News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenuri InterRegio

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:31:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Sau chiar mai simplu. Le pui pe 783, 784 si 780 sa opreasca acolo, pui cate un automat de carduri pentru fiecare sens, un panou cu harta si instructiuni de folosire si gata legatura. Liniile expres de aeroport vin la 20 min in cel mai rau caz in timpul zilei, si din punctul acela nu mai exista niciun semafor sau conflict semnificativ de trafic pana in giratoriul de la Otopeni! Chiar nu merita sa investesti in solutii complicate cand ai un sistem atat de simplu, mai ales dupa ce CFR a luat decizia corecta sa faca statie majoritatea trenurilor la Baneasa.
Trust me, I'm an east-european doctor!

AlexWess

Bună ziua, numele meu este Spânu Alexandru și scriu această mesaj într-o mare disperare. Recent am
călătorit cu trenul din orasul meu natal, Onești, județul Bacău
către Iasi. Totul a decurs conform mersului, chiar am
ajuns mai devreme cu 10 minute in stația finala. Doar că există o
mare problema. De aproape 4 ani, in Onești, sau pe magistrala 501 nu a mai trecut niciun tren
InterRegio, care, din punctul meu de vedere, sunt necesare pentru că, astfel, trebuie să stam foarte mult dupa legaturi prin alte noduri
feroviare. După cum știți si dumneavoastră, Onești se afla pe magistrala 501, una dintre cele mai frumoase din România. Am 16 ani, călătoresc de când eram mic cu trenul, exclusiv cu CFR și am un respect imens
pentru cei care lucreaza la CFR, am avut amintiri
plăcute cu trenul, am observat că întârzierile se recuperează super repede, dar, pe parcusul timpului am observat ca s-au
scos foarte multe trenuri InterRegio și asta e dureros, mai ales că pe parcursul magistralei sunt stațiuni turistice cu un potențial uriaș. Sugestia mea cea mai mare
este ca, în urmatorul Mers al Trenurilor sa reîntroduceti măcar
un tren de acest rang, sau măcar un IRN, de oricare fel și am sa las câteva sugestii
din Mersul Trenurilor din 1999 care, sugerez că ar scurta timpul câtorva trenuri existente deja:
IR 1971/1974 - Timișoara Nord(Târgu Mureș)– Galați/Iași;
IRN 1952/1953 – Comănești – Mangalia (care poate fi combinat
in Adjud cu Suceava/Iași – Mangalia si, de asemenea, sezonier);
IR 1752/1753 - Suceava Nord/Iași – Brașov;
IR 1921/1924 - Iași – Craiova/Sibiu;
IR 1553 – București Nord – Comănești; (care poate fi compus cu
o garnitura de Suceava sau Bacău
IRN 1944 - Satu Mare – Mangalia; (sezonier)
Iar mai jos vă voi lăsa câteva sugestii de trenuri care ar
putea fi derivate sau introduce pe M501
IR 1831 – Cluj Napoca – Galați;
IRN 1766 – Timișoara Nord – Iași;
IR 1832 (cred) Oradea - Mangalia
Aceste trenuri ar fi utile celor din Onești, cât și orașelor de pe magistrala, spre exemplu:
- Onești, 40.000 de locuitori, fost oraș industrial
- Târgu Ocna, 12.000 de locuitori, stațiune turistică, are legături spre Slanic Moldova, tot o stațiune celebră
- Comânești, aprox. 20.000 de locuitori, tot oraș industrial, cu o importantă majoră
Aceste trenuri menționate mai sus sunt necesare deoarece sunt foarte mulți cei care merg cu trenul din aceste orașe, sunt studenți, inclusiv eu care trebuie să merg cu un Regio până în Adjud, Mărășești sau Buzău pentru legături în alte orașe mari, spre exemplu, sunt mulți studenți din Onești, Târgu Ocna sau Comânești care au nevoie de un tren direct către București, Brașov, Cluj, Oradea, Galați, Craiova, Timișoara, Constanța, Iași
Dacă ar fi reintrodus trenul către București în loc de 5 ore cu Regio faci 3.5h cu InterRegio, către Mangalia ar salva 2 ore pentru Comănești - Mangalia și 2-3 ore pentru Satu Mare/Oradea - Mangalia
către Iași ar economisi vreo 2 ore iar către Brașov 1.5h, către Sibiu, Craiova și Timișoara s-ar economisi minim o oră. Dacă vor dori vreodată sa introducă aceste trenuri, sau
măcar unul, este de ajuns sa aibă doua – trei vagoane maxim. Să trecem și la avantajele acestor trenuri, respectiv ale acestei linii, 501, prin care trece și Onești:

1. Ați elimima timpul de așteptare în gări prin introducerea acestor trenuri;

2. Trenurile parcurg mai puțin timp și distanță spre deosebire de linia 502, aflată în Suceava;

3. Sunt trenuri populare, au cărat zeci, dacă nu, sute de mii de oameni, pe perioada de 45 de ani cât au circulat, este mare păcat faptul ca au fost scoase;

