Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Asta crezi ca e problema? Daca si-ar face unii treaba cum trebuie, nu ar fi nici o problema cu siturile Natura2000. Exista multe solutii tehnice, doar sa vrei sa le aplici.

cristi5

Quote from: NGC on March 24, 2019, 11:27:48 AM
Revizuirea din 2016 e a doua revizuire a AM. Prima a fost facuta in 2013 si atunci au aparut tunelurile in AM.

Am explicat mai demult foarte detaliat aici cum au mers de fapt lucrurile.

Multumesc, foarte interesant acel sumar!

Nu stiu daca s-a mai pus intrebarea: asta inseamna ca orice AM poate fi atacat dupa ce a fost emis?

rizzuh

Quote from: Harry on March 24, 2019, 12:10:39 PM
Natur 2000 e o mizerie. Un rahat facut de niste cretini prin birouri si din cauza carora se blocheaza zeci de proiecte. Toata mizeria asta cu protectia mediului in detrimentul oamenilor, a economiei si infrastructurii e un cancer care trebuie stopat.

Da boss, hai sa tragem o autostrada si o cale ferata dubla, la nivel, fara viaducte, ecoducte, tuneluri (ca ie scumpe), fix prin Defileul Jiului, sau pe Valea Cernei, sau prin Cheile Bicazului, sau, de ce nu, prin Bucegi, mai da-le-n plm de babe si sfinx. Sau ce zici de asta boss, fix la tine acasa, facem o autostrada sa lege A4 de Mamaia, tragem un viaduct prin Suitghiol, asa ca la Suplacu, sa ajunga bosii la plaja mai repede. Facem si un DX Tulcea - Sulina, da-o dracu de delta, la ce ne trebuie? Mai da-le dracu de animale, ce ne trebuie noua ursi, lupi, vulpi, cerbi, mistreti, caprioare, rasi sau pelicani!

dr4qul4

#213
Aici sunt cam de acord cu Harry. Natura 2000 pare cam trasa de par. Nu vad cum puteti comapra cu rezervatiile si parcurile naturale sau nationale. Unele site-uri natura 2000 sunt glume de prost gust.
Uite aici una, care culmea, este antropica.
Practic, orice balta poate deveni natura 2000?
Uitati aici o lista completa a siturilor Natura 2000.. Pentru multe din ele ar fi de ajuns doar masuri generale (gen, orice luciu de apa trebuie traversat prin pasaj, nu prin umplere cu piatra si podet de tuburi). Eventual aplicate aceleasi masuri cerute de apele romane.

Si in timp ce infrastructura se blocheaza in  baltoace, altii defriseaza parcurile naturale.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

#214
Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:52:49 PM
Daca se va aproba noul proiect de HG in forma actuala, s-au dus naibii siturile Natura2000. >:(

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:46:07 PM
- Alineatul (5) litera b) și alineatul (71) ale articolului 22 se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(5) În zonele prevăzute la alin. (4) sunt interzise:
b) activităţile de construcţii-investiţii, cu excepţia celor destinate administrării ariei naturale protejate şi/sau activităţilor de cercetare ştiinţifică ori a celor destinate asigurării siguranţei naţionale, si/sau proiectelor de infrastructură de transport de interes național sau prevenirii unor calamităţi naturale."

Dar de ce va legati doar de siturile Natura 2000? Ia uite ce se spune la alin. (4), art. 22 din OUG 57/2007:

QuoteART. 22
(1) Zonarea internă a parcurilor naţionale şi naturale (...)
...
(4) Zonele de protecţie integrală cuprind cele mai valoroase bunuri ale patrimoniului natural din interiorul parcurilor naţionale şi naturale.

Desi proiectul de OUG este profund daunator mediului, vad ca ONG-urile de profil dorm, ca deh, activitatile de rafting aducatoare de profit nu sunt afectate.  >:(

rizzuh

Quote from: dr4qul4 on March 25, 2019, 05:04:50 PM
Aici sunt cam de acord cu Harry. Natura 2000 pare cam trasa de par.

Unele situri or fi trase de par, dar nu poti sa zici ca toate sunt inutile, mai bine le ignoram total.

Quote from: dr4qul4 on March 25, 2019, 05:04:50 PM
Nu vad cum puteti comapra cu rezervatiile si parcurile naturale sau nationale. Unele site-uri natura 2000 sunt glume de prost gust.

Pai din cate se pare, dupa modificarile astea, putem construit autostrada si in delta.

Quote from: dr4qul4 on March 25, 2019, 05:04:50 PM
Si in timp ce infrastructura se blocheaza in  baltoace, altii defriseaza parcurile naturale.

Se blocheaza in baltoace pentru ca proiectul sunt facute cu posteriorul si bipezii care se ocupa de implementarea lor o dau inainte ca taurii, pentru ca nu au creier sa adopte solutii demne de secolul 21. Cu astia ajunem sa casetam toata Prahova in conducte sau beton ca sa facem autostrada deasupra prin mijlocul statiunilor.

Liviu M

#216
Quote from: rizzuh on March 25, 2019, 06:07:20 PM
Cu astia ajunem sa casetam toata Prahova in conducte sau beton ca sa facem autostrada deasupra prin mijlocul statiunilor.
Ca unul care-a "pescuit" in copilarie in Prahova, chiar nu vad o solutie mai putin destructiva in zona. Asta daca chiar vrem autostrada in zona. Eu nu mai vreau, ca dac-o fac PPP o sa fie fie scumpa si oricum n-o s-o foloseasca multa lume, asa ca aglomeratia o sa ramana.
Desi s-ar putea sa nu mai fie libera. Utima data cand am trecut pe DN1 prin zona, mi s-a parut ca s-a cam umplut albia de diverse connstructii/instalatii.

dr4qul4

Si eu si Harry ne-am referit strict la siturile Natura 2000.
Eu consider acest program daunator pentru protectia mediului, deoarece se consuma resurse pe situri fara valoare si se distrage atentia de la problemele cu adevarat importante.
O balta cu 2 rate/gaste devine sit Natura 2000 dar facem sute de microhidrocentrale in creierii muntilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Quote from: Liviu M on March 25, 2019, 06:53:44 PM
Ca unul care-a "pescuit" in copilarie in Prahova, chiar nu vad o solutie mai putin destructiva in zona. Asta daca chiar vrem autostrada in zona.

Italia, A2, zona Reggio Calabria. Franta, A8, Nisa - Monaco - Menton (si practic continuarea in Italia pana la Albenga). Grecia, A2 (Egnatia Odos), in jurul Metsovo. Sau nah, arunca un ochi la ce se construieste in Bulgaria sau Muntenegru.

@dr4qul4, ai spus ca infrastructura se blocheaza in baltoace. Spune-mi te rog, ce proiecte s-au blocat in baltoace Natura 2000? Din proiectele majore eu nu stiu sa fie vreunul blocat din cauza unui sit Natura 2000.

dr4qul4

Pai sa vedem. Oare de ce SF-ul pe A8 presupune cele mai lungi tunele pe centura iasiului, si nu pe zona montana?
Cumva pentru ca de jur-imprejurul iasiului avem situri Natura 2000? Sărăturile din Valea Ilenei, Fanetele lui David, Padurea de la Marzesti, + altele pe Jijia, Bahlui si Prut?
Unele dintre ele sunt si rezervatii, doar ca rezervatia Fânețele seculare Valea lui David ocupa 46 de ha iar situl Natura 2000 are 1435 ha.
Si desi se pot face autostrazi in siturile Natura 2000, ai nevoie de tot felul de avize. Adica birocratie, care la noi dureaza luni si chiar ani de zile.
17% din suprafata Romaniei este declarata sit Natura 2000. Este imposibil ca o autostrada sa nu fie nevoita sa treaca printr-o astfel de zona protejata.
Mai bine ne explici tu de ce trebuie sa avem nevoie de protectie speciala, pentru un sit natura 2000 (excluzand zonele care sunt si rezervatie).

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Siturile Natura 2000 cred ca sunt floare la ureche.

Mie mi-e teama de siturile douazeci-douazeci...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Hai ca lucrurile incep sa se dezmorteasca, bun asa:

Proiect controversat al Ministerului Transporturilor pentru accelerarea lucrărilor de infrastructură: ONG-urile avertizează că România riscă declanșarea procedurii de infringement pentru încălcarea legislației de mediu

QuoteMinisterul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Urgență pentru urgentarea construirii de autostrăzi și căi ferate, propunând numeroase modificări legislației de mediu și celei privind achizițiile publice. Proiectul de act normativ dă undă verde construirii de șosele de mare viteză sau căi ferate în ariile naturale protejate sau în zonele tampon ale acestora. În plus, Compania de Drumuri, de exemplu, nu va mai fi obligată să ceară reactualizarea avizului de mediu dacă proiectul suferă modificări.

ONG-urile de mediu și cele care urmăresc evoluția proiectelor de infrastructură avertizează că adoptarea proiectului în forma actuală ar putea face mai mult rău decât bine: Bruxelles-ul ar putea decide să nu mai finanțeze proiectele care nu respectă legislația europeană de mediu și ar putea declanșa chiar procedura de infringement împotriva României pentru încălcarea acesteia. Proiectul de OUG este în dezbatere publică până pe 1 aprilie.

Lucrări la autostrăzi în arii protejate

Proiectul de act normativ introduce conceptul de "proiecte de transport de interes național" ca fiind "obiective de interes public major, economic și social în infrastructura de transport rutier, feroviar și naval". Ministerul Transporturilor vrea ca lucrările la aceste proiecte să se poată desfășura și în cadrul ariilor naturale protejate, inclusiv în zonele de protecție integrală, sau în zonele tampon ale acestora, potrivit proiectului de ordonanță de urgență.

