News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a înregistrat 𝟲𝟳,𝟱 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝘁𝗼𝗻𝗲 𝗶̂𝗻 𝗮𝗻𝘂𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭, 𝗼 𝗰𝗿𝗲𝘀̦𝘁𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝟭𝟭,𝟳𝟳% față de 60,3 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești.

Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone, în anul 2008, de 61,8 milioane tone și în anul 2019, cu 66,6 milioane tone.

În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, o dețin cerealele, urmate de petrol brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deșeuri de fier 7,1%, îngrășăminte (naturale și chimice) 6,1%, și combustibili minerali solizi, cu 5,1%.

Din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim și 24% reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât și cel fluvial au înregistrat creșteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% și a atins 15,86 milioane tone, față de 2020.

În 2021, 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮𝗹𝗲 𝗮 𝗮𝘁𝗶𝗻𝘀 𝘂𝗻 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗮𝗯𝘀𝗼𝗹𝘂𝘁 𝗱𝗲 𝟮𝟱,𝟭𝟳 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝘁𝗼𝗻𝗲, față de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat, consolidând poziția portului Constanța de hub european de cereale.

Creșteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, semințe uleioase și fructe oleaginoase.

Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrășăminte, produse chimice și celuloză și deșeuri de hârtie. O scădere se observă și în traficul de containere și anume 6,16 milioane tone în 2021 față de 6,34 milioane tone înregistrate 2020. Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020.

14.604 nave au făcut escale în porturile maritime românești în 2021, față de 14.380 nave în 2020.

În portul Constanța zona Constanța, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, față de 53,84 milioane tone în 2020.

În portul Constanța zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone.

În portul Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 338.472 tone, față de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone.

tom_sawyer

Ce mi-a sărit în ochi legat de statistici este creșterea foarte mare a escalelor navelor între 45.000 și 90.000 dwt: 380 în 2021 față de 50-100 anii trecuți:

https://www.portofconstantza.com/pn/page/np_statistici_port

Ce sunt astea? Vrachiere pentru cereale?

kitsune

45-65000 sunt vrachiere, de obicei au macarale proprii. Alea mai mari sunt fără macarale. 90000 e kamsarmax, 7 magazii, cara și cereale la nevoie.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Navele astea  mai merg si goale?

adica m-am tot intrebat, vapoarele trebuie neaparat sa si plece din port cu marfa dupa ce au descarcat?

sau mai circula si goale intre porturi cum merg TIR-urile? Am mers cu un TIR de la Arad la Birmingham cu pese pentru Jaguar.
De acolo TIR-ul a venit gol la Londra linga gara Southall de unde a incarcat pentru Germania. si tot asa.
Vapoarele  merg pe principiul asta? adica merg goale de la Constanta la Odessa?

sau merg asa:
Vine Honecker in vizita de lucru in portul Rostock. Se duce la primul cargou, vede un marinar pe punte si striga la el: "- Tovarase marinar, ce incarci si unde mergi?". Marinarul: "- Incarcam masini-unelte si mergem in Cuba la tovarasul Fidel Castro, tovarase secretar general!". Honecker: "- Si de acolo cu ce te intorci?". Marinarul "- Cu boabe de cafea, tovarase secretar general!". Honecker, multumit: "- Bravo marinare, mai departe tot asa!".
Ceva mai incolo alt cargobot. Honecker gaseste un marinar si intreaba la fel: "- Tovarase marinar, ce incarci si unde mergi?". Marinarul: "- Incarcam tractoare Famulus si camioane Werdau W50 si mergem in Angola, tovarase secretar general!". Honecker: "- Si de acolo cu ce te intorci?". Marinarul "- Cu banane, tovarase secretar general!". Honecker, multumit: "- Bravo marinare, mai departe tot asa!".
Ceva si mai departe un vapor mare de nu se mai termina, pe care zeci de macarale incarcau cu greu camioane, locomotive, vagoane, tramvaie, tractoare, masini-unelte, etc. Honecker vede un marinar si intreaba: "- Tovarase marinar, ce mai incarci pe langa toate astea si unde mergi?". Marinarul: "- Pai daca mai ramane loc umplem cu banane si cafea, tovarase secretar general!". Honecker, mirat: "- Da unde mergeti?". Marinarul "- Pai noi mergem la Leningrad, in Uniunea Sovietica!". Honecker: "- Aha, am inteles. Si de acolo cu ce te intorci?". Marinarul "- Pai ca de obicei, tovarase secretar general... cu trenul!".



tom_sawyer


kitsune

Da, navele merg fără marfă, uneori chiar pe distanțe lungi.
Nu, Cuba nu exportă cafea (cel puțin nu cât să umple un vapor). Exportă zahăr din trestie.
Bananele nu se transportă cu vrachiere  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

CN APM SA Constanța a finalizat lucrările de reparații capitale la liniile de cale ferată 5 și 6, din zona portului de lucru, Portul Constanța zona de Sud.