4. Este o rută foarte frumoasă și cu un puternic impact strategic:

- datează din 1884, una dintre cele mai vechi linii de pe tot teritoriul țării;

- Viaductul Caracău, cel mai înalt din România, are 64m înălțime, a fost modernizat anul trecut;

- începând cu 2001 pe această linie trece minim un tren cu petrol din Moinești, Comănești cu destinația Ploiești și Constanța. În plus, RAFO Onești a fost cumpărată și redeschisă, așa că alte trenuri cu petrol vor circula, iar asta înseamnă profit și pentru oraș, dar și pentru linie

5. Este nevoia introducerii unui tren InterRegioNight pe această rută, oamenii circulând inclusiv târziu in noapte cu trenul;

6. Sunt orașe turistice pe tot întregul acestei rute, precum Târgu Ocna, Slănic Moldova si Ghimeș, turiștii vin în fiecare săptămână aici pentru activități de recreere, inclusiv în perioada pandemiei cu Covid-19 iar o pereche de trenuri Iași - Brașov nu ar fi de ajuns cererii;

7. Există o cerere foarte mare pentru aceste trenuri, nu numai din partea mea, ci și a celor din orașele mari, a studenților, a cetățenilor, iar dacă dumneavoastră ați face un lucru atat de bun încât CFR să reintroducă aceste trenuri garantat vă veți câștiga respectul tuturor. Este cazul să readucem Oneștiul pe harta orașelor feroviare importante, la standarde 2020 și să cuprinda trenuri InterRegio pentru că: Onești, Comănești și Târgu Ocna sunt orașe mai importante decât Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Ilva Mică, acestea fiind pe linia 502;

8. Viteza medie este mai mare pe aceasta decât pe linia 502, spre exemplu viteza maxima între Onești și Comănești este de 100km/h iar după Comănești viteza maximă stă bine peste 80km/h, inclusiv în zona de munte, ceea ce este o viteză foarte bună având în vedere că sunt pante până la 25 la mie.

Phenol

Scrie la CFR Calatori, poate te asculta. Gasesti datele de contact a companiei aici: https://www.cfrcalatori.ro/contact/

Legaturile spre Transilvania sunt destul de proaste, aici ai dreptate insa la Bucuresti de exemplu ai tren direct dimineata la 5,30, interesant ca la intoarcere ai doar din Ploiesti Sud la 13,37, dar si asta are legatura din Bucuresti cu 10 minute pentru schimb.

Un sfat: daca vrei sa te ia CFR in serios lasa mai moale cu modificarea mersului actual. Pentru moment eu in locul tau asi cere trenuri cu legaturi mari scurte in Focsani/Adjud/Siculeni.

cristi_ro

din ce am vazut pe noul mers dispare aceea sageata? (care nu isi avea niciun rost) 1726/1727 ?
Carcal Craiova Tg Jiu VSD 1728/1729 la Petrosani si retur?

Vlad94

Referitor la ce spune AlexWess legat de sectia 501, ar putea intrpduce un tren Iasi-Onesti-Brasov, fiindca am vazut ca nu exista legatura directa intre orasele din Moldova si Brasov.

Phenol

A incercat CFR Calatori prin 2016, nu prea avea calatori trenul.

frunzaverde

#36
Are RegioTrans/RegioCalatori tren direct Iasi - Ploiesti Vest - Brasov, dar doar in weekend (3x pe saptamana). E un automotor diesel care circula Iasi - Tecuci - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest, in regim IR, care se ataseaza la Ploiesti V. unui tren Regio de-al RegioCalatori Bucuresti - Brasov si continua pana asa pana la Brasov.

Initial circula zilnic, pe urma s-a redus la 2 x pe saptamana, acum a crescut la 3 x pe saptamana.

@AlexWess - nu la CFR Calatori trebuie sa vorbesti, ci mai sus, la Agentia de Reforma Feroviara (ARF) care decide pachetele de subventii si cum sunt formate si distribuite. Fara subventii, CFR Calatori n-o sa bage trenuri IR - nu e o ruta care sa genereze profituri "la risc", fara subventie (sunt foarte, foarte putine capabile de asa ceva, in Romania).

Si eventual la un operator mai dispus decat CFR Calatori la operare "lean" pe rute cu potential redus. Regio Calatori are niste rame RIO cu care nu prea are ce sa mai faca; ar putea sa le foloseasca pentru un eventual Brasov - Pascani - Iasi in locul automotorului curent.

Rute foarte lungi, cu multiple conversii electric-diesel si multe rebrusari geni Iasi - Pascani - Adjud - Onesti - Tg. Mures - Razboieni - Ilia - Lugoj - Timisoara n-o sa mai vezi vreodata. Pentru ca nimeni nu e nebun sa faca 24h pe drum, cand poate face 45 minute (inainte de epidemie, exista avion direct TSR-IAS). M-as concentra pe o grupa directa de Bucuresti; eventual o legatura strict Adjud - Brasov ca grupa la vreun IR din Ciceu.

