News:

.

Main Menu

Trenuri Regio

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:32:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre trenurile Regio din Romania.

Ionut

Trenul Oravita-Anina

Astăzi trenul care circulă pe această rută este format dintr-o locomotiva diesel-electrica româneasca LDE125, seria 69-73, 1250 CP, construită special pentru linia Oraviţa-Anina şi doua vagoane de clasa a-II-a, necompartimentate, cu banci din lemn, construite in anul 1914. Un al treilea vagon de acest tip se află in Revizia de vagoane Oraviţa. Locomotiva se deosebeste faţă de celelalte prin aceea că din cele 4 axe, cea dintâi şi ultima se înclină spre dreapta, respectiv spre stânga, permiţând intrarea locomotivei într-o curbă cu o rază mai mică. Vagoanele destinate transportului de călători sunt, de asemenea, prevăzute cu un dispozitiv de rotaţie; regula de bază este ca întotdeauna 2 din cele 4 axe să fie frânate.



Vagoanele au fost reconditionate de mai multe ori, carcasa şi interiorul au rămas însă neschimbate. Incalzirea interioară se face pe aburi, în mijlocul vagonului se află un compartiment unde se găseşte cuptorul. Viteza medie este de 17 km/h, distanţa dintre Oraviţa şi Anina fiind parcursă în circa 2 ore. Pe langă acest tren pe această rută mai circulă şi o drezină care impinge un vagon de marfă descoperit, o platformă pe care au fost instalate scaune in vederea trasportului de persoane în scop turistic.

Oravita-Anina.eu

Ionut


alinuttt

Ne meritam soarta! CFR Calatori ne ofera conditii occidentale, iar calatorii se comporta ca animalele... Sa bagi porcul in WC? Mai las-o in colo de treaba... Ce soc a acut cel care a vrut sa isi faca nevoile si a dat peste porc oare?..

frunzaverde

#4
Absolut groaznic comportamentul calatorilor. Dar nu pot sa inteleg ce dracu face personalul din tren - ca doar nu-i sat fara caini trenul ala Regio.

Daca vezi ca "fauna si flora" iti fac dezastru in vagoane de ce dracu nu le dai amenda sau nu-i dai jos din tren? Ca-ti sta in atributiile de serviciu ca sef de tren/controlor de bilete etc.

Si daca "fauna si flora" face scandal, vine cu amenintari etc., oprit trenul in prima gara, chemat politia si facut dosare penale pentru distrugere, ultraj etc. Doua-trei din astea si se potolesc.

Si ca amenintare suplimentara, a doua zi dupa faza asta, in loc de etajat modernizat cu aer conditionat si/sau 20-55 cu 6 locuri in compartiment, 20-49, TE Acvila sau ce mai baga cat-de-cat modern pe Regio, introdus garnitura de rezerva. Un tren format din 21-47-uri, adica din astea: http://www.transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/21-47/21-47%20072-4-01-17.05.2008.jpg vopsite frumos (preferabil peste rugina existenta) cu textul garnitura de rezerva introdusa in circulatie pe perioada igienizarii vagoanelor devastate de calatorii necivilizati de pe aceasta ruta, scris mare cu alb, sa se vada bine de tot de la toate liniile vecine. Si lasate acolo vreo 6 luni. Cand vad din nou 20-55-urile dotate cu caldura si geamuri care se inchid sa-i vezi ce civilizati se fac. Si nici n-o sa vina televiziunile sa-i planga de mila ca "vai ce vagoane pune CFR-ul", ca scrie mare pe vagon cum s-a ajuns la situatia de fata.

S-or mai gasi cateva 21-47-uri prin tara sa serveasca ca "deterrent" (ca doar nu le-or fi taiat/exportat in Congo pe toate)... Daca nu, Malaxe sigur mai sunt, cate vrei. Si rame electrice care altfel sunt numai bune de casat.

Chestia e ca numai la CFR Calatori e situatia asta. La ceilalti operatori, chiar si pe cele mai dezastruoase linii, s-au potolit instantaneu dupa ce au intrat preluat liniile - a functionat amenintarea cu "jos din tren, iar daca nu va potoliti, gata cu trenul, ca nu-i mosia voastra".

