News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a lansat licitatia pentru Reabilitare si extindere trecere la nivel a drumului Poarta 1 – Gara Maritima, pe liniile CF de acces la danele 1-5 Port Constanta Lucrari pentru modernizare din cadrul investitiei cladire Post control Poarta 1 Port Constanta

CN A.P.M. Constanta S.A. a solicitat conform legislatiei in vigoare, reabilitarea si extinderea trecerii la nivel a drumului Poarta 1 – Gara Maritima, pe liniile CF de acces la danele 1-5 Port Constanta.
Lucrarile de reabilitare si modernizare constau in reabilitarea liniilor CF 1 si 4 in zona pasajului la nivel existent pe cca 200m, realizarea reabilitarii pasajului la nivel, cu pavaj din pavele.
Reabilitarea liniilor CF 1 si 4 din zona pasajului la nivel proiectat s-a prevazut cu material metalic tip 49 SB in executie manuala, pe traverse de lemn noi.
Pasajul la nivel reabilitat se va realiza pe o lungime de 46,22m pe linia 1, respectiv pe 45,11m pe linia 4, cu noul ax la km 11+507,47.
De-o parte si de alta a pasajului la nivel se vor poza tuburi de dren pentru preluarea apelor pluviale ce se vor racorda la canalizarea pluviala existenta in zona.

Durata lucrarilor: 60 zile incepand de la data atribuirii contractului.

Valoarea estimata fara TVA: 449.858 lei.

Data limita de depunere a ofertelor: 05.03.2018.

Ionut

Secretar de stat: Dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii şi investiţii private în dane specializate

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, susţine că dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii portuare, dar şi investiţii private în dane specializate, precizând că faţa portului se va schimba semnificativ în următorii ani. La rândul său, şeful Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, anunţă că în prezent sunt în derulare investiţii ale operatorilor de 300 de milioane de euro.

"Dezvoltarea Portului Constanţa presupune în acest moment dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiţii private în dane specializate. Aceasta este direcţia către care trebuie să mergem printr-o colaborare strânsă între operatori şi administraţie, noi creând infrastructură şi operatorii efectuând investiţii în dane specializate. Există în acest moment mai multe programe din partea operatorilor în desfăşurare, dar şi din partea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, inclusiv dragaje de investiţii pentru a asigura adâncimi foarte mari, până la 19 metri astfel încât să permitem accesul navelor de mare tonaj în port", a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor.

"Odată cu aprobarea Ghidului Solicitantului, din ianuarie şi până acum, Portul Constanţa a depus două proiecte importante pentru aceste investiţii în infrastructură portuară. În acest moment sunt create toate condiţiile pentru ca Administraţia Porturilor Constanţa să îşi pună în aplicare întregul program de investiţii, care totalizează un număr de 16 proiecte majore şi am convingerea că în următorii ani faţa portului se va schimba în mod semnificativ", a precizat Ionel Minea.

Directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a spus cu acelaşi prilej că în prezent sunt în derulare în Portul Constanţa investiţii de 300 de milioane de euro ale operatorilor portuari.

"În ultimul an de zile, se deschid investiţii private în Portul Constanţa de peste 300 de milioane de euro, începute, că discutăm de dană specializată, de utilaje, avem un operator în Portul Constanţa care şi-a achiziţionat chiar cea mai performantă macara de containere din bazinul Mării Negre. Am reuşit să deschidem portul spre investiţii", a afirmat Tivilichi.

News.ro

Ionut

#152
De ce investitorii din vestul țării preferă să importe prin portul olandez Rotterdam

Anul trecut, prin portul Constanţa au trecut 60 de milioane de tone de marfă. Mai mult decât în alţi ani, dar cu mult mai puţin decât prin alte mari porturi ale Europei. Ca să vă faceţi o idee, prin Rotterdam, traficul de marfă depăşeşte 450 de milioane de tone anual. Acolo, căile navigabile sunt bine întreţinute, iar portul este deservit de o infrastructură excelentă.

,,Pe noi, statul român, ne afectează acestă problemă, mai nou, ultima dată știu că toată zona de vest a României prefera să-și facă importurile navale prin Rotterdam, să vină pe partea Main-Rin, pe partea ungară în România", spune Daniel Georgescu, directorul Administrației Canalelor Navigabile. ,,Dacă îl facem competitiv, portul Constanţa are mare capacitate de creştere a volumului a traficului de mărfuri pentru că el are o capacitate dublă faţă de cât se exploatează în prezent", arată Dănuț Jugănaru, expert în economie.

