Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

puneai ursul sa faca sport. Dar se descurca fara probleme (nu incercati sa fugiti de el).
Intrebarea este cat ar fi durat sa sapi 40m, sa faci structura si apoi sa acoperi? 2 -3 ani? Ursul nu are rabdarea noastra
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@dr4qul4 : după postarea de pe topicul de A1 m-ai făcut să îmi fac inventarul întâlnirilor cu urși, unii mai sălbatici (S), alți mai obișnuiți cu oamenii, "domesticiți" (D).
- Piatra Craiului, intre Zărnești și Plaiu Foii, urs crescut de un om dar aflat în libertate (D)
- Piatra Mare, mai sus de Tamina (îl trec tot la D)
- Bucegi, intre Poiana Stanei și Cota 1400 (evident tot D); tot în Bucegi am mai avut cel puțin alte 5 experiențe (nu l-am văzut direct dar am întâlnit turiștii speriati sau urmele extrem de proaspete) în mai toate văile (Cerbului, mai jos de Vânturiș, pe lângă Urlătoarea, etc...)
- Făgăraș, 3 întâlniri (S) pe văi marcate dar mai puțin umblate (pe lângă cana Turnuri și cabana Urlea), toate primăvară, în 2 cazuri chiar ursoaica cu pui
- Ciucas (S), undeva mai sus de Dalghiu, eu fiind pe bicicleta
- Buila (S), puțin mai sus de mănăstiri.

Nu mai menționez lacul Sf. Ana, căci acolo intra la D clar. În mod ciudat nu l-am întâlnit niciodată în pădurile de lângă Brașov, dar cunosc destule relatări.

Revenind însă la așa-numitele tuneluri pentru urși, mă amuză localnici (Nelu, Gruia) cum insista că nu sunt urși dar tot ei invoca populațiile de mistreți. Sper că realizează că, pe lângă acei mistreți, exista un număr importante și de alte mamifere mari (căprioare, cerbi/ciute, lupi, etc...). Tunelurile sunt pentru TOATE acestea, nu doar pentru ursii aia "trucati".

nelu55

Sa fiu bine inteles.Eu nu am scris in niciopostare,ca sunt impotriva construirii tunelurilor,dimpotriva,mi-e ca nu le mai vad construite.

dr4qul4

@pasadia, nici nu ma asteptam ca tu sa nu fi vazut ursi salbatici. Dar tu ai colindat muntii ceva mai mult ca altii. Doar un cunoscator stie sa se uite dupa "urmele proaspete" de ursi.
Daca Poiana Rusca ar fi fost mai interesanta dpdv turistic, atunci si ursii ar fi fost mai prezenti. Asa, prefera sa se faca nevazuti.
Doar ca de camere nu se pot ascunde.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

"Pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitesti sunt 11 situri Natura 2000 pentru care CE consideră că nu s-au luat suficiente măsuri de conservare. În zona Cozia, autostrada are impact asupra speciei de insecte croitorul cenusiu – morimus funereus, susțin cei de la Comisia Europeană."

Inteleg ca pentru unii protectia mediului e mai importanta decat bunastarea societatii, dar totusi, am ajuns sa riscam sa oprim o autostrada pentru o specie de gandaci (pe bune, carabusi) care traiesc peste tot in Balcani?  Deci nici macar nu sunt in stare critica, sunt doar "vulnerable".  Sunt singurul care crede ca totusi e cam mult din partea activistilor de mediu?

https://www.g4media.ro/comisia-european-invoca-protejarea-unei-specii-de-gandac-croitorul-cenusiu-pentru-suspendarea-finantarii-autostrazii-pitesti-sibiu.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Morimus_funereus

Hercule

Si eu consider ca se exagereaza cu mediul. Toate ca toate dar cand un animal e considerat mai important ca un om, avem o problema la etajul superior (a se vedea si situatia ursilor). Dar nu ma mir, problema liliecilor de la Soimus e inca proaspata in memorie.
Deșteaptă-te române!