Si privatii au in gestiune unele din cele mai nasoale linii din Romania - Budila Expres, Mârladul (care n-are numele asta degeaba), Oltenita. Linii pe care mersul cu nasul, scuipatul de seminte, consumatul de alcool etilic distilat cu aroma de votca 35 de grade, transportul de oratanii, furatul de neoane, clante, bucati de musama etc. era la ordinea zilei in epoca CFR Calatori.

P.S. Cu porcul ce s-a intamplat oare? L-a facut partida trenului jumari, carnati si ceafa la garnita?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Nu e așa simplu, o cunoștință a nimerit într-un tren privat cu un grup zgomotos și numeros. Cei câțiva călători care nu veneau de la cerșit în București cu ocazia Paștelui au călătorit de frică în zona ușilor împreună cu nașul. A fost cerut ajutorul Poliției, care s-a prezentat cu un echipaj într-o gară oarecare. Când s-au văzut înconjurați de 20-30 de "agitați" polițiștii au plecat cu coada-ntre picioare, restul călătoriei desfășurându-se în aceleași condiții.

ioandorin

#7
 @frunzaverde

-prea luxoase! Oricum alea sunt demult taiate si topite !  Malaxele,dar alea 900 sau ramele electrice care zac prin depouri (numai la Arad sunt vreo trei bucati) !

alinuttt

CFR Calatori detine un parc de vagoane deosebit de bun. Daca si civilizatia calatorilor ar fi pe masura, am puta vorbi de una dintre cele mai bune companii europene...

alinuttt

Garnitura trenului Oravita-Anina-Oravita, descris mai sus de Ionut :)

frunzaverde

Quote from: alinuttt on November 12, 2016, 10:17:18 PM
Garnitura trenului Oravita-Anina-Oravita, descris mai sus de Ionut :)


Imaginea este indisponibila. Nu postati imagini de pe facebook, pentru ca 1. nu sunt permanente, adica nu tin mai mult de 2-3 zile si 2. pentru ca vin de la un load-balancer, nici macar nu sunt vizibile de toata lumea - unii vor vedea chiar si in prima zi. Downloadati-le si puneti-le  pe un site gen imgur.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#11
Sau macar dati si link-ul postului de pe FB...
Cand veti descoperi ca v-a disparut poza, puteti gasi usor postul si sa modificati cu noua adresa...

LE
Am "reparat" pozele de pe prima pagina a topicului de "Lucrari de reabilitare..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

,,Cugireana", cel mai lung tren de navetişti din Europa, transporta zilnic 7.000 de oameni la fabrica de armament



O istorie de 100 ani. Atât a durat odiseea trenului ,,Cugireana", considerat cândva cel mai lung tren de navetişti din Europa. Peste 7.000 de oameni mergeau cu trenul în fiecare zi spre Cugir, la muncă, la Uzina Mecanică, care avea peste 20.000 de angajaţi. Se întâmpla în urmă cu 30 de ani. Ştiri pe aceeaşi temă Revolta de la Cugir, din decembrie 1989: clădiri şi maşini incendiate,... Primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906, după finalizarea căii ferate Cugir-Şibot, necesară transportului de materie primă sau produse finite înspre şi dinspre Fabricile de Fier de la poalele Drăganei.

A fost începutul a peste un secol de transport pe drum de fier, marfă şi persoane, spre Cugir. O dată istorică deoarece, după toate probabilităţile, reprezintă sfârşitul poveştii, a fost în 17 martie 2015. Regiotrans a fost obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători datorită lipsei clienţilor. A fost afectat atunci transportul de călători pe rutele Alba Iulia –Zlatna, Alba Iulia – Cugir şi Blaj -Târnăveni. La 1 aprilie 2015 a fost reluată circulaţia pe traseele Alba Iulia – Zlatna şi Blaj -Târnăveni. Spre Cugir, transportul pe calea ferată a rămas doar la nivel de speranţă. La 1 noiembrie 2006, la aproape un secol de existenţă, Cugireana a intrat în istorie. Calea ferată Şibot – Cugir a fost concesionată unei firme particulare. A mai existat o tentativă de anulare a celor 7 perechi de trenuri Teiuş – Cugir şi retur, în anul 1998. Potrivit unor izvoare istorice, primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906. Apogeul transportului CFR de persoane la şi de la Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, când trenul avea 18 vagoane, navetiştii de pe traseu şi chiar cugirenii fiind convinşi că aceasta ar fi cea mai lungă garnitură de tren CFR de persoane din Europa! Fiind foarte lung, la intrarea în staţia CFR Cugir, trenul se fracţiona în două, pentru că numai astfel se putea gara – conform regulamentului – între macazuri. Aproape 20 ani a circulat la Cugir simultan şi ,,Cugireana" şi ,,Sibiana" (pe ruta Cugir – Sibiu).

