News:

.

Main Menu

Termocentrale

Started by silviu321, February 11, 2015, 11:32:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#120
Păi, nu prea rentează să aduci mai puțin de un supramax/handymax/panamax (prin zona aia, 55-65000t) pentru că vine din Indonezia. Și cel mai eficient e cu un cape-size (180000t scuze, 160-170000t, cărbunele e ușor, mai mult nu încape ca volum). Depinde acum de costurile stocării în port până îl duci cu trenul.
Dar (și mereu există un dar) știu sigur că pe vremuri cel puțin un vapor de la noi a descărcat la Gijon cărbune pentru România. Nu mai știu de unde venea, dar am informația de la colegi care au avut cargo manifest în mână.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Oare nu poate fi transportat pe Dunare pana la Corabia/Turnu Magurele/Calafat/DTS, si de acolo urcat pe tren? Sau nu avem nici un port dunarean (in partea de sud) care sa poata muta carbune de pe barje pe tren?
Sau paote Vidinul sa fie o solutie, podul nou are si linie de tren.
Daca ar functiona o asemenea solutie ar putea fi si salvarea pt CEO?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Nu transportul pe Dunare ar fi problema, exista suficient de multe barje de 3000 de tone (banuiesc ca intra mai putin carbune in ele ca-i usor, iar astea sint cuplate cite 6 sau cite 9?), adica 2.5 marsrute per barja sa-l care pina unde? Aici cei care stiti cu feroviarul puteti da o solutie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Exact asta intrebam si eu. Barjele le-am vazut cu totii la Cernavoda si Giurgiu (am vazut inclusiv incarcate cu minereu sau carbune, nu doar cu cereale). Acum intrebarea este, unde exista terminal de descarcare si CF inca functionala. Ideal ar fi la Corabia (ca si distanta), dar la Vidin/Calafat/DTS sunt mai multe sanse sa existe asemenea facilitati
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

E mai ieftin vapor-barja-tren decat direct vapor-tren?

frunzaverde

Daca vrei sa faci transporturi (cu adevarat) grele de la Dunare pe CF, ai optiunile Galati, Braila, Calarasi sau Drobeta Turnu Severin.

Restul:

1. Giurgiu - Videle nu mai are capacitate disponibila
2. Zimnicea - Rosiori si T. Magurele - Corabia sunt pulbere, s-ar duce dracu intr-o saptamana de circulatie cu navete zilnice de 3000 tone.
3. Caracal - Craiova la fel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

DTS e si aproape si legatura pe tren ok.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

De la Drobeta Turnu Severin, mai mult de 2000 tone peste Balota este prohibitiv de scump. Si starea liniei este mult mai proasta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

^ Suna rau: cu cit cari mai departe de port (maritim sau fluvial) carbunele cu trenul cu atit ajunge mai scump la termocentrala. Isalnita are o astfel de situatie fata de Paroseni.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

De la DTS nu s-ar putea merge pe caransebes?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#130

E mai ieftin vapor-barja-tren decat direct vapor-tren?

Transportul pe apă e cu mult mai ieftin decât cel terestru. Ca idee, un container de la Hamburg la Nürnberg costă mai mult decât de la Shanghai la Hamburg. Și proporția se păstrează și la mărfuri în vrac. Nu știu costurile de operare, dar e posibil ca o transbordare pe barje să fie mai ieftină decât un tren direct din Constanța. Iar folosirea unor porturi dunărene de descărcare gen Galați, Brăila, limitează dimensiunea navei maritime (nu încap nave mari pe Dunăre). Așa că, cel mai eficient și ieftin e un vrachier mare, descărcat la Constanța. Sau poate la Koper, nu știu cum e legătura feroviară pe partea aia.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#131
Prin urmare lipsa si/sau degradarea infrastructurii CFR loveste/lovesc direct in termocentralele pe carbuni si implicit (si) in pretul energiei. De parca mai trebuia demonstrat.
Acuma, pentru carbuni de import la Isalnita eventual la Braila Chiscani:
- ori vrachier cit de mare Indonezia - Constanta si tren ori
- vrachiere mai mici, 12 500 de tone incarcate la Novorosiisk si care pot intra pina la Galati (Galati Mineralier poate opera nave de pina la 25 000 tdw) si tren ori
- gaz si noapte buna. Probabil ca asta-i va fi soarta.

Noi si Coridorul Paneuropean 7, da, bine stam.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Ori vrachier mare descărcat la Constanța și umplute barje care pot merge pe Dunăre. Cărbune nu ai numai în Indonezia, ai și în Brazilia, Columbia, Africa de Sud, Est, India, Australia, etc. Bine, e cărbune energetic sau pentru industria siderurgică.






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

cat face un tren de la DTS la Mintia? Poate merge pe Lugoj-Faget, sau trebuie sa ocoleasca pe la Arad? Pe la Arad stiu ca fiind coridor principal si in reabilitare, e cam blocata linia. Dar pe Faget ar putea gasi mai usor trase (unele care sa faca mai putin de de 1 zi). Din DTS ar putea sa mearga si pe Balota, dar asta doar in caz de urgenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#134
Pai Simeria - Constanta face 3+ zile, deci sub 200 km/zi. Daca e o saptamina buna. Pe linii mai slabe naiba stie. Dar nu uita ceva: Mintia e mare, probabil ca-i trebuie 12-15 000 de tone pe zi, asta insemnind, cite trenuri? 10? Zilnic si facind numai asta? Tin liniile alea sau sint ca si cele care leaga porturile mici dunarene de magistrala si care daca bine inteleg nu tin la asemenea tonaje. Daca au tinut vreodata.

Kitsune, nu Brazilia/Columbia, navlul e mult mai mare peste Atlantic pentru Constanta. La containere cel putin. Pentru Le Havre/Nantes Saint Nazaire, Rouen etc da, pentru Constanta nu: azi la containere Rio - Constanta merge intre $2700 si $3000/20" pe cind Surabaya - Constanta joaca intre $ 1760 si $1990/20". Shanghai spre exemplu e cu $100 mai ieftin, la fel Visakhapatnam. Cam tot atit Rio - Le Havre. Astea calculate la cotatiile medii ale zilei, prima strigare. Bun, e mai ieftin pe tona la bulk carrier dar cred ca proportia se pastreaza.
Caveat: huila bruta bulgari e mai usoara decit apa (~950 kg/MT) asa ca navlul s-ar putea sa fie la volum si nu cum il fac eu, la tonaj, (e la alegerea transportatorului si nu poti face opozitie) caz in care calculul de mai sus e sau poate fi eronat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.