News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Oneinthecrowd

#240






Despre asta e vorba in postul lui Harry de mai sus. Se largeste o bucata de vreo 900 metri in interiorul portului.

Largirea la 4 benzi a drumul public existent care face legatura intre A4 si DN39A e altceva.

Harry

#241
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a atribuit contractul de proiectare si executie a două retele de iluminat stradal catre ELCOMEX-I.E.A. S.A. pentru suma totala de 1.079.209,92 lei + tva.

Procedura este divizată pe două loturi și anume:
Lotul 1: Retea iluminat rutier drum acces Poarta 7-Cocoasa-Pod Mol III- Mol V;
Lotul 2: Rețea iluminat rutier drum acces Poarta 6 – One Star Security.

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a atribuit contractul de Servicii de proiectare instalatii energetice in Portul Constanta" si ,,Amplasare stalp de iluminat fotovoltaic in centrul sensului giratoriu, zona de intersectie a autostrazii A4 cu drumul de legatura intre cele 2 sectoare ale Portului Constanta – Expertiza si Proiectare catre ELECTROMAGNETICA S.A. Bucuresti pentru valoarea totala de 128.200 lei + tva.

Descriere succinta:

În prezent, în zonele in care iluminatul este absent se doreste reglementarea situatiei prin executia unui iluminat in zonele de operare cat, in zonele de acces catre acestea, precum si in zona de intersectie a autostrazii A4 cu drumul de legatura intre cele 2 sectoare ale Portului Constanta.

În acest sens, Sucursala Energetică Port are in vedere incheierea unui contract de proiectare pentru instalatii electrice care sa satisfaca cerintele de proiectare ale SEP, urmând ca execuţia lucrărilor să se realizeze cu forţe proprii.

Ofertarea serviciilor prevăzute a se presta se vor efectua în conformitate cu cele prezentate mai jos:

Lotul 1. Proiectare instalatii electrice de iluminat in Danele 85-90
Lotul 2. Proiectare instalatii electrice de iluminat in Danele 100-103
Lotul 3. Proiectare instalatii electrice de iluminat pe platformele operationale
Lotul 4. Amplasare stalp de iluminat fotovoltaic in centrul sensului giratoriu, zona de intersectie a autostrazii A4 cu drumul de legatura intre cele 2 sectoare ale Portului Constanta – Expertiza si Proiectare

Harry

CFR a anulat licitatia de amenajare a trecerii la nivel de la Poarta 1 Port Constanta intrucat nu s-a prezentat nici un ofertant.
Aceasta investitie facea parte dintr-un proiect mai amplu de remodelare a zonei Poarta 1 ce includea si administratiile portuare si locale, cele doua din urma apropiindu-se de final cu lucrarile.


Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul de Proiectare si executie lucrari de modernizare Dig de larg – Dana 0 (etapa a II a) cu SETCONSTRUCT SRL Constanta pentru 2.095.000 lei + TVA.

Obiectul contractului: Pentru anularea efectelor care au condus la starea actuala, este necesar sa se realizeze lucrari de modernizare a zidului de garda, pe toata lungimea acestuia, pe zona care nu a fost reparata intre anii 2011-2012. In conformitate cu expertiza tehnica intocmita de catre SC IPTANA SA in anul 2009, lucrarile de modernizare vor consta in: indepartarea protectiei existente de pe toata suprafata si se va realiza o noua protectie din beton armat cu plasa de armatura si pe paramentul exterior, se va executa o protectie similara, pana la unirea cu protectia realizata in etapa I.


Harry

#244
A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul de investiție ,,Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimii șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța"

Organismul Intermediar de Transport al Programului Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, prin ministrul Transporturilor, Lucian Șova și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Nicolae Dan Tivilichi, au semnat, vineri, 31 august 2018, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, contractul de finanțare pentru proiectul de investiții ,,Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimii șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța".

Valoarea proiectului, conform cererii de finanțare, este de 227.625.944 lei, din care valoarea finanțată din fonduri europene de 140.259.517 lei, aproximativ 30,5 milioane EUR.

În cadrul proiectului "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimii șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța" se vor realiza următoarele obiective:

Dragaj investițional pentru eliminarea deficiențelor de adâncime și creșterea siguranței navigației în 17 zone aferente danelor și șenalelor de acces precum și bazinelor de manevră.

Asigurarea stabilității cheurilor din portul de lucru afectate de procesul de adâncire a portului de lucru de la 7 metri la 9 metri.

Livrarea și punerea în funcțiune a sistemului hidrografic (inclusiv a navei de cercetare) pentru urmărirea și calcularea volumelor dragate în port.

