News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenuri InterCity

Started by tom_sawyer, October 05, 2020, 08:45:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

La Nightjet, ca si la trenurile de noapte europene in general, exista un compartiment de serviciu in fiecare vagon nocturn.

Huge waste of space, dar asta e, intregul sistem de operare al vagoanelor de noapte e practic identic cu cel de la CIWL de acum un secol (inclusiv, pana la noile vagoane Nightjet, dispunerea compartimentelor). Acolo are insotitorul de vagon pat (la fel, 1/vagon in majoritatea Europei, cred la NJ au redus la 1/2 vagoane, dar compartimentul de serviciu ramane in ambele) si acolo e si o mica cambuza - unde este tinut mini-caruciorul de serviciu (cand exista), si unde, uneori, exista si o plita calda. Asta asigura ca nu se cara nimeni cu caruciorul intre vagoane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Trenul in care eram eu s-a stricat vagonul de dormit si ne-au mutat noaptea in vagonul cu scaune (horror).

Pe urma caruciorul s-a plimbat pana in vagonul cu scaune si a servit micul dejun. O fi un caz exceptional, dunno.

Dar la HST, trecerea intre vagoane era similara cu vagoanele CFR, si se plimba caruciorul intre vagoane fara nici o jena.

frunzaverde

#137
Posibil sa fi facut trecerea intre vagoane intr-o gara, cu doi oameni in jurul "chestiei"... Nu vad cum ai putea trece cu un carucior prin burduful de intercomunicatie in mers, si sa nu versi tot sau sa te rastorni.

Zici de InterCity 125 britanic? Adica asta?


Respectiv


N-am fost niciodata cu ele, dar par cuplate permanent, cu burduful de intercomunicatie amenajat ca vestibul.

La vagoanele standard continentale, burduful e efectiv o placa de metal, care iese ca o protuberanta in afara vagonului, si sta peste/sub o alta placa de metal care iese din vagonul urmator, jucand practic liber. Exista un burduf, dar menirea lui nu este sa sigileze interiorul, ci mai degraba sa asigure siguranta si un minim de confort - in zona aia adesea ploua si ninge. Eu unul n-as putea, iarna, sa duc un carucior cu produse in siguranta pe-acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Frumoasa poveste de inginerie "antica" (anii '70)...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#139
Nu am gasit poze dar HST sunt bazate pe vagoane British Rail Mk3. Din amintire (nu mai circula azi), nu era burduful foarte diferit de un vagon UIC, dar recunosc ca se poate sa ma insele memoria.

@TibiV

Da si nu - sunt un simbol al zgarceniei Britanicilor. Trenuri de mare viteza diesel, pentru ca s-au zgarcit sa electrifice liniile. Usi manuale, care trebuiau deschise prin deschiderea geamului, aplecat afara si actionata clanta (vagoanele lor contemporare pe continent, e.g. Corail, aveau inchidere centralizata).

frunzaverde

Sunt cadre din interior, inclusiv burdufurile de intercomunicatie, in filmuletele de mai sus - nu stiu insa daca asa sunt toate sau doar o parte. Arata super-lux fata de burdufurile din vagoanele normale europene (RIC), ca sa nu mai zic de 1520, unde e infricosator de-a dreptul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

M-ai facut curios. Ma duc la Sinaia la ski Duminica si ma plimb prin burduf, ca nu am internalizat ideea.

etravel

#142
Quote from: AndreiB on January 25, 2023, 08:17:47 PMSi mai mic spatiu la 10-91...
Acela nu e bar, e o gluma nereusita. Idee buna, implementare execrabila.
Scuzati calitatea pozei ...



Quote from: AndreiB on January 25, 2023, 08:17:47 PMMacar daca ar face serviciu la scaun.
Exista in 2019, am prins pe IR 1684. Preturi mari, sortiment mic, pentru ca omul cara un fel de cos mic de supermarket prin tot trenul si automat nu aveai de unde alege. Am apreciat insa ca mi-a adus cafea.

