News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Constanta South Container Terminal SRL a lansat lictatia pentru Execuție lucrări de infrastructură portuară prevăzute prin proiectul "Modernizarea şi dezvoltarea capacităţii portului Constanţa - dezvoltarea infrastructurii portuare în zona de dezvoltare A, MOL II-S Port Constanţa Sud prin extinderea platformei portuare facilitând transportul multimodal".

Conform documentatiei, executia lucrarilor presupune amenajarea a 16 ha pe Molul II-S din Portul Constanta Sud, in zona danelor 126-130.
In acest scop, realizarea investiției va include următoarele componente:
• Platforme portuare si lucrari hidrotehnice
• Retele de alimentare cu apa potabila, incendiu si canalizare menajera si pluviala
• Retele electrice si curenti slabi
• Cladiri/Arhitectura/Rezistenta

Valoarea totala estimata: 248.479.646,58 lei + tva.

Durata contractului: 18 luni.


Harry

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța continuă seria reparațiilor capitale din surse proprii cu pasajul superior de la Poarta 4 din Portul Constanța.

Pasajul respectiv este situat pe drumul dintre Poarta 3bis și Poarta 5, este construit in 1981, are partea carosabilă de 7,90 m lățime și două trotuare pietonale de câte 1,30 m. Suprastructura este alcătuită din 9 grinzi prefabricate cu o înălțime de 0,72m.

Dată fiind vechimea pasajului, elementele constructive sunt în stare de degradare și necesită lucrări de reabilitare: refacerea secțiunii din beton a grinzii prin tencuire manuală cu mortare speciale, execuție placă nouă de suprabetonare peste grinzile existente, montare parapet pietonal zincat, închiderea fisurilor și a crăpăturilor, desfacerea sistemului rutier pe cale și pe trotuare, deblocarea rosturilor de dilatație pe culee, reparații la antretoaze, montare aparate noi de reazem din neopren, executarea unei hidroizolații performante, realizarea de îmbrăcăminte cu asfalt pe zona carosabilă și trotuare, montarea de parapete pe pod de tip H4b din oțel zincat etc. 
     
Valoarea lucrărilor este de 1.946.497,95 lei (fără T.V.A.), include lucrările de construcție și montaj și se execută de către SC CYM Recicling Medical Europe 94 SRL. Termenul de realizare este de 6 luni, iar proiectantul este SC Nordic Vision SRL .



Harry

 Începe modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța cu finanțare din fonduri europene

• A fost semnat contractul de finanțare, în valoare de 113.390.408 lei
• Astăzi s-au semnat contractele de proiectare, execuție și supervizare a lucrărilor
A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul ,,Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța", proiect cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructura Mare. Valoarea contractului de finanțare este de 113.390.408,47 lei (inclusiv TVA).
Din aceasta, total eligibil 75.084.487,39 lei (Uniunea Europeană 63.821.814,28 lei și bugetul de stat 11.262.673,11 lei) și total neeligibil 35.305.921,08 lei (TVA, cofinanțare și tarif de racordare la E-Distribuție).
Obiectivele proiectului sunt: înlocuirea a 75% din toată rețeaua electrică, construirea unei noi stații de transformare, instalarea unui nou sistem SCADA de gestionare a alimentării cu electricitate, conectat la Portul de Nord, Portul Fluvial și Portul de Sud, posturi noi de transformare etc.
Pentru operativitate, în paralel s-au derulat procedurile de achiziție a contractului de proiectare și execuție, cât și cel de supervizare a lucrărilor, contracte prevăzute cu clauză suspensivă.
Astfel, după semnarea contractului de finanțare, au fost semnate astăzi:
- Contract de proiectare și de execuție a lucrărilor, cu o valoare de 46.863.300 lei ( fără TVA), cu Asocierea Electromontaj SA- Siemens SRL- Enevo Group SRL. Durata contractului – 32 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 28 luni pentru execuție.
- Contract de supervizare, cu o valoare de 1.086.000 lei ( fără TVA), cu Venturo Investment SRL. Durata contractului 94 luni.
Investiția este în concordanță cu strategia Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterea eficienței tehnice și economice a utilizării energiei electrice.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de administrator al porturilor maritime românești, are ca obiectiv prioritar asigurarea condițiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanța, în sensul consolidării poziției acestuia ca port maritim eficient, durabil și sigur, cu rol esențial în dezvoltarea economică a țării.

kitsune

Deci să înțelegem că se referă la "cold ironing", sau doar schimbă cablurile prin port? Că din limbajul de lemn cu dezvoltarea durabila și restul de termeni aruncați să sune bine, nu prea se înțelege mare lucru.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduG

Din ce știu se intenționează scoaterea din uz a rețelei de distribuție de medie tensiune învechite din Constanța Nord, de 6 KV și trecerea la standardul modern de 20 KV, cum este în Constanța Sud. Terminalele actuale care se construiesc (plus cele existente) au cerințe de consum de ordinul megawaților, care pur și simplu nu pot fi îndeplinite de rețeaua de medie de 6 KV.
Știu personal proiecte la cel puțin 4 dane, cu puteri instalate de 5MW și peste, iar filiala de distribuție din port a spus că nu se pot aloca mai mult de 2, că nu duce rețeaua actuală.
Cu noile investiții, se vor elimina limitările date de o rețea din anii 60, când cei mai mari consumatori erau macaralele de cheu.
Concret, presupune o stație nouă de transformare de la înaltă tensiune la medie (110kV/20kV), rețele subterane complet noi de 20KV, stații de transformare la dane de la tensiune medie la joasă (20kV/0,4KV), dacă am înțeles eu bine de la pricepuți.

