News:

.

Main Menu

Trenuri Regio

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:32:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#45
Nimeni din CFR nu s-ar astepta vreodata ca un "civil" sa ia trenul de-acolo... O porcarie - bine, si gara e intr-o mizerie de locatie - undeva unde nu stiu cine ajunge, padurea aia printre linii, cu poteci abandonate, arata semi-inspaimantator... Halta a fost reabilitata in 2003-4, pasarela verde a fost facuta in 2009 (inainte era o cosmelie de beton armat, care statea sa pice, cu restrictie la 10 km/h pentru orice tren).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Depoul Bucuresti triaj nu e statia aia care pe o parte se numeste Pajura si pe o parte Depoul Bucuresti Triaj?

era pe undeva pe un forum o explicatie parca. Daca trenul circula pe nustiucarelinie intra pe dupa cladire si e statia depou daca e pe directa e Pajura.

Cine stie sa explice cum e acolo?

Sorinus

Statia Pătura e haltă de miscare cu clădire si IDM, si are linii si in fata si in spate. Halta de care zic eu e dupa Pajura , spre Chitila. Salubrizata un pic, aceasta haltă poate genera câțiva călători zilnic, fix acum am doi vecini ce o folosesc.

Sorinus

Pentru cele cateva blocuri si case din zona, e o alternativa la mersul cu masina pana la metrou la Straulesti.
Din soseaua Chitilei, exista o alee f ingusta dar luminata si pavata, care merge fix la pasarela de la halta (cam 100m, pe langa una din fabricile de acolo). Accesul e foarte usor, doar ca vegetatia e cam luxurianta, si pe alee dar mai ales pe peroanele haltei.
Pasarela in sine e inca iluminata , dar becurile de pe peroane au fost sparte.

frunzaverde

#49
@dan tm - Nu, sunt doua statii diferite. Google le-a incurcat la un moment dat pe harta, si de-aici confuzia ca Pajura e Depoul Bucuresti Triaj.

Situatia in teren este asa:

1. Avem Gara de Nord, oficial Gara de Nord Grupa A de unde pleaca, de la sud la nord (de la linia 1 la linia 14) asa : o linie spre 100 (Chiajna, care va deveni 100 dubla 2), trei linii spre 300 (Chitila fir 3, sau 300K3 si cele doua duble principale, 300K1 si 300K2), una spre 700 (Mogosoaia), una spre 800 (Baneasa), si trei spre Remiza Grivita.

2. Apoi, dupa 800 metri, vine Gara Basarab, oficial Gara de Nord Grupa B, o alta gara terminus, care are fir direct doar spre Remiza Basarab. Din Gara Basarab se poate ajunge doar inspre 100 si 300 (nu exista macazuri spre altundeva).

3. Apoi, dupa inca aproximativ 1km este Halta Bucuresti Basarab (care-i alta mancare de peste cu Gara Basarab). Halta e localizata pe partea de sud a complexului, la capatul Y al Reviziei Basarab. Halta notata gresit pe Google ca "Halta Grivita". Halta are peroane exclusiv la  firul din 100 si la 300K3. Imediat dupa halta se desprinde din 300K3 firul 1 din 100.

4. Apoi, dupa inca un kilometru, imediat dupa ce firele de 100 se desprind de cele de 300 si de cele de 800 este Halta Carpati, unde exista si o pasarela decrepita de beton. E un PO in curenta, si are peroane doar la 300K3 si la fir 2 din 100. Peroane e mult spus, sunt niste jeguri de traverse... Opresc foarte putine trenuri aici, aproape exclusiv pentru uzul celor de la reviziile si atelierele Grivita. Pe vremuri exista peron si la 800, s-a desfiintat.

5. Apoi, dupa inca aproape 2 km urmeaza HM Pajura. Care HM Pajura are peroane la 300K3 (+ inca o linie), la firul 2 din 300 si la 301Q (racordul Baneasa - Chitila). Exista aici macazuri intre 700 si 301Q, la ambele capete ale garii, astfel incat toate trenurile care intra pe 700 pot opri la halta asta. Conventional, HM Pajura e impartita in doua (cu doua denumiri in MT), Pajura HM pentru peroanele de pe 300 si Pajura HM (700) pentru peronul de pe 301Q. Google le incurca din nou, si da denumirea de "Bucuresti Triaj" garii asteia, ceea ce n-a fost niciodata.

