News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, anunţă reînnoirea contractului de concesiune cu Administraţia Porturilor Marine Constanţa

Contractul de concesiune al operatorului portuar DP World cu Administraţia Porturilor Constanţa, semnat iniţial în 2003, a fost reînnoit vineri până în anul 2049, potrivit unui anunţ al companiei. ,,Extinderea prezentului contract creează premisele ca DP World să menţină, opereze şi să continue să dezvolte terminalul de containere din portul Constanţa Sud. Terminalul deserveşte atât piaţa locală şi teritoriul învecinat cu ramificaţii către Europa Centrală, cât şi Ucraina, Rusia, Bulgaria, Georgia si Moldova, prin conexiuni directe cu nave tip feeder. Poziţia geografică s-a dovedit a fi una ideală ca centru de tranzit pentru mărfurile din regiunea extinsă a Mării Negre", se arată în comunicatul companiei.

DP World Constanţa oferă importatorilor şi exportatorilor din Europa Centrala acces către piaţa asiatică, în contrast cu rutele tradiţionale Nord-Europene, prin evitarea nodurilor intermodale congestionate din vestul Europei. Pentru promovarea acestei rute, operatorul portuar dezvoltă o reţea intermodală dinspre portul Constanta. Capacitatea curentă a terminalului este de 1 mil. TEU, cu potenţial de extindere.

DP World, companie din Dubai, este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume şi operatorul Terminalului de containere Constanţa Sud, cel mai mare terminal din zona Mării Negre.

ZF

Harry

#271
^^
La licitatia organizata de COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE "CFR" - SA, avand ca obiect ,,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta" au fost depuse 4 oferte, astfel:

1.BAICONS IMPEX S.R.L. cu tert sustinator Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA si subcontractanti SC LGB TRANSARK SRL, Institutul de Arheologie Vasile Parvan, INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL, SC Danovcad SRL, VIO - TOP, ELECTRIC RAIL PROJECT, GEO-SERV S.R.L.

2.CONSIS PROIECT S.R.L. cu tert sustinator PROINTEC SAU si subcontractanti Muzeul de Istorie Nationala si Arheologie Constanta, GEO-SERV S.R.L., SC Danovcad SRL.

3.Asocierea TPF Ingienerie SRL - I.S.P.C.F. SA cu tert sustinator TRN TARYET S.A. si subcontractanti GEO-SERV S.R.L., Institutul de Arheologie Vasile Parvan.

4.Asocierea SYSTRA SA FRANTA - METROUL SA.

Ionut

Alt proiect de interes major e modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta", explica oficialul CFR SA.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

Harry

Administratia portuara a atribuit un contract de aproximativ 1.5 milioane de RON pentru construire hala metalica pentru parcare autoturisme, autospeciale, utilaje. Imobilul va dispune de vestiare, grupuri sanitare, dusuri si spatiu de odihna pentru personal situatii de urgenta.



Lucrarile vor fi executate de catre MGD Concept.

Harry

Au început lucrările de dragaj prevăzute în cadrul proiectului de investiție "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța".

În contract sunt prevăzute lucrări de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța, adâncirea bazinului Portului de Lucru și a șenalului de acces către acesta din Portul Constanța Sud.
În Portul de Lucru se va realiza adâncirea bazinului de la 7 la 9 metri. Proiectul include și lucrări de protecție a cheurilor din Portul de Lucru, precum și achiziția unui sistem hidrografic, respectiv o navă hidrograf.

Primele lucrări de dragaj se desfășoară în danele 31-39 și sunt în principal lucrări pe derocări. Pentru aducerea la cota proiectată în bazinele danelor 31-39 acționează două remorchere, două șalande și o dragă BHD.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.

Contractul este semnat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de Beneficiar, și de Asocierea SC CONSAL TRADE SRL- IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA, în calitate de Antreprenor.
Valoarea contractului este 139.317.822,44 lei (fără TVA).
Durata contractului este de 20 de luni.
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a făcut eforturi pentru a accesa fonduri nerambursabile și a implementa acest proiect în scopul asigurării condițiilor de navigație în siguranță pe șenalele de acces, bazinele de manevră și bazinele danelor din Portul Constanța.


Harry

La Vukovar, reprezentanții CN APM SA Constanța și porturile partenere Baja (Ungaria), Pancevo (Serbia), Vukovar (Croația) caută împreună noi modalități de dezvoltare și soluții pentru problemele cu care se confruntă activitățile portuare fluviale de pe Dunăre.

Portul Constanța, prin CN APM SA Constanța, are semnate protocoale de cooperare cu porturile Baja, Pancevo, Vukovar, iar în luna iunie 2018, cei patru parteneri au convenit ca anual să se întâlnească pentru discuții într-un demers comun, un pas înainte pentru o organizare și cooperare mai bună între porturile dunărene și Portul Constanța.

În 2020, întâlnirea anuală va avea loc în portul Baja din Ungaria, când porturile partenere vor trece în revistă evoluția acestei colaborări și schimbările care se impun a fi făcute în continuare, astfel încât rezultate concrete să aducă fiecărui port un spor al traficului de mărfuri pe calea Dunării.

Ionut

Ce afaceri au avut în 2018 cei mai mari zece operatori portuari din Constanţa. Traficul din portul Constanţa s-a ridicat la 61 de milioane de tone de marfă în 2018

Portul Constanţa, cel mai mare din ţară şi al doilea cel mai mare de la Marea Neagră (după portul Novorossiysk din Rusia) şi principala poartă de tranzit al mărfurilor care intră şi ies din România, a atins anul trecut afaceri de 318 milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de  Finanţe şi calculele ZF.