kitsune

A, m-ai liniștit, mersi. Credeam că se apucă să lupte cu poluarea, să facă la fel ca in California, vine vaporul, tragi cablul și oprești generatoarele. Dar nu gândim noi așa departe.
Oricum, e destul de complicat, că trebuie puteri destul de mari și convertizoare de frecvență să alimentezi o barabaftă cum e a mea (cam 1,5 MW la 440V și 60 Hz) să pot opera doar cu curent de la mal. Chinezii aveau în șantier niste containere mari care asta făceau, luau 380-ul lor la 50 Hz și ne dădeau nouă 440 la 60Hz. Cred că am pe undeva niste poze. Nu mai știu ce puteri aveau.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

... si uite asa kitsune a depasit pragul de 2k like....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

44 de nave se află în operațiuni de încărcare-descărcare în porturile maritime românești
În porturile maritime românești 44 de nave sunt în operațiuni de încărcare-descărcare. Se încarcă cereale, cărbune energetic, fier vechi, auto, cherestea și se descarcă îngrășăminte naturale și chimice, ciment vrac și echipamente.
În portul Constanța – zona Midia se încarcă 2 nave, iar în Mangalia, o navă.
Pentru perioada următoare au fost avizate 62 de nave în portul Constanța și 5 în portul Constanța – zona Midia.
Așteaptă în radă pentru a intra la operare 11 nave.

AlexxC

author=kitsune
Deci să înțelegem că se referă la "cold ironing", sau doar schimbă cablurile prin port?

Cat de profitabil ar fi acest serviciu de "Cold ironing" pentru portul Constanta? Putea fi prins in PNRR pe componenta GREEN?
Ma gandesc ca e mai bine sa vinzi energie electrica regenerabila din Dobrogea (cu un adaos respectabil bineinteles) decat sa arda navele combustibili cumparati de prin alte tari.

kitsune

#370
Profitabil ar fi, cel puțin din punct de vedere al poluării. Dar apare aici o componentă tehnică. Să zicem că partea de la cheu se poate implementa prin diverse programe/fonduri. Dar apare partea de la navă. Majoritatea navelor nu sunt echipate cu sisteme care să permită oprirea generatoarelor diesel la cheu. Mă refer aici la transferul de energie de la cheu la navă. Există standard un "tablou de alimentare de la mal" (Shore connection), dar este de putere mică și de obicei alimentează direct tabloul de avarie (Emergency Switchboard), care poate duce un iluminat, o pompă de incendiu, încă ceva agregate esențiale.
Pentru a avea o navă in cold ironing, care să ia energie electrică de la mal și să poată să opereze (macarale, pompe de balast, reefere, etc.) trebuie o conexiune direct la Tabloul principal de distribuție (Main Switch board), unde să îi dai 440V/60Hz (să zicem) la puteri mari, gen 4-5 MW la un container de 9-10000 teu, cum e maximum care poate intra pe la noi.
Noi putem face (autoritatea portuară) o regulă gen: "toate navele care intră în portul Constanța trebuie să aibă Shore connection care să permită operarea", dar la ce vechituri vin pe la noi, or să renunțe să vină decât să investească. La Agigea poate că da, in cooperare cu cei doi operatori, s-ar putea lansa așa ceva.

Revin și cu ceva conex, că m-am uitat pe ce noutăți ne-au venit. Portul Constanța nu permite folosirea scrubberului open loop, mai bune zis deversarea apei de la scrubber în port. Deci, toate navele trebuie să folosească motorină cu 0.1% sulf cât timp sunt la cheu. Și după ce pleacă, ori 0,5%, ori scrubber. In primul caz, poți scoate cât fum vrei (dacă nu te întreabă nimeni) atâta timp cât combustibilul folosit corespunde. In al doilea caz, poți polua cât vrei, atâta timp cât raportul SO2/CO2 este mai mic de 21,4. Și e un cerc vicios, pentru că, cu cât poluezi mai mult, cu atâta trebuie să bagi mai multă apă să speli, deci cresc consumurile, deci poluezi mai mult.... Dar se duce mizeria la fund, nu o mai vede nimeni.
Și încă nu am văzut pe nimeni de la Coast Guard să știe cu ce se mănâncă un scrubber (și mai ales cum se poate fenta).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

E o problema atat de mare diferenta de la 60Hz la 50Hz ca sa merite existenta unui convertizor de asemenea putere? Ma gandesc ca ai avea o scadere de turatie la motoarele electrice cuplate direct la retea dar in afara de asta mai e vreun impediment?

kitsune

#372
Am dat un exemplu cu ce am eu acum. 440V/60 Hz. Cu două pompe de balast și ce mai e pe acolo am nevoie cam de 1,1-1,2 MWh la vârf de sarcină.
Să mă cuplez la mal la 400V și 50 Hz nu merge. Unu' la mână că am probleme cu toate motoarele electrice care vor ieși din parametri, scade turația, scade cuplul dar mie pompa trebuie tot 4 bari să îmi scoată (de exemplu) și apare un lanț al slăbiciunilor. Doi la mână, totul e calibrat pe frecvența aia. Dacă nu am 58 Hz (parcă) in tablou, îmi sare ACB-ul, am protecție pe frecvență.
Iar invers, să bagi 440/60 in aparatură de 380/50 nu merge neam. Mereu se încăpățânează chinezii când vin la bord cu câte o pompă de la mal. Noi le zicem că nu merge, ei nu și nu. De obicei duce vreo 10 minute până se arde.
Ce să zic, e greu cu standardele, dar nu sunt multe. In California au rezolvat altfel, nava are un container cu convertizorul on-board. Primește curent american și scoate pe partea cealaltă ce folosește nava. Țin minte niste poze de pe navele noastre unde făcuseră un retrofit, dar am uitat detalii.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Mersi de info, acu am inteles.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence