

probabil ca pentru OTF e mai rentabil sa plateasca o singura trasa si apoi cumva pentru cuplul II. naiba stie, mai ales ca la noi găsesti stationare  mare pentru lipsă mijloc de remorcare.