Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ghrt

Mai este organizat un muzeu şi la Sibiu. Cel puţin era acum nişte ani.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Ala de la Sibiu este un cimitir, nu un muzeu.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Observatia mea se leaga de ideea de "primul". Pot sa fie cate vor, dar sa renunte la " primul", "cel mai mare" sau "cel mai..." in general.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 22, 2018, 10:00:54 PM
E-P Rail România achiziționează prima sa locomotiva Softronic Transmontana

Quote from: tom_sawyer on August 25, 2018, 05:16:58 PM
Softronic va livra cinci locomotive transportatorului român de marfă E-P Rail

E-P Rail achiziționează a doua locomotiva Softronic Transmontana

E-P Rail achiziționează a doua locomotivă Softronic Transmontana, numărul 036, după ce în luna iulie a achiziționat unitatea 035, urmând mai multe locomotive în următoarele luni.



http://newsby.marianandrei.com/eprail-softronic-transmontana-036/

aschiutza

Transmontana Green Cargo la treaba in Suedia:


Ionut

Softronic Craiova primeşte o finanţare de 14 mil. euro de la Raiffeisen Bank pentru producţia a şase locomotive electrice. Suma va fi garantată de EximBank

Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive electrice din Europa de Est, controlată de patru antreprenori români, primeşte o finanţare de 14 mil. euro de la Raiffeisen Bank, sumă care va fi garantată de EximBank prin emiterea unor garanţii în numele şi în contul statului român. Creditul este destinat acoperirii costurilor de producţie şi livrare a şase locomotive electrice, care vor intra în dotarea companiei Green Cargo AB din Suedia.

ZF

Ionut

CFR Calatori publica o licitatie estimata la maximum 26 milioane euro


Operatorul national de transport feroviar de pasageri va contracta servicii de reparaţie planificată tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW cu montare instalaţie pentru comanda locomotivei ICOL, precum şi alte servicii de reparaţii constatate în prezenţa Recepţiei CFR pe fluxul de reparaţie tip RG la locomotivele electrice de 5100 KW".

In stabilirea criteriilor de atribuire, pretul ofertei va avea o pondere de 90%, in timp ce termenul de garantie va avea o pondere de 10%. Valoarea totala pentru serviciile de reparatie este estimata intre minim 2, 61 milioane lei (561,3 mii euro) si maximum 124, 20 milioane lei (26,6 milioane euro). Contractul se va derula timp de 24 de luni de la data atribuirii. Achizitia implica incheierea unui acord-cadru. Proiectul este finantat din fonduri proprii ale CFR Calatori. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 ianuarie 2019, deschiderea ofertelor urmand sa aiba loc la aceeasi data.

ClubFeroviar.ro

adymartianul

Green Cargo a mai comandat 8 locomotive de la Softronic   :D

[SE / Expert] +8 further Transmontana's for Green Cargo, following a new contract with client SSAB

QuoteSwedish freight operator Green Cargo has signed a new 5-year contract – starting in 2020 – with SSAB for the transport of steel and steel products. Green Cargo will be responsible for the transports between SSAB's factories in Luleå, Borlänge and Oxelösund with a total annual volume of around 3 million tonnes.

Sursa
*Numarul de locomotive il luai de pe pagina de Facebook a Railcolor

etravel

Quote from: frunzaverde on January 04, 2019, 04:09:02 PMo parte din trenurile din orar se fac inca cu rame RIO trase de locomotiva BB (Bâțâilă in jargon CFR)

Nu i-au spus degeaba Bâțâilă.


Ionut

O companie din industria feroviara romaneasca cere sprijin autoritatilor europene pentru promovarea locomotivelor ecologice



ROMANIA EUROEST a solicitat Biroului de Informare al Parlamentului European in Romania, Comisarului European pentru Politica Regionala, Corina Cretu si Parlamentului European sprijin pentru includerea in cadrul proiectelor si programelor de sustinere a reducerilor de emisii de CO2, a unor programe cu cofinantare europeana pentru modernizarea si transformarea locomotivelor diesel vechi, poluante si cu durata de viata depasita, in locomotive "verzi", adica locomotive electrice pe acumulatori si locomotive hibrid plug – in. Anterior solicitarilor formulate catre institutiile europene, ROMANIA EUROEST a solicitat acelasi sprijin si autoritatilor romane de specialitate.

