News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

 Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a recepționat lucrările pentru investiția "Racord de medie presiune pentru distribuția de gaze naturale în Portul Constanța Sud", finanțată din surse proprii, cu o valoare de peste 5 milioane lei.

Lucrările, realizate de SC Petroconst, au durat 2 ani, iar un sistem similar nu a mai fost dezvoltat în portul Constanța din anii 2002 – 2003.

Scopul investiției a fost de a oferi posibilitatea consumatorilor din zona de sud a Portului Constanța de a se alimenta cu gaze naturale, până în prezent 30 de operatori privați solicitând racordarea la noua rețea. La aceștia se adaugă și punctele de consum ale CN APM SA, accesul la o astfel de rețea determinând costuri mai mici și poluare redusă.

Rețeaua are circa 9 km, punctul de predare al Distrigaz Sud Rețele pentru Portul Constanța Sud fiind localizat în dreptul porții 10 Bis.

Debitul aprobat, pentru care s-a și făcut dimensionarea primară a rețelei de distribuție, este de 3500 mc/h la o presiune de 2 bari. În cadrul dimensionării finale, s-a luat în calcul un debit suplimentar față de cel inițial de cca. 2500 mc/h, care ar trebui să acopere posibila dezvoltare a Portului Constanța.
Pentru asigurarea necesarului de gaze naturale în zonă s-a studiat posibilitatea realizării unui sistem de alimentare care să satisfacă necesitățile actuale și în același timp să fie fezabil din punct de vedere tehnic și economic.






RaduG

#331
Quote from: panzer on December 03, 2020, 03:25:02 PM
Extinderea aceasta e cea de care se vaita Baiazid acum cativa ani?

Noile terminale o sa suporte nave > 10.000 TEU?

Am notat zona de dezvoltare a noilor moluri III S și IV S (S-ul este de la Constanța Sud) și ca să le diferențieze de molurile 3 și 4 existente:





Voi reveni cu mai multe detalii tehnice după ce ajung în port.

EDIT: Molul 3 este cel triunghiular din stânga jos, iar molul 4 este cel verde de lângă el.

RaduG

Citesc caietul de sarcini (extrem de subțire, nici măcar o singură hartă explicativă) pentru molurile 3s și 4s, disponibil aici: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108738, și mă apucă strechea când văd cum aranjaseră ei toată combinația prin PPP și comisia de prognoză:




Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

S-a lansat licitatia pentru studiu8 fez sistematizare dana 99

Harry

C.N. ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A CONSTANŢA   INCINTA PORT (STRADA) nr. DANA 44, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România   CONSTRUIRE MAGAZIE PENTRU MĂRFURI ÎN VRAC LA DANA 44 ȘI ORGANIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR INVESTITOR: S.C. UMEX S.A.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru ,,Drum Poarta 7 – Poarta 9, Imbracaminte cu asfalt si Organizare de Santier – Executie Lucrari".

Valoarea totala estimata: 9.165.159,7 lei + tva.

Data de deschidere a ofertelor: 05.02.2021.

Conform caietului de sarcini, drumul in lungime totala de 3.448 metri asigura legatura intre Poarta 7 si Poarta 9, deserveste accesul auto intre cele doua porti ale portului pentru traficul greu cu camioane de mare tonaj.

Drumul in cauza este realizat din piatra sparta si sunt delimitate 3 tronsoane:
-Tronson 1 intre Poarta 7 si Bretea Poarta 8;
-Tronson 2 intre Bretea Poarta 8 si Trecere la nivel CF;
-Tronson 3 intre Trecere la nivel CF si Poarta 9.


Harry

 COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru ,,RK la liniile CF Linia 1 și Linia 2 Digul de Nord pe o lungime de 594 m‟ (proiectare și execuție) cu Asocierea PROIECT L.G. & C.F. S.R.L. si D.O.STYLE 99 pentru suma de 1.297.242,66 lei + tva.



