News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Fac cum vrea clientul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


kitsune

Făcută tot de Euroest Constanța.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

Pentru că tot a venit vorba de asta apropo de o cale ferată prăbușită (:) ) sunt curios dacă există în exploatare ( experimental sau nu) locomotive hibride "serioase" (adică de călători sau marfă, nu de manevră) . Mi se pare că spre deosebire de automobile, trenurile ar avea unele avantaje care s-ar preta la o astfel de utilizare ( dacă un automobil a ajuns să treacă bine de autonomie 200km, la același raport de greutate al acumulatorilor un tren ar trebui să poată parcurge mai mult. În plus, faptul că există deja infrastructură electrificată ar permite funcționarea în regim mixt, inclusiv încărcarea din mers.  Eventual ai putea electrifica doar o porțiune în gările principale, ca să demareze cu curent din catenară, și să folosească bateriile doar pentru menținerea regimului. Mi se par niște posibilități interesante care nu există la automobile. E drept, nu vreau să știu cât costă bateriile, dar nici locomotivele nu sunt ieftine :)


cristi5

Locomotiva aia ii la Dej nu?

dan tm

Da, dar ma indoaies ca e intr-o stare buna la interior.
Exterior poate fi pozata pe o linie laterala a muzeului.

tom_sawyer

Știe cineva ce locomotive sunt cele doua de culoare bleu? Or fi aduse la reparații sau vor circula la noi?


frunzaverde

#203
OeBB clasa 1142. Sunt ale filialei Grampetcargo Austria ale GFR, aduse in Romania probabil pentru reparatii si/sau modernizare. Sunt deja vopsite in culorile Grampetcargo. Apropo, lu' baiatu' din automotor nu ii e frica ca o sa-l zboare vreo zdruncinatura, vreun macaz, vreo joanta direct sub tren? Nasul ce pazeste?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Parca a mai fost o sarja de locomotive de-astea la Cluj Napoca apoi s-au intors in Austria.

frunzaverde

Da, mai sunt cel putin doua, tot ale Grampet Austria.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Oltenii de la Softronic au primit încă o comandă de 100 de locomotive de la suedezii de la Green Cargo

"S-a semnat un contract pe 10 ani, cu livrarea a 10 locomotive/an", a confirmat pentru ECONOMICA.NET Ion Gîrniță, unul dintre proprietarii Softronic Craiova.

https://www.economica.net/oltenii-de-la-softronic-au-primit-inca-o-comanda-de-100-de-locomotive-de-la-suedezii-de-la-green-cargo_191600.html

@frunzaverde: aici n-ai nimerit-o :D

Xenos

Asta este o veste cu adevarat minunata! Felicitari Softronic!

MarianD

Saraca locomotiva EL15: daca ii puneau actionari ale motoarelor in AC si un autocolant pe lateral, se numea Transmontana.
Proiect vechi de 50+ de ani, cosmetizat pentru mileniul asta: aceleasi boghiuri, aprox aceeasi cutie, layout aproape similar echipamente...

Totusi GreenCargo erau in tratative cu cei de la Stadler pentru ELP-uri?

Sigur, e bine pentru economia locala, insa produs "cutting edge" nici pe departe. Iar cine cauta pe internet detalii de asamblare si finisare, isi da foc la cap.

frunzaverde

Green Cargo inca nu a confirmat nimic. Din surse interne, e un contract cadru de "pana la 100 locomotive" clasa Mb, nu de 100 locomotive, dar ramane de vazut ce si cum, si cate vor fi pana la urma. Vor sa inlocuiasca Rc4-urile, mai ales cuplele multiple de Rc4 pe trenurile grele de otel si containere pe liniile dedicate de marfa.

Produsul Softronic s-a comportat ok, si cel mai important, este pe platforma Rb/Rc, asa ca totul de la ateliere si intretinere pana la mecanici nu necesita nici o adaptare. Romanii cica au fost foarte receptivi la problemele de la testele Rush Rail si apoi GC, si au modificat semnificativ chestiile deranjante (pantografele, nu-stiu-ce la nisipar si sistemul anti-patinare etc.). Si nu s-au plans deloc la probleme, ci au facut treaba. Bravo lor; aici m-am inselat.

Si da, locomotiva nu e cutting-edge deloc. E un El15 modernizat sau un Rd in format Co'Co'. Ca e mono-sistem nu conteaza, ca e relativ butucanoasa si greoaie, la fel, nu conteaza - trage pe linii de marfa cu 60-100 km/h. Plus ca e incredibil de ieftin - cica costa undeva la 40% dintr-un ELP. Si mecanicilor de marfa suedezi le place - cica totul, de la organizarea din sala masinilor pana la cutiile de sigurante pana la plita de cafea sunt exact-exact asa cum le-a lasat ASEA. Si asta e un plus (ca nu e nevoie de training) - Mb-ul e doar un Rd mai mare.

Dar da, pasul urmator, neaparat, pentru Softronic (si ma bucur ca m-am inselat si au primit o mega-comanda, ca acum au fondurile necesare) e sa dezvolte o platforma competitiva - nu mai pot continua cu platforma ASEA Rapid2/Rb la nesfarsit - in SE nu mai are efectiv cine sa le cumpere locomotivele, in Romania ma indoiesc ca or sa gaseasca o cerere uriasa, mai ales ca se gasesc destul EA-uri modernizate cu kilometraj inca acceptabil (si la un moment dat CFR Calatori isi va lua ceva mai modern, si va arunca in piata elodii si EA-uri), in Estul Europei sunt prea grele pentru volumele carate... Acum au bani sa faca ceva cu adevarat modern si bun - ca e clar ca pasiune si dorinta de munca au (au facut ce n-a reusit Electroputere 40 de ani, sa puna electronica pe EA).

ELP-urile par a ajunge la subsidiara din Norvegia, pentru uz de marfa combinand linii ne-electrificate si electrificate. Cica ar fi in Oslo acum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!