alin2pas

Mediul trebuie protejat, însă acel gândac trăiește în pădurile de stejar, care sunt afectate nesemnificativ pe traseul autostrăzii; având în vedere lățimea autostrăzii, e puțin probabil ca gândacii să intenționeze să traverseze și să fie călcați de autovehicule. Totuși, se pot lua măsuri de mutare a speciilor amenințate de construcția autostrăzilor de la noi din țară pentru repopularea cu acestea a altor zone din care au dispărut de mult. După cum a fost repopulată zona Vânători - Neamț cu zimbri aduși din Polonia, nu pot fi mutate exemplare de urși, lupi, gândaci etc. în pădurile din Germania, Franța etc, de unde au dispărut de mult?
Lăsând gluma la o parte, eu cred că documentația existentă referitoare la protecția mediului e foarte vagă și neclară și e clar pentru cei de la CE că e realizată doar din birou, fără legătură cu terenul. Suprafața de pădure care trebuie defrișată e nesemnificativă față de suprafața pădurilor din zonă, iar la o autostradă montană, lungimea porțiunilor pe poduri, podețe, viaducte sau prin tuneluri e foarte mare raportată la lungimea totală, astfel încât sunt numeroase treceri naturale care pot fi folosite de animale. Animalele mici și insectele vor putea folosi pentru traversarea autostrăzii și tuburile de colectare a apelor pluviale, care vor trebui să fie numeroase și supradimensionate, pentru a putea face față debitelor rezultate în urma ploilor torențiale. Câteva explicații clare însoțite de hărți pe care să fie reprezentate siturile Natura 2000, zonele protejate și zonele de traversare a autostrăzii rezultate direct din construcția acesteia în locul unor fraze vagi scrise de un individ plictisit cred că ar fi suficiente.

bgd77

Eu credeam ca s-a explicat destul de clar pe forum care e problema cu gandacul. Dar se pare ca minciuna asta se propaga chiar si pe forumul de pasionati, unde ar trebui sa fim ceva mai bine informati decat public larg.

Inteleg ca anumiti politicieni, jurnalisti sau indivizi au interese sa promoveze minciuna aceasta, in timp ce altii sunt doar prosti si o fac, insa noi ar trebui sa gandim mai critic si sa ne uitam peste sursa originala sa vedem daca mesajul transmis acolo este acelasi cu cel transmis de catre politicienii/mass-media din Romania.

Ca o scurta explicatie, avem aici mesajul lui horatiu.cosma: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg272446#msg272446
QuoteHaideți să nu dăm și noi în retorica ieftină a unora cu gândaci care blochează autostrada, că nu e așa. Oriunde în lumea civilizată o arie naturală protejată are un plan concret de conservare (o radiografie a acelei arii cu ce specii sunt, număr, comportament, proiecte specifice de îmbunătățire a unor indicatori, adică ce e și ce vrea să ajungă pe termen scurt, mediu și lung acea arie), astfel încât, atunci când apare un proiect nou cum e cazul PiSi să se cuantifice exact impactul asupra ariei.

La noi niște băieți deștepți păstoriți de ANANP au luat fonduri serioase pentru construirea acestor planuri de conservare, făcând niște copy-paste-uri de pe google/wikipedia (sună cunoscut? CNAIR, se aude cu SF-urile?) de au ieșit niște planuri mărețe de genul "îmbunătățirea/creșterea/sporirea nivelului de trai a labradorului de stepă și atât".

Este la mintea cocoșului că în acest context nu poți să faci un acord de mediu pentru un proiect de genul PiSi în care să prevezi măsuri pentru respectarea unei maculaturi inutile, pardon, planului de conservare. Am fost "iertați" 15 ani, la un moment dat era previzibil că se va înfunda.

Chiar inaintea lui horatiu a postat pasaida un link la scrisoarea buclucasa: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg272442#msg272442

Va rog sa o cititi si sa-mi spuneti daca ceea ce se aude de la politicieni/mass-media este ce exact ce scrie acolo.

Pentru cei care nu au timp/chef sa citeasca sau nu cunosc engleza o sa fac un mic rezumat cu ideile principale. Sunt 3 mari probleme de fond in documentatia de mediu:
1) obiectivele de conservare pentru cele 11 site-uri Nature 2000 sunt prea generale: nu exista target-uri de calitate sau cantitate clare; e ca si cand te trimite nevasta la supermarket sa iei oua fara sa-ti zica de care (de pui, de prepelita) sau cate (1, 5, 10, 1000)
2) nu se explica cum masurile propuse de diminuare a efectelor constructiei autostrazii vor avea efectul scontat (aici apare ca exemplu celebrul gandac, dar este clar ca nu gandacul blocheaza autostrada, ci e este vorba de faptul ca pentru toate masurile propuse lipseste o explicatie despre cum vor functiona, atat pentru gandac cat si pentru restul de specii avute in vedere); de asemenea, se iau in considerare masuri de diminuare numai pentru cazul in care impactul este important, pentru impact moderat nu este mentionat nimic
3) impactul cumulativ DN7 + A1 este tratat superificial

Problemele de mai sus apar ca urmare a cerintelor din legislatia UE. Daca cei care se ocupa de aprobarea finantarilor ar accepta documentatia de mediu trimisa, ar incalca legislatia UE si ar comite un fel de abuz in serviciu (e ca si cand un politist ti-ar face buletin fara sa-i arati certificatul de nastere sau documente legate de locuinta).

