News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

E o întreagă telenovelă aici, cu brevete de invenție și oameni plecați (cumpărați/racolați) de la firmă, procese de furt de proprietate intelectuală, etc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Licitatie pentru confortul mecanicilor de locomotiva

CFR Calatori va plati pana la 1,29 milioane de lei, fara TVA, pentru achizitionarea de scaune ergonomice destinate locomotivelor. Valoarea licitatiei este cuprinsa intre 647 mii lei si 1,29 milioane lei, potrivit unui anunt de participare aparut in sistemul public de achizitii. Criteriul de achizitie va fi pretul cel mai scazut, iar durata contractului va fi de doi ani. Scaunele vor avea posibilitatea de reglare a inaltimii, cilindru de gaz, iar sezutul va fi prevazut cu mechanism de culisare in trepte, inainte si inapoi cu posibilitate de blocare pe pozitie. Se vor pastra aceleasi sisteme de prindere pe podelele locomotivelor LE 6600KW, LE 5100 KW, LE 4400KW, LE 3400KW, LDE 2100 CP, LDE 1250CP, LDH 1360CP, LDH 1250 CP. Scaunele vor fi montate de beneficiar.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Contractul dintre CFR Călători și Reloc Craiova pentru reparația locomotivelor TSAM produce primele rezultate pozitive



Semnat în vara anului 2018, contractul pentru ,,Reparatie planificata tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM si alte servicii de reparatii constatate in prezenta Receptiei CFR pe fluxul de reparatie tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM," are o valoare de 37,2 milioane lei și include un număr de 20 de locomotive. Depășind perioada de lansare a proiectului, Reloc Craiova a început livrarea locomotivelor, perioada de derulare a contractului fiind de 24 de luni. Astfel, începutul anului 2019 a adus livrarea locomotivelor 477-784 și 477-895 după reparația în uzina din Craiova. În cursul zilei de astăzi am realizat o sesiune foto cu următoarele două locomotive reparate capital la Reloc, 476-692, aflată în etapa finală de teste și 477-690 care a fost predată depoului Brașov după finalizarea reparației. În prezent la uzina Reloc Craiova se află în reparație locomotivele 477-785, 477-538 și 477-613. CFR Călători deține un parc de 29 de locomotive TSAM modernizate la Softronic Craiova în perioada 2007-2011.

Detalii si poze faine pe Mobilitate.eu

TibiV

Cam aduce a limba calda, dar deh...

O poveste de succes din Oltenia. Cum a renăscut Reloc Craiova după ce a fost preluată de Grampet Group

În urmă cu aproape șapte ani de zile, când a fost preluată de Grampet Group, compania omului de afaceri Gruia Stoica, prin hale bătea vântul – mai erau doar câțiva angajați pentru pază. Apoi, a renăscut Reloc Craiova, căci despre ea este vorba, din propria-i cenușă. Acum este o poveste de succes.

La finele lui 2012, Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova și Reloc SA, cea mai importantă companie din zona reparațiilor și modernizării de locomotive din România. La vremea respectivă, Grampet Group a achiziționat activitatea de producție de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare și Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 locomotive electrice și peste 3.000 locomotive Diesel electrice de-a lungul timpului. Noua entitate se numește acum Electroputere VFU SA. Totodată, Grampet Group a achiziționat și fabrica Reloc SA Craiova, tranzacție ce i-a permis să-și consolideze activitatea de reparații de locomotive și material rulant.

Nimeni nu mai credea pe atunci că Reloc se va mai pune pe picioare. Cei câțiva angajați care mai veneau la serviciu și intrau în halele fabricii se îngrijeau să nu se fure componentele din metal rămase pe acolo. Toată lumea era convinsă că, după modelul altor centre industriale, și aici se va rade totul de pe fața pământului și va apărea fie vreun centru comercial, fie vreun cartier rezidențial. Și totuși, de data asta a fost cu noroc. A renăscut Reloc după ce a fost privatizată, iar afacerile au început să meargă strună.

Pe poarta fabricii a ieșit prima locomotivă
În 2014, are loc o premieră: a fost prezentată prima locomotivă proiectată şi realizată integral la Craiova după 24 de ani de stagnare. Este vorba despre o locomotivă Diesel de 1250 CP, construită de Electroputere VFU şi Reloc SA, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Grațian Călin, preşedintele Reloc SA, spunea atunci că noua locomotivă, numită Terranova, nu are nicio legătură cu vechile locomotive din România.