Până acum în zonele de protecție integrală erau interzise activităţile de construcţii-investiţii, "cu excepţia celor destinate administrării ariei naturale protejate şi/sau activităţilor de cercetare ştiinţifică ori a celor destinate asigurării siguranţei naţionale sau prevenirii unor calamităţi naturale".

G4media.ro



Ionut

#222
Pai normal, ca trage API ca sa se auda... Am dat si eu declaratii, vedeti in text.

O sa intru acum dupa 12:00 live la Digi24 sa vorbim putin.




,,Asta înseamnă că te vei duce și vei spune lucruri frumoase ca să-ți obții acordul de mediu și după faci proiectul cum vrei tu pentru că legea nu-ți mai cere să te duci la autoritatea de mediu. Este o aberație colosală. Prin acest proiect se eludează practic acordul de mediu. Nu cred să mai existe un alt stat care să-și fi permis să modifice astfel legislația de mediu. Nu știu cum ai putea primi fonduri europene pentru astfel de proiecte", a declarat pentru G4Media.ro un consultant de mediu.

"Grăbirea procesului de pregătire a proiectelor de transport prin excepții legislative este aparentă. Din contră, excepțiile crează riscul unor blocaje ulterioare din cauza pregătirii necorespunzătoare a proiectelor. Un al doilea risc este posibilitatea demarării de către Comisia Europeană a procedurii de infringement pentru nerespectarea de către România a legislației europene de mediu", spun cei de la World Wide Fund (WWF) într-un punct de vedere trasmis către G4Media.ro.

,,Un exemplu negativ, de planificare necorespunzătoare, îl reprezintă tronsonul de autostradă dintre Sebeș și Sibiu unde doar toamna trecută au fost loviți mortal 3 urși în accidente auto. Din fericire, până în prezent nu au existat victime umane, însă pericolul există. Dacă studiile de biodiversitate și evaluarea impactului asupra mediului ar fi fost făcute corespunzător, s-ar fi putut include măsuri adecvate din faza de planificare în vederea limitării riscurilor de coliziune cu animalele sălbatice care au nevoie de coridoare ecologice neîntrerupte", continuă aceștia.

Ionut

API pe Facebook

Ministerul Transporturilor este aproape de a instaura haosul în infrastructura de transport, conform unui proiect de ordonanță de urgență pus săptămâna trecută în consultare publică.

O primă modificare nefericită este emiterea de autorizații de construire fără a fi obținute avizele, acordul de mediu, chiar fără studii sau proiect tehnic! Ne întrebăm retoric ce va executa constructorul în teren dacă nu are aprobate soluțiile tehnice. Va lucra pe bâjbâite.

Aberația este "justificată" printr-o procedură similară de obținere a autorizației de construire în caz de calamități naturale și situații de criză. Dar noi vorbim aici de autostrăzi care trebuie temeinic pregătite, nu de intervenții pompieristice.

O altă prevedere extrem de nocivă se referă la posibilitatea de schimbare a soluțiilor tehnice fără a fi necesară modificarea acordului de mediu. Așadar, dacă acesta impune un ecoduct (pasaj pentru animale), el poate fi eliminat fără a fi notificată ANPM. Practic, așa se pot eluda cerințele acordului de mediu.

Chiar mai grav, se include posibilitatea de a se construi drumuri de viteză în orice arii naturale, inclusiv zonele de protecție integrală, adică în inima parcurilor naționale. Nu urșii, liliecii ori ariile protejate stau în calea autostrăzilor, ci incompetența crasă, fuga de răspundere și lipsa de viziune a ageamiilor care conduc CNAIR și MT.

Și noi vrem autostrăzi, dar nu cu orice preț, nu distrugând natura. Ea trebuie să fie ocrotită prin norme stricte, iar noi să facem drumurile respectând infrastructura verde în care locuim.

Proiectul legislativ propus este un dezastru total inoportun. "Soluțiile" prevăzute nu rezolvă cauzele blocajelor, ba dimpotrivă, le adâncesc. În plus, avem toate șansele ca Uniunea Europeană să ne suspende (sau să taie complet) plățile din fonduri nerambursabile dacă aceste măsuri disruptive vor fi adoptate, ba chiar poate fi pornită procedura de infringement contra României.

Ionut

#224
^ Am vorbit azi despre prevederile de mediu (si cele despre AC) la Digi24 si la Europa FM. O sa dea si Hotnews ceva. Sper sa preia toata presa.

Intru live acum la 16.30 si la Profit.ro TV. O premieră pentru mine, nu stiam ca au și post TV. Cică e lansat în septembrie 2018. Sa vedem ce iese.