Perioada de implementare a proiectului este de 61 luni, până la data de 30.06.2023.

Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Harry

Administratia Porturilor Maritime Constanta a semnat contractul de servicii de consultanta si supervizare a lucrarilor de constructii pentru infrastructura de acostare nave tehnice si amenajare suprastructura platforma cu TPF Inginerie SRL Bucuresti pentru aproximativ 1.4 milioane de lei.

Harry


kitsune

E de lucru @Harry, știu de la cineva care lucrează acolo că mereu apare câte ceva nou, ca la Casa Poporului, azi construim, mâine nu e bine, facem altfel

^^ E vorba de intrarea de la Poarta 1 a Portului Constanța, de data asta pozată din interior (mai spune și tu Harry unde e, că 99,9% dim membrii forumului n-au ajuns vreodată în port)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Harry uita des amanuntele astea...
Dar raspunsul era simplu daca faceai intai asta...

... iar apoi asta


;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

E greu să faci mirroring de pe telefon. Și nici zoom nu mere. Io, care am trecut de sute de ori pe acolo, în drum spre Căpitănie sau Policlinica Port, fac identificarea cu ochii închiși, mno. Inclusiv la taraba aia roșie am contribuit cu bani în schimbul cafelelor și a copiilor xerox, cred că o jumate o cumpăram numai eu. Fericit cel ce a "prins" vad acolo
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

S-a redeschis traficul la Poarta 1 Port Constanta








Harry

Incepe amenajarea cheului de acostare de pe insula artificiala din port

Datorita specifitatii amplasamentului, un criteriu foarte important avut in vedere la alegerea solutiei constructive a fost aceea ca, coronamentul sa fie executat in consola spre apa pe maxim 1,0 m, pentru asigurarea liniaritatii frontului de acostare si marirea distantei dintre cala navei si corpul cheului.

Astfel au fost excluse unele variante posible in care coronamentele ies in consola foarte mult, ceea ce creaza probleme de executie si vulnerabilizeaza stabilitatea.

Prin urmare pentru realizarea cheului cu adancimea de – 19 m s-a adoptat solutia constructiva – cheu din virole de beton armat de 100 tone/buc.
Teritoriul pe care se va realiza investitia este situat in Portul Constanta in zona insulei artificiale, cea mai mare parte fiind acvatoriu portuar.

Cheul va fi construit in extremitatea nordica a insulei artificiale iar legatura intre mal si insula va fi amenajata intre taluzul neamenajat in prelungirea danei 85 de pe mal si zona de Nord-Vest a insulei din dreptul acestuia.

Insula este situata în partea de sud – est a Portului Constanţa. Intreaga suprafata a insulei este teren castigat asupra marii, prin umpluturi cu material rezultat din dragaje si cu material adus din depozite.
Suprafata totala care urmeaza sa fie amenajata in cadrul acestei investitii este de cca 241.000 mp, din care cca 111.000 mp pentru lucrari de infrastructura si cca 130.000 mp pentru lucrari de dragaj.


Harry

#252
Incep lucrarile de modernizare a soselei dintre Poarta 7 si Poarta 9

Modernizarea drumului de acces a vehiculelor între Poarta 7 și Poarta 9, drum industrial de incinta de interes național în cadrul portului Constanța, vine în întâmpinarea necesităţii autorității contractante de a avea drumuri civilizate pe care se poate desfăşura traficul auto.

În prezent drumul in cauză este realizat din piatră spartă, are o lungime de 3.448,00m și este amplasat in incinta Portului Constanța făcând legătura între Poarta 7 și Poarta 9. Acesta este împărțit în 3 tronsoane:
-   Tronson I cu lățimea de 4.00 m între Km 0+000 ÷ 0+860 (Poarta 7 – Bretea Poarta 8);
-   Tronson II cu lățimea de 7.00 m între Km 0+860 ÷ 2+000 (Bretea Poarta 8 – Trecere la nivel CF);
-   Tronson III cu lățimea de 7.00 m între Km 2+000 ÷ 3+448 (Trecere la nivel CF – Poarta 9);

Sistemul rutier al drumului existent este:
-   Strat piatră spartă sort 0 ÷ 25 mm = 10 cm;
-   Strat piatră spartă sort 0 ÷ 63 mm = 25 cm;
-   Strat piatră spartă sort 25 ÷ 63 mm = 30 cm.

