News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

 Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: EXTINDERE SI MODERNIZARE TERMINAL AUTO, DANA PL6 DIN PORTUL DE LUCRU – INVESTITIA VA FI REALIZATA DE ROMCARGO MARITIM S.A., propus a fi amplasat in jud. Constanta, mun. Constanta, Incinta Port, Dana PL6, portul de lucru, titular C.N. ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME CONSTANTA S.A.

Harry

O companie care a intrat recent sub controlul JT Grup Oil SA, distribuitorul de carburanți deținut de omul de afaceri Jean-Paul Tucan, se pregătește să construiască un terminal de import și export de produse petroliere în portul Constanța, cu o capacitate de stocare de 30.000 de tone de motorină și 1.500 de tone de biodiesel, proiect pentru care va beneficia și de fonduri UE nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/foto-document-terminal-petrolier-construit-in-romania-cu-fonduri-ue-pentru-alimentarea-cu-carburanti-a-ucrainei-proiect-vandut-de-un-fost-fotbalist-si-un-ex-director-al-portului-constanta-21105411

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Harry

𝐏𝐨𝐫𝐭 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚 – 𝟐𝟖.𝟎𝟒.𝟐𝟎𝟐𝟑 – 𝐏𝐑𝐈𝐎𝐑𝐈𝐓𝐀𝐓𝐄 𝟐 - 𝐋𝐎𝐓 𝟑
S-au finalizat lucrările aferente 𝐋𝐨𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝟑 𝐝𝐢𝐧 𝐏𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝟐
- 𝟏𝟕 linii CF, cu suprastructură nouă în lungime de 8.666,16 m;
- 𝟏𝟕 aparate de cale noi, tip S49E1-190-1:9;
- 𝟓 schimbătoare simple – înlocuirea completă a setului de traverse de lemn;

𝗕𝗮𝘄𝗶 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻

dan tm

https://economedia.ro/portul-constanta-cfr-infrastructura-a-reparat-si-receptionat-72-de-linii-din-totalul-de-99-de-linii-arcada-si-wiebe-au-pus-sina-noua-pe-33-de-kilometri.html#.ZGfDanZDNPw

CFR Infrastructură a reparat și recepționat 72 de linii din totalul celor 99 de linii din Portul Constanța incluse în primele două etape de reparații pentru creșterea capacității operaționale. Lucrările se fac cu firmele Arcada și Wiebe, costă aproape 270 de milioane de lei de la Bugetul de Stat și Fondul de Rezervă, iar până acum s-a pus șină nouă pe 33 de kilometri.

,,Portul Constanța – 72 de linii noi de cale ferată reparate și recepționate, au mai rămas de reparat 27 de linii CF! Am finalizat și recepționat, până în prezent, lucrările de reparații pe 72 linii noi de cale ferată, din cele 99 de linii incluse în programul de reparații pentru perioada 2022 – 2023, și pe 110 aparate de cale, din incinta Portului Constanța! În acest moment, CFR SA asigură operatorilor de transport de marfă condiții moderne de circulație și de manevră pe 72 de linii CF noi de cale ferată, aproximativ 33 km de cale ferată nouă, și pe 110 aparate de cale în incinta Portului Constanța! Continuăm reparațiile la suprastructura feroviară pe ultimele 27 de linii de cale ferată (10,435 km), 16 aparate de cale și la 7 treceri la nivel cu calea ferată, incluse în Lotul 1, din Prioritatea II!

– Valoarea contractelor (Prioritatea I și II): 268 milioane lei, fără TVA

-Finanțare: Fondul de Rezervă Bugetară și Bugetul de Stat", arată CFR Infrastructură.

Harry



tom_sawyer

2021: 67 milioane tone
2022: 75 milioane tone

Ce e surprinzător pentru mine e că creșterea nu a venit din cereale.

Vrac lichid:
2021: 12.8 mil t
2022: 18 mil t

Vrac solid:
2021: 44 mil t
2022: 44 mil t

Din care:
Cereale
2021: 25 mil t
2022: 24 mil t

Minereuri de fier, deseuri de fier si otel, zgura de furnal
2021: 4.7 mil t
2022: 7 mil t

Petrol brut
2021: 6.7 mil t
2022: 9.5 mil t


Harry

Daca cineva e interesat pot "scormoni" pe aici si sa postez importurile si exporturile prin portul Ct in anii '30.