Ceea ce fost odată "Cugireana" a intrat în istorie. Acum va intra şi traseul ei în istorie. Şi chiar este istorie pentru tinerii care s-au născut după 1989. Mulţi dintre aceştia, dacă nu chiar toţi, nu au nici cea mai vagă idee cum arăta un bilet de tren pe atunci, celebrul cartonaş pe care-l perfora la control "naşul".



Adevarul

Vice33

CFR desființează 97 de curse din toată țara. LISTA completă a trenurilor anulate

Extrem de grav, potrivit sindicaliştilor, este că urmează retragerea din circulaţie a trenului 1745 dintre Bucureşti şi Satu Mare.

Singurul tren care face legătura pe zi între Ardeal şi Bucureşti prin Braşov este Trenul 1745. Acesta pleacă din Gara de Nord la ora 6 dimineaţa şi ajunge peste 14 ore în Satu Mare, parcurge aproape 700 de kilometri. Adică are o viteză medie de 47 de kilometri pe oră.

Într-un răspuns oficial transmis PRO TV, cei de la CFR Călători susţin că "din anularea garniturilor la care traficul de pasageri este redus, sub 10 pasageri/tren, și a căror circulație nu se justifică financiar, vor rezulta vagoane care pot fi redistribuite în compunerea trenurilor care circulă pe rute solicitate."

Lista completă a traseelor de pe care se retrage CFR Călători:
Modificări în circulația trenurilor de călători din planul de mers 2017/2018, începând cu 1.03. 2018
Galați
Tren R 5113 Buzău-Mărășești permanent
Tren R 7371 Făurei-Galați în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 7378 Brăila-Galați în zilele de sâmbătă
Tren R 7574 Galați-Mărășești în zilele de sâmbătă
Iași
Tren R 6510 Iași-Ungheni Prut se anulează permanent
Tren R 6409 Ungheni Prut-Iași se anulează permanent
Tren R 5402 Bacău-Mărășești se anulează permanent
Tren R 5403 Mărășești-Bacău se anulează permanent
Tren R 5471 Bacău-Bicaz se anulează în relația PiatraNeamț-Bicaz în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Bacău-Piatra Neamț cu alt număr)
Tren R 5472 Bicaz-Bacău se anulează în relația Bicaz-Piatra Neamț în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Piatra Neamț-Bacău cu alt număr)
Tren R 5473 Bicaz-Bacău se anulează în relația Bicaz-Piatra Neamț în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Bacău-Piatra Neamț cu alt număr)
Tren R 5474 Bicaz-Bacău se anulează în relația Piatra Neamț-Bacău în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale (va circula în relația Piatra Neamț-Bacău cu alt număr)
Tren R 5721 Suceava-Câmpulung Moldovenesc se anulează în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 5722 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de sâmbătă și duminică
Tren R 5723 Suceava-Câmpulung se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 5720 Câmpulung Moldovenesc-Suceava se anulează în zilele de duminică
Timișoara
Tren R 2141 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2142 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2143 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2144 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2145 Simeria-Hunedoara permanent
Tren R 2146 Hunedoara-Simeria permanent
Tren R 2306 Simeria-Teiuș permanent
Tren R 2343 Teiuș-Săvârșin permanent
Craiova
Tren R 9487 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 9484 Piatra olt-Slatina se anulează permanent
Tren R 9489 Slatina-Piatra Olt se anulează permanent
Tren R 2457 Băbeni-Călimănești se anulează permanent
Tren R 2346 Călimănești-Râmnicu Vâlcea se anulează permanent
Tren R 9510 Filiași-Craiova se anulează permanent
Tren R 9384 Craiova-Caracal se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9389 Caracal-Craiova se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 9055 Roșiori Nord-Turnu Măgurele se anulează în zilele de duminică
Tren R 9056 în relația Turnu Măgurele-Roșiori Nord se anulează în zilele de duminică
Brașov
Tren R 3516 Mediaș-Sighișoara permanent
Tren R 3538 Sighișoara-Brașov permanent
Cluj
Tren R 3978 Cluj Napoca-Câmpia Turzii se anulează permanent
Tren R 3079 Câmpia Turzii-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 3090 Cluj Napoca-Războieni se anulează permanent
Tren R 3081 Războieni-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4652 Sighetul Marmației-Vișeul de Jos se anulează permanent
Tren R 4231 Vișeul de Jos-Sighetul Marmației se anulează permanent
Tren R 11402 Sighetul Marmației-Cluj Napoca se anulează permanent
Tren R 4315 Satu Mare-Baia Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4316 Baia Mare-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4405 Satu Mare-Halmeu se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
Tren R 4406 Halmeu-Satu Mare se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
Tren R 4070 Jibou-Zalău se anulează în zilele de duminică
Tren R 4365 Zalău-Jibou se anulează în zilele de duminică
Tren R 3629 Cluj Napoca-Poieni se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 3630 Poeni-Cluj Napoca se anulează în zilele de sâmbătă
Tren R 4134 Sighetu Marmației-Vișeul de Jos se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
Începând cu data de 1.03.2018 se anulează următoarele trenuri:
București
Tren R 9449, 9441, 9442, 9443, 9445, 9446, 9447, 9448, 9449, 9450 în relația Târgoviște-Pietroșița și retur se anulează permanent
Craiova
Tren R 9055, 9056 în relația Roșiori Nord-Turnu Măgurele și retur se anulează permanent
Tren R 9377, 9369 în relația Alexandria-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9368, 9372, 9367 în relația Roșiori Nord-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9530, 9531, 9532, 9533 în relația Pitești-Curtea de Argeș și retur se anulează permanent
Brașov
Tren R 2491, 2492, 2493, 2494 în relația Teiuș-Cugir se anulează permanent
Timișoara
Tren R 2230, 2231, 2233, 2234, 2236 2237, 2239 în relația Timișoara Nord-Remetea Mică și retur se anulează în relația Giarmata H.M.-Remetea Mică și vor circula în relația Timișoara nord-Giarmata H.M.
Tren R 2232, 2235 în relația Remetea Mică-Radna și retur se anulează permanent
Iași
Tren R 5520, 5522, 5525, 5526, 5527, 5530, 5531 Târgu Neamț-Pașcani și retur se anulează permanent
Tren R 5532, 5533 Târgu Neamț-Pașcani și retur vor circula permanent