In concluzie:
- nu un gandac este problema, ci faptul ca documentatia de mediu nu respecta directivele UE
- din cauza ca documentatia de mediu nu respecta directivele UE, finantarea UE e posibil sa nu fie aprobata
- cei de la UE nu spun sa nu se construiasca (putem sa o facem pe banii nostri daca vrem, cu maculatura de documentatie de mediu de acum) si nici nu zic ca e sigur ca nu primim banii cu actuala documentatie

subway

#323
In contextul maretului <Green Deal> anuntat de CE mie mi-e clar ca autostrazile noastre vor trebui sa fie cat mai <verzi> posibil pentru a primi finantare, cine crede contrariul probabil traieste <pe alta lume>...

ghrt

Care sunt şansele reale de a respecta cerinţele Uniunii? Înţeleg că trebuiesc refăcute destul de multe hârtii, care nici măcar nu ţin de MT/CNAIR (scuza perfectă).

Iar gândacul pare luat din mediul lui, deoarece scrisoarea se referă la secţiunea 1 (Boiţa?) care nu cred că are treabă cu Cozia.

Cred că o rezolvare mai rapidă presupune constituirea unei echipe de specialişti ecologi la MT sau CNAIR care să investigheze siturile Natura 2000 şi să refacă planurile de management pentru ele, apoi să refacă documentaţia.

Nu cred că e posibil să fie rezolvat serios în 2 luni, deoarece în mod sigur sunt necesare observaţii de teren.


Cu referire la importanţa animalelor, nu e vorba de a le compara cu omul cât de a înţelege importanţa lanţului trofic. Gândacii ăştia sunt cel mai probabil mâncaţi de juvenilii din alte specii, care astfel au şansa de a se dezvolta.


Cu privire la Green Deal, percepţia mea este că priveşte emisiile de gaze. O autostradă verde ar presupune nişte gabarit în tunele pentru o eventuală catenară pentru camioane? Că tot se fac experimente în Germania.
Cont (aproape) inactiv.

subway

#325
Greu de raspuns la atatea intrebari hamletiene deloc simple, de a fi sau a nu fi...
As merge totusi pe a fi pentru ca a nu fi nu-mi pare o varianta rationala ori credibila...din punct de vedere existential!
O autostrada verde presupune in principiu sa nu distrugi <wild life>...
Chestia cu <gazele> e doar o directie de actiune, importanta dar nici pe departe singura...
:)

Io

#326
Ei, depinde de nuanta de verde  :)
- pentru un verde verde ar trebui sa nu se miste nimic, sa nu se intimple nimic, sa fie "Mama Gaia" fericita si perpetuu gravida;
- pentru un verde simplu ar trebui sa fie inventariati gindacii aia, numarati (si eventual birocratia sa le faca buletine de identitate, genetica evident) si mutati individual in ecosisteme convenabile. Aplicatie practica, Canada: vrei tu sa decopertezi ceva sa faci o cariera. OK. Ia numara-mi tu cite caprioare, vulpi, pirsi, zine si muze sint pe terenul ala si depui fain frumos docomentele la mine sa obtii AM. Dupa ce ai terminat de exploatat ce ai tu de exploatat si ai readus terenul la ce era initial trebuie sa faci dovada ca numarul respectivelor vietuitoare e cel putin acelasi. E-adevarat ca nu ti se cere sa fie aceleasi, adica tot alea ca exploatarea ta poate dura 30 de ani, insa sintem birocratic marinimosi asa incit le poti aduce de oriunde ai chef. Doar sa iasa la numar;
- pentru un verde neon-rap:
"ma'maaan,
yo,
f**k deforestation,
polution mitigation,
I'm all for relaxation,
the nation,
inflation population,
carnation,
forever temptation" si mai puneti si voi  :lol:
Banuiesc ca exista si variante techno, gangsta, thrash metal ("Kill'Em All" probabil), death metal (nu vreau sa-mi inchipui), christian music etc pe linga clasicele reggae, reggaeton si "ton ton semiton ton ton ton";
- pentru adaptare locala: verde crud, verde crud/ mugur alb si roz si Ambipur, te mai vad te mai aud. Fata, cred ca am o problema. Nu e mai la moda Glade in sezonul asta?;
- adaptarea Greta: cum indrazniti sa faceti o autostrada? Imi distrugeti viitorul! Sa va fie rusine! Trebuie sa actionati acum pentru cind voi mai ajunge eu pe la scoala, rusine voua, oameni mari, nu intelegeti nimic din ce vorbesc eu din fluturasii din capul meu.
- adaptarea USA: Romania? Where is that?
- Problema Al Gore: De ce nu putem tranzactiona la bursa la care sint eu actionar Verde de Paris si Varza de Bruxelles? Trebuie sa facem un OCD care sa includa si Varza de Paris si Verde de Bruxelles.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