Reparațiile s-au realizat pe o lungime de 410 m de cale ferată, fiind executate de SC Euro Construct SRL.

TibiV

Este vorba mai mult de componenta feroviara a portului, dar legat direct de activitatea portuara...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/razboiul-din-ucraina-a-scos-la-iveala-neglijenta-si-nepasarea-care-pot-duce-la-un-blocaj-in-portul-constanta.html

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

În triaj, vagoane uriașe, uitate în zona de transport, blochează alimentarea celui mai mare nod maritim de la noi. Din aceeași neglijență și nepăsare, zeci de kilometri de cale ferată, abandonate și neîngrijite, care aparțin CFR, sunt acoperite de vegetație.

În terasamentul căii ferate au crescut arbuști pe care nimeni nu i-a tăiat în ultimii ani. Aceasta este realitatea pe zeci de kilometri de cale ferată din Portul Constanța, cel mai mare centru comercial maritim din România. Grămezi de linii vechi și bucăți de traverse completează tabloul nepăsării. 700 de vagoane ale companiei feroviare blochează de ani de zile traficul de mărfuri în portul Constanța. Vagoanele sunt înțepenite de atâta amar de vreme încât au fost înghițite de copaci.

33 de linii de cale ferată, care aparțin CFR, sunt abandonate aici. Nimeni nu mai știe de când. Abia acum, când traficul prin Portul Constanța a crescut brusc, după ce zeci de nave ocolesc porturile ucrainene, autoritățile și-au dat seama că dezordinea din triaj poate duce la blocarea întregii activități.

Florin Goidea, director Portul Maritim Constanța: "Poți să aduci milioane de tone dacă le scoți foarte greu din port la un moment dat ajungi la un blocaj. Triajele sunt blocate..."

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile care au rămas și sunt blocate în acest moment. Să ne prezinte suma necesară pentru reabilitarea acestor linii/câte linii, dar rapid..."

Dacă situația nu se rezolvă urgent, sute de mii de tone de marfă nu vor mai fi procesate în port si România va pierde zilnic milioane de euro.

Dealtfel, în primele luni din an s-au înregistrat creșteri la traficul de mărfuri chiar și cu 97,5% și o activitate intensă, benefică pentru economie. Însă, prin lacunele mari în organizare, ne punem singuri bețe în roate.

După începerea războiului din Ucraina, numărul de nave care acostează la noi, aproape s-a dublat, în condițiile în care toate ocolesc porturile din țara vecină și vin aici.

Viorel Panait, operator portuar Comvex Constanța: "-Se așteaptă ca cerealele să poată fi livrate atunci când este nevoie de ele. (Reporter: Se întâmplă să nu se respecte aceste termene?) Din păcate da! Din păcate da!".

Reprezentanții CFR Marfă spun că, pentru moment, au mâinile legate. Un lanț birocratic sufocă totul. Mastodonții de sute de tone nu pot fi luați de acolo nici măcar pe hârtie.

Daniel Apostolache, director general CFR Marfă: "Toate vagoanele necirculabile sunt sub sechestrul ANAF și vom avea o discuție cu cei de la ANAF să vedem ce soluții găsim."

Din cele 700 de vagoane vechi, care sufocă portul, 300 sunt complet defecte și nu pot fi tractate pe calea ferată.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

  Hmmm, mă duce gândul cu cele 33 de linii de cale ferată abandonate ale CFR-ului, că ar fi un rezultat al acelui măreț "plan de închideri de linii nerentabile" (prin 2000 și ceva) pe unde au fost contabilizate de toate, de la ramificații, racorduri, la linii de triaj, industriale, etc...... Ceea ce a dus la furt de șină, distrugere de linii, linii uitate (dar existente fizic, din fericire pentru unele și numai bune de utilizat). Prin asemănare, mă uitam și la linia cf de centură a Bucureștiului, pe la Ștefănești, Tunari, Cernica, Loredeni, Berceni, mai apoi către A1, etc ! Multe se trag, de atunci; acum avem nevoie de liniile alea.

razvan96

Quote"Modernizarea şi dezvoltarea capacităţii portului Constanţa - dezvoltarea infrastructurii portuare în zona de dezvoltare A, MOL II-S Port Constanţa Sud prin extinderea platformei portuare facilitând transportul multimodal"

A scris @Harry despre licitatia asta pe pagina anterioara. Atribuita PORR pentru 247,761 milioane de lei.

Harry

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru extinderea drumului la patru benzi de circulație și realizarea unui pasaj spre zona de nord a Portului Constanța, investiție de 179 milioane lei
Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri 8 iunie 2022, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții ,,Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 și joncțiunea obiectivului Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre – Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 și Poarta 8 spre zona de Nord a portului Constanța". Investiția este necesară pentru dezvoltarea infrastructurii de acces rutier dintre autostrada A4 și Portul Constanța.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin această investiție, își propune extinderea la 4 benzi și reabilitarea drumului principal de acces în zona de nord a portului Constanța, realizarea unui pasaj denivelat peste calea ferată de acces în zona de nord a portului Constanța și peste drumul de acces la P9, precum și regeometrizarea sensului giratoriu existent din capătul estic al autostrăzii A4. Investiția se va derula pe o perioadă de 4 ani.
Finanțarea proiectului se va face prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Programul Operațional Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din fonduri externe nerambursabile. Pentru acest proiect a fost alocată suma de 179 milioane lei (cu TVA).

Harry

NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: ,,MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANTA – CENTRU DE MANAGEMENT AL TRAFICULUI", amplasat in Judetul Constanta, Municipiul Constanta, Zona Statie CF Constanta – Incinta 2, titular: COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE -CFR SA reprezentat prin Baicons Impex SRL, cu sediul in  Municipiul Bucuresti, Sector 2, str. Zambilelor, nr. 6, bl. 60, ap. 1.

Harry

C.N.C.F."CFR" SA- SUCURSALA REGIONALA CF CONSTANȚA a lansat licitatia pentru Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - PRIORITATEA 2 – 3 LOTURI.

Valoarea totala estimata:152.823.058 lei + tva.

Conform documentatiei:
Lucrarile presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță.

Lucrările de reparații ce urmează să fie efectuate în PRIORITATEA 2 constau în reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanta şi au fost împărțite în trei loturi.

LOTUL 1 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 27 linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la un număr de 7 treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m. În cadrul lucrărilor, pe cele 27 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

LOTUL 2 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 24 linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 24 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

LOTUL 3 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 13 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

TibiV

Varianta oficiala, just for the record...

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6329-23-iunie-2022-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-lucrari-de-reparatii-la-64-de-linii-cf-din-portul-constanta-prioritatea-2

CFR SA a lansat licitaţia pentru lucrări de reparații la 64 de linii CF din Portul Constanța (PRIORITATEA 2)

Bucureşti, 23 iunie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța a lansat licitaţia publică pentru execuția lucrărilor de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanța, lucrări prevăzute în "Memorandum-ul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța (Măsura 4.2)."

Lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanța (PRIORITATEA 2)vizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii din zonele A, B, MOL V, pe 64 de linii (în lungime totală de 29,795 km),înlocuirea a 51 de aparate de cale, montarea de traverse speciale pe 15 aparate de cale și dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată.

Lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanța (PRIORITATEA 2 – măsura 4.2 din Memorandum) sunt împărțite în 3 loturi:

► LOTUL 1 - 10,435 km
Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, înlocuirea a 16 aparate de cale și montarea de traverse speciale la 5 aparate de cale, montarea de dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată.

►LOTUL 2 - 11,275 km
Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, înlocuirea a 18 aparate de cale și montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.

►LOTUL 3 - 8,085 km
Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, înlocuirea a 17 aparate de cale și montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.

Valoarea totală estimată a celor 3 loturi este de 152.823.058 RON, fără TVA., sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, conformHG 497/14.04.2022 și a Memorandum-ului 13208/07.04.2022privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2022 din Fondul de rezervă bugetară.Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25.07.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Durata de execuție a lucrărilor pe fiecare lot în parte este de 180 de zile, de la emiterea ordinului de începere.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro., cu nr. CN1044040/22.06.2022.

De asemenea, reamintim faptul că, pe 15 iunie 2022 au fost semnate ordinele de începere a lucrărilor de reparații pe 35 de linii (cu o lungime totală de 13,398 km) și 75 aparate de cale, prevăzute în PRIORITATEA 1 a Memorandum-ului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța (Măsura 4.1)."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - PRIORITATEA 2 – 3 LOTURI

Valoarea totala estimata: 152.823.058 ron

QuoteLucrările care fac obiectul achiziției sunt lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța, conform specificațiilor caietelor de sarcini. Lucrarile presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările de reparații ce urmează să fie efectuate în PRIORITATEA 2 constau în reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanta şi au fost împărțite în trei loturi. LOTUL 1 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 27 linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la un număr de 7 treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m. În cadrul lucrărilor, pe cele 27 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.  LOTUL 2 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 24 linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 24 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. LOTUL 3 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 13 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Durata: 180 de zile
Termen depunere: 25.07.2022