Digi24

Ionut

#153
Angajații din România de a căror pricepere depind afaceri uriașe

Sunt mai puţin de 100 de specialişti, iar de priceperea lor depind afaceri de milioane de euro, adică activitate portului Constanţa. Piloţii maritimi poartă pe umeri o răspundere uriaşă. Ei sunt cei care aduc în siguranță toate vapoarele la cheu. Ştiu danele portului ca pe propriul buzunar şi ar putea naviga cu ochii închişi, dacă ar fi nevoie.

Digi24

kitsune

Ar trebui știut că singurul loc în care piloții poartă răspunderea pe "umerii lor" e canalul Panama. În rest, răspunderea este a comandantului, piloții sunt doar "adviseri". Dacă un pilot face o greșeală, comandantul e de vină
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

S-au depus ofertele  pentru lucrari de infrastructura incluse in obiectivul de investitie ,,Zona de acces a navelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra" – Proiectare si Executie"

Obiect achizitie: Lucrarile se vor realiza în zona de acces a navelor pe Canalul Dunare–Marea Neagra, respectiv în zona Portii nr. 9 de acces în zona Sectorului Fluvio-Maritim al Portului si adiacent Danelor 97-99. Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Cta, zona în care terenul este în administrarea CN APM SA Cta. Lucrarile vor fi incluse în 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel: 1. Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 – LOT1, 2. Acces rutier la Danele de operare 97-99 – LOT2.

Valoarea estimata totala a contractului (proiectare + executie) este de 2.018.787,44 Lei, fara TVA, si se compune din: LOT 1: Proiectare si executie: Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 - 1.411.061,50 lei (fara TVA) , compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 41.846,00 lei. Valoare executie lucrari: 1.335.820 lei. LOT 2: Proiectare si executie: Acces rutier la Danele 97-99- 607.725,94 lei (fara TVA), compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 17.281,31 lei. Valoare executie lucrari: 576.043,54 lei.
Durata estimata a contractului: 12 luni.

Astfel pentru aistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 au fost depuse 5 oferte: Asfalt Dobrogea, Building Construction MEA Bucuresti, Everest Vision Constanta, Consal Trade si ABC VAL.

Iar pentru acces rutier la Danele de operare 97-99 s-au depus 2 oferte: Everest Vision si Consal Trade.

Harry

Compania TPF CPROJECT SRL a fost desemnata castigatoare a licitatiei pentru studiul de fezabilitate pentru proiectul de largire la 4 benzi a soselei dintre Poarta 7 si jonctiunea obiectivului por rutier la km 0+540 a Canalului Dunare-Marea Neagra cu drumul care realizeaza legatura intre Poarta 9 si Poarta 8 spre zona de nord a Portului Constanta.

Harry

#157
Astazi a fost eliberat certificatul de urbanism pentru amenajarea unui cheu de acostare pe insula si realizarea legaturilor intre insula si tarm.

Legătura între insulă și mal, în vederea asigurării legăturii pe perioada de executie și, mai apoi a legăturii maritime cu portul, se va face prin achiziţionarea unei nave de transport (un bac plutitor) tip "car/day passenger ferry".

Caracteristicile navei sunt urmatoarele (orientativ):

• lungime totala (incl. rampa) = 42,72 m;
• latime totala = 11,78 m;
• pescaj (cu incarcatura) = 1,65 m;
• draft = 7,35 m;
• capacitate de încărcare = 62 to;
• capacitate de transport auto = 18 buc;
• propulsie cu elice, motoare Scania, 520 CP.

In adoua etapa bacul va fi inlocuit cu un pod rutier si unul feroviar.

Podul va avea rolul de a asigura conexiunea dintre continent si insula din port, insula care va beneficia de o serie majora de investitii.

Accesul la pod se va face printr-un drum ce va porni de la Poarta 8 si care va supratraversa calea ferata. Pe insula podul va fi continuat cu o bretea de acces care se termina intr-un nod rutier.

Conform proiectului insula din port urmeaza sa devina paltforma industriala.