Fabrica de la Craiova avea o capacitate de trei locomotive pe lună, existând deja un precontract în Europa de Vest pentru opt unități. Locomotiva Terranova este destinată serviciului de manevră grea şi transportului de marfă şi poate rula pe linii cale ferată cu ecartament îngust, normal sau larg, putând fi utilizată în majoritatea sistemelor feroviare.

Reloc Craiova în cifre
Fabrica din Craiova a ajuns acum, la aproape șapte ani de la privatizare, la un nivel de invidiat în business-ul feroviar. Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, în 2017 Reloc Craiova a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 65 milioane de lei (peste 15 milioane de euro) și un profit de 2,16 milioane de lei. Numărul mediu de salariați era de 693.

"Reloc SA și Electroputere VFU Craiova sunt un stindard al tradiției feroviare românești, sunt un simbol al economiei românești, reprezintă interesele naționale peste graniță, culegând recunoștința și aprecierea clienților internaționali prin calitatea și capabilitățile produselor ce ies pe porțile celor două fabrici", spune Grațian Călin, președintele Consiliului de Administrație.

Grupul format de Electroputere VFU și Reloc SA reprezintă cea mai mare unitate de fabricare și reparații de locomotive din România și din întreaga Europă Centrală și de Sud-Est. Reloc găzduiește un centru de proiectare și cercetare în domeniul tracțiunii feroviare, care va continua la Craiova tradiția locomotivelor Electroputere.

Clienți din România și din Europa Centrală și de Est
Specializată în proiectarea, construcția, repararea și modernizarea vehiculelor feroviare și a materialului rulant, precum și în producția de piese de schimb pentru industria feroviară, Fabrica din Craiova execută toată gama de reparații și lucrări de întreținere pentru locomotive, de orice tip ar fi acestea.

Beneficiarii serviciilor Reloc sunt cele mai mari societăți feroviare private sau de stat din România, Polonia, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria, dar și numeroase alte companii private. La Reloc s-au făcut cu succes peste 8.500 de reparații planificate, peste 800 reparații accidentale și nenumărate reparații de agregate (motoare de tracțiune, osii, generatoare, transformatoare etc.) și recondiționări de subansamble pentru locomotive, relatează Club Feroviar.

Sursa: https://clubferoviar.ro/a-renascut-reloc/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

O nouă locomotivă în schema clasică la CFR Călători







SCRL Cluj Napoca a scos din reparație tip RR locomotiva EA 194, după ce aceasta a fost conservată mai mult timp, fiind scadentă la reparație generală pentru prelungirea duratei de viață. Pe lângă operațiunile normale de reparație a echipamentelor electrice și a mecanicii sistemului de rulare, SCRL Cluj Napoca a păstrat din aerul vechi al locomotivei, realizând vopsirea în vechea schemă clasică a locomotivelor EA, adaptată de la schema originală în care au fost livrate primele locomotive de la ASEA, existând totuși diferențe de nuanțe și tematică față de această schemă, dar păstrând aerul clasic. Cu ocazia reparației, locomotiva a fost echipată și cu noul model de pantograf Schunk WBL-Z. Mai departe urmărim o serie de imagini cu această locomotivă în Gara de Nord, dar și în Predeal, în urmă cu câțiva ani. Locomotiva este produsă la Electroputere Craiova, în anul 1975 și poate atinge viteza maximă de 120 km/h.

Poze faine pe Mobilitate.eu

Ionut

A cincea locomotiva TSAM seria 477 a fost scoasă din reparația RR de Reloc Craiova

În cursul zilei de azi, locomotiva TSAM 477-742 a efectuat printre ultimele teste necesare predării și punerii în circulație în urma reparației RR la Reloc Craiova. Locomotiva TSAM 477-742 aparține depoului CFR Călători Arad și este a cincea locomotivă trecută prin RR la Reloc Craiova. Până acum au fost predate locomotivele 784, 895, 690 și 692. Am realizat o scurta galerie foto cu locomotiva în zona Bucuresti Nord – Basarab.



Mai multe poze super faine pe Mobilitate.eu

Ionut

CFR Călători licitează repararea a 21 de locomotive diesel – electrice



Compania de transport feroviar de călători (CFR Călători) va plăti până la 109,09 milioane lei pe lucrările de reparații planificate. CFR Călători a lansat licitația ,,Reparație planificată tip RR la LDE 621 EGM și alte servicii de reparații constatate în prezenta Recepției CFR pe fluxul de reparație tip RR la LDE 621 EGM", potrivit anunțului publicat, miercuri, pe situl de internet pentru achiziții publice. Valoarea lucrărilor ce vor fi efectuate este cuprinsă între 6,89 milioane lei și 109,09 milioane lei. Contractul cadru va avea o durată de trei ani. La desemnarea câștigătorului principalul factor de departajare va fi prețul, cu o pondere de 90%, urmat de perioada de garanție care va putea ajunge la doi ani (un an fiind minimul cerut). Locomotivele din clasa 621 au o putere de 2.073 CP o viteză de 120 kilometri la oră și au fost fabricate între anii 1966 și 1991.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CFR Călători achiziționează motoare pentru sistemele de ventilație ale locomotivelor depourilor București și Ploiești

CFR Călători a lansat o licitație în valoare de 119 mii lei, pentru achiziția de ,,Motoare electrice de 4 kw, 5,5 kw si 11 kw pentru repararea locomotivelor din parcul Depoului Bucuresti Calatori si Depoului Ploiesti – SRTFC Bucuresti". Conform SEAP, contractul prevede achiziția de ,,Motoare electrice de 4 kw – 85 bucati Motoare electrice de 5,5 kw – 30 bucati Motoare electrice de 11 kw – 7 bucati", în termen de 3 luni de la semnarea contractului. Motoarele vizate echipează sistemele de ventilație ale locomotivelor electrice, pentru motoare, transformatoare și alte echipamente. Ofertele pot fi depuse până la data de 18.06.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 18.09.2019.

Mobilitate.eu

Ionut

Reportaj: Muzeul Locomotivelor Dej a debutat oficial odată cu Noaptea Muzeelor 2019 (58 fotografii)



Inițiat încă dinainte de anul 2000, muzeul locomotivelor de la depoul Dej Triaj a devenit unul oficial, fiind înființat oficial și legal în luna octombrie 2018, după ce toate procedurile legale au fost parcurse, iar președintele României a semnat ,,Decretul privind promulgarea Legii pentru înființarea Centrului Muzeal al Locomotivelor". Odată cu acest pas important, muzeul va putea fi accesibil circuitelor turistice și va putea găzdui evenimente publice cu tematică feroviară, în timp ce noul statut va ajuta la obținerea mai ușoară a fondurilor necesare restaurării locomotivelor și a exponatelor cu valoare istorică.

Mobilitate.eu

Ionut

Prezentare și istoric: Locomotiva cu abur 1493 produsă în 1894 și restaurată la Dej în 2018



Anul trecut, depoul Dej a preluat de la Sibiu locomotiva cu abur 1493, aceasta fiind restaurata în cadrul atelierelor din Dej. Din păcate, la fel ca in restul cazurilor, pentru a fi facționala trebuie refăcut cazanul, lucru care in România nu se mai poate întâmpla din cauza lipsei personalului specializat si a unităților specializate, operațiunea fiind posibila la o uzina din Germania. Locomotiva a fost produsă în anul 1894 la Henschel Sohn Kassel. Locomotiva are o viteză maximă de 73 km/h, fiind construită în baza unui ghid transmis de inginerul G. Cosmovici, pentru ca locomotivele din această serie să poată remorca trenuri mixte. Locomotiva are lungimea între tampoane de 14.320 mm, 3 roți cuplate cu diametrul de 1.468 mm si o capacitate de transport de 2,837 tone de păcură, 9 mc de apă și 3 tone de cărbune sau lemne. Ultima restaurare a locomotivei 1493 a avut loc în anul 1994 la depoul București Triaj. fiind expusă în Gara Băneasa cu ocazia împlinirii a 125 ani de la inaugurarea liniei București Filaret – Giurgiu. Locomotiva face parte din tezaurul național în urma unui ordin semnat la 31 iulie 2009.

Detalii si poze pe Mobilitate.eu

tom_sawyer

Astazi prezentam 2 premiere, Transmontana 039 E-Prail si Transmontana 040 pentru Green Cargo Suedia, pe inelul de testari feroviare de la Faurei, cele mai recente locomotive asincrone iesite de pe linia de productie din Softronic Craiova in 2019.