Mai mult, compania care administrează portul a finalizat cu un profit net de 75 milioa­ne de lei, în uşoară scădere faţă de nivelul de 79 milioane de lei de anul anterior, arată aceeaşi sursă. Anul trecut, traficul din portul Constanţa s-a ridicat la 61 de milioane de tone de marfă. Pe creştere a fost traficul şi în primul trimestru din acest an, la 15 milioane de tone, faţă de 13 milioane de tone în perioada similară a anului anterior, potri­vit  datelor Companiei Naţionale ,,Ad­mi­nis­tra­ţia Porturilor Maritime Constanţa" (APMC).

ZF

Harry

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța va derula proiectul de investiții ,,Racord de medie presiune pentru distribuția de gaze naturale în Portul Constanța Sud", proiect finanțat din surse proprii.
Valoarea investiției este de 5.798.437,50 lei și are o durată de implementare de 24 de luni. Execuția lucrărilor va fi realizată de SC Petroconst SA.

Scopul proiectului este de a da posibilitatea consumatorilor din zona de sud a Portului Constanța de a se alimenta cu gaze naturale, până în prezent 30 de operatori solicitând racordarea la noua rețea care va avea o lungime de circa 9 km.
Un sistem similar a fost dezvoltat în zona de nord a Portului Constanța în anii 2002 – 2003.

Lucrările vor începe în zona sens giratoriu Poarta 10, zona Scanner – Mol 1 – Schenker – Romtrans.

În prezent, în Portul Constanța Sud, în proprietatea CN APM SA, sunt 10 centrale termice având surse de alimentare combustibili lichizi, GPL și energie electrică. Pe lângă acestea, sunt numeroși potențiali consumatori de gaze naturale care sunt interesați să se racordeze la o sursă de gaze naturale.
Necesitatea realizării unei rețele de gaze naturale a apărut și din faptul că sursele actuale de alimentare au grad mare de poluare, eficiență energetică scăzută și costuri mari.

Pentru asigurarea necesarului de gaze naturale în zona de sud a Portului Constanța s-a studiat posibilitatea realizării unui sistem de alimentare care să satisfacă necesitățile actuale și în același timp să fie fezabil din punct de vedere tehnic și economic.
Având în vedere realizarea conductei de distribuție de către distribuitorul local, conducta al cărei traseu este adiacent portului în dreptul porții 10 Bis, s-a solicitat acordul deținătorului conductei și implicit al furnizorului pentru realizarea unui punct de alimentare care să deservească incinta portului.
În conformitate cu avizul tehnic de racordare emis de Distrigaz Sud Rețele, s-a aprobat realizarea unui punct de predare pentru Portul Constanța Sud în dreptul porții 10 Bis. Debitul aprobat pentru care s-a și făcut dimensionarea primară a rețelei de distribuție este de 3500 metri cubi/oră, la o presiune de 2 bari.
În cadrul dimensionării finale, s-a luat în calcul un debit suplimentar față de cel inițial de cca. 2500 metri cubi/oră, care ar trebui să acopere posibila dezvoltare a portului.


Harry


Harry

Jucaria asta este acum in port, urmeaza sa preia masini si sa le duca in Germania



foto:https://www.marinetraffic.com/

Harry

Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a semnat contractul avand ca obiect ,,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta" cu BAICONS IMPEX S.R.L. pentru suma de 9.200.000 lei + tva.


Harry

Platforma de investiții și management ROCA, creată - cum a anunțat în premieră Profit.ro - împreună cu Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert, frații Pavăl, proprietarii Dedeman, și producătorul de vagoane Astra Rail Industries din Arad pentru restructurarea și dezvoltarea companiilor aflate în dificultate, a preluat operatorul portuar Romcargo Maritim, companie care gestionează 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri și utilitare din Romania, incluzând Dacia, Renault, Ford si Mitsubishi, operând cel mai mare terminal Ro-Ro din portul Constanța.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/fondul-de-investitii-roca-preia-romcargo-maritim-operatorul-celui-mai-mare-terminal-ro-ro-din-portul-constanta-19126076

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

tom_sawyer

Quote from: Harry on November 23, 2018, 09:16:44 PM
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a lansat licitatia pentru ,,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta".
CN1006652

Atribuita catre Baicons.

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4998-121212

Quote
CFR SA modernizează infrastructura feroviară din Portul Constanța, cu fonduri europene
Bucureşti, 27 septembrie 2019

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că a fost semnat și transmis Ordinului de Începere a prestării serviciului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Contractul, în valoare de 9,2 milioane lei, fără TVA, este finanțat de Comisia Europeană, din Fondul de Coeziune și de la Bugetul de Stat.

Studiul de fezabilitatepentru obiectivul de investiții Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța are ca principal scop identificarea și prezentarea unei soluţii optime pentru executarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, precum şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice, conform cu cerinţele prevăzute în documentaţia de atribuire.

În cadrul studiului de fezabilitate se va analiza starea actuală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, care dispune de 180 km de cale ferată, inclusiv elemente conexe - clădiri, poduri, podeșe, treceri la nivel - în vederea identificării blocajelor şi a altor deficienţe care afectează activitatea specifică din Port și circulaţia trenurilor de marfă pe traseul proiectului global șiva propune soluții noi de desfășurare a activității prin reconfigurarea dispozitivelor de linii.

Menționăm faptul că dezvoltarea infrastructurii feroviare portuare va conduce la creșterea volumului de transport pe calea ferată, dar și a veniturilor CNCF CFR SA.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Ce mai tranziteaza portul :D

-------------------
foto: 3-1 Assault Helicopter Battalion