Conform documentatiei:



CN APM SA Constanta detine in proprietate dispozitivul feroviar amplasat pe LFI CN APM SA Constanta Digul de Nord format din: Linia 1 care porneste de la ultima joanta a schimbatorului de cale 237 (proprietate CFR SA) considerata km 0+000 al liniei pana opritorul fix OP1 situat la km 2+106,80 Lungimea constructivă (totală) a liniei este 2106,80 ml si are in compunere 3 (trei) curbe si o trecere la nivel cu calea ferata. Linia 2 care porneste de la ultima joanta a schimbatorului de cale nr.1 situat la km 0+661,61 până schimbatorul de cale nr.2 situat la km 1+387,62. Lungimea constructivă (totală) a liniei este 759,23ml si are in compunere 3 (trei) curbe si o trecere la nivel cu calea ferata. Curbele liniilor 1 si 2 Digul de Nord prezinta uzura la partea superioara a sinei si coroziune la partea inferioara, prindere necorespunzatoare a sinei de traverse, ecartament largit piatra sparta colmatata cu pamant si reziduri de cereale. Datorita cresterii traficului de cereale in anul 2019-2020 care se ridica la aproximativ 70 vagoane/5600 tone brute/24 ore, portanta liniei a scazut si din cauza materialelor uzate din suprastructura, prin lucrarile de intretinere periodice ale liniei nu se mai pot mentine in tolerantele admise de Instr.314, fapt care a condus la incidente feroviare.



Pentru aducerea curbelor de la liniile 1 si 2 liniei cf in parametrii tehnici de functionare sunt necesare urmatoarele lucrari: refacerea stratului de repartitie,inlocuirea stratului de piatra sparta CF de sub talpa traverselor,inlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton noi,inlocuirea sinelor tip 49 uzate cu sina tip 49 semibuna,inlocuirea materialului marunt de prindere; montajul unor dale din beton noi. Conform normativeleor CFR (Instructia 300 si 314), pentru defectele constatate se impune realizarea unei reparatii capitale la aceste curbe, respectiv inlocuirea tuturor traverselor din lemn cu traverse din beton cu supralargire, a materialului marunt de prindere, a dalelor din beton.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru PROIECTARE SI EXECUTIE RK PRELUNGIRE PASAJ SUPERIOR LA CURBA MARE cu Asocierea CIM RECYCLING MEDICAL EUROPE 94 si VIA CARPATIA CONSULT pentru suma de 1.813.885,64 lei + tva.

Durata estimată de realizare a obiectivului: 12 luni de la încheierea contractului, din care 100 zile proiectare și 265 zile execuție (perioadele de obținere avize/autorizații/acorduri nu sunt incluse în această perioadă)

Conform documentatiei tehnice pasajul dinspre Poarta 6 a fost dat in exploatare in anul 1979, traverseaza doua linii CF electrificate si un drum de exploatare si are 4 deschideri. Lungimea pasajului este de 66,25 metri.





Harry

CU

CN APM SA PENTRU SC ASTRA OIL PROD SRL   NESPECIFICATĂ (STRADA) nr. INCINTA PORT CONSTAN?A NORD, ZONA FLUVIO MARITIMA,, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România   CONSTRUIRE TERMINAL DE PRODUSE PETROLIERE INVESTITOR: S.C. ASTRA OIL PROD S.R.L.

Harry

 COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru ,,RK pasaje de trecere la nivel cu liniile CF nr. 1, 2, 3 din Zona Libera‟ (proiectare și execuție) cu Asocierea Consal Trade Srl / PROCONTRANS.CAI FERATE pentru suma de 479.888.1 lei + tva.