Reamintim ca in februarie 2018, ROMANIA EUROEST a finalizat si pus in functie prima locomotiva plug – in Hybrid din Romania (LHy — M), locomotiva care se afla astazi la finalul procesului de urmarire in exploatare si certificare produs conform NNTR — Romania. In 2014, acelasi reparator de material rulant a preluat si a modernizat din parcul ArcelorMittal Galati noua locomotive tip LDH 1250 CP cu transformare in doi roboti de manevra telecomandati (RM) si sapte locomotive electrice pe acumulatori (LEA – plug – in).

Astfel, se solicita moderniarea locomotivelor Diesel vechi de peste 40 ani si excesiv de poluante prin transformarea acestora in LOCOMOTIVE ELECETRICE PE ACUMULATORI plug – in si LOCOMOTIVE HIBRID plug – in, care ar qenera, pe langa nenumarate avantaje tehnice si economice, si reducerea emisiilor de C02 cu minim 2.400 tone pe un esantion de 110 locomotive Diesel poluante folosite pe platformele industriale ale Romaniei (doua combinate siderurgice la Galati si Hunedoara, fabrici de Ciment – Heidelberg, Holcim si CRH, combinate chimice si petrochimice – AZOMURES, CHIMCOMPLEX, OLTCHIM, rafinarii – PETROMIDIA, PETROBRAZ/, VEGA, OIL TERMINAL, ALRO SLATINA, CE OLTENIA, porturi) precum si reducerea zgomotului cu pana la 65%.

Alte detalii (tehnice) pe ClubFeroviar.ro

Harry

In acelasi an, acelasi tip de automotor intra pe ruta Bucuresti - Belgrad.



sursa foto: http://www.fortepan.hu/

Harry

Desi peste tot pe forumuri, wikipedia si pe bloguri ori articole din presa se precizeaza ca prima locomotiva electrica din Romania a fost introdusa in circulatie in 1965, realitatea este foarte diferita.

Pentru inceput redau un text de pe wikipedia:

"Pe 9 decembrie 1965 au fost introduse în România primele locomotive electrice. S-a ales dificila secțiune Predeal - Brașov adoptându-se sistemul monofazat de 25 kV și 50 Hz. Licența a fost furnizată de Allmänna Svenska Elektriska AB, Västerás (ASEA) din Suedia. Locomotivele aveau o putere de 5.100 kW și o viteză maximă de 120 km/h.
În 1966 începe și în România construcția locomotivelor electrice 060-EA pe baza acestei licențe suedeze, urmată și de realizarea variantei 060-EA1. Partea electrică și montajul general erau realizate de Electroputere Craiova, iar partea mecanică era asigurată de ICM Reșița."

Adevarul istoric se prezinta insa diferit:

La fix 2 ani dupa ce intra in operare automotorul de viteza pe ruta Bucuresti - Constanta, in vara lui 1938, pe portile uzinelor Malaxa iesea prima locomotiva diesel-electrica din Romania. Aceasta va fi folosita pe ruta Bucuresti - Brasov.


vara lui 1938, Gara de Nord, prima locomotiva diesel - electrica din Romania pregatita pentru a pleca in prima cursa pe ruta Bucuresti - Brasov

kitsune

Păi una e locomotiva electrică și alta e cea diesel-electrică. Pentru aia electrică ai nevoie de linie de contact. Pentru diesel-electrică nu
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

perfidus

Data de 9 decembrie 1965 e corecta pentru prima cursa cu o locomotiva electrica.
Asta e cam ca diferenta la electrice/hibride/hibride plug-in.
Cea din poza este o locomotiva diesel-electrica, adica tracțiunea este electrica dar cu alimentare din generator antrenat cu motor diesel.
Superbe poze scoti la iveala, ma bucur ca le cauti si le gasesti.

LE: ^ am postat aproape simultan :D
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

kitsune

LE - locomotivă electrică - tracțiune electrică, curent de la linia de contact
LDE - locomotivă diesel electrică - tracțiune electrică, curent de la generator cu motor diesel
LDH - locomotivă diesel hidraulică - tracțiune cu motor hidraulic, putere de la pompa antrenată de motor diesel
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence