News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Din ce am inteles a venit sa ia platforma Ocean Endeavour



alex_vl

buna seara!
ma puate ajuta cineva si pe mine? vad ca sunt lucruri destul de interesant in acest topic.
Anul acesta voi susține examenul de licentă și am ales titlul "Implementarea(creerea)unui terminal de transport multimodal în zona portului maritim Constanța".
Vă rog, daca puteți, să mă ajutați cu privirea la calculul terminalului de transport,infrastructura portului sau cu diferite materiale care să conțină informați cu privire la portul Constanta. Activitatea de transport și manipulare.
Am accesat și autoritatea portuoară , dar...
Multumesc!


marisRO

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a propus 16 mari proiecte de infrastructura, dintre acestea cele mai multe sunt din domeniul transporturilor navale, acestea ar putea fi finantate prin Planul Juncker. Depunerea a avut loc in cadrul unei reuniuni care are loc in orasul olandez Rotterdam, potrivit unui comunicat, conform News.ro
Proiecte in domeniul naval:
-proiectul constructiei unei chei la Gura Canalului Dunare – Marea Neagra
- constructia unor terminale de containere si cereale pe insula artificiala din Portul Constanta
- constructia unei platforme industriale in sudul Portului Constanta, cu o suprafata totala de 28 de hectare.

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Social/200016/proiecte-de-infrastructura-care-ar-putea-fi-finantate-de-planul-juncker-ministrul-transporturilor-a-propus-16.html

nirolf

Un articol interesant, destul de lung.

QuoteDemistificare: De ce pierde România războiul porturilor

Avantajele pe care le aduce cel de-al patrulea port ca mărime al Europei sunt anulate de mai mulți factori, printre care investițiile realizate de țările din regiune și de unele decizii cel puțin discutabile ale Ministerului Transporturilor din București.

Articolul complet.

Harry

GSF Development Driller II




Harry

Administratia portuara a demarat procedura pentru proiectul de reabilitare a coronamentului digului de sud al Portului Constanta - pe o distanta totala de 1880 metri.
Iata extrase din documentatia tehnica:

Starea tehnica actuala a obiectivului
Traseul in plan si profil longitudinal
Traseul in plan al drumului in aliniament.
In profil longitudinal drumul are pante cuprinse intre 0.1% si 0.5%
Profilul transversal
In profil transversal drumul are urmatoarele elemente:
2 benzi de circulatie cu latimea de 3.60m;
acostament consolidate dreapta 2.00-2.50m.
Sistemul rutier
Din punct de vedere al structurii rutiere existente aceasta are urmatoarea alcatuire:
beton de ciment BH250 – 30 - 50cm;
piatra sparta – 10cm;
blocuri de piatra.
Dala din beton a structurii rutiere existente prezinta zone cu degradari.
Scurgerea apelor, poduri si podete
Scurgerea apelor se realizeaza pe taluzul digului.
Parcari si statii de autobuz existente
Nu este cazul.
Siguranta circulatiei
Drumul este prevazut cu un sistem de semnalizare si marcaje rutiere minimal alcatuit din indicatoare rutiere de orientare si reglementare a circulatiei rutiere si marcaje longitudinale pentru separarea sensurilor de circulatie.
Intersectiile cu alte cai de comunicatie
Nu este cazul.

Date tehnice ale investiţiei
Descrierea lucrărilor de bază
Traseul in plan
Caracteristicile geometrice ale traseului in plan ofera conditii pentru realizarea lucrarilor de reparatii a sectorului de drum, prin suprapunere pe traseul existent.
Traseul in profil longitudinal
Linia roşie va urmări traseul existent.
Profilul transversal
Se menține profilul transversal al drumului existent.
Reabilitarea structurii rutiere existente
Beton de ciment BH250         30-50 cm;
Plasa sudata 100x100x8
Hartie Kraft
Nisip       2 cm;
Strat de piatra sparta     0-63  10 cm.
Scurgerea apelor si sisteme de drenaj
Scurgerea apelor se realizeaza pe taluzul digului.
Siguranta circulatiei
Se va asigura semnalizarea si marcajul corespunzator punctului de lucru pe timpul executiei lucrarilor, ( conform Ordinului MT/MI/411/1112/2000, se vor monta parapete grele pe amplasamente provizorii in zonele afectate) iar la finalizarea acestora se va asigura semnalizarea si marcajul final al drumului.
Amenajarea intersectiilor
Nu este cazul.
Amenajare parcari si statii de autobuz
Nu este cazul.
Lucrari de mutari si protejari retele
Nu este cazul.
Alte observaţii
Nu este cazul.


Ionut

#113
Distrugătorul american USS Carney, în escală în Portul Constanţa

Distrugătorul american USS Carney (DDG-64) a sosit marţi dimineaţă în Portul Constanţa pentru o escală de maximum 24 de ore. Potrivit purtătorului de cuvânt al Statului Major al Forţelor Navale, lt. col Corneliu Pavel, distrugătorul face parte din Flota a VI-a americană din Marea Mediterană, iar pe timpul staţionării în port, o delegaţie condusă de comandorul Kenneth Pickard, comandantul navei, are programate vizite protocolare la Comandantul Flotei.

Economica.net

Harry

^^ A facut schimb de tura cu USS Mount Whitney :lol:

Ionut

#115
Nava FRAUKE, sub pavilion Antigua & Barbuda, a acostat în dana RO – RO 3, unde descarcă echipamente agabaritice, aflate în tranzit prin Portul Constanța. Echipamentele produse în China au fost încărcate în Portul Shanghai și urmează să ajungă în Rusia. Pe puntea navei se află și remorcherul maritim STRATHFOYLE, care de asemenea va fi descărcat în Portul Constanța. IDU Shipping este agentul navei FRAUKE, specializată în transportul de utilaje agabaritice, cu o lungime de 160 m.

Constanta Port

Ionut

Foarte interesant! Poate suntem putin atenti si la sectorul naval!




Portul Constanţa ar putea atrage zeci de milioane de euro de la CE

Portul Constanţa poate atrage finanţări în valoare de zeci de milioane de euro de la Comisia Europeană pentru implementarea, începând din anul 2017, a unor proiecte pilot de conectare a Europei cu Asia, cu o linie de ferry-boat între Georgia şi România, a declarat marţi Brian Simpson, coordonatorul programului pentru reţeaua europeană a căilor maritime de transport (Motorways of the Sea), parte integrantă a Programului de infrastructură pentru transporturi TEN-T Connecting Europe.

"Când am decis, în urmă cu două zile, să vin la Constanţa, constatasem deja că Marea Neagră şi Portul Constanţa nu există deloc pe harta transporturilor la secţiunea autostrăzilor maritime (Motorways of the Sea) şi că zona seamănă mai de grabă cu o gaură neagră. Nu mă întrebaţi ce a generat această situaţie, trebuiesc întrebaţi guvernanţii dumneavoastră şi situaţia este similară şi pentru vecinii europeni de la sud", a afirmat Brian Simpson. "Reprezentanţii Portului Constanţa au propus finanţarea unui proiect pentru construcţia unui Terminal de Gaze Naturale Lichefiate (LNG) în zona fluvio-maritimă şi, în strânsă conexiune, reprezentanţii CN CFR Marfă au avansat ideea reabilitării şi retehnologizării celor două nave ferry-boat 'Eforie' şi 'Mangalia', deţinute în proprietate, şi dotării cu motoare noi ce funcţionează cu LNG, în cadrul unui proiect pilot. Tot CFR Marfă a mai avansat ideea dotării unor locomotive diesel cu motoare noi, tot pe LNG, pentru reducerea costurilor de operare şi a poluării. Cele trei proiecte pot contura începutul integrării unei autostrăzi maritime ce ar dezvolta în mod eficient şi ecologic transportul multimodal la Marea Neagră, între Europa şi Asia, prin porturile georgiene şi Portul Constanţa, până în nordul Europei", a declarat Brian Simpson.

Capital

Harry

^^ de vreo 10 ani se tot vorbeste de LNG-ul ala si nimic... :(

Ionut

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa vrea să cumpere cu 8,9 mil. lei o navă pentru combaterea poluării

Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa vrea să achiziţioneze cu aproape 9 milioane de lei o navă tanc autopropulsat 500 tdw, pentru preluarea reziduurilor petroliere şi a apelor uzate de la navele aflate în port sau rada portului, dar şi a combustibililor de la navele care urcă pe doc sau intră în reparaţii, potrivit unui anunţ de atribuire postat recent în Sistemul ELECTRONIC de Achiziţii Publice (SEAP). Conform sursei citate, achiziţia se va realiza în cadrul proiectului 'Infrastructura pentru operaţiuni sigure şi pentru protecţia mediului în Portul Constanta', finanţat din fonduri comunitare. Valoarea estimată a contractului este de 8,98 milioane de lei, fără TVA.

"Se intenţionează construcţia unei nave cu performanţe de navigaţie mai ridicate (de exemplu, viteza - 11 nd ), însă caracteristicile se vor modifica în funcţie de calculele din proiectul tehnic, astfel încât rapoartele dintre dimensiunile principale să fie cele din recomandările tehnice", se arată în anunţ. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este 16 ianuarie 2017, iar perioada de realizare este de 18 luni de la adjudecare. (Sursa: Agerpres)

Capital

Ionut

Pun aici pentru ca nu este atat vorba de discutii juridice, de legislatie, cat de interese si discutii/decizii de oportunitate.




Constanta Port Business Association:
Fondul Proprietatea se opune unei legi care protejează interesele statului român


Organizaţia patronală Constanţa Port Business Association şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare susţin Proiectul de lege pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, aflat în prezent în procedură de promulgare, şi apreciază că informaţiile Fondului Proprietatea dezinformează opinia publică, se arată într-un comunicat de presă. ,,Fondul Proprietatea condamnă un proiect de act normativ ca fiind un proiect de lege "alarmant", în condiţiile în care toate normele pe care legiuitorul le propune spre adoptare au drept unic scop protejarea interesului general al statului român prin asigurarea unei mai bune administrări a proprietăţii publice a statului", spun reprezentanţii comunităţii portuare.

Potrivit acestora, statul român are în proprietate infrastructura de transport naval - porturi, canale, căi de navigaţie interioară, amenajări hidrotehnice. ,,Pentru a fi întreţinute, reparate etc., statul român a încheiat contracte de concesiune cu societăţi denumite Administraţii De Porturi sau Căi Navigabile. Fondul Proprietatea este doar acţionar la unele dintre aceste Administraţii (societăţi). Precizăm că scopul principal al proiectului de lege este asigurarea întreţinerii şi dezvoltării infrastructurii de transport naval, proprietate publică a statului român. Pentru aceasta, este nevoie de investiţii de anvergură, având în vedere valoarea totală a infrastructurii de transport naval din România, pe de o parte, şi faptul că în ultimii 26 de ani aceste investiţii au fost întârziate sau amânate în mod constant. Motivul pentru FP se opune acestei legi devine simplu: investiţiile ar anula profitabilitate pe perioada în care sunt făcute, astfel că Fondul nu ar mai putea încasa dividende. În 2016, Fondul încasează dividende de 20% din 90 milioane de lei, conform participaţiei la profit", menţionează sursa citată.

Aceste companii la care FP este acţionar au reprezentat în ultimii ani o sursă importantă de venituri pentru entitate şi, în mod direct sau indirect, pentru administratorii acestuia. "Văzându-şi ameninţate sursele unor venituri constante, administratorul Fondului Proprietatea reacţionează prin lansarea în presă a unor informaţii incomplete şi, care scoase fiind din context, conduc către concluzii eronate. Avem o lege bună, în interesul comun şi echidistant al statului român pe care doar FP nu o doreşte, deoarece se opune normalităţii comerciale şi interesului statului", consideră reprezentanţii Constanta Port Business Association. Conform unui comunicat din 4 noiembrie, Fondul Proprietatea se arăta foarte îngrijorat de proiectul de lege pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor propus pentru adoptare de către Camera Deputaţilor. Fondul consideră că acesta va genera pierderi financiare uriaşe companiilor de administrare a porturilor şi căilor navigabile româneşti.

"Considerăm că este unul din cele mai alarmante proiecte legislative din ultimii ani cu impact asupra activităţii companiilor în care Fondul Proprietatea este acţionar minoritar. Aprobarea acestor modificări legislative de către Parlamentul României este de natură să creeze premisele pentru apariţia unor noi 'băieţi deştepţi' în relaţiile comerciale între companiile cu capital de stat şi operatorii privaţi", a declarat Greg Konieczny, manager de portofoliu al Fondului Proprietatea.

Conform comunicatului, noile prevederi incluse în propunerea legislativă spun că nivelul chiriei pentru terenul portuar şi infrastructura concesionate operatorilor va fi stabilit pentru o perioadă de 10 ani la nivelul minim al tarifelor de utilizare a domeniului portuar prevăzute în contractele aflate în vigoare.

Capital