Quote from: AndreiB on January 27, 2023, 07:29:16 PMM-ai facut curios. Ma duc la Sinaia la ski Duminica si ma plimb prin burduf, ca nu am internalizat ideea.
Poate faci si 2-3 poze, sa ne lamurim daca e traficabil cu un carucior de avion sau nu.

Rodeo

Quote from: AndreiB on January 27, 2023, 07:29:16 PMPoate faci si 2-3 poze, sa ne lamurim daca e traficabil cu un carucior de avion sau nu.

Nu trebuie sa fie un cărucior standard de avion, acela e proiectat pentru conditiile de planeitate din avion. Poti inlocui rotile cu unele cu diametru mai mare, astfel vei obtine o capacitate sporita de a depasi denivelari cum sunt cele din zona burdufului de intercomunicatie. Din ce imi amintesc cele 2 placi metalice aferente fiecarui vagon nu aveau miscari independente chiar atat de violente incat sa fie imposibila traversarea cu un carucior relativ usor. Mult mai important pare sa fie existenta unui sistem prin care usile de capat vagon sa fie mentinute deschise indeajuns de mult timp cat sa poata fi manevrat caruciorul. Violenta miscarii pieselor din burduf e data de desincronizarea sistemelor de amortizare ale celor doua vagoane deci cu cat linia e mai buna cu atat se poate traversa mai usor acea zona. Cat priveste conditiile tehnice pentru confort (coborarea completa a celor doua placi metalice si contactul intre ele, contactul ferm intre burdufurile fiecarui vagon incat sa fie excluse eventuale precipitatii, buna functionare a mecanismelor pneumatice de deschidere a usilor de capat si a elementelor de comanda a deschiderii) toate acestea tin de intretinerea vagoanelor si grija lucratorilor la formarea garniturii. In ultimii 10 ani am vazut muuuuult mai putine probleme in zona burdufurilor de intercomunicatie decat inainte.

oc7avian

Este foarte ok barul pe 10-91, pentru că fie ai masă, fie masă rabatabilă mai generoasă ca în avion. Acum depinde și de vagoanele de pe cls a II-a

Oricum, în vagonul bar oricum nu stai pentru că are o mână de scaune meh. Singurul vagon real de consumație e cel restaurant, chiar plăcut în orice călătorie

Preturile mi s-au părut decente, la nivel de maxim orice market din gară. Și sub orice bar de oraș. Aici chiar 0 reproș către CFR. Evident, dacă nu e restaurant, la mâncare e slabă oferta. Alcool/sucuri/apă, fără limite. Oricum la IC primești apă în prețul biletului

contador

#145
Quote from: frunzaverde on January 26, 2023, 01:10:04 PMNu ai cum sa aduci un carucior pe roti intr-un serviciu cu vagoane conventionale, ca cel din Romania.
Esti sigur? Am vazut cu ochii mei astfel de servicii pe rutele de seara Varsovia --> Cracovia (care continua spre Praga) si Budapesta --> Bratislava (care continua spre Brno).

In ambele cazuri erau vagoane cu compartiment, "branduite" České dráhy, desi biletele le-am cumparat de la TLK, respectiv MAV.

(aproximativ stilul acesta de vagon, insa nu stiu modelul exact)

Sorinus

#146
Sunt in IR 581 spre Constanta si vagonul meu de clasa a doua este plin in proportie de 80%. Nu am vazut vagonul bar/restaurant cand l-au garat si am fost atent.
Gata, l-am gasit, e vagon bar, la mijlocul trenului. Se pare ca avem o apa si un croissant incluse in bilet. Se iau de la bar, unde zici vagonul si id bilet. O bere e 5 lei, Granini 7, Mars si Bounty 4 lei.

Trenul a mers sub 100 pana la Pantelimon, a incetinit la 50 la trecerile Petricani si apoi la urmatoarea. Dupa centura 155 vmax, pe Waze, cu o franare la 50 inainte de Fundulea. Probabil bloc ocupat in fața.

Ciulnita cu 70. Fetesti cu 30. 110 pe podurile Dunarene, 50 la Centrala, 3 minute mai devreme la Cta.

In zona Sarulesti trenul face cam urat.