6. Apoi, dupa inca 2 km, urmeaza Halta Depoul Bucuresti Triaj, care e un biet punct de oprire in curenta, si are peroane la 300K3, la 300 fir 1 si separat, ascuns in padurice, la 700, care se desparte fix acolo. Halta asta serveste in principal personalul Depoului de locomotive (CFR Marfa) atasat Triajului Bucuresti. Care depou este in momentul asta semi-abandonat, dat fiind ca triajul practic s-a redus cu peste 80%.

7. Apoi, dupa inca 1.5 km ajungi la Chitila, care e punctul conventional de capat pentru Complexul Bucuresti. Aici intra cele trei fire din 300, si 301Q, si iese 101 si 300 pe cate doua fire individuale.

Toate haltele astea, din cauza ca n-au peroane la toate liniile, si din cauza ca sunt foarte inaccesibile din afara complexului feroviar (pasarele peste linii si racorduri etc. etc.), sunt folosite in principal exclusiv de personalul CFR. Firele 1+2 Chitila sunt complet izolate de firul 3 Chitila practic de la iesirea din GdN pana la Chitila. Pentru ca trenurile regio care pleaca din Bucuresti, sunt nevoite sa foloseasca o combinatie complexa de fire pentru fiecare directie, nu e clar niciodata daca un anume tren Regio va opri la o anumita halta sau nu, si, mai ales, la ce linie il trage. Si nici ca exista la majoritatea vreun tablou de tragere. Sau informatii. Sau personal.

Si nici nu vrei sa traversezi directele fara peron, ca pe ele trec trenuri la 120-140 km/h... Si pe pasarele pana ajungi la peronul corect a plecat trenul de 10 minute... Oricum, sunt atat de izolate in complex ca daca nu esti ceferist, greu le gasesti accesele publice (de obicei alei care se termina in vreo pasarela), asa ca nici macar nu si-au dat silinta.

Aici e o filmare a complexului din perspectiva cuiva care merge pe 300K3:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Pe OSM sunt corecte denumirile?

Nu ar mai trebui desfiintate din haltele astea?

miahi

^^ M-am uitat un pic pe filmare, pana la Halta Depoul Bucuresti Triaj in mare parte din timp pare filmat la Pripyat ... trist ca arata in halul in care arata .

BGP2597

#52
@frunzaverde În MT tipărit, în tabelul 1000 există și București Triaj hc pe sensul către Gara de Nord. Au oprire câteva trenuri Regio dinspre Ploiești și dinspre Titu, care dacă nu mă înșeală memoria circulă pe firul 300K3. Acum ceva timp am vrut să fac un experiment, am avut treabă la Leroy Merlin Chitila și în drum spre casă am zis să iau un tren de la Pajura spre Gara de Nord ca să nu mai pierd timpul în tramvaiul 45. Trenul respectiv, R5008 era la ora 16:48 de la Halta Pajura, însă în MT apare trecut București Triaj hc, inclusiv poziția kilometrică diferă. Trenul a intrat și a staționat la o linie diagonală fără peron care se desprinde din 300K3 pe lungimea Haltei Pajura, practic cea mai sudică linie din Pajura. Pe linia directă cu peron a firului 300K3 sosise un tren regio dinspre Basarab spre Pitești cu care 5008 s-a încrucișat.

EDIT: Am făcut o încurcătură în toată relatarea, inclusiv trenul cu care am circulat, acum am consultat MT. Trenurile care opresc în "București Triaj hc" nu au oprire la Depoul București Triaj hc, deci ar trebui să circule pe 300K2 care nu are peron acolo, iar cele care circulă pe 300K3 cu oprire la Depoul București Triaj au oprire trecută la Pajura Hm.

