News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Sorin Grindeanu:
Au fost identificate soluții rapide pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța!
În urma discuțiilor, de astăzi, dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluirii traficului.
Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului.
Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări!

Harry

Proiectul mare despre care se tot vorbea:
Agenția pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul: ,,MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANTA", amplasat in Judetul Constanta, UAT VALU LUI TRAIAN, UAT CONSTANTA SI UAT AGIGEA, titular C.N. CAI FERATE - CFR SA prin Baicons Impex SRL.


razvan96

RIM inca nu l-am vazut, dar din ce imi amintesc memoriul de prezentare nu a fost postat pe nicaieri, se gaseste aici:

http://www.anpm.ro/documents/840114/71018699/Memoriu+Prezentare_Modernizare+CF+Port+Constanta.pdf/24212b1f-4f61-4a55-ad5a-22651875052f

Valoarea estimata este de ~850 de milioane de euro. Lungimea totala a liniilor ar creste de la 220 la 272 de km si toate liniile ar fi electrificate.

Harry

Port Constanța – 08.07.2022
Wiebe România continuă lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - Prioritatea 1 – Lotul 1.
- defrișare și curățare vegetație pe 98% din suprafața estimată inițial;
- demontarea suprastructurii existente în procent de 69% din cantitatea totală;
- excavații în ampriză până la cota platformei căii în procent de 35% din cantitatea totală;
- prebalastare linii pe 20% din cantitatea estimată;
- au fost aduse pe șantier 2.800 buc. traverse de beton armat precomprimat, reprezentând 28% din cantitatea necesară;
- au fost montate 4 aparate de cale noi, tip S49E1-300-1:9;
- a fost montată linia 1 – Siloz 2;

Harry

Linia Ro-Pax Constanța – Batumi este funcțională

Astăzi, a sosit în dana 120 a portului Constanța, nava Ro-Pax Vilnius, navă care deservește linia regulată Constanța – Batumi.
Nava va veni săptămânal, luni, va pleca marți, încărcată, din Constanța și va ajunge la Batumi vinerea.
Nava Vilnius are o capacitate de până la 108 persoane, iar pe cele două punți dedicate transportului de mărfuri se pot încărca 50 vagoane și 50 de camioane simultan.




TVlad

Se poate intra in portul Constanta ca simplu vizitator? Sau trebuie un permis special/ ghid etc? Sau poate sint deschise publicului doar anumite zone. Ma gindesc ca silozurile lui Saligny si gara maritima ar fi interesante pentru turisti. Poate si alte zone de unde s-ar putea documenta mai bine lucrarile de curatare si modernizare a liniilor ferate.

Drax

Se va putea merge ca simplu pasager? Ai idee de preturi si/sau modalitatea de rezervare-achizitie?

(Ar putea fi periculos in contextul actual?)

Harry

@TVlad da, intrii pe la Poarta 1 si poti merge pana spre Poarta 4 (Silozuri)spre sud si pana la capatul digului de larg - spre nord. Cand era Decebal primar autobuzele city tour intrau si in portul vechi, acum din ce am inteles nu o mai fac. Daca iti plac cladirile vechi si in special arhitectura industriala veche si cand zic vechi ma refer inainte de WW2, da ai ce vedea, dar recomand sa mergi in cursul saptamanii dimineata, altfel risti sa fi atacat de caini.

@Drax E doar pentru marfa

RaduG

Era 23 de lei o intrare cu masina in port.

Coada de camioane este pe A4 până la podul spre Poiana.
 










Powered by API/PUM imgur uploader



kitsune

@TVlad, se poate intra pe la poarta 1 sau 2 și pe jos, fără taxă. Dar poți ajunge maxim până la silozuri, că este ceva de mers. Iar cu mașina, pe la poarta 1 sau 5, se plătește taxa și atât. Nu mai țin minte dacă te și întreabă ce treabă ai, eu in general am avut motiv serios să intru în port. Dar dacă vrei și ajungi prin Constanța, putem merge împreună, găsim noi un motiv de intrat.
Pe digul de nord se poate merge cu bicicleta doar, accesul auto e interzis acum
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

S-a lansat licitatia ptr servicii de proiectare de facilitati pentru acostare la cheu a unei nave nato de marime medie in cazarma 2918 Constanta