subway

@colegii <ecologisti> (eu le-as spune prieteni ai naturii...)
As avea o rugaminte (daca nu e considerata prea off-topic). Cum s-a facut trecerea de la fostele <rezervatii naturale>, care erau in fond zone vaste pe modelul nord-american al parcurilor nationale la actualul model Natura2000 de inspiratie germanica, implementat uneori moduri ciudate in marea rezervatie de piei-rosii romanesti?

mirceaeliade

https://www.g4media.ro/lucian-bode-avem-39-de-situri-natura-2000-care-impacteaza-autostrazile-in-romania-evaluarea-de-impact-asupra-mediului-este-obligatorie-daca-vrei-sa-primesti-finantare-europeana-intr-o-luna-raspund.html

>Bode spune că, pe Autostrada Sibiu – PIteşti, "nu gândacul este problema" şi anunţă că, în decurs de o lună, Ministerul Transporturilor va răspunde cerinţelor Comisiei Europene în ceea ce priveşte protecţia mediului pentru tronsonul Sibiu – Piteşti,

>avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în România, cele care sunt proiectate, în execuţie şamd. Pentru 25 dintre aceste situri avem planuri de management, pentru 14 nu avem. Pentru cele pentru care nu avem Planul de management, suntem obligaţi să facem evaluarea de impact asupra mediului pentru aceste proiecte. Este obligatorie dacă vrei să primeşti finanţare europeană. Ministerul nostru cu Ministerul Mediului dăm răspunsuri la toate întrebările Comisiei Europene pentru că ne dorim bani europeni nu putem să jucăm după alte reguli decât după regulile lor

Stie careva in ce consta problema pe aceste 14 situri?  Sunt situatii de genul studiu de fezabilitate a estimat ca pe situl X ar putea fi problema cu "[i.e.: ursii nu au pe unde sa treaca]" si MT trebuie sa faca raport si proiect pt fiecare in parte cum va aborda problema?  Daca da, cum s-a ajuns la: gandacul este sau ba problema?

JohannDB

#329
Hmmmm.... Drumuri și "mediul".....  Îm revine-n minte un aspect, privind la niște imagini din Polonia, de anul trecut, 2019, de pe un "DN" al lor, respectiv "Național 12" pe care l-am bătut ca scurtătură de la granița germano-polonă din A15-le german cu frontiera la "Forst", pe râul Neisse, în A18-le polonez (groaznic ca planitate și blocat de ani buni în reparații) pe cei cca. 9 km până la ieșirea în "naționalul" lor 12 de lângă Strzeszowice, localitate prin care, apoi, trece acest 12, continuând prin Zajaczek, Zary, Zagan (unde admiri la poarta unei mari baze a lor o mini expoziție de tancuri) și ajungi, apoi, la Glogow, un oraș cu o fabrică ce produce secțiuni de turn pentru "eoliene" (în particular, noi n-am fost în stare la fostele C.U.G.-uri să asimilăm/producem așa ceva, pentru Europa.....).
     De ce vorbesc de acest drum ?? Am văzut că pe polonezi nu-i "doare" grija de eventualii tâmpiți de pe șosea.... Motiv pentru care nu au decimat arborii de pe marginea șoselei, deși șoseaua nu excelează prin acostament generos (peste dunga din dreapta abia ai 25 cm de asfalt și dai de iarbă). Carosabilul în sine este de lățimea DN68A de la noi dar planitatea este de ...autostradă. Da, la lățime este cam "subțire" deoarece trailerul "adaptor" ce avea 2,75m lățime se încadra intre dungi "la fix" și atât..... Ei se pare că sunt de acord cu "selecția naturală" ; dacă ești bizon, n-ai decât să dai cu capul de copaci; copacii n-au nici o vină. Pentru asta sunt marcați/semnalizați și cu asta...basta !!
    Comparativ cu ei, noi am ras totul (motivele sunt diverse) și am mai făcut și tranșee "antitanc" pe margini, ca în caz fortuit să nu ai unde ieși "voluntar" pe câmp și să mori cu dobitocul din contrasens pachet pe tine.....






    Zagan...unitatea de motorizate cu expoziția de la poartă...2019, Mai....









   



                O mică cruce pe copac.....


Powered by API/PUM imgur uploader

   Ce să mai zic ? Copacii tunși, coroane decente, restul este la mâna celui cu volanul în mână !!