Harry

Austriecii de la Porr vor construi un terminal nou pentru containere în Portul Constanța. Beneficiarul este DP, operator portuar internațional condus de familia regală din Emiratele Arabe Unite
https://economedia.ro/austriecii-de-la-porr-vor-construi-un-terminal-nou-pentru-containere-in-portul-constanta-beneficiarul-este-dp-operator-portuar-international-condus-de-familia-regala-din-emiratele-arabe-unite.html

tom_sawyer

În total, portul Constanţa a manipulat 15,25 milioane de tone de cereale în primele şase luni ale acestui an, reprezentând o creştere de 24,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat pentru Reuters Autoritatea Portuară Constanţa. Cerealele ucrainene au reprezentat 7,5 milioane de tone din acest total. Prin comparaţie, operatorii portuari români au manipulat 8,6 milioane de tone de cereale ucrainene în tot anul 2022.

g4media.ro

Harry

C.N. ADMINISTRȚTIA PORTURILOR MARITIME S.A. CONSTANȚA    STRADA INCINTA PORT nr. PORT CONSTAN?A SUD- AGIGEA, bl. PLATFORMA 3, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România    EXTINDEREA DOMENIULUI DE ACTIVITATE AL C. STEINWEG ROMANIA SRL PRIN CONSTRUIREA DE FACILITĂȚI DE DEPOZITARE ÎN PORTUL CONSTANȚA ETAPA 1- HALĂ DEPOZITARE INVESTIȚIA VA FI REALIZATĂ DE C.STEINWEG ROMANIA S.R.L.

C..N ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME S..A CONSTANȚA   STRADA INCINTA PORT nr. PORT CONSTAN?A SUD-AGIGEA, bl. PLATFORMA 3, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România   EXTINDEREA DOMENIULUI DE ACTIVITATE AL C. STEINWEG ROMANIA SRL PRIN CONSTRUIREA DE FACILITĂȚI DE DEPOZITARE ÎN PORTUL CONSTANȚA ETAPA a 2 a- HALĂ DEPOZITARE INVESTIȚIA VA FI REALIZATĂ DE C STEINWEG ROMANIA S.R.L.

Harry

C.N.C.F."CFR" SA- SUCURSALA REGIONALA CF CONSTANȚA a lansat licitatia pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate ,,CONECTIVITATE TRIMODALĂ ÎN PORTUL CONSTANŢA".

Valoarea totala estimata: 11.545.092 lei + tva.

Data de deschidere a ofertelor: 20.09.2023.

Conform documentatiei:
Elaborarea Studiului de Fezabilitate se va realiza în conformitate cu cadrul legislativ şi de reglementare în vigoare, pentru a prezenta cea mai bună alternativă privind creșterea conectivității, prin asigurarea conexiunii zonei de nord a Portului Constanța cu zona de sud a Portului Constanta.

Obiectivele generale la care contribuie realizarea serviciului sunt:
- Asigurarea conexiunii feroviare directe între între toate compartimentele portului Constanța prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii;
Îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval în zona de interfațare a celor trei infrastructuri de transport din portul Constanța;
Realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creșterea rentabilității proiectelor feroviare și portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene.


Prin implementarea acestui proiect, se urmareste atingerea urmatoarelor obiective specifice:
- Reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferență de 16,25 km);
Reducerea declivității maxime de la 15 ‰ (actuală) la declivitati conform legislatiei UE pentru constructii linii noi ceea ce conduce la creșterea tonajelor maxime ale trenurilor de marfă, o economie de energie electrică și combustibil, precum și la o creștere a siguranței circulației feroviare;
Eliminarea procesului tehnologic de rebrusare a trenurilor (schimbarea sensului de deplasare) în stația Palas, ceea ce conduce la economie de energie electrică, combustibil, și resurse umane;
Creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de la 50 km/h (actuală) la 80 km/h (proiectată);
Creșterea capacității de infrastructură a infrastructurii feroviare care deservește Portul Maritim Constanța, prin posibilitatea de utilizare simultană atât a liniilor care leagă stația Palas de stațiile Constanța Port Zona A, Zona B, Mol 5, Constanța Ferry Boat, Agigea Oil Terminal, cât și liniei nou proiectate;
Creșterea capacității de infrastructură a infrastructurii feroviare prin reducerea numărului de trenuri circulate datorită creșterii tonajului maxim permis pentru aceste trenuri;
Fluidizarea activității pe ansamblu a Portului Maritim Constanța prin reducerea duratei de transport între cele 2 zone ale portului, reducerea staționării totale a materialului rulant în port și optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului.
Realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviare care deservește în prezent Portul Maritim Constanța, ceea ce ar permite menținerea traficului feroviar chiar în condițiile unei perturbări totale sau parțiale a circulației trenurilor pe secția Constanța Port Zona A (sau Zona B) – Palas, respectiv pe secția Palas – Agigea Ecluză – Constanța Ferry Boat (Agigea Oil Terminal).