Conform documentatiei:



CN APM S.A. Constanta detine in proprietate dispozitivul feroviar amplasat in Zona Libera, format din 2 linii de racord si 3 linii ce permit accesul garniturilor de tren in incinta zonei libere. Pe liniile cf 1ZL, 2ZL si 3 ZL la intersectia cu drumul de acces incinta Terminal Ferry Boat si drumul perimetral din incinta Zonei Libere sunt amplasate 3 treceri la nivel cu calea ferata cu o lungime totala de 144ml. Cele 3 treceri la nivel pe o lungime cumulata de 74 ml prezinta defecte tehnice majore ce nu pot fi remediate in cadrul lucrarilor de intretinere (traverse beton fisurate, material de prindere corodat, dale din beton deteriorate in proportie de 80%, dislocate si cu armature la vedere). Pe lungimea cumulata de 70 ml starea pasajelor este buna, necesitand lucrari de rearanjare a dalelor si ridicarea la nivelul sinei. De asemenea se propune reabilitarea partii carosabile dintre cele 3 linii prin eliminarea dalelor existente, turnarea de beton si refacerea jgheabului de preluare a apelor din platforma.

Pentru desfasurarea in conditii optime a circulatiei auto si feroviare, în conformitate cu normativele CFR (instructia 300 si 314), pentru defectele constatate se impune realizarea acestor lucrari de reparatii.

Harry

C.N. ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A. CONSTANŢA   INCINTA PORT (STRADA) nr. DANA 80-84, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România   AMENAJARE PARCARE CAMIOANE PENTRU TERMINAL CEREALE INVESTIȚIA VA FI REALIZATĂ DE S.C. COMVEX S.A.

RaduG

Da, mai nou obligă toți operatorii portuari să-și prevadă pe danele concesionate parcări serioase de camioane, ca buffer pentru instalațiile proprii, într-o încercare disperată de a rezolva problema eternelor ambuteiaje de camioane în sezonul de recoltare și nu numai, de am ajuns să proiectez în port trasee și circuite de camioane pentru instalațiile de cereale.
Soluția nu este bună, să ocupi terenul vital al danelor cu parcări de mii de metri pătrați, terenul din dane se poate folosi să producă plusvaloare prin operațiuni portuare, ca tampon pentru mărfurile care vin și pleacă din port, sau, și mai valoros, prin construirea de terminale dedicate (cereale, containere, minereu, chimice, petroliere, vrac, etc).
Eu în locul ministerului transportului aș cumpăra niște zeci de hectare la bateria Tirpitz (în afara portului, este la capul autostrăzii într-o zonă de unde poți deservi și portul Constanța Sud) și aș face un mini orășel pentru camioane și camionagii, la care toți operatorii portuari interesați ar avea cozi de intrare cu numere pe niște display-uri uriașe ca în aeroport. Vii la cutare terminal, vezi că ai bon de ordine 250 și s-a ajuns la 78, știi că mai ai două ore sau 5 ore de stat și îți faci un program de pauză cum vrei tu, un duș, o masă caldă, un film, o vulcanizare, etc.

RaduG

Acel moment când planurile din computer încep să se vadă din satelit, viitorul terminal de cereale SOCEP:





Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

In zona Tirpitz deja este in executie proiectul Constanta Business Park, in schimb sunt foarte multe terenuri libere: sute de Ha chiar in port la baza falezei.

RaduG

Da, oriunde este suficient loc, am dat bateria Tirpitz ca exemplu, dar azi ieșind pe acolo prin capătul sudic al A4 am realizat că nu poți s-o conectezi direct la giratoriul din capătul A4 pentru că trece calea ferată pe acolo.
Exemplu de factor de mărime, cea mai mare parcare de camioane din lume, Iowa 80, cu loc de parcare pentru 900 de camioane:
https://www.google.ro/maps/place/Iowa+80+TA/@41.6168028,-90.7850158,2732m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x87e3b869e83371b5:0x5bed950d63a52c0d!8m2!3d41.6179312!4d-90.7812546?hl=ro
Dacă nu mă înșală memoria, în portul Constanța s-au înregistrat și 3500 de camioane zilnic.