Scopul prezentului proiect de modernizare a drumului de acces a vehiculelor între Poarta 7 și Poarta 9 este de a îmbunătăți starea de viabilitate a acestuia, pentru o mai bună desfășurare a traficului în interiorul Portului, creșterea siguranței în trafic și îmbunătățirea calității mediului ca urmare a diminuării surselor de poluare, prin realizarea unei suprafețe ce reduce poluarea sonoră și a aerului.
Clasa tehnică a drumului este IV. Caracteristicile tehnice in funcție de clasa tehnică a acestuia vor fi următoarele:
-   Viteza de proiectare 60 Km/h;
-   Număr de benzi de circulație: 2, respectiv 1;
-   Lățimea benzii de circulație: 3 m, respectiv 4 m;
-   Trafic greu;
-   Intensitate trafic: redus;
-   Intensitate medie zilnică anuală / număr de vehicule efectiv: 750 – 3500;
-   Intensitate orară de calcul efectivă: 75 – 400;
-   Declivitatea drumului in profil longitudinal (i max [ % ] = 6.5 pentru viteza de proiectare 60 Km/h).
Se vor realiza șanțuri și rigole laterale pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale. Evacuarea apelor pluviale se va realiza către zone depresionare.

Se vor realiza marcaje rutiere.

Tronsonul de drum dintre Poarta 7 și Poarta 8 va rămâne cu o singură bandă cu o lățime de 4.00 m.
Lucrările de modernizare a tuturor celor trei Tronsoane de drum vizează scarificarea, respectiv reprofilarea suprafeței de piatră fără adaos de material (macadam conform SR 179 și SR 1120) și realizarea unui strat de beton asfaltic de rulare.

Partea carosabila a străzii se va încadra între acostamente din piatra sparta cu lățimea de 50.0 cm; *dacă fundația existentă nu va fi identificată în această zonă, se va impune executarea stratelor de fundare existente până la atingerea cotei de fundare a drumului.

Având în vedere că, în prezent, profilele transversale indică o geometrie necorespunzătoare a pantelor transversale, prin proiectul de modernizare se va realiza scurgerea apelor prin rigole din pământ și apoi in lungul drumului spre zonele depresionare. De asemenea, se va urmări amenajarea profilului longitudinal astfel încât să fie înlăturate zonele cu declivități alternante existente, care împiedică scurgerea apelor pluviale în lungul drumului.

-   Tronsonul I va avea o singură pantă de 2.5 %, de la stânga la dreapta pe direcția de mers de la Nord la Sud. Acest tronson de drum va fi prevăzut cu o singură rigolă triunghiulară cu lățimea de 80 cm pe partea dreapta a drumului.
-   Tronsonul II si Tronsonul III vor avea pante de 2.5 % din axul drumului catre laterale. Aceste tronsoane de drum vor fi prevăzute cu două rigole triunghiulare cu lățimea de 80 cm pe ambele părți ale drumului.







Harry

#253
Se pregateste demararea proiectului de modernizare a platformei de la Poarta 9

Drumul de acces Poarta 9 este prevazut cu doua sensuri de circulatie, iar pe bretelele de intrare/iesire din zona cladirii post control sunt prevazute cate doua benzi de circulatie pe fiecare sens, echipate cu bariere si sisteme de control-acces. Adiacent drumului de acces, pe partea stanga, sunt prevazute spatii de parcare pentru autovehicule.

Tronsonul de drumul de acces Poarta 9 care face obiectul investitiei are o lungime de 151 m, iar platforma adiacenta drumului are o suprafata de 3163mp. Lucrarile de modernizare a drumului si ale platformei se vor realiza cu mentinerea traseului si a elementelor geometrice  existente, evitandu-se ocuparea de terenuri ce apartin proprietarilor privati.

Terenul pe care urmeaza sa se execute investitia este in administratia Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.

Elementele geometrice in plan ale drumului si platformei:
    Lungimea drumului de acces 151m si latimea 8.00m;
    Lungimea bretelei de intrare in port 19m si latimea 7.50m;
    Suprafata platformei 3163mp;


Suprafata de teren ce urmeaza sa fie ocupata de investitie este situata in Portul Constanta si apartine domeniului public.
Suprafata ocupata definitiv de lucrarile proiectate este S = 5310mp.     
   suprafata platforma: 3160 m2;
   suprafata drum: 1340 m2;
   suprafata santuri si trotuar: 810 m2;

Traseele proiectate coincid cu traseele existente al drumului si platformei actuale, in consecinta nu se afecteaza proprietatile si sunt evitate exproprierile de teren.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Executie lucrari de reparatii capitale "Pasaj superior la curba mare".

Valoarea estimata a achizitiei, fara TVA, este de 909.436 lei.