Harry

CN APM SA Constanța a finalizat lucrările de reparații capitale și modernizarea unei platforme de asfalt cu suprafața de 5.912 mp, în zona Rădăcină Mol III, zonă în care s-au creat 60 de locuri de parcare pentru camioane.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul avand ca obiect ,,Reparații capitale necesare aducerii la starea normală de exploatare și funcționare a căii de rulare mol I S, de pe danele 111-112 și organizare de șantier" cu EURO CONSTRUCT pentru suma de 8.401.315,87 lei + tva.

Conform documentatiei au reieșit ca necesare următoarele lucrări de intervenții pentru realizarea reparației capitale:
• Fila de la apă
o Desfacerea șinei de pe soclul de beton;
o Demolarea soclului de beton existent;
o Realizarea unui soclu de beton nou;
o Prinderea și poziționarea șinei pe soclul de beton nou realizat.
• Fila de la uscat
o Desfacerea filei de la uscat existentă;
o Refacerea patului din piatră spartă;
o Verificarea traverselor și înlocuirea traverselor degradate cu traverse noi;
o Refacerea dalelor de beton;
o Montarea șinei pe poziție.
• Platforma între filele de rulare
o Desfacerea platformei între căile de rulare și a căilor ferate;
o Refacerea patului din piatră spartă;
o Verificarea traverselor și înlocuirea traverselor căii ferate degradate cu traverse noi;
o Verificarea dalelor de beton ale căii ferate și înlocuirea dalelor degradate;
o Montarea pe poziție a șinelor de cale ferată astfel încât să fie asigurată panta necesară scurgerii apelor pluviale spre cheu.
o Desfacerea straturilor degradate (asfalt și beton) pe zona dalelor de acoperire ale canalului tehnologic
o Realizarea unui strat de beton de 10cm grosime și a unui strat de asfalt pe zona canalului tehnologic
o Înlocuirea capacelor pentru acces în canalul tehnologic.

Harry

29 august 2023, se deschide circulației rutiere obiectivul realizat în cadrul proiectului ,,Extinderea la 4 benzi a drumului de circulației existent între Poarta 10 și Poarta 10 bis", investiție finanțată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Valoarea contractului de finanțare este de 59.923.500 lei, inclusiv TVA (12,69 milioane euro), din care: fonduri europene 42.840.425 lei, buget de stat 16.931.350 lei și contribuția Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA, 151.725 lei.
În cadrul proiectului, s-au construit: un drum cu 4 benzi de circulație cu o lungime de 982 metri, în incinta portului, un sens giratoriu adaptat la un trafic semnificativ de vehicule lungi cu remorci sau semiremorci și două bretele de acces care reprezintă punctul de conexiune pe fiecare sens de circulație de acces intrare sau ieșire pe la Poarta 10 bis. Poarta 10 bis face conexiunea directă a portului Constanța cu podul rutier peste CDMN de la km 0+540 și cu autostrada A4, aceste obiective având 4 benzi de circulație, fapt pentru care a fost necesară extinderea la 4 benzi a drumului de legătură dintre porțile 10bis și 10.
 Finalizarea proiectului ,,Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10" contribuie la modernizarea infrastructurii portuare în vederea manipulării unui volum crescut de marfă, în condiții competitive, modernizarea și fluidizarea drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10 care să reducă timpul de tranzitare al autovehiculelor către porțile de acces ale portului Constanța, în condiții de siguranță.
 ,,Investiția crește eficiența operațiunilor de încărcare – descărcare a mărfurilor care sosesc sau părăsesc portul Constanța pe cale rutieră și susține o creștere a capacității infrastructurii prin posibilitatea de a opera un volum mai mare de marfă într-un timp mai scurt" a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA.
Contractul pentru proiectare și execuție a fost atribuit, în urma unei proceduri de licitație deschisă, asocierii SC Acvatot SRL & SC OMNI CONSTRUCT LOGISTIC SRL & SC SIRIUS PROIECTARE STUDII SRL & SC DIMEX-2000 COMPANY SRL. Valoarea contractului este de 33.686.881,60 lei, fără TVA, durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, din care 4 luni sunt rezervate proiectării. Contractul de supervizare a fost încheiat cu TPF Inginerie, valoarea fiind de 1.100.000 lei fără TVA.
 Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin ministrul Sorin Grindeanu, a monitorizat atent și a susținut acest proiect de infrastructură rutieră, important pentru fluidizarea traficului în portul Constanța.