Sursa: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cfr-desfiinteaza-97-de-curse-din-toata-tara-lista-completa-a-trenurilor-anulate.html

frunzaverde

Quote from: Vice33 on February 02, 2018, 09:32:41 PM
Singurul tren care face legătura pe zi între Ardeal şi Bucureşti prin Braşov este Trenul 1745. Acesta pleacă din Gara de Nord la ora 6 dimineaţa şi ajunge peste 14 ore în Satu Mare, parcurge aproape 700 de kilometri. Adică are o viteză medie de 47 de kilometri pe oră.

Ardealu-i mare... Asa-i de mare ca si Brasovu-i in el... Lasand insa gluma la o parte, mai exista si alte trenuri spre diverse parti din Ardeal care circula pe timp de zi: 1645 spre Cluj si Targu Mures, 1623, 346, 1529, 472 spre Sibiu etc..

Nu are rost sa ai mai multe, in conditiile in care coloana vertebrala prin Ardeal e in reconstructie (si-o sa mai fie niste ani), cu viteze minuscule si intarzieri cat cuprinde. Putinii calatori care sunt dispusi sa mearga cu 30-50 km/h prefera sa faca asta pe timp de noapte, in pat, nu fluierand pe timp de zi.

Quote from: Vice33 on February 02, 2018, 09:32:41 PM
Lista completă a traseelor de pe care se retrage CFR Călători:

Ce observ e ca renunta in parte la foste rute Regiotrans, preluate inapoi de la Regiotrans dupa scandalul din 2015: Cugir - Alba Iulia, Simeria - Hunedoara, Rosiori - Zimnicea, Rosiori - Alexandria. Presupun ca nu au reusit niciodata sa le faca sa mearga cat-de-cat rentabil, si isi vor incerca din nou mana niste privati (poate chiar RegioCalatori, "reincarnarea" curenta a Regiotrans).

Ma intreb ce au de gand sa faca cu Malaxele...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!