News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

#255
S.C. CHIMPEX S.A. operează în perimetrul Molului IV 10 dane pentru depozitarea mărfurilor şi anume, danele 54 – 63 pe o lungime totală de 2 263 m.

In anul 2017 a fost pus în funcțiune noul Terminal operare cereale Mol IV – CHIMPEX S.A (danele 55-56) cu o capacitate de stocare de 200.000 tone. Terminalul este echipat cu două încărcătoare mobile tip NEURO, având capacitatea de 800 to/h fiecare, utilaje care pot asigura încărcarea pentru vapoare tip PANAMAX.

Pentru optimizarea fluxurilor de încărcare / descărcare nave maritime este necesară prelungirea căii de rulare pentru cele două încărcătoare navale, pentru o lungime de 213 m către vest, respectiv 35 m către est.

Pentru îndeplinirea acestui obiectiv se solicită aprobare pentru extinderea estacadei metalice cu 213 de metri spre Vest în dreptul Danelor 52 și 53. Totodadată se intenționează extinderea transportoarelor cu benzi existente BC 101 și BC 201, și refacerea sistemului de contra-greutăți. 

Intrucât obiectivul final al extinderii îl reprezintă încărcarea simultană a două nave tip PANAMAX, estacada existentă va fi consolidată și în dreptul axelor 73 – 77, zona care în prezent nu deservește acestui scop. Echipamentele existente nu vor fi înlocuite, ci doar extinse, fără să fie afectate proprietățile tehnice operaționale.

Întrucât sistemul actual de benzi transportoare este construit doar pe lungimea complexului de silozuri, este posibilă amararea unei singure nave PANAMAX.

Proiectul are ca obiectiv asigurarea posibilității tehnice pentru amararea și încărcarea pe poziție a două nave PANAMAX.

În acest sens, sunt necesare următoarele intervenții (lucrări de construire / montaj):

•   Pentru zona de est:
o   Pe o lungime de 35 m se va reabilita calea de rulare existentă pentru a permite manevra încărcătorului maritim. În prezent, calea de rulare nu îndeplinește standardul de linearitate necesar utilajelor NEURO. Practic, liniile existente (șinele) vor fi demontate și înlocuite de altele noi, păstrându-se axul și geometria actuală. Această intervenție nu necesită lucrări de proiectare fiind în fapt o reparație capitală a căii de rulare existente.

o   Totodată, în zona existentă a estacadei se prelungește șina de rulare a căruciorului pe tronsonul 3 Axele 75 -77. Aceast tronson al estacadei fost evaluat cu noile încărcări și se va consolida conform proiectului de specialitate.  Stalpii din axul 75 si 76 se vor rigidiza cu profile UNP300. Prima zăbrea a grinzii cu zăbrele se va inlocui cu 2L100x10, a doua va fi rigidizată cu un profil UNP120. Montanții se vor rigidiza prin adăugarea unor profile sudate. In plan orizontal se vor lega la partea inferioară grinzile transversale cu un profil L100x10. Pentru susținere cale de rulare se vor monta profile IPE270.

•   Pentru zona de vest (către cheu) vor fi realizate:
o   Reabilitarea căii de rulare existente (similar zonei de est) pe o lungime de 213 m
o   Prelungirea corespunzătoare a sistemului de alimentare și transport cu benzi, montate pe estacadă (similar ariei adiacente silozurilor de cereale). Vor fi executate lucrări de execuție a fundațiilor stâlpilor estacadei tehnologice și lucrări de construcții montaj ale structurii și echipamentelor necesare. Se va construi o structură metalică cu lungimea de 209 m și înălțimea de 7.96 m, împărțită în patru tronsoane. Pe toată lungimea estacadei se vor amplasa, prin prelungirea traseului cele două benzi transportoare având capacitatea totală de 800 tone/oră. Primul tronson va fi alcătuit din două picioare zăbrelite cu distanța între stâlpi de 3.0m și o grindă cu zăbrele spațială pe 23.0 m cu rolul de a permite accesul camioanelor pe sub aceasta. La cota de 7.96m este susținută banda transportoare de 800 tone/oră. Tronsoanele 2, 3 și 4, cu lungimea de 51.0m, 54.0m respectiv 68.0m, susțin căruciorul mobil cu rol de a ridica banda transportoare și a efectua golirea ei pe o bandă mobilă perpendiculară pe acesta. Căruciorul mobil este mutat în lungul structurii de brațul unei macarale mobile ce are structura proprie și circulă pe șine rulante paralele cu estacada. Ultimele trei tronsoane au o structură în cadre cu travei de 5.0m, 8.0m, 10.0m și 11.0m si deschidere de 1.3 m. Stalpii structurii sunt alcătuiți din europrofile HEA300. Grinda de cadru este din IPE 400. Intre cadre s-a realizat o cale de rulare din profile IPE 400.


Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a atribuit contractul pentru Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea cresterii adancimilor senalelor si bazinelor si a sigurantei navigatiei in Portul Constanta (Proiectare+executie) catre IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.P.A. pentru 139.317.822,44 lei + tva.

Activitatile ce se vor realiza in cadrul proiectului sunt:
1) Lucrari de dragaj pentru adancirea la cotele impuse de siguranta navigatiei in bazine si senale: lucrari de dragaj (proiectare+executie) in suprafata totala de 2.186.942,50 mp din care 1.815.655,80 mp (dragaj pentru aducerea la cota de proiect) si 371.286,70 mp (dragaj de adancire a senalului si bazinului Portului de Lucru de la -7m la -9m).
2) Lucrari pentru asigurarea stabilitatii cheurilor in Portul de lucru (proiectare+executie) – 1250 ml.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a atribuit contractul pentru Lucrari de reparatii diguri Constanta si Midia catre Consal Trade Srl pentru suma de 60.800.107,95 lei + tva.

Lucrarile de reparatii ce se vor realiza sunt:
1) Lucrari de reparatii Digul de Larg – Port Constanta – zona Km 0+000 ÷ 1+140;
2) Lucrari de reparatii Digul de Sud – Port Midia.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru LUCRARI DE CONSTRUCTII PARCARE SI DRUM ACCES POARTA 7(ETAPA 1).

Valoarea totala estimata:3.582.638 lei + TVA.

Conform Proiectului Tehnic, in Etapa 1 se va realiza o platforma pentru parcare pe o suprafata de carosabil de 7024 mp, inclusiv accesele de intrare si iesire, pentru un numar maxim de 38 TIR-uri, 3 autovehicule cu 3-4 osii, 6 autoturisme si spatii anexa.








Ionut

#259
Haideti sa discutam aici despre acest proiect, tine de Portul Constanta. Vedem daca se vor depune ofertele vineri, eu nu cred. Dar na, poate ma insel, o fi la CF altfel ca la drumuri. :)

Quote from: tom_sawyer on November 26, 2018, 10:13:48 PM
Quote from: Harry on November 23, 2018, 09:16:44 PM
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a lansat licitatia pentru ,,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta".

CN1006652




Ionut

Fondul Proprietatea: Ministerul Transporturilor numește în secret șefi la Portul Constanța

Ministerul Transporturilor a propus revocarea şi numirea unor membri în Consiliul de Administraţie al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APM) fără a furniza acţionarului minoritar niciun fel de informaţii sau documente justificative, spun reprezentanți ai Fondului Proprietatea, acționar minoritar al Portului. "Fondul Proprietatea doreşte să-şi exprime dezaprobarea puternică faţă de lipsa de transparenţă a Ministerului Transporturilor, în calitate de acţionar majoritar, care a propus revocarea şi numirea unor membri în Consiliul de Administraţie al APM, fără a furniza acţionarului minoritar niciun fel de informaţii sau documente justificative. Ministerul Transporturilor nu a dezvăluit lista de candidaţi propusă şi nu a oferit niciun fel de detalii privind experienţa şi calificările acestora pentru funcţia respectivă şi nici despre procesul de selecţie care a condus la nominalizarea acestora, conform legislaţiei în vigoare", se arată într-un  comunicat remis vineri presei.

Digi24

Ionut

Investiţii de peste două sute de milioane de euro, realizate în acest an în Portul Constanţa

Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), Dan Nicolae Tivilichi, a anunţat, vineri, că în acest an au fost realizate investiţii de peste 200 de milioane de euro în Portul Constanţa, atât din partea companiei pe care o conduce, cât şi din partea operatorilor privaţi. "E vorba de dana specializată 80, de dragaj, un proiect european de 40 milioane de euro. Avem studii de fezabilitate care sunt aproape de depunere de cerere de finanaţre pentru câteva proiecte majore, respectiv dezvoltarea insulei artificiale din Portul Constanţa, extinderea la patru benzi a drumului de la Poarta 10 - 10 bis. Am luat decizia ca studiul de fezabilitate care se referea la trecerea la patru benzi din autostradă spre Poarta 7 să îl schimbăm către Poarta 9 în aşa fel printr-o logistică cât mai bună a traficului prin Portul Constanţa să eliminăm definitiv blocajele de camioane care existau până acum. Nici în acest an nu am avut mari probleme în această privinţă", a precizat directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

