News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a atribuit contractul pentru Implementarea unei dane specializate intr-o zona cu adancimi mari (Dana 80) (Proiectare+executie) catre A.B.C. VAL S.R.L. pentru suma de 14.421.650,85 lei + TVA.

Obiectul contractului: Lucrarile se vor realiza în Portul Constanta în zona Sectorului Fluvio - Maritim al Portului si adiacent Danei de acostare nr. 80 a Portului Constanta, astfel:
1. Modernizarea Danei 80 prin instalarea de noi echipamente pentru dana (amortizori, bolarzi) adecvate primirii de nave de cereale mari;
2. Extinderea infrastructurii feroviare pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80, (racord feroviar din capul ,,Y" al grupei de manevra a Statiei Constanta Port Zona C, pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80).

Harry

#226
Obiect achizitie: Lucrarile se vor realiza în zona de acces a navelor pe Canalul Dunare–Marea Neagra, respectiv în zona Portii nr. 9 de acces în zona Sectorului Fluvio-Maritim al Portului si adiacent Danelor 97-99. Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Cta, zona în care terenul este în administrarea CN APM SA Cta. Lucrarile vor fi incluse în 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel: 1. Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 – LOT1, 2. Acces rutier la Danele de operare 97-99 – LOT2.

^

Licitatia lotul 2 anulata, ofertele neconforme

Harry

#227
Compania Servicii Maritime Costiere a prezentat in premiera la Constanta sistemul Ocean Bricks System, cea mai noua tehnologie israeliana destinata constructiilor de infrastructura portuara si costiera.

Sistemul este alcatuit din module individuale cu spatii ce permit un flux de apa continuu. De asemenea blocurile din ciment hidrotehnic sunt goale la itnerior pentru a permite transportul pe apa (sistem flotant) pana pe santier unde se pot umle cu apa si se scufunda. Blocurile au un sistem de prindere tip "lego", putand astfel fi folosite in orice tip de amenajare costiera.

Spatiul liber din interiorul blocurilor permite ampalsarea de piloti de adancime care sa serveasca drept fundatii pentru cladiri sau turbine eoliene.

Blocurile pot fi folosite atat pentru construirea de docuri cat si pentru indiguiri, fundatii subacvatice si alte sisteme de protectie costiera.

Sistemul este deja in implementare in tari precum Israel, Iordania sau Croatia. Un proiect pilot in Romania urmeaza a fi realizat in Portul Constanta.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru Lucrari de infrastructura incluse in obiectivul de investitie ,, Zona de acces a navelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra" – Proiectare si Executie, lotul 1 Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9, cu BUILDING CONSTRUCTION MEA SRL Bucuresti, pentru suma de 1.284.739,61 lei + tva.

Ionut

Portul Constanţa, principala poartă de tranzit pentru mărfurile care intră şi ies din România, a depăşit pragul de 300 de milioane de lei

Conducerea companiei anunţă investiţii în dezvoltarea infrastructurii. Portul Constanţa, cel mai mare din ţară şi al doilea cel mai mare de la Marea Neagră (după portul Novorossiisk din Rusia) şi prin­cipala poartă de tranzit a mărfurilor care intră şi ies din România, a depăşit anul trecut pragul de afaceri de 300 milioane de lei, în creştere cu 4,5% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe şi calculele ZF.

ZF

Ionut

#230
Cele mai mari investiţii de la căderea comunismului, în Portul Constanţa

Lucrări de amploare în Portul Constanţa. Autorităţile cheltuie aproape 50 de milioane de euro pentru cele mai mari investiţii de la căderea comunismului. Tot acest efort are în vedere atragerea navelor importante în Constanţa. Astfel, portul va fi cel mai ofertant din tot bazinul Mării Negre. În paralel, privații încearcă să vină şi ei cu investiții impresionante.

Mare parte din bani se duc pe lucrările pentru creşterea adâncimilor din port, primele după căderea regimului comunist. Lucrările de dragaj vor fi făcute în 17 zone, practic pe mai mult de 370.000 de mp, iar bazinul portuar va avea o adâncime de 9 metri. Dan Mihai Tivilichi, directorul general al Portului Constanța: ,,Adâncimea de 9 metri va permite oricărui tip de navă Ro-Ro să intre în Portul Constanța. Cele mai moderne nave Ro-Ro care tranzitează Marea Neagră acum au în jur de 8 metri draught (pescaj)." Momentan, adâncimea medie de pe șenalul navigabil este de 6,2 metri, mult prea mică pentru primirea navelor de mari dimensiuni.

Cheurile vor fi consolidate pe o lungime de 1.250 de metri pentru sporirea siguranței. Astfel de investiții, alaturi de cele private, pot crește atractivitatea portului care, în trecut era în top 3 european. Acum, Constanţa abia dacă mai poate intra în primele 10 pentru ca, în ultimii ani, marile porturi importante din Europa au investit masiv în infrastructură.

Un operator privat investeşte 50 de milioane de euro pentru atragerea companiilor mari. Viorel Panait, operator portuar: ,,Lucrările sunt într-un stadiu avansat, aș aprecia că sunt în zona de 70% deja realizate". Pe lângă ele, sunt prefigurate investiții pe termen scurt de peste 300 de milioane de euro, încurajate de contextul favorabil în care se poziționează Portul Constanța.