Exemplu tren oprire București Triaj hc.: 3006 https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Tren/3006?Date=23.09.2020
Exempu tren oprire Pajura Hm.: https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Tren/5026?Date=23.09.2020

frunzaverde

@BogdanPetrini si @dan tm: am verificat cu livretul - pare ca peronul de pe 300 fir 2 din Pajura a fost redenumit candva Bucuresti Triaj, probabil pentru ca Bucuresti Triajul real nu are peron lal inia 2... Pare ca manevra a fost facuta cand au reconstruit 300-le.De ce, habar n-am. Pe 700 si 300K3 au ramas Pajura hc., ce ciudatenie...

@miahi - nu mi se pare ca arata prea rau - am vazut si (mult) mai rau in lume. E pur si simplu o zona feroviar industriala, liniile arata perfect acceptabil. Intrarea in Brussels, de exemplu, mi se pare mult mai deprimanta. La fel si intrarea in Roma Termini, Budapesta sau in diversele gari din Paris... Daca vrei sa te deprimi, sa vezi cum arata iesirea spre Craiova pe 100, mai ales dupa ce-ai trecut de Bucurestii Noi, cu ruinele manastirii Chiajna si groapa de gunoi Rudeni. Si e nimic fata de intrarea in Penn Station dinspre Newark. Acolo sa vezi depresie - mlastini nesfarsite, industrie decrepita, gunoaie...

@cristi5: nu sunt chiar corecte, cel putin nu cf. nomenclaturii CFR:

1. Bucuresti Basarab - e incorect. Ori "Gara Basarab" (denumirea informala), ori "Bucuresti Nord Gr. B." (denumirea CFR)
2. Bucuresti Grivita - e incorect, denumirea corecta e Bucuresti Basarab h.
3. Bucuresti Carpati - e incorect, denumirea corecta e Carpati h.
4. Halta Depoul Bucuresti - e incorect (sunt mai multe depouri in Bucuresti), numele corect e Halta Depoul Bucuresti Triaj
5. R. Mac. R1. Buciumeni - e incorect, corect e P. Mac. R1 Buciumeni, sau, pe lung Punct de Macazuri Ramificatia 1 Buciumeni.
6. Gara Titan - e incorect, e Gara Bucuresti Sud Gr. Calatori.
Atat am gasit rapid.

De desfiintat nu stiu ce sa zic - opresc oricum foarte putine trenuri, si haltele astea servesc personalului CFR care lucreaza in complex, locuri greu accesibile altfel (cu transport public sau chiar cu transport individual - sa ajungi cu masina in triaj e aventura).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

miahi

@Frunzaverde - nu ma refeream la starea liniilor ci la cladirile, peroanele si vegetatia adiacenta cailor de rulare, lucruri strict ce tin de organizarea CFR ...

frunzaverde

Tin de bani si doar de bani. CFR SA (infrastructura) are alocari pe kilometrul de cale ferata mult sub un drum comunal. Incearca sa faca ce pot cu extrem de putinii bani pe care-i au...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Nu cumva nici CFR nu mai stie cum numele garilor?

Ca pe bilet scrie Bucuresti Basarab nu Bucuresti Nord Grupa B cum ar fi corect dar este si Bucuresti Basarab h.

despre PAjura aici am citit

http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=41&t=2053&start=22


frunzaverde

CFR Calatori a simplificat numele unor gari in numele "popular", ca sa usureze pentru calator intelegerea biletelor. Erau probleme cu "Bucuresti Nord Gr. A./B." aproape zilnic, cu oameni care pierdeau trenul pentru ca veneau in gara gresita.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Mai e nevoie de Gara Basarab, insa? Sunt 28 de trenuri pe zi care sosesc/pleaca din Basarab. Nu se gaseste loc pentru ele in Gara de Nord? Ar fi mai simplu si pentru calatori si pentru CFR (nu mai trebuie platit personal in plus, cheltuieli intretinere etc.

E valabil si pentru cele 8 trenuri pe zi din Gara Obor. Ar fi mult mai simplu sa le prelungeasca pe toate in Gara de Nord.

oc7avian

Din punctul meu de vedere, legătura la transportul public e mult mai bună la Basarab decât la Gara de Nord.