Orice incercare pentru mersul 2020/1 e prea tarzie; pachetele sunt decise, mersul e 95% facut. In plus, epidemia care a cauzat scaderea traficului, plus criza de vagoane, fac improbabila riscarea cu rute noi... Pentru mersul 2021/2 ar fi posibil ceva; dar ar trebui un plan de afaceri mult mai bun decat argumentele (in mare parte goale si emotionale, gen "frumos" si "potential") de mai sus. Pana la urma, 502 trece printr-o zona aproape la fel de saraca si depopulata ca Valea Jiului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Vad pe infofer ca exista IR 1502 si 1504 Buftea-Bucuresti Nord, cu oprire in Chitila, ambele dimineata. E pe bune? De ce au rang de IR?

frunzaverde

Sunt 4 in circulatie in momentul asta, 1502/4/6/8 si perechilele lor. Sunt niste idiotenii introduse de conducerea CFR Calatori ca parte a unui program nu foarte gandit de "naveta in jurul Bucurestiului)... Exista trenuri similare si spre Fundulea.

De ce le-au facut IR? De idioti, probabil. Abonamentele la trenurile R sunt valabile si la astea, dar cu rangul de IR alunga calatorii ocazionali.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Tot cu dosul mi se par trenurile RE, care de fapt opresc peste tot. Inainte aveau o noima, ori opreau la minimul acceptat ptr R-uri, ori o portiune din traseu nu opreau deloc (era un RE care nu oprea decat in statiile mari pana la Medgidia, si apoi in toate haltele, ptr naveta, pana la Contanta).

frunzaverde

Aici a intervenit o idiotenie de ordin de ministru care a obligat prin ordin ca toate trenurile R sa opreasca intr-un minimum de statii (parca 70%).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BogdanPetrini

În practică, diferența între un R și un RE e doar regimul de rezervare care la R nu există, iar la RE este opțional și în unele cazuri, cum ar fi pe București - Brașov obligatoriu.

Trenurile de Buftea mai mult ca sigur nu s-au încadrat în minimul de opriri acceptat pentru R, ele oprind doar în Chitila, la fel și cele de Mogoșoaia, acum anulate care opreau doar la Parc Mogoșoaia. Cele de Fundulea, anulate și ele, aveau opriri în Băneasa, Pantelimon și Brănești Sat, ceea ce înseamnă 50% (nu opreau în Pasărea, Brănești Hm. și Islaz) și totuși au fost încadrate ca R.

AndreiB

#42
Problema vine de la plata subventiei care e mult mai mare pentru trenurile Regio, iar obligatia cu 70% cred ca era facuta pentru a opri OTF privati sa opereze pret de dumping pe B-Bv si sa se bazeze doar pe venituri din subventie.

Insa eu pun alta intrebare. Mai are sens diferentierea tarifelor si a subventiei pe IR/R? Ca sa ajungi de la Bucuresti la Poiana Tapului, e mult mai eficient pentru CFR ca tu sa iei trenul non stop pana la Sinaia si de acolo sa schimbi la acelasi peron cu un tren R decat sa iei un tren direct R.

Avem in continuare trenuri pe magistrale foarte lungi Regio, care par sa fie un mix dintre ajutor social, deservire a localitatilor mici si trenuri de naveta, fara sa deserveasca nimanui cu adevarat bine.

Mersul trenurilor trebuie sa fie eficientizat pentru capacitate, viteza si conexiuni, nu pentru segregare sociala. Sunt mai multe modalitati de a ajuta populatia saraca, ori direct prin ajutoare sociale, ori prin reducere de tarife sub un anumit venit, ori prin clasa a III-a atasata la tren si tarifata in regim regio.

Cred ca si ARF ar trebui sa incerce sa structureze piata astfel incat sa dispara conceptul de trenuri Regio de lunga distanta ca ajutor social si sa fie inlocuit cu conexiuni in nodurile feroviare mari.

E prea tarziu pentru Mersul Trenurilor 2020/21, insa as sugera sa incerce in 2021/22 ca regiune pilot pe o magistrala - e.g. M800. Trenuri R mai dese legand Bucuresti si Constanta de limita de naveta actuala si in rest un mers bazat pe conexiuni in Ciulnita, Fetesti si Medgidia.


GML

Intelege cineva de ce unele trenuri IR au atat de multe opriri? De ex. IR 1546, care merge foarte ok intre Cluj si Dej, unde se opreste numai la Gherla si la Dej. Dupa Dej incepe dezastrul: in 134 de km. are 19 opriri, dar intre Dej si Jibou are 9 opriri.
Problema e mai mult cu pretul. Anul trecut am mers la Satu Mare cu acest tren, si biletul era 69 de lei...cam scump, cu atatea opriri.
La un moment dat, trenul tot era IR, dar la pret de R.

frunzaverde

Cica e redus 30% Dej - Jibou.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!