Aceasta investitie nu este una intamplatoare, pe insula din port, un consortiu american gigant care cuprindre printre altii si pe Master Chem Oil si Epstein va investi 350.000.000 de euro intr-un terminal de petrol de dimensiuni foarte mari. Exista zvonuri, neonfirmate inca oficial ca se intentioneaza si construirea unei noi rafinarii langa terminal.

subway

#158
Harry, numai si numai firme de imensa reputatie internationala si interplanetara...cam cati machidoni?
Hai sa mai spunem totusi lucrurilor pe nume...la Constanta nu pupi nimic in veci de veci daca nu o ai si pe mama machidonilor in <echipa>...
:yikes:

carutasul

Mă poate lămuri și pe mine, ca pe un om născut printre nisipuri :) , cineva cum e cu concurența asta Rotterdam-Constanța?
Traficul vine majoritar... pe unde? prin canalul Suez?  Nu e mai simplu să îl descarce altundeva, la Salonic de pildă? E un câștig de timp, sau de preț să fie adus la Constanța? ( partea cu transportul pe neterminata A1 o înțeleg, partea navală îmi e străină...)

Harry

Nu e nicio concurenta. E o tampenie inventata de niste baieti cu grade gen comanescu gsp si gen oprea cand mazare i-a adus pe van oord si le-a stricat combinatiile astora din port. baietii din port vor cat mai putine firme straine ca poata sa-si faca ei combinatiile

carutasul

Păi da, dar e o temă recurentă. Eu îmi aduc aminte că nea Nicu însuși voia să aducă portul Constanța "de pe locul 22 în Europa pe locul 2 după Rotterdam" sau așa ceva, poate memoria mă înșeală. (Sigur, filiația între securiștii vechi și cei noi este de domeniul evidenței, dar totuși... ). Mă gândeam că poate o fi totuși un avantaj economic pe care nu îl văd eu în a aduce marfa până la Constanța, dar aparent - așa, pentru un neofit ca mine, doar cu ochii la hartă - nu e nici o economie față de porturile grecești, nici măcar de km parcurși pe rutier. Poate dacă iei în calcul că le aduci în continuare pe Dunăre până în centrul Europei tot naval, dar nu sunt sigur că e mare avantaj dacă tot le transbordezi.... sau este?

Harry

e vb de capacitatile de operare f mari in portul ct, e totusi nr 1 in europa la cereale, in plus marfa din port e debarcata pe tiruri/barje si trimisa in rotterdam drum mult mai scurt decat pe mare. mai e si avantajul singurului port american intr o mare ruseasca. portul rotterdam e gigant, nu poate fi ajuns dar ambele porturi au nevoie unul de celalalt.

Cand l-a extins Ceausescu era al doilea din europa si al 7-lea din lume. acum nu mai e, dar are indeajuns teren pt expansiune.

Cat despre securisti, ei controleaza toate marile afaceri ale tarii. Imi amintesc de niste intalniri de la Ct cand veneau Ponta cu Oprea si cereau controlul portului. Pe atunci primaria avea actiuni la port si numea directorul. Si astia ai nostri din Ct refuzau si gen. Oprea zicea stati jos ca va bag la inchisoare. Intre timp Ponta ajunge premier si primul lucru pe care il face e sa ia actiunile primariei de la port.

carutasul

ok, deci practic tu spui așa: e marfă care vine ( bănuiesc că prin Suez, nu?, că altfel n-ar avea sens) descarcă la Constanța și de acolo merge la Rotterdam.
Și probabil că și invers. Dilema mea era de ce nu se descarcă mai degrabă prin Grecia sau Italia (hai să zicem că în Grecia înțeleg, prin Serbia ai control vamal deci tot trebuie să ocolești prin România).... dar în Italia ai traseu rutier mai scurt și probabil mult mai bun. (scuze pentru pisălogeală; din moment ce există trafic, trebuie să existe și motive, de asta și vreau să înțeleg). Nu știu ce porturi au italienii, dar presupun că au, la poziția de care dispun...

Harry

O data avem capacitatea de operare si a doua oara avem legatura directa prin intermediul dunarii. In plus datorita pozitiei strategice multe alte tari din jur, inclusiv Ungaria folosesc portul Ct pt transfer de marfuri.