Harry

 A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor" cod SMIS 153124, investiție finanțată prin Programul Infrastruc-tura Mare 2014-2020 (+3).
Valoarea investiției este de 82.947.750,24 lei (16,93 milioane euro), din care fonduri nerambursabile 59.544.166,16 lei, diferența fiind suportată de la bugetul de stat.
 În cadrul acestui proiect de investiții a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, antreprenor fiind desemnat, în urma unei licitații publice, Asocierea ABC VAL SRL & BETOANE ȘI PREFABRI-CATE SRL & ALMMA CONTRACTORS GROUP SRL.
 Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor" are o valoare de 51.188.073,37 lei, fără TVA, durata acestuia fiind de 24 luni (3 luni proiectare + 21 luni execuție), iar perioada de garanție este de 36 luni.
 De asemenea, s-a semnat cu TPF INGINERIE SRL și contractul pentru consultanță și supervizare a execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții, în valoare de 1.414.376 lei (fără TVA).
 Proiectul ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheuri-lor" este parte a unui proiect complex și etapizat de modernizare a infrastructurii zonei Midia și alinierea aceste-ia la standarde europene.
 În cadrul proiectului, se va realiza extinderea danei 10 cu un cheu din blocuri, pe o lungime de 53,90 m, perpendicular pe cheul existent și se va completa până la digul danei 9 cu un taluz protejat cu blocuri de același tip ca protecția digului danei 9. Astfel, se vor crea noi teritorii pentru exploatarea zonei Midia.
 Prelungirea cheului danei 12 presupune lucrări pentru realizarea unui cheu din blocuri prefabricate din beton, pe o lungime de 306 m, precum și lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de 8 metri, atât în lungul cheului, cât și pe șenalul de acces cu o lățime suficientă pentru manevrarea navelor. Materialul dragat se va utiliza pentru umpluturile din spatele cheului, pentru realizarea structurii viitoarei platforme. Noile cheuri se vor racorda cu uscatul existent prin lucrări de umplutură și terasamente. Se vor realiza, de asemenea, lucrări pentru racordarea și asigurarea alimentării cu apă și energie electrică a navelor.
 Dezvoltarea infrastructurii de acostare din Zona Midia va face zona mai functională, prin dezvoltarea unui nod de transport al produselor petroliere și al mărfurilor lichide, precum și ca un cluster pentru serviciile conexe și furnizorii de întreținere a utilajelor petroliere.

======================
@Ionut poti uni topicul Portul Midia cu Portul Ct? Midia a devenit parte a portului Ct.

Harry

În aceste zile se lucrează intens la amenajarea unei noi parcări destinată TIR-urilor care vin să descarce mărfuri în Portul Constanța.
Parcarea este situată în interiorul portului,  în zona Porții 9, are o suprafață de 34.000 metri pătrați.
Aceasta va avea o capacitate de circa 120 TIR-uri și va determina o fluidizare a traficului de camioane în port și evitarea aglomerarilor la porțile portului.
Terenul aferent parcării a fost eliberat,  în prezent se lucrează la nivelarea lui și urmează să fie pietruit. Săptămâna viitoare această parcare va fi operațională.
Totodată, o altă parcare, în exteriorul portului Constanța, de o mai mare capacitate este în faza documentațiilor urmând să fie realizată cât mai rapid.


Harry

 Pe LOTUL I, din Portul Constanța (Port Zona A și Port Zona B), constructorul WIEBE ROMANIA avansează cu lucrările de montare a noilor linii CF, a aparatelor de cale, concomitent cu desfășurarea operațiunilor de defrișare, demontare a suprastructurii existente și excavații!





CFR Infrastructura

TVlad

#419
Harry, Kitsune, va multumesc. Saptamina trecuta m-am intors de pe litoral :( Eram ferm convins ca nu intra nici musca in port dupa cita sirma ghimpata am vazut in poze si nu mi-am pus problema o clipa sa incerc. Povestea cu vagoanele si noile lucrari la calea ferata mi-au trezit interesul dar va trebui sa amin pentru vara viitoare...

Am vazut si eu cu uimire coada de camioane (incarcate probabil cu cereale) lungindu-se ca niciodata pina aproape de sensul giratoriul de la capatul A2.