El a precizat că alte proiecte început în port sunt reabilitarea digurilor, a reţelei de iluminat din sectorul fluvio-maritim şi schimbarea reţelei de apă. El a menţionat că valoarea investiţiilor realizate în 2018 de către Administraţia Porturilor Maritime Constanţa se ridică la aproximativ 65 de milioane de euro, iar cele ale operatorilor privaţi în Portul Constanţa depăşesc 150 de milioane de euro.

News.ro

Harry

În anii 30 se ia decizia ca vechea gară din lemn de la intrarea în port să fie demolată. În locul ei avea să fie construită cea mai impunătoare clădire art deco de servitute publică din oraş.



Deşi în acele vremuri gara era punctul central al oraşului, nodul de comunicaţii şi poarta de intrare şi ieşire din oraş. iar în mai toate oraşele aceasta era cât mai monumentală, gările Constanţei, exceptând pe cea veche de la Mamaia care în anii 30 era deja istorie, erau clădiri simple fără o arhitectură deosebită. Prin decizia construirii unei gări noi, Constanţa avea să se îmbogăţească cu unul din cele mai frumoase imobile de acest tip din ţară.













De proiect aveau sa se ocupe arhitectii Gheorghe Bratescu si Crizantema Stamatescu.

La fel ca şi imobilul precedent - cel construit din lemn, şi noua gară avea dublu rol. Era atât gară maritimă cât şi gară feroviară, fiind terminusul european pentru celebrul Orient Express.



Gara prezintă o simetrie longitudinală şi evident motivul ales este cel al pachebotului. Acest motiv este reprezentat prin feroneria geamurilor - balustrade de pachebot şi colaci de salvare- , feroneria de tip hublou, lanţurile de ancoră ce susţin pergola din beton. Ca orice gară şi a noastră are două ceasuri mari pe faţadele principale. Ce le deosebeşte de alte ceasuri sunt perechea de delfini stilizaţi care flanchează cadranul.







In timpul functiunii de gara, cladirea dispunea de sali de asteptare, casa de bilete, restaurante, vama, politia port, capitania, sala de protocol, birouri.

Harry

Administratia portuara a semnat contractul pentru modernizarea si extinderea sistemului de monitorizare dane maritime in zona de nord a Portului Constanta si extinderea monitorizarii danelor spre zona de sud cu UTI Servicii si Mentenanta pentru suma de peste 4 milioane de lei cu TVA.




Harry

Ce spuneam acum ceva timp de investitiile americane din port:

QuotePeste 200 milioane de euro vor fi investite, în 2019, pentru construirea a două terminale petroliere în portul Constanța. Sunt investiții private ale căror lucrări vor începe în primăvara anului viitor, potrivit directorului Administrației Portului Constanța, Dan Nicolae Tivilichi.

Portul Constanța încearcă să se orienteze, pe lângă tranzitul de mărfuri, pe alte două direcții. Operarea produselor petroliere și transportul Ro-Ro. "Devenim din ce în ce mai interesați de petrol pentru rute alternative la Marea Mediterană. Discutăm de ce vine dinspre Asia, care ar putea trece prin Georgia și să ajungă în România. Discutăm pe ceea ce se întâmplă pe zona Turciei și, nu în ultimul rând, ceea ce se întâmplă în Golf. De aceea noi ne-am bucurat și am apreciat prezența doamnei prim ministru în Golful Persic", a declarat, pentru EVZ, directorul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, Dan Nicolae Tivilichi.

Potrivit acestuia, în portul Constanța vor fi construite două terminale petroliere. "Un terminal petrolier va fi pe insula artificială a portului, unde intențioanăm să dezvoltăm, pe un proiect european și infrastructura domeniul public al statului. Celălalt terminal va fi în portul Constanța Sud-Agigea. Sperăm ca lucrările să înceapă, cel mai târziu, în martie-aprilie, anul viitor. Valoarea lor, neoficial, undeva la 200 milioane de euro, adunate. Cu rezervoare, cu sistem de încărcare, cu sistem de descărcare, preluare șamd. Sunt investiții private, în totalitate. Administrația investește în infrastructură, domeniul public al statului", a mai precizat directorul

https://www.money.ro/investitii-uriase-intr-o-zona-strategica-a-romaniei/

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru lucrari de Reparatii capitale "Pasaj rutier la Poarta 4" -Port Constanta cu A.B.C. VAL S.R.L. pentru suma de 1.389.371,08 lei + tva.