Sunt eternele teste si autorizari TSI (Technical Specifications for Interoperability) din cadrul ERA (European Union Agency for Railways), agentii care reglementeaza tot ce inseamna interoperabilitate la nivel european.
https://www.facebook.com/pg/RomaniaFeroviara/posts/?ref=page_internal





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Softronic Craiova finalizează testele cu cea mai nouă locomotivă pentru Green Cargo Suedia și ultima din lotul pentru E-P Rail România (14 fotografii)



Softronic Craiova a realizat o serie de teste dinamice pentru a obține autorizări și certificate TSI (Technical Specifications for Interoperability), cu cele mai noi locomotive ieșite din uzină. Astfel, Softronic a finalizat a 40a locomotiva Transmontana, ce urmează să primească ultimele retușuri pentru a lua drumul căilor ferate din Suedia, unde se va alătura primelor două locomotive livrate în anul 2018, unitățile 032 și 033 (Mb 4001 și Mb 4002). Conform codificării Green Cargo, locomotiva urmează să fie numerotată Mb 4003. Testele au fost realizate în cadrul Centrului de Testări Feroviare de la Făurei, locomotivele fiind testate atât în dublă cât și în triplă comandă.

În anul 2018 un set asemănător de teste a fost realizat pe ruta București – Constanța, cu locomotivele 032 și 033. Softronic a semnat mai multe contracte cu Green Cargo Suedia, urmând ca mai multe loturi de locomotive să fie livrate în următorii ani. În luna decembrie, Green Cargo Suedia și SSAB au semnat un nou acord pe 5 ani în urma achiziției a primelor 16 locomotive Softronic Transmontana. Noul acord, care intră în vigoare din ianuarie 2020 și se extinde cel puțin 5 ani în viitor, acoperă trenurile navetă de oțel între Luleå și Borlänge, cele dintre Borlänge și Oxelösund și servicii de schimb incluse între fabricile SSAB din Borlänge și Oxelösund. Volumele se ridică la aproximativ 3 milioane de tone pe an.

Detalii si poze pe Mobilitate.eu

Ionut

Infratrans 2019 – CFR Marfă și Promat au ajuns la aproape 70 de locomotive modernizate ED







În cadrul expoziției Infratrans 2019, organizată de AIFR si Club Feroviar, CFR Marfă și Promat au prezentat locomotiva ED modernizată cu numărul 069, conform informațiilor mobilitate.eu, înca minim 3 locomotive vor fi modernizate până la finalul lui 2019. Prin modernizare, toate echipamentele locomotivei au fost înlocuite, fiind instalate echipamente noi, de la Promat Craiova, cu reglaj continuu cu tiristoare pe tensiune joasă și convertizoare statice pentru serviciile auxiliare. Pentru partea de conducere a fost instalat un bord nou, cu controler tip manșă și sistem de viteză impusă. În ambele posturi de conducere au fost instalate sisteme de monitorizare și diagnoză cu display și avertizare sonoră.

Mai multe poze si detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Infratrans 2019 – Grup Feroviar Român prezintă Locomotiva Diesel-Hidraulică remotorizată Cummins





În cadrul expoziției Infratrans 2019, organizată de AIFR si Club Feroviar, Grup Feroviar Român, parte a Grampet Group, a prezentat Locomotiva Diesel-Hidraulică, remotorizată cu un motor Cummins QST 30, de 1217 CP, 30,5 litri, 1800 rpm și un sistem de injecție controlat electronic. Pe lângă motorizare, locomotiva a fost modernizată cu instalație electrică de ventilație, comandată automat cu trepte de turație, grup de răcire din aluminiu, cuplaj elastic MD-TH, compresor elicoidal, controlere de comandă și aer condiționat în cabina de conducere. Conform GFR, motorul Cummins QST 30 este certificat etapa III A privind emisiile și particulele poluante, iar locomotiva a trecut cu bine de Auditul Calității Instalării, realizat chiar de Cummins, iar proiectul de modernizare a fost omologat de AFER. Odată cu această modernizare, locomotiva are o durată de viață prelungită cu 20 de ani. Mai mult, locomotiva poate fi menținută în exploatare fără menținere caldă, iar pornirea este ușoară inclusiv la temperaturi scăzute.

Mobilitate.eu

Harry

Found this. Descrierea e Romania - Bucuresti - Malaxa

are cineva mai multe informatii?