Anul trecut, traficul total de mărfuri a fost de circa 60 de milioane de toane. Porturile europene de primă mărime sunt la suta de milioane sau peste. La distanţă mare este Rotterdam, principalul hub european, prin care circula aproape 470 de milioane de tone pe an. Capacitatea portului constănţean ar fi de 120 de milioane de tone pe an, dar sunt suprafeţe mari din cele peste 1300 de hectare de uscat care nu sunt folosite.

Digi24

Harry

OMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul de lucrari RK cu consolidare de terasament pe LFI Kronospan, 400m – (Proiectare + executie) cu D.O.STYLE 99 S.R.L. Constanta pentru suma de 610.000 lei + tva.

Obiectul contractului il constituie realizarea lucrarilor necesare pentru ,,RK cu consolidare de terasament pe LFI Kronospan, 400m – (Proiectare + executie)", ce au drept scop asigurarea conditiilor tehnice pentru circulatia si manevra convoaielor in conditii de siguranta si in conformitate cu legislatia in domeniu. Lucrarile de reparatie capitala (RK) si consolidare de terasament se realizeaza pe LFI Kronospan - Dana 131 Portul Constanta intre km 0+420 – 0+820, pentru consolidarea terasamentului, prin eliminarea punctelor periculoase cu zone noroioase ce pot duce la denivelari transversale si longitudinale si deripari frecvente a liniei CF pe aceasta zona.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Lucrari de reparatii diguri Constanta si Midia.

Lucrarile de reparatii ce se vor realiza sunt:
1) Lucrari de reparatii Digul de Larg – Port Constanta – zona Km 0+000 ÷ 1+140 2) Lucrari de reparatii Digul de Sud – Port Midia
Valoarea estimata fara TVA, conform devizului general este de: 66.950.000 lei.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru obiectivul Drum Poarta 7 – Poarta 9 – imbracaminte cu asfalt – proiectare si executie cu ASFALT DOBROGEA S.R.L. pentru suma de 1.806.788,73 lei + tva.

Obiectul contractului: Pentru asigurarea desfasurarii in conditii de siguranta si de descongestionare a traficului rutier in zona de acces a bazinului Fluvio-Maritim al Portului Constanta si accesul rutier facil intre portile 7 si 9 prin interiorul portului, este necesara realizarea lucrarilor de infrastructura la drumul de legatura din interiorul portului, dintre portile 7 si 9.

Harry

Un aspect interesant, s-a mai discutat aici pe topicul asta faptul ca dincolo de podul nou "in continuarea autostrazii" drumul are doar 2 benzi. Ei bine:


COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru Servicii de elaborare a Studiului de Fezabilitate, a cererii de finantare pentru implementarea obiectivului Extinderea la 4 benzi a drumului de circulatie existent intre Poarta 10 Bis si Poarta 10 cu IPTANA S.A. Bucuresti pentru 208.000 lei + tva.

Oneinthecrowd

Asta ar fi trebuit sa fie finalizata in acelasi timp cu poarta 10B (care oricum a asteptat destul finalizarea podului). E bine si acum. Doar ca va ajuta doar traficul din interiorul portului.

Bogdan_Cluj

^^ google nu stie de poarta 10 si 10 bis, eu nici atat  :(
Puneti va rog o harta, sau ceva, orientativ. Mersi.

Harry

Ideea e alta si cred ca Ionut ar trebui sa mute postarea mea si cu comentariile de aici pe partea cu DX-ul. Pt ca abia acum mi-am dat seama ca largirea asta e prinsa in proiectul cu DX-ul Techirghiol. In acelasi proiect unde e prevazuta reabilitarea autostrazii portului si upgradeul nodului Eforie. Teoretic asa cum toti stim CNAIR va face lucrarea in regie proprie nu?

Citat din Homor:
"Va avea un pasaj peste DN39. Exista unul si acum dar e doar cu o banda pe sens, deci va fi dublat. Drumul de la Podul nou si pana la intersectia cu DN39 exista la o banda pe sens, dar este depasit. Va fi un drum expres dupa normativ"

My point is - atat drumul P10-P10bis cat si AP sunt in curtea administratiei portuare, lucru care rezulta si din ce am postat mai sus, anuntul ala. Nu stiu...sunt curios cum se va finaliza povestea asta...



@Bogdan_Cluj situatia e putin ciudata pentru ca mai intai ai P10b si dupa P10 :)) P10b e imediat cum cobori de pe pod, iar P10 e la pescaria lui matei.

TibiV

Harry,
este ciudat ca la vremea cand s-a facut nou pod si ... hmmm... ocolitoarea?... pana la intrarea in Eforie (proiect pe care, sa imi fie cu iertare, l-ai ratat intr-un mare fel, desi era in pragul casei tale.. :( ), pe GM scria clar P10 si P10bis....
Acum informatiile alea nu mai apar in GM.
Oare de ce ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

^^ Care ocolitoare? Te referi la drumul ala nou cu panouri de sunet pe el? Pai de ala e vorba in contractul cu iptana. Nu stiu, ceva e ciudat, am sa caut sa fac rost de planse