Descriere succinta:

Pasajul superior este amplasat pe curba de racordare progresiva a drumului de la Poarta 3 la Poarta 5, prezinta o oblicitate de 70 grade, cu 3 deschideri (14,00 + 16,00 + 14,00) si o lungime totala de 66,50 m, incluzand zidul de sprijin de 21 m dinsprea culeea Poarta 5. Suprastructura este alcatuita din grinzi prefabricate precomprimate (fasii cu goluri) de 0,72m inaltime. In sectiune transversala sunt 9 fasii cu goluri asezate joantiv, cu antretoaze din beton armat la capetele tablierului. Latimea totala a pasajului in sectiune transversal a este de 10,85 fi, calea pe pasaj fiind alcatuita din partea carosabila cu imbracaminte asfaltica de 7,80 m latime si trotuare laterale de cate 1,32 m latime, delimitate de partea carosabila cu borduri prefabricate din beton si protejate spre exterior de cate un parapet pietonal metalic montat pe lista trotuarului. Infrastructura este alcatuita din 2 culei si 2 pile cu fund are directa pe fundatii din beton simplu de 3,00 m grosime (la pile si culeea Poarta 3) si de 3,50 m grosime (la culeea Poarta 5).

Prin proiectul de execuţie este prezentat modul de executie al lucrarilor de reparatii capitale la pasajul superior la Poarta 4 care constau in:
- Suprabetonare placa de beton armat peste fasiile cu goluri;
- Refacerea caii pe pasaj;
- Refacerea trotuarelor;
- Montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie;
- Reparaţii betoane la suprastructura si protecţia acestora;
- Reparatii, completari si consolidari la racorduri cu terasamentele;
- Lucrări pentru scurgerea apelor si de refacere a scărilor;
- Lucrări de refacere a cailor pe rampele de acces la pasaj.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Proiectare si executie lucrari RK la Pasarela de pietoni Poarta 2.

Valoarea totala estimata: 847.011 lei + tva.

Data limita de depunere a ofertelor: 22.01.2019.

Conform caietului de sarcini, pasarela de pietoni Poarta 2 este amplasata in incinta portului si traverseaza caile ferate portuare si drumul perimetral port. A fost data in exploatare in anul 1965, iar in anul 1995 a fost reabilitata.
Pasarela pietonala este realizata din beton armat si are lungimea totala de 172,00 m.
Structura este realizata din doua arce: arcul mare cu deschiderea de 50,00 m, dublu articulat, orientat spre strada Traian si arcul mic cu deschiderea de 36,50 m dublu incastrat, orientat spre Poarta 3.
Accesul pe pasarela dinspre strada Traian se face prin intermediul scarilor si aleilor executate pe versant. Latimea suprastructurii pasarelei pietonale este de 3,30 m.
Concluzia expertizei este ca defectele aparute in structura sunt datorate in principal scurgerii defectuoase a apei de pe pasarela, atat prin lipsa unui sistem de scurgere cat si realizarea unui sistem de rosturi de dilatatie care nu a functionat corespunzator.

Harry

Licitatia s-a anulat, nu au fost depuse oferte

Harry

#268
Se pregateste demararea proiectului de modernizare a platformei de la Poarta 9

^^ si un update de la constructor: Building Construction Mea Constanta






Ionut

O companie de investiţii care a ajutat la privatizarea Oltchim se extinde în România. Primul obiectiv: Portul Constanţa

Compania americană de investiţii Amerocap LLC anunţă extinderea în România a activităţilor sale de investiţii de capital privat, compania fiind interesată să identifice active aflate în dificultate, în special din sectorul energiei, resurselor naturale şi apărării. Primul proiect pe care îl analizează este o posibilă investiţie în Portul Constanţa. Investiţiile în derulare ale Companiei includ: un furnizor al armatei Statelor Unite (cu focus pe produse energetice), infrastructură LNG, upstream şi midstream în industria petrolieră şi proiecte miniere specializate. În prezent, Amerocap evaluează potenţiale investiţii în Portul Constanţa.

Adevarul